Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Als je niet verhit wordt de olie hard, dan krijg je deze er niet meer uit. Als je verwarmt blijft deze vloeibaar. Schraap het uit de kom met bij een stanleymes (los mesje) en smeer het op bakpapier. Als je dan wat wilt roken houd je even de aansteker onder het papier en dan rol je je sigaret, of joint, erdoor en kan je roken.
Als je het goed doet plaatsje de olie nog in een vacuumkamer, krijgt hij een mooie kleur van.
Zoek maar eens op You Tube op “Shatter”, voorbeelden genoeg.
Geen idee hoeveel wiet, heb mijn fluffy toppen gebruikt. Gok zo'n 10-15 gram (bellenblaas vol) Gok dat het zo'n 4 a 5 ml was. Effect in ieder geval prima
F8C010DF-16D2-4BC7-A8AD-1BB57A5E7B89.jpeg Zo gisteren weer boter gemaakt. Nu van de purple haze. Zojuist brownies van gebakken, hopelijk iets minder sterk dan de laatste keer, die was echt veel te. Voordeel is dat er maar 60 gram boter ingaat ipv 150. Heb ook maar 50 gram wiet gebruikt op 500 gram boter (vorige keer 100 gram incl wat fijn knipafval op 250 gram boter)
Goed, alle snoepjes gingen op en waren toch nog stuk heftiger dan gedacht. De meesten van ons hadden er 3 of 4 op en waren dus behoorlijk ver weg en vooral lang weg. Mijn hond heeft alleen helaas de laatste zes opgegeten en dat was eigenlijk best zielig want viel steeds om als hij een bocht wilde maken. Anderzijds was hij wel lekker vrolijk en kwispelend bij iedereen om meer van die zooi aan het schooien dus helemaal kut zal hij zich (hopelijk) niet gevoeld hebben. Weet wel dat ik de volgende keer geen edibles op tafel zet zolang de hond er is.
Oef, als een mens van 3-4 al ver heen is, zal die hond van 6 snoepjes zich in een compleet ander universum hebben begeven
Dat het een goede les mag zijn voor de volgende keer
Wat een heel groot voordeel is is dat de hond zijn spijsvertering wat vlotter is. Daarnaast is mijn hond gelukkig een goed getrainde hond met een uitmuntende conditie. Achteraf is er niet zo heel veel aan de hand en de dierenarts geeft aan dat het niet zo heel veel kwaad kan. Hij raadde me wel aan om er geen gewoonte van te maken.
Toen onze kat een ontsteking in zijn kaak had, kreeg ie ook een druppel wietolie. Meestal had ie het eerste half uur grote kijkers en wat duf, daarna heerlijk opgerold op de bank te pitten.
De teller van het aantal doden door cannabis staat sinds de telling op 0. Dus zowel onze kat als jouw hond zal er niets aan overhouden
Tsja en als je dan de beslagkom uitspoelt waar de wietboter inzat zie je goed dat de boter oplost door de drift maar de thc duidelijk niet
Wachtwoord: jd
Heb vandaag even de resterende droge wiet gewogen. 228 gram. Als ik bedenk dat ik al minstens 50 gram in de boter heb gedaan en bho heb gemaakt met 10-15 gram en nog ruim 60 gram fluffy toppen heb vind ik dat niet heel slecht. Denk echter wel dat er meer in de lamp zit wat er door mij nog uitgehaald moet worden
Wat mij opvalt is hoe hard de toppen zijn. Het is echt... pok.... geen idee hoe anders uit te leggen. Heb nu 5, 2-liter potten voor de helft vol waarvan 1 met fluffy toppen
Schaaltje is een standaard dessertschaaltje, helaas geen slakom. Topjes zijn na 7-11 dagen drogen in de potten gegaan op 13-01. Zijn nu dus een goede 14 dagen gecured
Ja beetje veel van het goede. Had gedacht dat ik met 1/3 van de hoeveelheid boter wel goed zou zitten maar toch nog steeds te heftig. Een vriendin van mij had geen geduld en at twee koekjes en is de hele nacht naar geweest. Ik had na een uurtje of vier ook wel zoiets van nu is het goed geweest... pfff
Oooo Lekker Da ga ik ook maken volgende week vrijdag !!
Maar dan wel met gemalen wiet er in in plaats van w boter !!
Hoeveel gram wiet raad jij aan om er in te knipperen ???
Persoonlijk zou ik zeggen.. niet zoveel als ik gedaan heb. Mijn verhouding was vorige keer 50 gram op 500 gram boter. Ik zal voor een volgende keer eerder geneigd zijn naar 15 gram op 500 gram boter. Ik hield ruim 400 gram boter over. Zou ik het zo in de cake doen dan denk ik dat 10 gram een mooie hoeveelheid is. Ik heb zelf het idee dat de boter wel een veel krachtiger cake oplevert dan wanneer je de wiet er rechtstreeks in kiepert. Maar dat kan een kwestie van gevoel zijn. De smaak vind ik met boter sowieso veel beter..
Ja vet... een eigen edible shop. Maar serieus, ik denk dat ik dagelijks aansprakelijk gesteld zou worden... was toch net ff iets te sterk. Ik vind experimenteren met eten heel leuk maar het grootste nadeel is toch wel dat je niet meerdere dingen tegelijk kan proeven. Neem je een klein stukje spacecake, een wiet winegum en een toffee... Dan lig je echt wel gestrekt en dat terwijl je alleen maar geproefd hebt. En dan vervolgens niet meer herinneren waarom je gestrekt ging en wat je dus aan moet passen...pfff niets voor mij
Comment