Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400W scrog white widow (eerste kweek)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Droog zelf wel eens een topje in de oven, wat me lukt zonder gras-smaak
    Ik pak het topje in aluminiumfolie in (glanzende kant naar binnen) met een hele kleine opening. Oven op 100 graden en na een half uur even controleren (en eventueel verlengen). Bij mij duurt dat zo'n 30 tot 90 minuten. Des te langer het duurt, des te minder wiet-smaak (maar kort of lang, geen gras-smaak). De terpenen zullen dus wel vervliegen, echter het effect is prima, dus ik veronderstel dat het met de THC wel goed gaat

Maar we weten allemaal dat een langzaam gedroogd en gecured topje veeeeeeeeeeel lekkerder is
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Alcohol hebben we wel mogen maken bij natuurkunde (van vers fruit). Maar er was geen leerling die het durfde op te drinken

Is je punt op het toetsenbord trouwens kapot Rreppell?

Mooi dat het niet is bevallen ganjagast

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      op onze school keken we gewoon naar video's want er zaten teveel lijpos op school whaha.
      Daarom konden we dat (distilleren bv) nooit in de praktijk doen hier.

Dat lockdown begint zijn tol te eisen bij rreppell !!??

Begin er gewoon eerlijk in srry Kroket. Maar ik ga het nog eens proberen zonder keukenrol en ik laat het ietsjes langer liggen om misschien toch nog bekeert te worden. Stiekum wil ik meer van de SSH roken..

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Prima toch Uiteindelijk moet je de wiet gewoon niet zo willen drogen. De smaak gaat zeker achteruit! Net wat je zegt, het is om even snel stoned te worden (van verse wiet).

Dit gesprek heeft het kweekverslag wel een beetje overgenomen Excuses

Ik leg als de nood hoog is verse topjes op de router of achter de fan van een digirecorder of oude pc
    werkt best goed na 24 uur rookbaar met
    stoned effect

Comment

Nat topje in metalen grinder, effe verkruimelen en dan, met de grinder, in de hete lucht oven op 40 graden.
    na 2 uur is het rookbaar.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Stofzuigerwiet: topje die je uit de stofzuigerzak hebt gehaald.

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      En ik maar zoeken naar die joint..
      Rreppell was me voor.

Hmm dan ga ik verder waar hij was gebleven.
      Dust in the weed..

• Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Haha leuke woordspelingen!! Een vergeetmewietje. Ik vind met enige regelmaat een voorgedraaid jointje die ik vergeten was.

Hey Growers,

Korte rook update zonder foto's(zal die straks proberen fixen).
    Ik ben beperkt in wat ik in huis kan proberen door geur overlast(men vrouw is jammer genoeg niet zo fan van een wiet geur).
    Hierdoor heb ik de befaamde kroket(k.r.o.k.e.t ?) method niet kunnen toepassen.

Ik heb een topje geknipte & die een aantal uur laten drogen op mijn lamp reflector.
    Uiteraard nog zo nat als iets dus daarna 1/3de van het topje in de microwave gelegd, in totaal een 2-3 minuutjes(met intervals).
    Daarna in de grinder & met beetje "tabak" (greenGo variant zonder echte tabak) opgerookt.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was, ik was voorbereid op een slechte chloor / plant smaak maar het viel goed mee.
    Geen chloor en niet te veel plant smaak!
    Toegegeven : een geweldige smaak kan je het zeker niet noemen maar het was aangenaam rookbaar.
    Het effect heeft me ook verrast, het fryen in de microwave moet aardig wat thc weggebrand hebben maar voor hoe groot de joint was had hij toch een krachtig effect
    Dat belooft voor later

Het was wel vooral een cerebrale high & minder stoned. Dit komt overeen met wat ik lees & hoor van QnQ : hoeveel te later je oogst hoeveel te zwaarder de stone/couch lock.
    Door het vergrootglas zie ik ook dat de trichomen vooral wit zijn & nog niet amber kleurig.

