Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Even heel wat anders.... fotostacking..... Ik doe dit regelmatig met panorama foto's maar met macrofotografie kan het ook interessant zijn. Omdat de meesten geen idee hebben hoe zoiets werkt heb ik even wat bloemen gefotografeerd en die foto's samengevoegd. Het idee is dat je veel detail per onderwerp vastlegt en die details samenvoegt.
    Onderstaande foto's zijn samengevoegd tot de onderste foto
    IMG_0176.jpg IMG_0174.jpg IMG_0173.jpg IMG_0171.jpg image_353718.jpg image_353719.jpg
    stack.jpg
    Lopend verslag

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Duidelijk!
      Mooi hoor, nu je zelf de lat hoger hebt gelegd zijn onze verwachtingen net zo hoog!

Dus je focused steeds op een ander punt/diepte? Kan alleen met een statief lijkt mij?

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Er zijn mensen die het met de hand kunnen maar daar ben ik er geen van. Ik gebruik dus inderdaad een statief.

En dat doe je met photoshop, Lightroom, of een ander programma ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat wil ik direct geloven. Maar Lightroom kan je ook niet draaien?

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Niet op Linux

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Daar had ik bijna op geantwoord.... maar...nee kan niet.

Geen echte update. Paar foto’s met mijn telefoon gemaakt
    B5C26575-41A8-490C-88E2-D0721DE5116D.jpeg 76B94464-0C9F-4815-B2AC-1A1D3A830EC5.jpeg FB423FA5-AA4E-4E0B-81EA-6B1EBDE76EE1.jpeg 917E8A29-0099-4559-B083-21D12BE875A9.jpeg
    Lopend verslag

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Kijk, jij kunt ook toppen maken.
      Zorg voor goed klimaat, en dat plantje doet in ruil haar best.

En deze
    ECB03F67-5AF6-4DDC-AA6C-382ED848AC7B.jpeg
    Lopend verslag

Comment

Voor de afwisseling
      AAC82E55-3D55-465D-A223-13366435509C.jpeg E66D0F2A-6787-43AA-A0F1-4E373CC5F4A0.jpeg 16E88472-C4D0-4195-85C0-61A742482AF9.jpeg 931D457F-44AF-474A-B8A7-25779FAC0E38.jpeg 067331F4-9EF3-4EB8-ACD4-DC5F8A6FADE0.jpeg
      Lopend verslag

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Dat rookt toch minder lekker weg. Lijkt me.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik weet het niet, die rode lijkt bijna oogstrijp. wellicht een rookverslagje van doen

tsss.. dag 65
      Lopend verslag

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Waarom niet vanaf verpotten naar eindpot?
        Die vul je aan met grond dat al de perfecte vochtigheid heeft (klein beetje vocht bij hard fijnknijpen van de grond) voor de plant, dus dan kan direct de blumat erin. Afstellen totdat die net niet meer druppelt, en dan nog anderhalf streepje. Na 2 dagen begint die dan te druppelen.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Daar komt dat dan wel op neer ja. Ik ontkiem in koffiefilters en plaats ze vervolgens gelijk in de eindpot.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Daar heb ik geen ervaring mee, ik neb tussenpotten zeg maar.
        Ik zou dan direct bij het in de grond stoppen ook de blumat erbij zetten. Dan gaat het wel een aantal dagen langer duren voordat die druppelt uiteraard, misschien wel weken
        Wat jij wilt is niet verkeerd natuurlijk en zeker mogelijk, ik vertel alleen wat ik zou doen he

Blumats moet je ook altijd inwateren, staat dat ook niet in de gebruiksaanwijzing ?
      Het staat in ieder geval wel bij alle howto’s over Blumat die de afgelopen jaren gepost zijn hier.

Duw de blumat in de grond, beetje draaien tegen de klok in en mik er een paar100 ml water bij zodat die goed vast staat en contact maakt met de grond dan gaan ze nooit zomaar lopen.

