Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hoi, leuk kweekje. Ik zou de kleur van je bladeren eens duidelijk willen zien (neem een foto als je lamp net moet aangaan met flash). Denk dat het niet helemaal vlekkeloos gaat namelijk . Kan me vergissen maar vandaar mijn vraag voor duidelijke foto's
Voor alle duidelijkheid: geen reden tot zorgen maar ik ben nogal fan van duidelijke foto's. Vooral als iedereen zegt dat het goed gaat maar dat eigenlijk op de foto's niet goed te zien is. Problemen komen opduiken als je de bladeren mooi met hun goede kleur op de foto kan krijgen (is niet altijd even gemakkelijk maar is zeker doenbaar).
Nog ff wat foto's voor het licht aanging
Staan er naar mijn idee mooi bij op wat onderste bladeren na dan
Ze krijgen nu ongeveer een kwart dosis bloeivoeding mee per waterbeurt.
Ben alleen bang dat ze niet groter zullen worden aanstaande vrijdag staan ze 3 weken op 12/12 of zullen ze nog wel groeien ??
Heb geprobeerd ze er zo mooi mogelijk op te krijgen
Zoals ik dacht
2-3 planten hebben wat gele bladeren onderaan, lijkt me voedingsverbranding. Wat geef je precies en in welke hoeveelheden?
Ook hier en daar zie ik wat brandvlekjes (mogelijks van water dat je op je plantjes hebt gedrupt maar dat is niet erg eigenlijk, bevestigd gewoon dat er wel degelijk verkleuring in de bladeren zat).
Je plant gaat zeker nog wat groeien. Neem nog eens 10-20% van z'n totale lengte erbij als ik een gokje mag wagen. Het zijn uiteraard indica's en die gaan niet zoveel de hoogte in dus zoveel moet je er dus niet van verwachten. Ze zien er zoals gezegd goed gevoed uit dus ga zeker niet gaan opdrijven. Maak ook dat je pH mooi rond de 6 zit en dan gaat dat goed komen .
Ook raad ik je aan van niet elke keer voeding mee te geven maar af te wisselen met een afgezuurde waterbeurt. Zeker in dit stadium waar ze nog maar een beetje topjes gaan vormen. Ergens een boostertje achter de hand houden zal ook handig zijn in de nabije toekomst, vooral als ze echt zware toppen gaan vormen.
Thnx for the tips Jona, klopt dat ze een beetje veel voeding hebben gekregen ik heb ze tot vorige week een halve dosis groeivoeding met waterbeurt gegeven en nu een kwart dosis bloei.
Ik zal de eerst volgende ronde alleen afgezuurd water geven, mijn ph van het water hou ik net onder de 6 en ik heb final solution van bac achter de hand
Een boostertje heb ik ook van plagron en gebruik Hypro voeding.
De brandvlekjes zijn idd gekomen door dat ik ze nat spoot met licht aan
Thnx for the tips en we zullen zien wat ze zullen doen
ik vind je plantjes toch wat klein voor een groeiperiode van 3a4weken,hopelijk groeien ze in de bloei nog wat door zodat je toch gans je tentje kunt vullen,suc6 verder
Idd ben ik het volledig mee eens, wilde ook graag de tent vol hebben vandaar mijn keus ook voor 6 plantjes en de bewuste keuze om 4 weken voor te groeien.
Ik zie wel wat ze zullen doen, ga er wel van uit dat ze nog zullen groeien, ze zijn nu evengroot als mijn NL toen ze bijna tegen het einde waren dus heb nog wel goede hoop
Hangt een beetje van t soortje af denk ik ,die ice is redelijk indica en die blijven kleiner dan sativa's.Maar ze moeten nog een tijdje dus ik brand een wierrookstokkie voor je,kaarsen zijn op lol,het ga je goed
Staat allemaal gewoon op seedfinder hoe hoog ze worden etc.
De NL die je eerst had vermeldt 100-125cm en de Ice die je nu hebt staat op 50-60cm.
Nou kan dat natuurlijk best wat afwijken, maar je kunt er toch vanuit gaan dat ze nooit zo hoog worden als de Northern Lights kunnen worden.
Bovenop ziet je grond er erg droog uit. Geef je van onder water soms ?
Ik denk niet dat ze nog zullen groeien daarvoor is de topvorming al in een te ver stadium voor een indica,
een sativa zou in dit stadium wel n doorgroeiien, voor de rest rustig aan met de voedimg je zit net over het msximum aan de gele bladpunten te zien
voor de rest gwn doorgaan ziet er goed uit
gr bilspleet
Even terzijde: ik geef mijn hybrides (16 potten op 1,2x1,2) meestal 4 weken groei en uiteindelijk komt de ruimte mooi helemaal groen. Lijkt me dat je misschien nog wat langer had mogen laten groeien. Kan ook zijn dat je misschien veel voeding gegeven hebt en ze daardoor een vertraging hebt opgelopen (4 weken groei is vrij veel voor hoe ze er nu uitzien vind ik). Maar gaat goed komen hoor
Comment