Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Net even met de zaklamp bij de plant gekeken. Er is echt niets bruin te zien. Wel is de plant veel donkerder groen dan de andere planten. Ik denk dat het bruine komt door de flits van de smartphone.
Ik heb toch besloten de lampen te verhogen totdat ze niet meer hoger kunnen. Ik heb de katrollen voor de afzuiging maximaal aangetrokken. Er zat nog maar 20 cm tussen plant en licht.
Nu is dat weer netjes 30cm alleen heb ik nog maar 15-20cm aan katrol over om te verhogen.
Ook heb ik me bedacht dat ik een oude electrische viool-versterker kon gebruiken om de enge constructie met de boeken bij een plant te kunnen oplossen. Nu staat er nog maar 1 plant op een enge constructie.
Ook goed nieuws. Ik begin vandaag aan therapeutisch werk! Helaas krijg ik hier geen vergoeding voor maar ik ben wel weg uit huis! Ik ga aan de slag als software developer. 4 uurtjes vandaag.
Hopelijk houd ik het vol en kan ik uitbreiden zodat ik straks hopelijk kan werken en mijn eigen geld kan verdienen. Wat zou het dan fijn zijn om resultaat uit de kweek te halen en geld ook daadwerkelijk in dingen te stoppen als een auto. Normaal eten en drinken. Kleren.
Maar goed dat is hopelijk de toekomst! Nu eerst maar eens proberen die 4 uurtjes vol te houden!
Vooralsnog gaat de kweek voorspoedig! Ik heb stille hoop dat de 15-20cm aan ruimte genoeg is tot het einde van de groei van de grootste plant. We kijken het rustig aan!
Nu maar eerst eens even onder de douche want ik moet zo werken!
Je kan trouwens ook anti celstrek toepassen, tegen de strek als je met ruimte gebreken zit
Volgens Q kan dat met heavy metal ook maar zou toch een middeltje ervoor kopen
Zojuist even opgezocht wat dat is. Vind het toch een beetje eng om dat op de planten te spuiten (en dan ook de bloemen). Daarbij zit ik financieel weer eens behoorlijk aan de grond dus wat dat betreft pas ik even. Ik heb nog steeds stille hoop dat ze niet nog 15-20cm groeit.
Ik moet wel zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb, met die hormoontjes/middeltjes. Was misschien wel het proberen waard toen ik een Amnesia Lemonator run draaide.
Wel ervaring met hevay metal Maar de testresultaten waren mager dus kan je niet echt met zekerheid vertellen of het werkt. Ze strekten maar en stekte maar, wellicht om aan et geluid te ontsnappen Maar nu je budget wat aan de lagere kant is, en mocht het toch nog nodig wezen probeer het eens met Chinese muziek YT is nog gratis gelukkig. Blijven ze vast wel klein van alleen dan zit je straks met enkel tweevingerig blad
Nee naast alle kul ghehe
ik hoop dat ze lekker kort willen blijven, let op de groei aan de hand van de waterbeurten dat helpt ook. En graag gedaan man!
Haha ganjagast . Ik ga ze echt geen muziek geven daar in het tentje hahaha. De huishoudelijke hulp heeft inmiddels al zoiets van: "Wat gebeurt daar op zolder?" als er dan ook nog muziek van boven komt wordt het helemaal een awkward situatie hahaha.
Ja ze lijken inderdaad te groeien na het geven van water. Maar het niet geven van water is ook geen optie. Ik moet gewoon maar het beste hopen. Ze zou zo wel een keertje uitgegroeid moeten zijn.
Grappig om zo drie soorten genetica in je tent te hebben staan. Ik ben benieuwd wat het met de smaak gaat doen.
Ik hoopte dus eigenlijk op een meerderheid aan indica omdat dat goed helpt tegen medische klachten. Zit ik ineens met drie sativa dominante planten. Hopelijk kan ik het effect nog wat finetunen door de trichomen wat langer te laten rijpen.
Ik vind het nog steeds een top hobby! In totaal ben ik over de helft van de kweek. Maar qua bloeitijd zit ik nog niet op de helft.
Oh en dan vergeet ik nog de modifiers van vandaag:
Ik heb ze wederom een liter water gegeven. Dit was het eerste etmaal dat ik ze twee liter heb gegeven. Ik moet nu dus goed naar de planten kijken en de potten voelen hoeveel water ze nodig hebben. (Ik kon ze vanmorgen weer met een hand optillen dus: Liter water plus bloeivoeding erbij!)
