Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro
nou ja, dat heeft dus ook niet zoveel nut. Ik denk dat het forum een maximale resolutie van 75dpi heeft. Dat is natuurlijk heel wat minder dan de oorspronkelijke 300dpi
Het probleem is niet het scherp krijgen van de foto, het probleem zit hem in hoe het forum dit toont. Maar ik denk dat wat jij mist aan detail wat anders is dan dat wat ik mis aan detail. Ik vermoed dat jij doelt op de focusverschillen, dat is inderdaad prima op te lossen met stacken. Ik bedoel dat de resolutie zo laag is dat bepaalde details verloren gaan.
image_352676.png Ingezoomd....
kennelijk moet ik tegen planning in knakken gaan toepassen. Er zijn enkele toppen die al vastgezet zijn en op die plekken zijn de takken houteriger. Als ik die dus ombuig breken ze vermoed ik. Nu heb ik gelezen dat ik ze eerst zacht kan masseren en dan voorzichtig knakken. Klopt deze info? Gaan ze daar niet kapot van?
Werkt perfect ik heb er vorige ronden ook een paar geknakt en daar hebben ze geen last van gehad , hersteld mooi , als je er naar blijft kijken zie je ze gewoon genezen !!
en je gaat er lichtjes in knijpen als het goed is hoor je een spatje binnen in de stam ,
vervolgens ga je de plant rustig de gewenste richting in buigen .
is dit correct gedaan dan zal de plant opnieuw omhoog groeien in een u vorm of iets schuiner .
als het niet correct is gedaan gaat je plant weer omhoog groeien geen stress beter zo dan dat ze geknapt is door te ruwe handelingen
het motto is beter iets te zacht als te hard .
Kleine update... Toch nog maar weer wat toppen gebonden.... De groei is er duidelijk nog niet uit, stond alleen een dagje stil lijkt het. Aarde begint al iets droger te worden en daarmee nemen ook de muggen iets in aantal af. Mooi systeem die blumats maar de afstelling is toch minder eenvoudig dan gedacht. Wellicht dat dat ook wat met de grote van de potten te maken heeft dus volgende ronde 2 blumats per pot voor een wat gelijkmatiger verdeling.
Eigenlijk wil ik geen bladeren meer knippen (er moeten er nog wel wat over blijven) maar ik zal er toch nog een keer aan moeten ivm licht voor de toppen. Ze knallen nu zo explosief door het net dat ik vrees dat het zometeen echt niet meer past. Ik zat er aan te denken om twee lagen te maken maar denkende aan het licht wordt dat sowieso niet wat.
Als ik per top 2 bladeren laat zitten zou dat voldoende zijn? Dan kan ik in principe alle toppen wel behouden. Zullen dan wel niet hele grote toppen worden want ga ruim door de 150 stuks in dat geval. Anderzijds...150x3 gram is ook 450 gram en dat is mijn doel voor deze ronde. Of ik het red... we will see maar hopen mag altijd toch.
Eigenlijk wil al het donkere blad op deze foto verwijderen zodat alleen het lichte overblijft IMG_3804.jpg
Je kan ze nog een x bewerken idd.
Alleen nu moet je beter kijken met wat je weg haald. Echt alleen het brood nodige weg halen, blad dat licht naar toppen Blockd.
Ik heb zitten zoeken op youtube naar een kerel die growt (Mr Canucks Grow, check em als je tijd heb, mooie filmpjes) hij haalt blad weg daar schrik ik van, maar zijn oogsten liegen er ook niet om..
ben zelf van plan vanavond nog een keer blad weg te halen en dan laat ik het zo tm het einde.
SweetMango ik ken hem ook hij brengt het leuk maar als je die kerel zen set ups ziet da wil je niet betalen allemaal gesponserd.Top off the bill merchandise het laatste nieuwe.
Ledlampen van 1500 tot 2000 euro,pas op heb respect voor zen werk en die man kan wat want maakt zelf soil enzo maar het draagt wel bij aan zen mooie rondes.