Een bestaand gat altijd eerst opvullen met grond.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Het eerste deel staat inderdaad in de handleiding en heb ik ook steeds gedaan. Het ging fout toen ik ze eruit haalde en later in hetzelfde gat terug stopte. Dat doen we dus niet nog een keer. Vertrouwen is goed, controle is beter gaat hier dus niet op

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Remco Als je een spons met een puntje in het water legt is na verloop van tijd de hele spons doorweekt. Zo werkt het met de aarde ook. Ik heb wel 2 kegels in mijn potten gestoken, een grote en een kleine maar ik heb dan ook 40 liter potten. Je kan ook met verdelers werken.

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Zoals ik de Blumat + Tensiometer en apart voeding geef is dat geen probleem.
        Ja je zult toch altijd een beetje moeten aanpassen op je eigen situatie.
        Ik pas ook nog steeds dingen aan

Nou ik heb weer even gekeken. Het water met de voeding lijkt de planten goed te doen. Staan er fitter bij en toppen dikken aan. Ik snap dat het even duurt voordat de voeding zijn werk doet dus wellicht het zoveelste gevalletje te droog
      Daar baal ik goed van want bodemvochtmeter geeft aan dat het vochtig genoeg is. Nou ja, we zullen wel zien hoe dit verloopt.
      Eerst een paar foto's:

IMG_0190.jpg IMG_0188.jpg IMG_0194.jpg IMG_0187.jpg IMG_0192.jpg IMG_0196.jpg IMG_0198.jpg IMG_0200.jpg IMG_0201.jpg IMG_0203.jpg
      Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        banaantje heb ik gezien (maar pas op de foto)

Deze vond ik in zwart/wit ook erg mooi
      IMG_0190.jpg IMG_0189.jpg IMG_0203.jpg
      Lopend verslag

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Foto 4 vorige post volgens mij. Elke dag grondige inspectie!

Dat is weer eens wat anders, zwart wit. Heeft wel wat

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Goed voor zorgen, dan krijg je ook knuppeltjes.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Banaantje zit op foto 6 van de vorige post (daar waar je ook een tiewrap ziet). Helaas is hij hier niet zo goed zichtbaar ls op de originele foto

mooie foto's man! hoelang staan ze op 12 uur ?

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Daar moest ik even voor terug... maar staan nu 36 dagen op 12/12, vandaag 66e dag vanaf zaad, 18 dagen echte bloei

Goede morgen #voor het eerst
      ik had een vraagje hoe groot waren jou planten toen je begon te binden ? Gr pantera

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Daar ben ik in de tweede week van 12/12 mee begonnen omdat ze toen pas door het net kwamen. Ik had deze van te voren al op een hoogte van 35cm boven de potten bevestigd.

Vandaag geen mooie foto's, ik had me ernstig verslapen (stomme brownies weer). Dus heb even een snelle inspectie gedaan en meer niet. Vanavond komen er denk ik wel een paar mooie foto's want enkele toppen zijn al weer aardig aangedikt, er begint weer groen blad te vormen en het aantal bladeren met vlekken lijkt ook niet verder uit te breiden.
      Opvallend is dat de critical echt heel mooi donker groen blijft (water en voeding is voor alle planten hetzelfde) en de powerplant heeft veruit de meeste verkleuringen. Zou ik alleen de critical hebben dan durfde ik het wel aan om alleen nog op de blumats te draaien zonder voeding toe te voegen. De overige knappen er echt zienderogen van op dus beter dat ik gewoon voeding blijf geven.

Attached Files
      Lopend verslag

Comment

Goede avond voor het eerst
        ziet er goed uit bij jou.
        Ik vroeg het jou omdat ik morgen het gaas er boven ga hangen is nu 2 weken groei en ze gaan nu erg hard vooral in de breedte. Wil ook niet dat ze te groot worden mijn tent is immers maar 180 hoog

Gr pantera

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik kan je verzekeren dat na omschakeling 12/12 er nog heel veel groei bij komt. Ik ben omgeschakeld toen ze op ongeveer 2/3 van de hoogte zaten t.o.v. het net.

