Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Laat me raden de lamp komt ook werkelijk van lumeri??

zonde maar als je een beetje gelezen had hier voor de aanschaf had iedereen je dit van te voren kunnen vertellen

zonde maar wijze les voor de volgende x
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

• Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Als ie er 4 koop kan het wel op 1x1m maarja voor dat geld heb je veel beter denk ik dan...

• Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja joh dat zijn huis tuin en keukenlampjes.
      Heb het zowizo niet op lumeri

De lamp komt niet van lumeri maar rechtstreeks uit China. Maakt niet uit idd wijze les geleerd
    Lopend verslag

Comment

Omdat de amnesia dus niet geweldig ging (understatement) heb ik enkele nieuwe zaden geplant met behulp van wat tips hier op het forum. Ik heb deze ontkiemd in zaai en stekgrondgrond van pokon (rhp gecertificeerd) in een aquarium van 30 liter met daarboven een 11 W spaarlamp (voor planten). Nu ontkiemen deze allemaal fantastisch (vrijdag gezaaid, zie foto) maar ze lijken me erg ver boven de grond te zitten. Ik heb de zaden allemaal nagenoeg op de bodem van de turfpotjes gelegd en daarover heen dus een centimeter of 5 zand. Is het raadzaam om deze weer terug onderin te stoppen (zodat alleen de blaadjes nog boven de aarde komen) of gewoon nog een weekje laten groeien en dan in de grote potten plaatsen? De 2 losse pantjes in de grote potten zijn dus al op 2 augustus geplant en staan pas sinds gister onder 2x 75W Tneon (nu op 15cm boven de planten). Bijkomende vraag n.a.v. de net gemaakte foto, is het normaal dat verliet verkleurd?9K170Tt1T3CNWpM94Rw1iA.jpg h+ela2HBQ8GO5225HVHRMQ.jpg
      2VCn2mD0RHGKKCXXJZb7zA.jpg
      Lopend verslag

Comment

• Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Die lamp van je eh???

Die heb je aan de maan gehangen? Het gaat om tl eh? 10cm vanaf je plant!!!!!!!

Dit is enorn gestrekt en alweer beschadigt...

Ik hoop voor je dat je er 5 overhoud zo.....

Maar lees nou eens ik gaf al aan 10cm niet 2000000cm

Maar verbranden ze niet dan? Heb de lamp nu op 20cm en lijkt me erg warm al. Ps ik ben blij met de tips hoor
      Lopend verslag

Comment

Yep het licht moet eigenlijk vanaf dat je de zaadjes in de grond stopt op maximaal 10cm vanaf elk potje.
        Als dat niet gaat heb je er tevel onder staan of te weinig spaar/TL/tneon hangen.

Zou de slechtste er meteen uitgooien en die nog niet gestrekt zijn ingraven in hogere potjes tot de ronde blaadjes op de aarde rusten.
        Alles onder de ronde blaadjes is strek.
        En dan de planten die goed zijn dicht onder de lamp houden.

Perliet verkleurd ja, meestal wordt dat een beetje bruin-groenig

75w tneon mag wel op 15cm
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

2D50C686-1E43-4B50-9568-8E03F8E0995D.jpeg Dus eigenlijk is dit een hele mooie? Ik was eigenlijk van mening dat deze erg achterblijft (staat buiten)
          Lopend verslag

Comment

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Klopt. Die ziet er prima uit.

zojuist dus maar alles verpot. Niets weggegooid maar de extra langen wel apart gezet. Nu lees ik op het forum wel steeds strek, ik begrijp dat dit veroorzaakt wordt te weinig licht maar wat me da niet duidelijk is. De plantjes die eerst onder de led stonden vertonen in het geheel geen strek (sterker nog, zouden naar mijn idee al veel groter moeten zijn). We hadden de conclusie al getrokken dat de gebruikte led te weinig licht geeft. Maar wat me niet duidelijk is is waarom strek nu slecht is. Minder stevige planten? Minder opbrengst? Afsterven? Wat voor kleur moet het steeltje zijn? De korte stevige exemplaren zijn een beetje groen/paars, de langgerekte zijn eigenlijk lichtgroen. Ik gok zelf op groen/paars maar i hoor het graag even van jullie. Ik heb nu al wel genoeg verkloot de afgelopen 2 weken
          Lopend verslag

Comment

• Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Hier komt ie....

Hoe dunner de stengens des te moeilijker komen voedingsstoffen boven in de plant terrecht....

Die kleur moet je niet opletten bij zaailingen kan wat kou etc zijn... beetje stres noem maar op... gz Ricky

• Madam Jeannetnie
            Madam Jeannetnie commented
            Editing a comment
            De reden is omdat het al fout ging met zaaien, in combinatie met je niet al te beste lamp en diverse afstanden van de lamp.Groeit het alle kanten op.Wordt te lang en valt om.Plus wat Rickysticky zegt.

Mooi, ik wacht weer twee dagen af, kijken of het verpotten en verhangen van de lampen nut heeft gehad.
          Lopend verslag

Comment

• Madam Jeannetnie
            Editing a comment
            Bekijk en lees verschillende verslagen hier. Teveel strek ze vallen om(zie je foto's) En tevens wat Rickysticky zegt.
            Mijn advies, zet die ledlamp op 20 cm van je (nog goede) zaaiingen en kijk elke dag wat er gebeurt.Diverse topics hier vallen hier ook over te lezen.Ik ben zelf ook beginnende. Ik raad je aan EERST je heel goed in te lezen.

Het spijt me, maar niets van wat je hebt gedaan is goed,op misschien de aarde die je gebruikt na.
            Ik ga je proberen te helpen.
            - Lees over hoe te ontkiemenen,zaaien,stekken etc.. Van week 1 tot bloei. en oogst. Maak een soort verslag met richtlijnen waar op te letten.Doe ik nu ook.
            - Lees je in over fotosynthese. Wat een wietplant aan licht nodig en welke type lamp welke afstand nodig heeft tot de plant .En hoe dat te bepalen.
            - Lees je in over luchtvochtigheid en temperatuur en afzuiging. Genoeg over te lezen hier en op Google.(Je zal waarschijnlijk weer hier uitkomen.)
            Belangrijk dat je weet welke temp./LV de plant fijn vind en hoe dat klimaat te behouden.
            - Lees over bewateren en hoe je letterlijk kunt aanvoelen en zien hoeveel ze nodig hebben.
            - En eventueel over voeding,hoe voedingstekort te kunnen voorkomen of herstellen en herkennen.
            Ik hoop dat je hier iets mee kan. Het is niet zomaar zaadje in de grond water geven en klaar. Maar dat maakt het nu juist zo leuk!

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Misschien kun je je even voorstellen in het introductieforum ?

• Madam Jeannetnie
            Editing a comment
            Ga ik nog doen!

Dusse..... Voor het eerst , is het nog wat geworden ?

Comment

Lopend verslag

Comment

Zoals beloofd, weliswaar een dagje later RC9t9g4gTl6Wv6ewBURl8g.jpg
              Attached Files
              Lopend verslag

Comment

Is ze nou kleiner geworden ?

Comment

Let op met druppels op de planten
                  Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

QnQ nee, de grote staat buiten maar dient slechts ter referentie.
                    Lopend verslag

Comment

En de rest dan?

Hoe staat het buiten ervoor? Die zal wel een mini topje aanmaken en dan is ze er klaar mee denk ik

Comment

Bezig...
                      X