Goedenavond allemaal!! . 15.07.2019
Terwijl 'De zes van Takketoelli' aan de laatste loodjes bezig zijn is deze kweker alweer aan een nieuwe ronde begonnen!
Allereerst de gegevens:
Voorgroeikastje met 55 watt tneon
Cree Cobs 200 watt
80x80x160 tent
Pokon zaai en stekgrond
Jan Linders potgrond met 6 tot 8 weken voeding
Plagron terra grow en bloom
Green Sensation
Plagron ph min
Blumats
750 ml zaaipotjes
2 liter potten
11 liter emmers
Vorige ronde was alles van huismerk wietzaadjes.nl, dit keer heb ik gekozen voor allemaal verschillende zaadboeren
Ik heb besloten deze ronde de volgende zaadjes te ontkiemen:
Orange Bud Korte bloeitijd voor een Sativadiva!
Great White Shark:
Deze heb ik in mijn 2e ronde als AFje gehad, en was zeer goed bevallen. Staat sindsdien op mijn lijstje om als fem te kweken. Deze ronde gaat het dan gebeuren!
Russian Winter:
Idem als de GWS. Deze heb ik er gratis bijgekregen, 3 stuks. 1 daarvan is ontkiemt
Tangerine Dream:
Eva!!! Insiders snappen mij wel . Veel over gehoord, veel over gelezen, veel foto's van gezien. Ook hier bij JD zijn er een aantal die deze dame hoog op hun lijstje hebben staan!
Planning:
Ontkiemen in een koffiefilter
In de pokon zaai en stekgrond gestopt, in 750 ml potjes
Na 2 weken groei pot ik ze over naar 2 liter potten met potgrond van de Jan Linders
Na ongeveer 3 weken weer verpotten in 11 liter emmers en verplaatsen naar de tent
Blumats installeren en op bloei zetten
De dames worden 1 x getopt waarna ze een lage stress training ondergaan voor een gelijk bladerdek
Groeivoeding zullen ze niet of nauwelijks nodig hebben, na het omzetten naar 12/12 zit er nog zo'n 3 weken voeding in de grond
........
Ik heb een tijd geleden een voorgroeikastje in elkaar geknutseld met een tneon lamp erin waar ik de dames dus in laat voorgroeien. Scheelt in de stroomkosten en indien goed gepland scheelt het een 4 tot 5 weken per ronde.
20190715_202830.jpg 20190715_202142.jpg
Tada!!!
Vier dames op een rijtje, onder het lampje, in mijn kastje!
Ventilator staat niet aan, ik ga denk ik eens een ronde zonder (proberen te) doen.
Afstand lamp is 20 tot 25cm
En ja...ze zijn er weer, geen kweek compleet zonder de VRM!! Deze zitten dus ook in de pokon zaai en stekgrond...de plaklinten had ik sowieso al opgehangen om te controleren op beestjes, dag 3 en ze waren er al. Er zitten er 7 op de linten nu
De drie dekseltjes vooraan dekken gaten af, ik ben veel te enthousiast geweest bij de bouw van de inlaatgaten leuk man, een zevengatenzaag
Deze gaan binnenkort afgeplakt worden zodat er drie links overblijven, die nu ook open zijn (1 onder de fan)
20190715_201926.jpg Boven verwachting
Hetzelfde geldt voor mijn ph meter. Dit is gewoon zo'n goedkope gele, (foto 1) die ik zonder bewaarvloeistof gebruik. Ik spuit hem na gebruik goed af met demiwater, dep hem droog en kapje er weer op.
Ik weet dat je normaal gesproken de sensor in een gebufferde KCl oplossing bewaard, ik ben ook nog nooit anders tegengekomen. Als laborant heb ik door de jaren met wel 10-15 verschillende meters gewerkt...
Waarom ik het niet gebruik?
Omdat ik dus de mogelijkheid heb om eens te kijken of dit bij deze gele senors nodig is. Er stond niks van in de beschrijving, en kwam ook droog aan. De sensors op mijn werk worden nat met een plastic hoesje aangeleverd. Na meer dan 1 jaar intensief dagelijks gebruik heb ik hem maar 2x een beetje bij moeten stellen, maandelijkse kalibratie. Werkt perfect!!! Bij DEZE meter dus
20190715_202019.jpg 20190715_202103.jpg 20190715_202116.jpg 20190715_202043.jpg
De GWS is een dag later opgekomen, maar loopt sowieso een beetje meer achter. Ze had haar hoedje nog op, en wou die maar niet loslaten. Na bevochtigen van het hoesje kon ik deze er zo vanaf peuteren.
De andere drie dames gaan mooi gelijk op
GWS heeft een ander ritme zeg maar...
Ten slotte de gegevens:
20190715_204310.jpg
Geen min max waarden, die krijg ik pas in de tent. Water geef ik van onderen trouwens
Nou, ik geloof dat ik nu echt alles vermeld heb!
Erg veel zin in deze ronde!!
Tangerine Dream!!! Normaal droom ik niet over manderijntjes!!
Ook de Orange Bud ben er super benieuwd naar!! Zullen de toppen Oranje zijn?
Zou de Russian Winter ook in de zomer groeien? Verstaat zij mij wel??
Misschien dat de Great White Shark de VRM aanvalt??!?
Grote Groeten!!!
Terwijl 'De zes van Takketoelli' aan de laatste loodjes bezig zijn is deze kweker alweer aan een nieuwe ronde begonnen!
