Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Kwartet van Takketoelli, 2e ronde 2019

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nou toppen zo dik dat de tak omknakt mogen we nie over klagen he

Wel een mooi soortje die tangerine dream, lijkt me ook wel wat om er de volgende ronde 2 of 3 bij te zetten, van welke zaadboer zij ze?

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Hobbyenmedical

Die zijn van Barneys Farm. Zeer tevreden over!!

• Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Top man thnx, eff eergens een paar zaden scoren dan

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zou ik voor wietzaadjes.nl gaan. Die huismerkzaadjes die je er gratis bij krijgt zijn van zeer goede kwaliteit! Amnesia Lemonator!!

Dat geklungel ken ik en is mijn handicap. Het wordt erger naarmate ik moe ben. Had ik gisteren ook loop met mijn maatbekertje om voeding te geven valt er een klodder Terra Grow in. Wil ik het weggooien stoot ik met mijn elleboog tegen de trapleuning waardoor die hele maatbeker omflikkert. Hoort dit bij dit vak of ben ik gewoon een kluns?
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

Comment

• Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ik ga niet voor 3 euro speciaal naar de dierenarts en in hoogtepunt moet ik meer als 9 liter per dag aanmaken dan is een 5ml spuitje niet zo handig ben ik nog langer bezig @rickysticky.

OudHollander graag gedaan dat is apart jaa gelukkig heb je de link als je er iets aan hebt.

• Upheavel
      Upheavel commented
      Editing a comment
      Hahaha serieus dit?

Als je de voedingsflessen koopt dan krijg je toch die vloeistof pipetjes van 3ml er gratis bij??

Of is de growshop waar ik kom gewoon gul?

Met die vloeistof pipet kan er niks mis gaan valt hooguit 1 druppel weer uit.

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Die 3ml pipetjes kosten 3ct per stuk als je groot inkoopt
      Maar wel goeie service van je shop.

Goedemorgen!

De week is weer doormidden, over een kleine twee uurtjes dan

Een kleine tussenstand, ik heb net de Orange Bud in de potten gedaan.

Positief geschrokken, zoals Rickysticky zegt!

20191030_101432.jpg

Het past net niet in 1 pot! Huh?? Dat had ik echt niet verwacht!! Ik moet potten bij gaan halen op deze manier

Roffeldetromtromroffeldetrom:

73 gram!

Daar is de Egyptenaar weer!!

Ik hoop dat ie een beetje smaakt, maar de geur is nu al veelbelovend. Ook dat is boven verwachting.

Aan het end van het verslag volgt een smaaktestverslag

Grote Groeten!

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Zou zeker wel spoelen Flip als je mineraal kweekt! De wiet die ik eerder moest oogsten waarbij ik maar 6 dagen had gespoeld was niet echt lekker geworden, dat is nog vrij zacht uitgedrukt en dan niet te vergeten dat het je mind gaat fokken door al die stoffen.

Nu de wiet nog vers is Toelli zal je er weinig van merken. De chlorofyl proef je ook nog daarom lijkt het misschien of je van de voeding niks merkt (?) Zodra het volledig is afgebroken zal je het wel opmerken lijkt me..

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ah zo. Daar zit zeker wat in, en in de wiet dus ook....
      Maar volgende week is het alweer op... hehehe

Geintje natuurlijk!

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ghehe snel opmaken voordat de chlorofyl volledig is afgebroken

Goedemorgen!!

Ik ben er vroeg bij vandaag, ik hou er wel van om vroeg uit de veertjes te gaan.
    Gisteravond nog wat foto's gemaakt maar ik had geen zin meer om die te plaatsen.
    Net een potje zin uit de kast gehaald (ik moet binnenkort weer wat potjes bijhalen zag ik ), dus daar gaan we!

20191102_142109.jpg
    We beginnen weer met een overzichtsfoto. De geur is heerlijk! Maar wat is dat voor een witte vlek?