Dat filmpje met al die herfstkleuren in zen kast waauuuw.of die autoflowers arm dik kerel kent de planten wel,ik zie hem graag bezig.
Jamzieman
Die led lampen zijn niet veel waard.
Die led balken zijn idd 600 euro voor 300 watt zo.
QB van spider farmer zijn ook 300,- dus valt wel mee allemaal.
Ja is idd wel gesponsord maar als je die kans had, had je je ook laten sponseren toch?
Mbt tot eigen soil maken is eigenlijk het zelfde wat QnQ doet. Alleen Q doet echt elke mix zelf hij heeft pre mixed.
Vind wel allemaal mee vallen. Als je kijkt naar seed to stoned die een set up van 10k gesponsord heeft gekregen.
SweetMango zowiezo maarja hier in dit europa zal dat nog niet voor nu zijn anders hadden er hier velen een andere jobrichting gekozen.
Ze gaan hem idd niet sponseren als hij geen resultaten behaalt. Al die gesponserde dudes zijn lucky bastards HAHA
Voor nu geen updates, vochtigheid in de potten begint te zakken, we gaan de goede kant op. Topjes beginnen ook hier en daar hars te ontwikkelen en er beginnen heerlijke geuren te ontstaan. Overigens heel anders dan de purple haze
Ja ik vond het ook wel een leuke foto. Maar inderdaad wordt waarschijnlijk ook wel veel knipwerk maar dat mag de pret niet drukken. Tot nog toe erg tevreden
Wat ik me nu afvraag.... Er wordt in sommige verslagen aangehaald dat het eigenlijk geen scrog is maar dat het netje puur dient ter ondersteuning. Nu heb ik hier wel redelijk wat gebonden en zonder dit net waren het ongetwijfeld kerstbomen geworden. De powerplant zou denk ik kort aan de 1,5m hoog of zelfs hoger geworden zijn. Er zitten enkele toppen van de pp linksachter in de hoek . Maar is dit nu een echte scrog of moet ik daar nog iets anders voor doen om het zo te noemen?
Veldje is wel redelijk gelijkmatig (onderling verschil tussen hoogste en laagste top is op dit moment 15cm als je de toppen direct onder het net meetelt en maximaal 10 cm als je alleen de toppen boven het net telt.
Ik ben zelf wel nog steeds van mening dat er wel erg veel blad aan zit. Het meeste krijg ik er nog wel een beetje onder gevouwen maar de topjes die nu echt toppen beginnen te worden produceren ook zoveel blad dat ze onderliggende toppen overschaduwen. Ik heb de hoop dat ze (de lager gelegen toppen) voldoende hebben aan het licht wat op het bijbehorende blad terecht komt. Dan hoef ik niet per se te snoeien. Hebben de bloemen ook licht nodig (de witte haartjes zeg maar) of is het voldoende als de bladeren voldoende licht krijgen. Ik denk als je naar de laatste serie foto's hierboven kijkt dat je wel begrijpt welke toppen ik bedoel
Het lijkt me dat je een perfect voorbeeld van een scrog hebt aangezien al je toppen boven het net op dezelfde hoogte staan. Als je de takken niet of maar even onder het net duwt dan gaan je toppen de lucht in waardoor er sommige hoge en sommige lage toppen zijn. Dan is het geen scrog meer maar heb je het net enkel als ondersteuning gebruikt.
Heeft ,dacht ik, vooral te maken met hoe de plant energie naar de toppen stuurt. Als 1 of meerdere toppen boven de rest uit steekt vloeit er meer energie naar die toppen en minder naar de rest. Bij een scrog krijgen alle toppen dezelfde energie.
Die grote bladeren knip je makkelijk weg na de oogst.
Als je die begin bloei weghaalt gaan ze meer kleiner blad in de toppen ontwikkelen.
Omdat alleen blad energie maakt voor de plant.
De “haartjes” zijn alleen de “eierstokken”
Comment