Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro
Collapse
X
-
The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
5 lekkere grieten onder de zon
-
Jamzieman Dat stuk heb ik enkele weken terug gelezen en de enorme schat aan informatie bracht voor mij de conclusie dat je het best gedurende de gehele kweekperiode alle voedingsstoffen beschikbaar houd. Dat is precies de reden dat ik begon met biotabs op rijk bemeste aarde en er op hoopte dat deze voldoende voeding zouden geven gedurende de gehele ronde. Helaas blijkt dat niet voldoende en mede daarom ben ik 2 weken terug begonnen om bij het water bloei EN groeivoeding toe te voegen. Inmiddels heb ik daar ook nog wat bitterzout en calcium aan toegevoegd omdat ik het ernstige vermoeden heb dat er een magnesium tekort is. Helaas is het nadeel van biokweek dat het resultaat niet direct zichtbaar is. Ik moet dus steeds een goede week wachten voordat ik een andere stap kan nemen om mijn probleem uit te sluiten. Maar ach... op deze manier kom ik wel door de weken heen en de topjes (waar het uiteindelijk om draait) ontwikkelen zich best aardig. Groen worden de dames niet meer, ik kan alleen hopen dat er niet nog meer geel wordt
Comment
-
Het lullige is juist dat ik bij de vorige ronde maar zat te wachten totdat ze geel werden voor het oogsten en dat werden ze helemaal niet. Inmiddels geleerd dat ik ze beter tot het einde groen houd en nu worden ze allemaal geel. Ach afdoende leert men... Een volgende ronde eens op kokosgrond en minerale voeding. Dan kan ik alles via de blumats doen denk ik en kan ik zonodig ingrijpen naar wens. Laten we eerst deze ronde maar eens ten einde brengen. Het goede nieuws is dat ik vrijwel geen muggen meer in de tent heb
-
Ik vermoed, weet het dus niet zeker, dat die van mij te weinig voeding kreeg door te weinig water. Kan niet direct een andere verklaring vinden.
-
-
Vreemde bedoening in de kast. Verder geen bijzonderheden
CFB06F92-AFE9-4646-AA27-1E4279F2E9F3.jpeg AE37781F-EB00-4AF0-A937-2F383C13F4C5.jpeg 22692931-2F1A-4C21-83F0-9014E155A849.jpeg E1DFEC26-F0B5-4F31-96E2-1441F6F001EA.jpeg 1E8D7967-22B4-41D9-869F-5A48F8C73A6E.jpeg 2DC69146-96E0-4A5B-AD1A-44DD17F22829.jpeg 9780D17D-7509-48B3-828F-4F6F0FB0A766.jpeg AF8C4C82-04AE-4B5D-8516-F4839E428B1C.jpeg 2AF3B67D-4087-4F6E-9599-CB2EC6834CF7.jpeg
Comment
-
Dag 81....31 dagen bloei.
Of het aan de magnesium, calcium of de combinatie van dat alles ligt weet ik niet maar de dames lijken het te waarderen. Ga dit natuurlijk niet dagelijks geven maar de toevoeging van groeivoeding aan de bloeivoeding hou ik even vol. Mugjes zijn wel weer terug dus dat was denk ik dan toch door de droge grond. Verder eigenlijk niets te klagen (buiten het feit dat mijn kinderen minstens 3 weken bij huis lopen en ik dus mijn werk niet normaal kan doen).
IMG_3992.jpeg IMG_3995.jpeg IMG_3993.jpeg IMG_3996.jpeg
- Likes 2
Comment
-
Zo.. weer even een paar foto’s geschoten en ben wel tevreden voor nu. Tevens water gegeven met de normale voeding (groeivoeding achterwege gelaten) en daar bij sugar royal. Dat moet schijnbaar maar 1 x per week dus dat betekend dat ik genoeg heb voor 125 weken bloei. Daarom dus ook maar eens gekeken wat er in al die voeding zit en de conclusie is dat ik de volgende ronde gewoon volledig groeivoeding blijf geven en dan tijdens de bloei als extra wat bloeivoeding icm royal sugar. Eigenlijk wel vreemd dus. We geven eerst groeivoeding met een hoge N-waarde, vervolgens bloeivoeding met een lage N-waarde waaraan we dan een “booster” toevoegen in de vorm van wederom een hoge N-waarde. Tsja zo kan je wel producten blijven kopen. Maar goed, stikstof tekort zou natuurlijk kunnen omdat de bloeivoeding die ik geef vrijwel geen stikstof bevat. Ruimte voor verbetering dus.
