Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dag 76... 28 dagen bloei

Om te voorkomen dat mijn kweekverslag helemaal naar de volgende pagina verdwijnt maar even een kleine update. Wateropname is zeer verschillend per plant. De twee voorste plantjes hebben ongeveer 1,5 liter nodig per dag, de achterste een stuk minder. Het lijkt allemaal een beetje stil te staan (vandaar dat ik ook wat minder vaak kijk nu). Reden is me niet helemaal duidelijk afgezien van wat op een ernstig magnesium tekort lijkt. Nu heb ik begrepen dat dit daadwerkelijk door een tekort kan komen maar dat het ook door een blokkade kan komen. Precies dat laatste vermoed ik. Maar wat blokkeert de opname dan?? PH is goed, temperatuur is goed, voeding tekort dan?? Of gewoon een te vol net/te kleine lamp?
    Lopend verslag

Comment

Tja met al die 1 regel comments in dezelfde topics verdwijnen de interessante posts al snel naar de volgende pagina.

Voor iedereen die zich aangesproken voelt: als je iemand wil bedanken (?) omdatie je volgt kan je er ook 10 in 1 post doen he, of gewoon bij de volgende update.

Maarre, een nieuwe update en geen foto’s ?
      Ik zit op een nieuwe pagina dus de vorige kan ik niet zien als ik aan het typen ben

In de bloei groeien ze sowieso niet veel vandaar de bloei
      Beperkte groei kan aan vanalles liggen.
      Een veel voorkomende fout is dat het recht onder de plant te nat is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Omdat ervaring voor mij boven scholing gaat neem ik erg graag jouw adviezen aan. Mijn idee om even te stoppen met water geven is dat alles mooi omhoog staat en ik verder geen enkele aanwijzing kan vinden wat er nog meer mis zou kunnen zijn. Als ik dan gewoon wacht tot de dames een beetje gaan hangen dan heb ik in ieder geval een basis. Ik kan dan vanaf daar voeding en watergift per dag verhogen. Lijkt me dat eventuele voedings-/ mineralen tekorten in dit stadium uitsluitend door te weinig water kunnen komen. Voeding gebruik ik de aanbevolen dosering bovenop de als het goed is nog aanwezige biotabs. Tevens heb ik Epsom toegevoegd voor de magnesiumbehoefte en calcium voor de calciumbehoefte. Nu zou het dus nog wel zo kunnen zijn dat een overschot aan calcium blokkades veroorzaakt echter gezien het feit dat ik slechts 1000mg calcium per plant heb toegevoegd is dat niet mijn zoekrichting.

Te vroeg oogsten.... Ik denk dat ik de laatste keer misschien wel tot de door jou bedoelde groep hoorde. De toppen van de laatste knipronde waren ook veel harder dan van de eerste knipronde. Deze keer heb ik als doel om niet voor 10 april te oogsten (dan 63 dagen echte bloei). Dat is dan de enige zekerheid die ik heb. Ik hoop dat ik niet eerder besluit dat ze wel zo ver zijn want ondanks dat de plantjes er niet meer zo mooi uitzien lijken ze het nog steeds prima te doen. Nog steeds veel witte pistels en zo af en toe ontdek ik nog een nieuw topje.

Mijn grootste moeilijkheid nu is om niet heel veel blad te verwijderen... Daarvoor moet ik me echt inhouden
        Last edited by Voor het eerst; 9 March 2020, 15:04.

• Mitham
        Mitham commented
        Editing a comment
        Waarom de drang om blad te snoeien?
        Zolang ze je toppen niet bedekken en je niet wil lollypoppen is er toch geen nood?