20191102_142121.jpg
    Nou, in de vorige post was te zien dat bij de TD 2 takken omvielen door hun eigen gewicht. Deze heb ik met een satestok en binddraad vastgezet. Het witte dopje beschermd de oogjes!
    Het hoeft maar 2x fout te gaan he

Goed, laten we beginnen met de lelijkste van de drie, hebben we dat alvast gehad

RUSSIAN WINTER1
    20191102_142418.jpg

Hehehehe
    Wat een scharminkel is dat geworden zeg. Ze heeft er helemaal genoeg van; ze doet niks meer. Neemt ook geen water meer op maar er is ook geen bladoppervlakte meer om te verdampen he...
    Ze heeft het eigenlijk dankzij mijn vermoeidheid een weekje langer uit mogen houden. Is dat energie tekort nog ergens goed voor..

20191102_142443.jpg
    Keiharde compacte toppen! De 5 toppen die nog ongeschonden over zijn gebleven zien er fantastisch uit!

20191102_142426.jpg
    Ik heb haar uit de tent gehaald, vanavond tijdens de race van Max wordt ze geknipt. In een ideale kweek had ze nog 1 tot 2 weken gemogen. Ze heeft 9 dagen gespoeld

RUSSIAN WINTER2
    20191102_142232.jpg20191102_142335.jpg
    De stam is gespleten geweest, en je kunt nu wel verschillen zien tussen links en rechts.
    Links is de geknakte kant, alle takken aan die zijde moet ik met touwtjes ondersteunen.

20191102_142244.jpg
    Aan die kant blijven de toppen kleiner, minder witte pistels en er worden hier en daar paarse bladvingers gevormd . Ze heeft dus gekozen om rechts de voorkeur te geven, wat ook wel te verwachten.....

20191102_142402.jpg
    .... en goed te zien is!! (Ik zie nu ineens opkrullend blad, dalijk ff tjekke)
    20191102_142408.jpg
    Wauwsers!! Als ze zo doorgaat moet ik rechts ook ondersteunen

TANGERINE DREAM
    20191102_142205.jpg
    Supermooie plant, enorme dikke nog steeds zwellende toppen! Er beginnen nu bladranden te verkleuren en onder valt veel blad af. Nog 3 weken!!

20191102_142155.jpg

20191102_142215.jpg

Vanavond dus aan de knip, er staan dan nog 2 dames in de tent. Die zijn over een kleine maand klaar

.... ....

20191101_201900.jpg
    De nieuwe lichting voor deze tent is nu 1 week oud, die moeten dus ook nog een kleine maand voordat ze op 12/12 gaan. Super Skunk en Russian Winter gaan er waarschijnlijk uit. De SS is wat verkleurd en de RW heb ik ff genoeg van

De maag begint te knorren, tijd voor een flinke uitsmijter met spek!

Grote Groeten!!

Toevoegingkje: Bladeren krullen inderdaad op, dus ze verdampt teveel. Watergift (tekort?) zit goed volgens mij. Dus ik heb de lamp iets zachter gezet ( hoger lukt niet met al die touwen), en de ventilator wat hoger. Beiden zouden de verdamping tegen moeten gaan
    Attached Files
    Last edited by Takketoelli; 3 November 2019, 08:16.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt manne!
      Ik geloof dat de lamp op 40cm hangt, ik zal het eens nameten. Wij hebben een super lampje Ricky!

• Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Dankjewel toelli

Moet deze lamp niet een stuk lager in de bloei? En hoe hoog had jij hem op de groei? En was dit gedimd?

Sorry voor alle vraagjes!

Gr

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ha Ricky, ik heb net nagemeten, ik zit nu op 30cm. Ik ben begonnen met 40 geloof ik

Nou maar eens even een schatting doen?

omwille van wat mijn ogen zien..
    ik zeg 300gram! Miss 250 ivm je rot...

wat een vette toppen man!
    Ben alweer benieuwd naar de volgende!

groetjes

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

• Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de info!

Ik ben idd aan het groeien op +-150watt van de 250
      In week 3 bloei ga ik voor vol vermogen denk ik zo...

Of zou dat invloed op mijn oogst hebben? En dus gelijk op vol?