de foto’s:
94F834F0-B357-4919-A57C-53A6777889CA.jpeg 12036092-891C-42E8-89C3-68308B51EFA0.jpeg 6972C617-5F38-4AF6-B7A1-DE5C83D53290.jpeg B71DBFB4-E428-43E2-A11E-84EFCCBEF935.jpeg 6591987D-457E-4944-A275-D2ABA5A7D394.jpeg BA983DD6-7E68-4D8D-AC74-3A66D73793B2.jpeg B32DDEED-8BAF-488A-9180-3F6ACAA65306.jpeg
Comment
-
Zouden ze het bericht van LR2 over vergeling gedurende de bloei dan toch hebben gelezen, met een stikstof bevattende bloeistimulator op de markt zijn gekomen, maar het stukje over blokkades daarbij uit het oog verloren zijn...?
Al die voedingen en aanverwante stimulatoren.. Naarmate ik er meer over leer, begin ik er steeds minder in te geloven eerlijk gezegd..
-
Eerlijk gezegd begin ik ook mijn twijfels te krijgen. Leuk al die toevoegingen maar feitelijk halen ze het er bij het een eruit zodat je extra kan betalen om het weer toe te voegen. Sugar Royal is dus gewoon 8,6% organisch gebonden meststof (NPK 9-0-0). Green Sensation is NPK 0-9-10. Hmm.
-
Exact. Vandaar dat ik het ook bij de GS hou, na aanschaf begon er een lampje te branden. Nu heb ik weer een gratis sample, dus laat gaan die wagen.
Maar er zit wel degelijk meer in, suikers enzymen enzo. Of die nou zoveel uitmaken durf ik niet te zeggen.
Let trouwens op met je blumats, dat die niet verstoppen. Bij mij beginnen altijd de blumatproblemen na toevoegen GS, wellicht is dat met de Sugar Royal ook zo
-
-
Dag 88...40 dagen bloei (Ja ik kan wel tellen maar uit het verslag bleek dat ik iets achter liep in de telling, 21/12 is startdatum)
De voedingsbom van gisteravond heeft ze in ieder geval niet vermoord Stonden er fris en fruitig bij.
Heel benieuwd of de sugar royal wat gaat doen, wel vreemd dat deze maar een keer in de week gegeven moet worden. Nou ja, laten we ons daar maar aan houden, heb ook geen zin in stikstof overschot.
30 dagen is eigenlijk best lang.... om te wachten dan.
Wat ik gisteren misschien even had moeten melden.. de paarse toppen zijn van de powerplant maar ik wist helemaal niet dat daar paars in zit. Welkome verrassing, ben gek op paars maar dit is zo donker, bijna tegen zwart aan, wel gaaf om te zien. De planten waar ik wel wat paars in had verwacht zijn overigens in het geheel niet paars (Blackberry's) wat ik dan weer heel jammer vind.Last edited by Voor het eerst; 18 March 2020, 11:24.
Comment
-
@Kelderkastje... wow en ik ben nu niet eens stoned. Nou ja daar heb ik aan zitten denken omdat de PP zo afwijkt van de omschrijving. Maar dan hebben ze de zaden bij seedstockers in het verkeerde buisje gedaan. Zou wel een heleboel zaken verklaren. (Onder andere het verschil tussen indica dominant en sativa dominant)
-
Zeker, die geur is heel verschillend maar beide soortjes kendi ik nog niet en dat maakt het dus lastig zeggen welke wie is. Feit is dat de zaadbuisjes net door mij gecontroleerd zijn en ik heb in principe nog 2x critical, 2x powerplant en 1x Blackberry. Dat komt overeen met wat ik gezaaid heb. (1x critical, 1x powerplant en 2x Blackberry). Ga ik naar de afbeelding in de openingspost zou ik eerder denken dat de powerplant een blackberry is en de BlackBerries powerplant. De critical klopt denk ik wel
-
-
Ik weet natuurlijk niet of het door de Royal Sugar komt maar wat ik gisteren ook gedaan heb... ik denk dat het goed was. Hier de link naar de ongesorteerde foto's
En hier een snelle selectie:
IMG_0012.jpg IMG_0016.jpg IMG_0019.jpg IMG_0027.jpg IMG_0026.jpg IMG_0029.jpg IMG_0020.jpg IMG_0032.jpg IMG_0028.jpg IMG_0056.jpg IMG_0050.jpgLast edited by Voor het eerst; 19 March 2020, 01:55.
