Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x killingfields feminized zadenkweek binnen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

mooie en erg gezonde planten heb je daar, keep going on

Comment

Hey hallo allemaal,

Even een update,

De Dames doen het nog steeds voortreffelijk, en ze gaan wat kleur in de kast geven.
      We zitten nu in week 4 van de bloei....

Word vervolgd.....DSC00048.jpgDSC00047.jpgDSC00049.jpg
      Alles begint bij jezelf...........

Comment

mooi kleurtje
        zal n mooi plantje worden!
        <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
        <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

Ziet er goed uit! Heb al 4 kf rondjes achter de rug (2 fem en 2 regulier) en wat me opviel is dat in de gefeminiseerde versie vooral de paarse pheno vertegenwoordigd is, ong 80%.
          Lekker toch die KF!

Comment

Hoop dat er bij mij ook wat paarse varianten tussen gaan zitten. Was al langer op zoek naar een blauwe soort en deze ziet er echt wel ferm uit.

Comment

Hey allemaal, en ook natuurlijk beowulf. (fijn dat je mij blijft volgen, geldt natuurlijk ook voor Jona en alle anderen, Toppie)

We zitten inmiddels in de vijfde week bloei, de dames groeien, thank God, niet meer, heb deze sativabloeier nog net onder controle kunnen houden.
              Ze doen het nog steeds goed.

Zoals al eerder vermeld gebruik ik de Gout voedingslijn van de locale growshop.
              Dit houd in dat ik deze week nog bloeistimulater mee geef met een ec van 1.6.............Daarna nog drie weken topharder, waarbij de ec elke week met 0.1 omhoog gaat.
              Na deze drie weken ga ik ze puur nog water geven tot het moment van oogsten daar is. Een week voor het oogsten ga ik ook deze dames klieven.

Bijgaand nog wat foto's.

Word vervolgd.......

DSC00020.JPGDSC00018.JPGDSC00019.JPGDSC00017.JPGDSC00021.JPGDSC00022.JPG

Comment

Hoi, alvast een mooie update!

Heb wel wat bemerkingen: je ziet vast zelf wel dat je planten het goed doen, ze zien mooi groen. Dan zie ik ook geen reden om je voeding te gaan opdrijven. Als ze het goed doen op 1,6 dan zou ik ze daarop houden tot wanneer je wat verkleuring ziet (nu geldt zeker: ondervoeding beter dan overvoeding!). Ik ga maximaal tot 1,7 en dat is dan op coco's waar helemaal niets in zit qua voeding. Ze zien er nu mooi donker uit dus opvoeren is niet nodig, je toppen gaan ook rustig verder dus ik zou geen risico's nemen. Tenzij je dit soortje heel goed kent (misschien heb je het al gekweekt waardoor je weet dat ze een hogere EC wel kunnen gebruiken de komende week) zou ik de voeding niet gaan opdrijven. Misschien over 2 weken naar 1,7 laten gaan maar dat moet absoluut volstaan, je wil immers echt geen voedingsoverschot (lees: overvoeding) hebben nu ze mooi op snelheid zijn.

Over het groeien -in het algemeen- kan ik zeggen dat ze tussen het moment dat je 12/12 gestart en ze in bloei schieten gemakkelijk verdubbelen in grootte + breedte. Tijdens de zichtbare bloei kunnen ze dan nogmaals verdubbelen in grootte (tot ongeveer de 3de week zichtbare bloei, vanaf dan vallen ze meestal stil en gaan ze zich focussen op het maken van buds).

10 Dagen afgezuurd water geven voor je oogst, de laatste 4 dagen droog laten staan en in volledig donker zetten (dus 4 dagen dat de lichten niet aangaan, zorgt voor een extra THC boostje, Tip van Jona ). Klieven geloof ik nog niet in (ga ik eens testen komend jaar).

EDIT: die paarse flow in je toppen is echt wel de shit trouwens

Greetzzz

Jona
                Last edited by Jona; 27 December 2010, 12:05. Reden: kleine toevoeging

Comment

Hey Jona, Zoals altijd weer goede raad en opmerkingen, SUPER, Jammer dat je de berichten van anderen niet meer kunt waarderen, want dan had je van mij elke keer weer een positieve rating gekregen.

Even over de ec waarde, deze doe ik volgens voedingsschema van Gout, Als jij als deskundige echter zegt het rustig aan te doen met de voeding dan doe ik dat, geen probleem.

En over in het donker zetten super goede tip, zou ik dit nu ook nog bij het restant van de blueberry's kunnen doen ?( mijn andere kweek) (ik dacht zelf van wel).

Nogmaals ben blij dat je over mijn schouder meekijkt,

Greetz.......

Comment

zwart sterretje klikken onder jona's post dan kan je hem een reputatiepunt geven.

Comment

Wel, ik ga mezelf geen deskundige noemen maar we proberen daar wel naar te streven zeg maar . Ik heb ervaring met Canna en je kan met die lijn makkelijk overvoeden, of dat met 'Gout' ook zo is weet ik niet, je zou eens je voedingsschema hier moeten neerzetten dan kijken we daar eens naar (meestal kan je zo wel wat voorspellen wat er gaat gebeuren).