Groetjes en bedankt alvast!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

Nog even volhouden, de laatste ronde is in gegaan
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Yessssss
      Zijn mooie momenten als ik de tent nu openrits! Nog effe, en die lelijke RW is eruit!
      Over drie weken zet ik de TD op spoelen

Ja ziet er goed uit man mooie tent en hele mooie opbrengst.

dat word een flink gewicht wat je overhoud mag trots zijn op jezelf hoor.

Ondersteuning is alleen maar goed hihi
    verder weinog tot niks te klagen.

alvast veel succes vanavond ik was gisteren blij dat we klaar waren haha
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dankjewel Weske!
      Het wordt een grove knip vanavond, alleen het echte afval gaat eraf. Ik hoop de plant weer in haar geheel te kunnen oogsten.

"Niet normaal" en "teeeeering" zijn veel gebruikte kreten als ik de tent openrits! Wat een nieuwe lamp niet kan doen he?
      Kom jij ook nog achter, volgende ronde is de eerste (volledige) met de nieuwe opstelling toch?? Die mooie balken van jou??
      Spannend!!!

• Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja geloof ik meteen als ik de foto's zie en jij hebt nog een beter beeld als dat wij hebben.

Hahaha geef je groot gelijk ik heb geluk dat vrouwtje ook kan knippen dus die helpt me mee daardoor kan ik wel alles knippen want het scheelt echt een hoop tijd als dat ik alleen moet doen dan had ik ze ook niet helemaal geknipt denk ik hihi.

Echt he dat blijkt wel weer dat is een hele goede keuze geweest ik ben benieuwd naar je gewicht maar daar zal je zeker niet over mogen klagen als ik alles zo zie(love it).

Ja klopt dit word volledige kweek met de balken ik zit er wel aan te denken om nog 4x fullspectrum lampen erbij te kopen en die vast erin te hangen dat is 3000/4000k dan hoef ik alleen de 6400k en de 2700k te wisselen maar s
      Daar ben ik nog over aan het twijfelen

dat zijn mooie toppen benieuwd naar eind gewicht

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke Patrick026!

Goedenavond deze avond!

Het is knipavond in huize Takketoelli, de Russian Winter1 gaat om.

20191103_193912.jpg

Dat ziet er niet uit, maar kan nog erger hoor. Ze heeft 9 dagen gespoeld. We zitten nu in bloeiweek 8, ze is iets te vroeg geoogst. Ze zou 8 tot 9 weken moeten. Toch zit er meer amber op dan ik verwacht had

20191103_201259.jpg20191103_203830.jpg
    Chopchopchopchop
    Ze laat zich makkelijk knippen; tussen de eerste en deze foto zit 40 minuten. Dat is super, want het blijft een vermoeiende bezigheid
    Ik heb alleen het echte afval weggeknipt, dat wil zeggen alles met zonder trichomen...

20191103_203848.jpg
    .... en dan hou je zoiets over. De rest wordt er na het drogen afgeknipt, dat afval wordt gebruikt om olie te maken

20191103_204052.jpg
    Ophangen is wel erg simpel zo
    Ik vindt dit de fijnste methode van knippen en drogen, al is dit niet mogelijk bij iedere plant. Sommige zijn te bossig, te fluffie of om een andere reden te lastig te knippen.
    Het drogen duurt zo langer wat de uiteindelijke smaak ten goede komt. Vooral in de droge warme zomers scheelt dit wel, nu stukken minder

Nou, over een weekje weten we het gewicht. En over 20 ronden of Max nog derde ligt.

Grote Groeten!!

Attached Files

Comment

• Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Alleen de laatste 2 planten zijn eigenlijk goed de rest is maar beetje fluffy miss maak ik er wel hash van ik heb 1 weckpot met tangerine die net naar grond ruikt ofzo(komt iniedergeval bij mij me joint niet in haha)

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Er zit geen fluf aan nee, ik heb onder veel weggehaald. Sinds ik de cobs heb is dat bijna verdwenen. Bij de spectrabox kan ik nu al zien dat er weer flink wat fluff bijzit. In mijn geval is het het licht dat het hem doet

• Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja wel apart man ik had dag met de viparspectra opzich niet dat er veel fluff tussen zat
      Al moet ik zeggen ik die planten wel eerder geoogst heb en alles uit elkaar gehaald heb

Lekker hoor
    ziet er goed
    nu drogen jij kreng haha
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

Dat ziet er allemaal smakelijk uit zeg. Zowel de dames die nog staan te rijpen, als de oogst

Ik had de wortels eerlijk gezegd wel iets hoger verwacht met het gebruik van de Blumats.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Das genocide!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Da's waar!