- Likes 1
Comment
-
Ik vind het een mooi veldje, kan niet anders zeggen. Als je dit tot een goed einde weet te brengen lijkt me dit een monster oogst waar ik nu al jaloers op ben!
Comment
-
Ja ik zie aardig op tegen het knippen straks.... Maar goed, dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik een keer een scrog gedraaid heb en dat het me redelijk bevallen is. Het grootste voordeel is tevens het grootste nadeel... er is weinig aan te doen. Potten optillen geen optie dus vertrouwen op je meters...
-
Als ze groen zijn knipt het wat makkelijker maar dit komt ook wel goed hoor En als je een keer of 10 oogsten hebt geknipt ben je er zo handig in dan gaat het vanzelf..
-
-
Dag 83...33 dagen bloei (19-03-2020)
Nog circa 27 dagen te gaan.... eerste amber trichomen zijn zichtbaar dus ben benieuwd of deze de 8 weken bloei helemaal vol gaat maken. Ik heb van de week in mijn vorige verslag gelezen dat ik net onder de 7 weken bloei geoogst heb (9 weken 12/12). 9 februari heb ik als eerste dag bloei aangehouden, 20 januari ben ik van 18/6 naar 12/12 gegaan (afgelopen maandag 8 weken geleden). We kijken het wel even aan. Tot nog toe gaat de tijd redelijk vlot en eerlijk gezegd wil ik het spul ook nog wel even een weekje of 2 aan laten dikken dus ik kijk even aan hoe ik dat doe met de voeding en spoelen. Met dat laatste zou ik volgende week eigenlijk moeten beginnen maar ben net blij dat ik de voeding nu onder controle heb dus daar wacht ik een weekje langer mee en dan oogst ik denk ik ook een weekje later. Ze hebben dan minimaal 1 week de tijd om te spoelen mocht de koorts toeslaan op het laatste moment, maar als het goed is ruim 2.
Hebben jullie nog gezien (bij de foto's van vannacht) dat er toch nog wel een gaatje vrij is in het net...? Daar hadden best nog een paar topjes heen gekund maar ik durf ze nu eigenlijk niet meer te stressen dus laat het maar zo.
Even over de blackberry's en de power plant...... Ik denk inmiddels echt dat de zaden verwisseld zijn door seedstockers. De paarse plant rechts achterin zou dus de powerplant moeten zijn en de 2 planten links in de kast zouden Blackberry's moeten zijn.... Ik heb even de foto's bij seedstockers opgezocht en vergeleken..... Wat denken jullie?
Links de Blackberry volgens seedstockers rechts mijn "Powerplant"
blackberry_gum.png IMG_0002.jpg
En hier links de Powerplant volgens seedstockers en rechts de "powerplant" van mij...
bcn_power_plant.png power.jpg
Overigens zou ik willen dat ik zulke toppen had
Comment
-
Goed het kan natuurlijk aan mij liggen maar voor mijn gevoel staan ze er een stuk beter bij.
Deze trof ik zojuist aan
IMG_0081.jpg
Bizar hoe duidelijk je ziet dat er 3 soorten staan
IMG_0066.jpg
En dit is gewoon... naar mijn zin
IMG_0094.jpg
Beetje vreemd... wiet op een stokje
IMG_0072.jpg
Blijft mooi als het paars is
IMG_0069.jpg
Comment
-
Dikke zoom van de paarse plant. Hoe kan het dat er nu al zoveel amber trichomen inzitten?? Lijkt me niet ok.
Schermafbeelding 2020-03-20 om 00.43.55.png
Comment
-
Als ik naar de foto's kijk heb je vanaf ongeveer 5 feb. bloei, dat is al bijna 6 weken.
Omdat ze er niet zo best bij staan zullen de de laatste weken niet veel meer aandikken, voor fotosynthese is groen blad nodig.
Je zal waarschijnlijk weer wat eerder kunnen(moeten) oogsten.
Comment
Comment