Ik zou vandaag beginnen met zuiver water, na 10 dagen zou het dan oogsten worden maar als de trichomen nog steeds wit zijn zou ik liever wat langer wachten.
    Hoe doen jullie dit? Geven jullie pas zuiver water als de trichomen naar je zin zijn? Of geef je gewoon zuiver water door zolang de trichomen niet amber genoeg zijn(komt de plant dan niet in voeding nood?)
    QnQ : je mening zou zeker gewaardeerd zijn(omdat ik weet dat je altijd heel laat oogst).
    Maar iedereen's input uiteraard welkom ! Het advies hier got me so far

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Op de lamp duurt een dag.

• Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Mooie scrog man, helemaal voor een 1e keer.

Mijn ervaring is verder dat je eerder te vroeg dan te laat oogst. Daarbij kan je beter langer alleen water geven dan te kort.

Ik begin te spoelen op moment ik inschat over ongeveer 2 weken te kunnen oogsten, maar in ieder geval niet eerder. Meestal is dat bij het zien van de 1e amber trichomen, maar dat is ook eigen smaak. Dan geeft ik 2 weken water en dan ga ik bekijken hoe de trichomen erbij staan. Vergeet niet dat je plant nog aardig kan uitzetten de laatste weken en dat geduld beloond wordt.

Een microscoopje van een paar euri Ali ofzo is zeker aan te raden. Voor deze kweek duurt dat alleen te lang en moet je ff ergens anders wat regelen.

Hey Growers,

28 april dag 150 (57 dagen bloei)

Voeding 1,5 L water

De laatste voeding fase en ze leeft nog steeds! Met toppen waar ik alleen maar van kon dromen voor een eerste kweek.

De oogst is nog niet binnen dus we blijven alert(toprot of banaantjes kan nog altijd denk ik).

Ik denk dat men vergrootglas wat klein is om de trichomen deftig te zien,als de prijs mee valt koop ik 34 misschien nog 1 om het ideale oogst moment te kunnen bepalen.

Ik hoop dat ze zo lang gaat toe komen zonder voeding, tis een stevige plant voor een relatief kleine pot (en ik maar denken dat mijn pot gigantisch was ...)
    20200428_163912.jpg 20200428_163946.jpg 20200428_164040.jpg 20200428_163935.jpg

Comment

• Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Je hebt gelijk, heb ik ook naar gekeken. Maar een beetje een goede camera met bijbehorende lenzen loopt aardig in de papieren en is weer een hobby op zich.
      En ik heb al zo veel hobby's! En het zou puur en alleen zijn om foto's van de dames te maken! Ik zag ze langs komen in het "Je bent een echte kweker als...topic, maar ik wil daar nog niet bij horen

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      gijsch

Dusse Mitham.. jij noemt die van jou 'pot'

• Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Daarom noem ik die van mij Brutus

Dat gaat een lekkere roker worden.

Comment

Ziet er goed uit
      er zijn een paar goede vergrootglas aps voor op de smartphone
      is alleen net als met microscoop moelijk stil te houden

Comment

• Spacy Cortex
        Spacy Cortex commented
        Editing a comment
        Je kan ook als je een verrekijker hebt waar het oogstuk uit kan die gebruiken achterstevoren. Is soms wel een 20x loep die redelijk stabiel in de oogkas te houden is. Kan wel zijn dat je de trichos moet bijlichten met een goede led lamp van je telefoon.

• Mitham
        Mitham commented
        Editing a comment
        Heb me een x40 lens aangeschaft,prio shipment dat ik ze snel onder de loep kan nemen

Hey Growers,

4 april dag 156 (63 dagen bloei)

Voeding 1,5 L water

Nou,hier zijn we dan. 9 weken ver en de plant zijn bloei zit erop...
      Tis te zeggen, de bloei tijd van de zaad fabrikant zit erop
      Van ver zie ik meer en meer bruine stamper haartjes, van dichtbij met de microscoop zie ik vooral witte trichomen en nog niets amber.
      Hopelijk rijpt ze snel, ze staat nu al een poos op puur water en de bladeren worden enkel geler.
      Iemand die een idee heeft hoe snel ik verkleuring van de trichomen kan verwachten?
      Hopelijk is de foto scherp genoeg.