Ook heb ik toch de lampen bijgesteld. Ik heb nu nog 10cm over om de lampen te verhogen. Hopelijk stopt de groei een dezer dagen. Anders wordt het toch een soort van LST toepassen. Dan bind ik haar wel schuin aan een paal of zo.
Dat is ook nog een goed idee inderdaad. Ik voel mij nu gelimiteerd door dat de katrol nog maar 10cm omhoog kan. Als ik inderdaad de filter wat opschuif kan ik de lampen zoals je zegt hoger hangen door geen gebruik meer te maken van de katrollen maar zoals je zegt met bijvoorbeeld tiewraps. Top idee. Ik neem het mee. Bedankt!
Ik zie geen sativa dominantie hoor. Het blad lijkt gewoon op alle hybrides.
Dat is ook best zeldzaam bij autoflowers aangezien daar altijd ruderalis doorheen zit, wilde wiet met uitzonderlijk laag thc gehalte maar wel nodig om autoflowers te maken.
Verder gaat het goed, zolang je geen fratsen uithaalt
Ja die fratsen ik doe mijn best geen rariteiten uit de halen. Alleen die grootste plant daar moet ik wat mee. Ik had net mijn post al aangepast. Als ze door blijft groeien ga ik haar aan een paal vastbinden zodat ze schuin gaat groeien. Geeft weer wat extra groeilengte.
Yep, bijvoorbeeld een elastiekje 20-30cm onder de top om de stam trekken, touwtje eraan en aan een paal binden, dan kun je ḿ een beetje krom trekken.
Voor de toppen maakt dat niet uit, wat meer schuin-horizontaal is ook een stapje om toprot te voorkomen omdat de topjes aan de stam dan weer overeind groeien, zodat je niet 1 dichte top krijgt.
Top QnQ ! Dan wordt dat de uitweg waar ik naar op zoek was! Thanks!
Toprot ben ik niet zo bang voor. Ik heb een LV van maximaal 30% en met uitschieters naar 20%. Of dat nou goed is weet ik niet, lijkt me niet. Maar voor toprot is het dan wel weer goed heb ik begrepen.
Thanks voor de tip Rickysticky . Deze houd ik in mijn achterhoofd. Op dit moment heb ik niet echt reden om de LV te verhogen. De dames hebben geen klachten (wat ik kan spotten).
Ze staan er gezond bij en ze beginnen allemaal lekkere toppen aan te maken.
Ik ben benieuwd wanneer deze om kan: 20191111_104050.jpg
Deze is toch al het verst. Volgens de zaadboer heeft ze 45-50 dagen bloeitijd. Dat zou betekenen dat ik over 3 weken kan oogsten.
Maar dat ga ik niet doen. Want ik ga oogsten als de trichomen goed zijn.
Ik wacht nog steeds op de USB microscoop van Ali die inmiddels al 5 dagen "in het vliegtuig onderweg" is. (Volgens de tracking pagina )
Gelukkig heb ik nog even dus ik heb er alle vertrouwen in dat het op tijd binnen komt.
Dat scheelt dan weer. Hetgeen ik besteld heb is ook niet per se nodig (anders bestelde ik het wel gewoon in NL) maar zou toch wel fijn zijn als het binnenkwam. Ben van nature niet heel geduldig..
Kleine kanttekening: Wij zetten niet zoveel mogelijk op de fles in de hoop dat het meer verkoopt, bij ons staat de aan te raden maximale dosering op de fles. Op onze groeischema's staat vaak wat anders, afhankelijk van je situatie.
Over het algemeen willen haze soorten wat minder voeding en autoflowers ook. Ik denk dat als je een schema zou maken volgens onze growschedulecalculator je ook op 3/4ml de liter zou komen.
Je planten zien er overigens totaal niet slecht of ongezond uit! Je doet het keurig, iets minder voeding en het komt wel goed!
Thanks exmember47012 ! De hazen heb ik inmiddels een aantal dagen op 3ml. De grote planten geef ik 5ml. Die vertonen geen problemen. Bedankt voor je reply!
Ah ik kijk nu naar de foto's en zie ook de omgeklapte bladpuntjes. Nu weet ik dat het voedingsoverschot is! Morgen krijgen ze maar 3ml en de planten zonder omgeklapte puntjes krijgen gewoon 5ml.
Comment