Ik had trouwens (mogelijk) ook een blokkade. Enkele dagen gewoon water geven heeft men plantje geen kwaad gedaan. Misschien iets op te proberen als de watergift overslaan niet werkt?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Probleem is juist dat heel veel toppen bedekt worden

Dag 77...28 dagen bloei (eindelijk op de helft)

Vandaag maar weer eens wat foto's gemaakt. Gisteravond zoals gepland geen water gegeven, hingen vanmorgen nog niet slap dus ik wacht nog even tot vanavond. De powerplant lijkt wel iets minder fris, deze grond ziet er ook al aardig droog uit.
      Zitten al een paar echt mooie topjes tussen, nog niet een van een echt noemenswaardig formaat echter.
      Ik heb de overzichtsfoto vanaf mijn mobiel en van mijn camera er hier bij gezet, de originelen vind je hier (KLIK).
      Dit gaat een stuk makkelijker en de kwaliteit blijft een beetje behouden.

Oeps helemaal vergeten te melden... Na de foto's heb ik wat blad verwijderd Waarom kan je goed zien op foto 4

IMG_3941.jpeg IMG_3945.jpeg IMG_3944.jpeg IMG_3946.jpeg IMG_3942.jpeg IMG_0220.jpg IMG_0222.jpg 10-03-1.jpg IMG_0223.jpg IMG_0235.jpg IMG_0241.jpg IMG_0238.jpg 10-03.jpg IMG_0242.jpg IMG_0252.jpg
      Attached Files
      Last edited by Voor het eerst; 10 March 2020, 09:11.
      Lopend verslag

Comment

Survival of the fittest.

Comment

Denk dat je je niet druk hoeft te maken, zo van de foto's zien ze er prima uit, en ze worden nog wel wat groter en steviger.
          Ik kan alleen de kleur niet zo goed beoordelen.
          Aan de 'overall' kleur beoordeel je hoe het met de voeding staat.
          Ze lijken wat licht, maar dat kan ook door de lamp komen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            De kleur is eigenlijk net iets te donker naar mijn zin voor de critical, de overigen net iets te licht. Vandaar dat ik de critical nu dus maar even apart voeding geef (halve dosering)

Zeer korte update... ze krijgen nog steeds geen water heb ik besloten..
          IMG_0313.jpg IMG_0300.jpg IMG_0306.jpg IMG_0312.jpg IMG_0317.jpg IMG_0328.jpg IMG_0336.jpg IMG_0340.jpg IMG_0338.jpg IMG_0337.jpg IMG_0347.jpg IMG_0347.jpg IMG_0334.jpg
          Attached Files
          Lopend verslag

Comment

Dat komt goed, zal rookwaar vanaf komen.
            mooie toppen intussen.

Comment

Mooi hoor chef. Lekker bezig.
              sigpic

Comment

Ziet er idd goed uit! Zullen mooie toppen worden! Weet je wat het blad probleem is? Heb dit namelijk ook in mijn huidige ronde!

Comment

• boots
                  boots commented
                  Editing a comment
                  Zal dat in mijn volgende ronde ook doen dan! Mijn bladeren waren bijna allemaal aangetast.

• Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Achteraf bezien had ik beter gewoon een flesje calmag gehaald. Maar ik ben nogal een eigenwijze klojo die geen €7,00 aan verzendkosten betaald omdat het product maar €2,95 kost. Anders had ik dat zeker gebruikt i.p.v. bitterzout en losse calcium. Erg lastig doseren (Geen voorschrift te vinden).

• boots
                  boots commented
                  Editing a comment
                  Zal mij dan ook maar zo een flesje aanschaffen! En nog wat voeding van plagron ineens want idd die verzend kosten...

En dit trof ik vanmorgen aan na wederom een nacht geen water. Alles nog steeds fier overeind
                Had wel verwacht dat ze nu eens een keer droog zouden komen te staan. Maar ik heb geduld dus wacht af tot vanavond. Wel voor de zekerheid even meten dan want ik weet inmiddels ook al dat het slap hangen heel snel kan gebeuren. Blad stond vanmorgen wat meer omhoog alsof ze zwaaien en als ik het goed onthouden heb dan volgt daarna dat ze gaan hangen. Dat wil ik voor nu even zeker weten, scheelt me bij een volgende ronde weer een boel giswerk....
                10-03.jpg
                Lopend verslag

Comment

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ja, hangen zullen ze!!