20191108_135028.jpg
    Het Kwartet is gehalveerd, je zou het een Helftet kunnen noemen

Ik had tussen 2 en 5 november ineens weer een hoge lv in de tent. Tegen de 70% weer, met als gevolg weer een gesneuvelde top. Dit keer van de Russian Winter2, en uiteraard de mooiste vetste dikste top
    Ik denk dat we de conclusie mogen trekken dat de Russian Winter nogal schimmelgevoelig is, in ieder geval het meeste van deze ronde

TANGERINE DREAM
    20191108_135110.jpg20191108_135128.jpg
    Vanmiddag ga ik wat bamboestokken halen of iets dergelijks. Je ziet hier ook de gele bladranden van overvoeding

20191108_135145.jpg
    Er worden nog steeds nieuwe pistels gevormd. Paarse verkleuring kan wijzen op fosfor tekort, wat niet kan met mijn gebruikte voeding. Dus er zijn andere dingen aan de hand. Blokkades, pH... het zal wel. Over twee weken zet ik haar op spoelen

20191108_135228.jpg

RUSSIAN WINTER2
    20191108_135320.jpg
    Doet mij steeds aan de touwtjetrekken kraam van de kermis denken. Misschien wel een leuk idee voor in een sjop trouwens....

20191108_135328.jpg
    Hier en daar verkleuren er bladeren, vooral bij de geknakte takken. Stress?

20191108_135445.jpg
    Dikke toppen met flinke vossenstaartjes. Gekruld blad blijft gekruld, maar er komt niks bij. Ik laat de lamp op 80% staan de rest van deze ronde

20191108_135401.jpg

20191108_135540.jpg
    De geknakte kant loopt echt achter, of staat eigenlijk stil. Ze staan het verst verwijdert van de lamp maar normaal zijn ze toch wat groter. Erg goed te zien hier

.... ....

Ik heb besloten om nog 2 weken te voeden, 1 week minstens spoelen en oogsten. De TD heeft dan 11 weken (van de 10) en de RW2 9 weken (van de 9) gebloeid. Misschien dat ik het wat kan rekken, dat ligt eraan hoe hard de nieuwe lichting gaat. Deze zijn nu 2 weken oud, over 3 weken gaan ze de tent in.

Grote Groeten!!

Comment

• kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Lekkere dikke toppen hoor! Heerlijk om naar te kijken!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt!
      Ik moet er op letten dat ik de tent niet te lang openlaat staan met dat gestaar van mij. De hele hut ruikt dan naar wiet

• kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Haha ja dat kan ik me voorstellen. Dat heb ik al na 3 weken bloei. Die toppen van jou moeten wel extreem ruiken haha!

Damn fat buds! Je hebt het over wat tekorten en/of blokkades, maar het ziet er allemaal damn tasty uit!

Die toprot is wel balen Als je zo tussen de kweekverslagen kijkt valt het me op dat veel binnen kwekers daar op dit moment last van hebben.

Zou het het jaargetijde zijn? Misschien zijn er nog wel veel mensen met een plantje in de tuin / op het balkon, vol met rot, met als gevolg dat de lucht vol sporen zit

Edit; dit nummer kwam gelijk bij me omhoog bij het zien van je big budts
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Yeah!
      Als alle B's oke zijn.... hmmmm

• kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Voor deze ene keer ben ik enorm blij met de lage LV in mijn huis. 30% in de tent op dit moment... al is het voor het lichaam minder fijn. Maar voor toprot ben ik dan weer niet zo bang.

netjes man daar mag je trots op zijn
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Jamzieman!
      Ik ga wel mijn vetertjes strakker strikken, anders ga ik nog naast mijn schoenen lopen...

bwa je mag zeker trots zijn op jezelf man
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

Comment

Bezig...
    X