Dag 67 (19 dagen bloei)
        Er veranderd veel.. Een van de Blackberry's lijkt een ernstig watertekort te hebben dus deze heb ik bij wijze van test 1,5 liter water gegeven. Zou er dan vanavond iets frisser bij moeten staan. Als dit het geval is krijgen ze vanavond allemaal 1,5 liter. Qua toppen heb ik niets te klagen, zien er allemaal gezond uit, ik vind wel dat ze erg vroeg verkleuren naar bruin (even in het achterhoofd dat ze amper 3 weken bloeien). Nu had ik daar de vorige ronde ook al last van en die heb ik na 8 weken 12/12 al omgehaald. Het blad daarentegen ziet er echt niet uit. Blackberry links achterin toont tekenen van verdroging onder het net (veel slappe en dorre bladeren) en alle planten m.u.v. de critical tonen ernstige tekenen van tekorten en/of overschotten. Nu ben ik al een aantal dagen aan het bijvoeden en je ziet de kleur van het blad weer richting groen gaan. Dus dat lijkt onder controle. Vreemd genoeg lijkt ook het aantal muggen wat af te nemen nu de blumats eruit zijn. Ik ben op dit moment dus niet geheel tevreden maar ook zeker niet ontevreden. We wachten gewoon af.

Ik heb eerst 2 overzichtsfoto's geplaatst en een link naar de rest van de foto's vind je hier: FOTO'S

IMG_3893.jpeg IMG_3894.jpeg
        Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat komt goed, ik heb dat blad en nog enkele anderen al opgegeven. Een van de redenen dat ik weer overzichtsfoto's heb geplaatst is voor de kleur weergave. Dan kan ik het iets makkelijker als geheel zien. Maar beter dat ik dus geen blumats meer gebruik i.c.m. airpots. Deze staan er ook al een beetje bekend om
          Last edited by Voor het eerst; 29 February 2020, 11:31.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nou inderdaad kroket. Als ik dan bekijk hoe eenvoudig de vorige ronde eigenlijk was kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat ik het misschien iets te veel gepushed heb

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Mijn Cococolorado zag er ook niet uit langs boven, maar voor het knippen zijaanzicht zie je dat de rest er wel frisgroen bijstond

Best grappig.... ik dacht steeds dat de powerplant een beetje achterblijft (is echt een hele kale plant) maar als je dan naar de toppen kijkt blijkt dat wel mee te vallen. Sommigen zijn al over de tien centimeter lang en dat was qua lengte wel wat ik als max had verwacht met dit aantal. Ik sta in ieder geval nog steeds dagelijks met veel verbazing te kijken.
        Volgende week eerste voorbereidingen treffen om een hok in de woonkamer te bouwen achter een verborgen deur. Dan kan ik naar 240x60cm. Ik heb ook al en paar mooie lampen gezien die ik misschien wel bestel i.p.v. de huidige mars Hydro. Het gaat dan om 2 fluence spydr leds van 480W per stuk (opklapbaar). Ik ga dan wel voor de DIY versie omdat ik anders de lampen niet in de breedte kwijt kan. Geen idee wat het voor verschil gaat maken, ik wil dan wederom gaan scroggen. Het idee is dat ik dan kan voorgroeien op 50% (480W) en afbloeien op 100%. Maar voordat ik iets bestel wil ik eerst deze ronde afgerond hebben. Wellicht dat 960W gewoon wat overkill is. Ik heb ze al een mailtje gestuurd met de vraag of ze ook 2x 300W kunnen leveren.

Wat zou jullie voorkeur voor kleur zijn 3200K of 4000K?

Specs als volgt (960W):
        • 1118*1003*117mm
        • PPF2700μmol/s
        • Efficacy 2.7 μmol/J
        • Kleur 3200/4000K
        Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Huiskamer is idd wat tricky, vandaar dat ik er ook ruim de tijd voor neem. Probleem met de kelder is toch een wat lage temperatuur in de winter. In de woonkamer kan ik continu verwarmen indien nodig plus dat het dan direct echt uit het zicht is. Mocht ik dan ooit eens controle krijgen moeten ze wel heel goed zoeken (toegangsdeur zit dan achter de tv)

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          6500k is wit voor de groei, 4000 zit je meer in de zachtgele kleur voor de bloei.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat moet dan dus 3200k worden. Duidelijk
      Bezig...
      X