Ik ga niet zeggen dat je niet KAN opvoeren, ik zeg dat ik het niet zou doen. Als je ziet dat ze met 1,6 een mooi resultaat leveren (zoals het er nu naar uitziet wat voeding betreft, hangt uiteraard ook van veel andere factoren af) kan je de volgende keer wel proberen wat hoger te gaan als test en kijken wat ze doen. Je moet eerst een goede kweek hebben en dan pas beginnen experimenteren (met wat meer ervaring kan je een slechte situatie makkelijker rechttrekken dan dat het je eerste keer is bijvoorbeeld), dat is hoe ik erover denk.

Als ze op dit moment nog geen overvoeding laten zien en je bent aan week 5 dan kan daar wel wat bij maar of je dat elke week kan opvoeren ben ik gewoon niet zo overtuigd van. Je kan het altijd proberen en zien wat ervan komt. Op vlak van voeding haal je -af te leiden uit de kleur van je planten- een goede score, zie niet in waarom je dat 'in gevaar' moet brengen. Ze gaan sowieso wel beginnen aftakelen over een week (zoniet dan zou ik het echt echt echt niet opvoeren, is heel natuurlijk dat ze rond de 6de week wat gelig beginnen worden, hoe lang moeten die normaal? Indien meer dan 10 weken kan je ze nog mooi donkergroen houden, zoniet laat je ze maar rustig hun gang gaan op 1,6 of 1,7 EC ).

EDIT: zoals monty zegt, de zwarte 'jodenster' onder de post kan je aanklikken om een reputatie toe te kennen aan de post

Greetzzz

Comment

DSC00040.JPGHey Jona,

Ben het helemaal met je eens, natuurlijk moet je verschillende kweken doen en zo ervaring op doen.
                        Ik heb bijgaand nog even het voedingsschema voor je op de foto gezet.

DSC00038.JPG

Attached Files

Comment

Ferm he, die paarse schijn die doorloopt tot in de bladeren. Ik ga mijn killing fields max 3 weken laten voorgroeien. Houd ze anders nooit onder controle. Heb maar ne meter 60 hoogte. En die groeien idd nog een stuk door.

Comment

Leuk dat je alles zo snel even op foto zet. Je kan je voedingsschema volgen maar of dat goed uitgebalanceerd is weet ik niet (ziet er nogal amateuristisch en zelfgemaakt uit), het kan echter wel perfect kloppen maar ik heb m'n twijfels. Wie zegt trouwens dat het uitgebalanceerd is voor wiet en niet voor tomaten ofzo? Denk dat ze dat in de tuinbouw gebruiken? Vind er niet zoveel over om eerlijk te zijn, best wel irritant als je wat raad kan gebruiken (naar de toekomst toe, ze staan er nu perfect bij, kwestie van duidelijk te zijn!). Maar ik zou niet gaan overdrijven. Alvast bedankt dat je ons snel weergeeft wat de situatie is, komt helemaal goed hier heb ik het gevoel
                            Last edited by Jona; 27 December 2010, 19:31.

Comment

Hey Aloha,

Kheb ff zo mee zitten lezen (niet gehele topic) en ik vind dat je planten er goed bijstaan! Als ik me mening zou mogen geven wat betreft de voeding zou ik persoonlijk proberen je EC omhoog te gooien. Je plant zal zelf wel aangeven als het teveel gaat worden, en nee dan is het nog niet te laat want je plant is dan erg donkergroen en je punten zullen dan geel worden..zolang het gele maar niet door trekt het blad in. Waarom zou ik de voeding omhoog schroeven : iedere EC waarde die je in de plant pompt in zorgt voor gewicht, dus hoe hoger de EC hoe meer gewicht. In de laatste week ga ik dan altijd mn EC weer omlaag brengen terug naar de 1,4, dit omdat de kans aanwezig is dat met schoon water de plant gaat rekken. Nogmaals dit gebeurt bijna nooit maar de kans is wel aanwezig! Dit wil ik persoonlijk voorkomen omdat als je een nette compacte hoofdtop hebt en de plant rekt iets meer dan rekt mn top ook uit...dus minder compact. Puur mijn visie

Staat er iig top bij! Kzal je zeker blijven volgen!

Oja btw, een schema is puur een richtlijn en kan nooit voor ieder1 hetzelfde werken. Dit omdat iedere locatie, ruimte anders is en de ene plant meer drinkt dan de andere etc. vandaar een richtlijn! Je plant zal altijd wel aangeven of iets teveel of niet is...
                              GreetZ
                              NF
                              sigpic

Comment

Haha,

Twee ervaren kwekers en twee verschillende meningen, dat is wat wiet kweken en dit forum zo leuk maakt.
                                En Jona, kon zelf ook niks over gout vinden op internet (jammer), wel waren er bij de growshop meer kwekers die goede ervaringen met Gout hebben, misschien is het in eerste instantie wel ontwikkeld voor de tuinbouw, maar doen onze planten het er ook goed op. Ik geef je echter wel gelijk dat het er amateuristisch uitziet, en inderdaad hebben ze zelf dit kweekschema gemaakt.

En nu........

Blijf in eerste instantie het schema volgen, mochten er inderdaad problemen ontstaan kan ik altijd nog spoelen.

En ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar fijn dat jullie over mijn schouder meekijken.

En inderdaad Jona, die paarse kleuren in de planten (twee stuks de derde blijft blank)....... IS NOG GEILER ALS NEUKEN........HAHAHA

Word vervolgd......

Comment

Bezig...
                                X