• Jamzieman
                  Jamzieman commented
                  Editing a comment
                  Ziet er goed uit mooie foto.

Dag 78....29 dagen bloei

Goedemorgen allemaal.....
                Nou gisteravond begon het spul dus inderdaad te hangen. Tevens is de Blackberry achterin geheel geel uitgeslagen​. Niet best maar vreemd genoeg lijken de toppen juist een flinke boost te hebben gehad. Ik hoop dat ik haar niet om zeep heb geholpen. Allemaal maar even een litertje water gegeven met normale dosis voeding. Voor de tijd gemeten, kreeg vrijwel overal in de potten een waarde van 0 (kurkdroog). Blad ziet er nu nog steeds niet helemaal geweldig (slapjes) uit maar ik denk dat dat vanavond wel hersteld is. Die kleur komt natuurlijk niet meer goed.
                IMG_3955.jpeg IMG_3956.jpeg IMG_3954.jpeg IMG_3953 (1).jpeg
                En zo zag het er vanmorgen uit..
                Blackberry Gum (LV) IMG_3958.jpeg
                Blackberry Gum (LA) IMG_3957.jpeg

Powerplant (RA)
                IMG_3959.jpeg
                Critical XXL (RV) IMG_3960.jpeg
                Lopend verslag

Comment

De laatste vier foto's zijn vanmorgen een ruim uur voordat het licht uit gaat genomen. Planten hebben zich goed hersteld maar zijn er nog niet helemaal. Ik heb de soortjes erbij gezet maar dat zijn natuurlijk meer indicatoren voor waar ze ongeveer staan (de powerplant gaat letterlijk door de hele kast heen, de critical is maar een klein plantje maar wel heel groen)
                  Lopend verslag

Comment

Even een ander perspectief... Laatste 2 foto's zijn voor de liefhebbers van flitsers gemaaktIMG_0409.jpg IMG_0385.jpg IMG_0408.jpg IMG_0379.jpg IMG_0415.jpg IMG_0418.jpg IMG_0395.jpg IMG_0419.jpg IMG_0426.jpg
                    Lopend verslag

Comment

Dag 79... 29 dagen bloei.
                      Topjes zwellen lekker aan, blad is helemaal hopeloos. Eigenlijk kan ik zeggen dat 1 plant er lekker fris en fruitig bij staat (Critical XXL) en dat de anderen een beetje zielig zijn. Maar goed, we gaan gewoon door en zien wel waar het schip strand. Hoef me straks in ieder geval niet druk te maken om een overschot van voedingsstoffen uit te spoelen gok ik zo.
                      Ik dacht gisteren ineens, laat ik de PH eens meten. Nou die ligt tussen de 6.3 en 6.7 dus dat verklaart ook niets.

Ik ben geneigd nog een beetje magnesium toe te voegen. Zometeen eens proberen hoeveel bitterzout ik in 4 liter water kan oplossen. Tot nog toe erg voorzichtig mee geweest, maar dat lijkt niet te helpen.

Hierbij de foto's:
                      IMG_3967.jpg IMG_3968.jpg IMG_3969.jpg
                      Lopend verslag

Comment

• Takketoelli
                        Takketoelli commented
                        Editing a comment
                        Dat is wel een groot verschil ja! Maar de toppen zelf gaan goed. Ik zou ook wat bijvoeren ja, maar blijft erg lastig

• kelderkastje
                        kelderkastje commented
                        Editing a comment
                        Het is fantastisch als je zo lang mogelijk mooi groen blad hebt. Maar mijn focus ligt op de toppen. Zolang er maar wat groen blad is komt dat nog wel goed lijkt me.

Nou het lijkt erop dat het allemaal wel weer goed komt. Zie foto, naar mijn idee zien ze er weer een stuk beter uit.

IMG_3973.jpeg IMG_3974.jpeg IMG_3972.jpeg
                      Lopend verslag

Comment

Bezig...
                      X