Allereerst de gegevens:
Voorgroeikastje met 55 watt tneon
Cree Cobs 200 watt
80x80x160 tent
Pokon zaai en stekgrond
Jan Linders potgrond met 6 tot 8 weken voeding
Plagron terra grow en bloom
Green Sensation
Plagron ph min
Blumats
750 ml zaaipotjes
2 liter potten
11 liter emmers
Vorige ronde was alles van huismerk wietzaadjes.nl, dit keer heb ik gekozen voor allemaal verschillende zaadboeren
Ik heb besloten deze ronde de volgende zaadjes te ontkiemen:
Orange Bud Korte bloeitijd voor een Sativadiva!
Dutch Passion |
Puur sativa |
Feminised |
7 - 8 weken |
Great White Shark:
Deze heb ik in mijn 2e ronde als AFje gehad, en was zeer goed bevallen. Staat sindsdien op mijn lijstje om als fem te kweken. Deze ronde gaat het dan gebeuren!
Green House Seeds |
Voornamelijk indica |
Feminised |
8 - 9 weken |
Russian Winter:
Idem als de GWS. Deze heb ik er gratis bijgekregen, 3 stuks. 1 daarvan is ontkiemt
Huismerk |
Voornamelijk indica |
Feminised |
8 - 9 weken |
Eva!!! Insiders snappen mij wel . Veel over gehoord, veel over gelezen, veel foto's van gezien. Ook hier bij JD zijn er een aantal die deze dame hoog op hun lijstje hebben staan!
Barney's Farm |
Voornamelijk sativa |
Feminised |
9 - 10 weken |
Planning:
Ontkiemen in een koffiefilter
In de pokon zaai en stekgrond gestopt, in 750 ml potjes
Na 2 weken groei pot ik ze over naar 2 liter potten met potgrond van de Jan Linders
Na ongeveer 3 weken weer verpotten in 11 liter emmers en verplaatsen naar de tent
Blumats installeren en op bloei zetten
De dames worden 1 x getopt waarna ze een lage stress training ondergaan voor een gelijk bladerdek
Groeivoeding zullen ze niet of nauwelijks nodig hebben, na het omzetten naar 12/12 zit er nog zo'n 3 weken voeding in de grond
........
Ik heb een tijd geleden een voorgroeikastje in elkaar geknutseld met een tneon lamp erin waar ik de dames dus in laat voorgroeien. Scheelt in de stroomkosten en indien goed gepland scheelt het een 4 tot 5 weken per ronde.
20190715_202830.jpg 20190715_202142.jpg
Tada!!!
Vier dames op een rijtje, onder het lampje, in mijn kastje!
Ventilator staat niet aan, ik ga denk ik eens een ronde zonder (proberen te) doen.
Afstand lamp is 20 tot 25cm
En ja...ze zijn er weer, geen kweek compleet zonder de VRM!! Deze zitten dus ook in de pokon zaai en stekgrond...de plaklinten had ik sowieso al opgehangen om te controleren op beestjes, dag 3 en ze waren er al. Er zitten er 7 op de linten nu
De drie dekseltjes vooraan dekken gaten af, ik ben veel te enthousiast geweest bij de bouw van de inlaatgaten leuk man, een zevengatenzaag
Deze gaan binnenkort afgeplakt worden zodat er drie links overblijven, die nu ook open zijn (1 onder de fan)
20190715_201926.jpg Boven verwachting
Hetzelfde geldt voor mijn ph meter. Dit is gewoon zo'n goedkope gele, (foto 1) die ik zonder bewaarvloeistof gebruik. Ik spuit hem na gebruik goed af met demiwater, dep hem droog en kapje er weer op.
Ik weet dat je normaal gesproken de sensor in een gebufferde KCl oplossing bewaard, ik ben ook nog nooit anders tegengekomen. Als laborant heb ik door de jaren met wel 10-15 verschillende meters gewerkt...
Waarom ik het niet gebruik?
Omdat ik dus de mogelijkheid heb om eens te kijken of dit bij deze gele senors nodig is. Er stond niks van in de beschrijving, en kwam ook droog aan. De sensors op mijn werk worden nat met een plastic hoesje aangeleverd. Na meer dan 1 jaar intensief dagelijks gebruik heb ik hem maar 2x een beetje bij moeten stellen, maandelijkse kalibratie. Werkt perfect!!! Bij DEZE meter dus
20190715_202019.jpg 20190715_202103.jpg 20190715_202116.jpg 20190715_202043.jpg
De GWS is een dag later opgekomen, maar loopt sowieso een beetje meer achter. Ze had haar hoedje nog op, en wou die maar niet loslaten. Na bevochtigen van het hoesje kon ik deze er zo vanaf peuteren.
De andere drie dames gaan mooi gelijk op
GWS heeft een ander ritme zeg maar...
Ten slotte de gegevens:
20190715_204310.jpg
Geen min max waarden, die krijg ik pas in de tent. Water geef ik van onderen trouwens
Nou, ik geloof dat ik nu echt alles vermeld heb!
Erg veel zin in deze ronde!!
Tangerine Dream!!! Normaal droom ik niet over manderijntjes!!
Ook de Orange Bud ben er super benieuwd naar!! Zullen de toppen Oranje zijn?
Zou de Russian Winter ook in de zomer groeien? Verstaat zij mij wel??
Misschien dat de Great White Shark de VRM aanvalt??!?
Grote Groeten!!!
Comment