20200504_173036.jpg 20200504_172811.jpg 20200504_172818.jpg 20200504_172758.jpg

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Foto's van trichoompjes geven vaak een vertekend beeld, maar ik geloof milky te zien.
        Ik blijf met verbazing kijken hoor, wat een supertoppen man! Ik geloof dat ze nog lekker aan het zwellen zijn. Ze houdt het nog wel een tijdje vol hoor, ze is nu heel mooi aan het afbloeien. Laat die bladeren maar vergelen.
        Persoonlijk zou ik nog een weekje wachten. En nog een topje snoepen..

6034=38661-trichomes.jpg
      bud-marijuana-gallery-trichomes_colors_harvest_original.jpg

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Kan het niet goed zien en als ik inzoom op de foto ben ik er nog niet helemaal zeker van. Denk wel veel milky te zien maar dat kan ook door dat led lampje komen. Had je al een sample topje geprobeerd? Dan weet je ook of ze het effect gaat geven die je graag wilt hebben.
        Ad usum proprium!

Comment

• Mitham
          Mitham commented
          Editing a comment
          Volgens mij is het ook vooral milky. Ik denk dat ik in heel men zoektocht 1 amber kleurige trichoom heb gevonden maar niet zeker.
          Het blote oog geeft wel een duidelijker beeld als met de gsm. Misschien had ik met een x60 wel een heldere gsm foto kunnen nemen, jammer.

Sample topje heb ik (uiteraard ) al geprobeerd & die bevestigt mijn vermoeden : veel high & weinig stone. Wel een deftig effect dus er zit zeker al een gezonde portie thc in.
          Heb je een idee hoe snel die trichomen kunnen verkleuren naar amber of is dat plant per plant afhankelijk & gewoon kwestie van dagelijks checken?

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ghehe uiteraard al geprobeerd Goed nieuws dat het al een goede high geeft zullen niet lang meer nodig hebben.
          Het is afhankelijk van het soortje en het kan in ene rap gaan.. Denk zelf dat ze met een +/- weekje of 2 wel om kunnen..

Hey Growers,

11 mei dag 163 (70 dagen bloei)

Voeding 1,5 L water

Al een tijde geen voeding meer aan het geven en dat zie je eraan
        Bladeren beginnen bruin te worden, tot zelfs in de toppen. En nog geen spoor van een amber trichoom.
        Ga ik moeten kappen als alle bladeren bruin zijn of kan ze dan nog gewoon verder rijpen?

20200511_153545.jpg 20200511_153403.jpg 20200511_153447.jpg 20200511_153510.jpg ​​​​​​​

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Van mij zouden ze om mogen, deze week zeker.

Je kunt nog wel wat wachten. Wel de lv goed laag (45% ofzo) proberen te houden en blijf controleren op toprot en banaantjes.

Ze zit zichzelf goed op te vreten, dat ga je straks proeven aan je wiet! Dat bedoel ik dus positief

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

Je moet naar de trichomen kijken , niet naar het blad de plant zuigt nog de laatste vitamientjes er uit !!

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Je hoeft niet teleurgesteld te zijn hoor. Of je moet een hele berg goede wiet vervelend vinden .

De verkleuring hoort er nu eenmaal bij en je plant rijpt zo nog even goed af. Bijna

Don't worry be happy
          Mijn kweekverslagen:
          https://tinyurl.com/yxmrfs8w
          https://tinyurl.com/y69gjs6g

Comment

Zorgen voor niks dus
            Ik laat haar rustig haar eigen op eten & wacht nog even af op mijn eigen gekweekte wiet !
            LV zit rond de 30% dus dat zit wel goed.

Comment

Hey Growers,

15 mei dag 167 (74 dagen bloei)

Voeding 1,5 L water

Hoera, gisteren voor het eerst een amber kleurige trichoom gespot.
              Vandaag vind ik er niet direct 1 dus we zijn nog niet aan de oogst toe
              jammer,maar beter wat geduld en een beter wietje dan overhaast oogsten.
              20200515_175011.jpg 20200515_175017.jpg 20200515_175033.jpg 20200515_175317.jpg 20200515_175205.jpg

Comment

Bezig...
              X