Goeie morgen voor het eerst. Wat ziet jou veldje er mooi uit. toppie!!! Gr. Pantera
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro
Collapse
X
-
Comment
-
Gelukkig hoofdzakelijk de paarse (powerplant) maar de veronderstelde Blackberry begint ook aardig oranje te kleuren (de trichomen dan). Het positieve is dat die in ieder geval nog witte pistels hebben. Bij de Critical ziet alles er normaal uit. Zoals het er nu uitziet... Eerst powerplant oogsten, dan Blackberry's en als laatste de Critical. Ik ga hoe dan ook in delen oogsten zodat alle toppen de mogelijkheid hebben om zo lang mogelijk te staan. Onder het bladerdek zit namelijk nog een complete lichting onderontwikkelde toppen en ik heb bij de vorige ronde hier nog veel goede wiet afgehaald doordat ik ze wat langer liet staan.
-
IMG_4020.jpeg
Naar aanleiding van de opmerking van QnQ heb ik nog even teruggebladerd in het verslag. Als ik 5 februari als start bloei aanmerk zou ik dus nu inderdaad op ruim 6 weken bloei zitten.
Berekening: 21-12-2019 tot 20-03-2020... Totale cyclus
Berekening: 05-02-2020 tot 20-03-2020... Bloeiduur 90 dagen ofwel 12,86 weken ofwel 2,97 maanden ofwel 0,24 jaren Dus dat is dan op zich wel weer een meevaller, 2 weekjes redden ze het nog wel denk ik, de critical zeker. Zouden allemaal tussen de 56 en 63 dagen moeten bloeien...duur 44 dagen ofwel 6,29 weken ofwel 1,50 maanden ofwel 0,12 jaren
Ga ik uit van 56 dagen dan moet ik feitelijk nu beginnen met spoelen toch? Ik denk dat ik dan maar voor de optie ga om dinsdag te beginnen met spoelen zodat ik maandag nog in ieder geval 1x Sugar Royal mee kan geven (€50,00 voor 4 ml is wel erg extreem (8 ook maar toch)).
Wat ik nu wel gedaan heb (geen idee of het slim is maar we zullen zien) is een groot deel van het verdorde blad eraf getrokken. Sowieso alles wat een top blokkeert. Het idee is dat de Critical dan nog een weekje of misschien 2 langer staat en in die periode wat extra licht vangen. Wat gelijk opviel is dat er onder nog veel groen blad zit
Ik had graag nog even een foto gemaakt van na het knippen maar toen was het licht net uit. Dat wordt dus vanavond. PS het lijkt erop dat de image stabilizer van mijn telefoon het begint te begeven dus sorry voor de zeer wazige foto.
Voor wat betreft de opbrengst.... ik denk wel dat ik nog 1 op 1 haal maar veel meer dan dat zit er niet in denk ik. Jammer maar volgende ronde beter.
Conclusie wat ik volgende ronde anders doe... kokospotgrond ipv gewone aarde (dus niet volledig kokos), blumats als backup i.p.v. continu watergift. Voedingslijn BAC GROW en BLOOM maar groeivoeding tot 4e week bloei en dan pas bloeivoeding met Sugar Royal om stikstoftekort te voorkomen.
- Likes 1
Comment
-
Nou was ik van plan om deze ronde te drogen door de toppen op te hangen maar ik ben bang dat het toch weer droognetje wordt. Er zitten niet heel veel vertakkingen boven het net en er doorheen trekken lijkt me verre van ideaal. Of zou dat geen probleem moeten zijn? En is het aan te raden om de tiewraps al los te knippen? Ik denk niet dat ze nog heel veel doen
Comment
-
Zoals beloofd even de foto’s van na het verwijderen van de bladeren. Verder niets nieuws te melden...
C2644679-0C74-4344-AFCE-09CA03DF4BC2.jpeg 10ED9811-FEC4-45E3-8DFC-A0ADCAA4796B.jpeg
- Likes 1
Comment
-
Ach het vroegtijdig moeten oogsten heeft ook een voordeel... minder lang wachten
Comment
-
Zoals ze er nu bij staan hoef je niet vroegtijdig te oogsten lijkt mij, zo slecht is het allemaal niet...
-
Nou ik had me wat verteld in de dagen en hierdoor dacht ik dat ze nog een 30 dagen zouden moeten. Een heel groot deel begint al amber trichomen te krijgen en ik had dus zoiets van shit... die redden het echt niet nog 30 dagen zonder dat de trichomen zwart worden. Dus besloten dat ik wat eerder begin met oogsten (oorspronkelijke datum 10 april, dat wordt nu omstreeks 4 april). Het valt dus op zich mee, hooguit een week eerder. Maandag laatste voedingsbeurt met Sugar Royal, maandag erop geheel stoppen met voeding
-
Dag 92...46 dagen bloei...
Het einde is nabij voor mijn dames. Net geen foto's gemaakt (niet echt verschil met gisteren te zien). Wel water met wat voeding gegeven. Het kan toeval zijn maar het bladsnoeien lijkt een positieve uitwerking te hebben op de topjes. Enkele toppen schieten ineens omhoog en dan bedoel ik niet dat ze ineens groter worden maar letterlijk omhoog gegroeid. Alsof ze nog even net die laatste paar dagen zon willen hebben.
Morgen krijgen ze de tweede en laatste keer sugar Royal. Ik stop dan ook met de toevoeging van de groeivoeding zodat ze alleen nog een standaard dosis bloeivoeding krijgen. Dat wil ik dan nog een weekje doen en dan eventueel nog een weekje helemaal geen voeding... Tegen die tijd zal ik ze ook wel ergens omhalen.
Ik heb begrepen dat spoelen niet per se noodzakelijk is omdat ik biologisch kweek op aarde. Ook heb ik ergens een stuk van LR2 gelezen dat spoelen niet per se noodzakelijk is of zelfs averechts zou kunnen werken. Ik neem dan maar het gemiddelde. Enkele dagen spoelen (3-6) afhankelijk van het moment van omhalen. Ik heb gisteren ook weer 4 nieuwe zaden in de stekgrond gezet. 2 powerplants (waarschijnlijk BlackBerries dus) 1 Blackberry (powerplant??) en 1 Critical. Tevens heb ik zeer voordelig zaden besteld bij seedstockers.... 25X Cookies and Cream Feminized en 25x Amnesia Feminized voor het ongekende bedrag van wel.... €50,00 Dus precies €1,00 per zaadje. Binnenkort even wat in het ruiltopic zetten want anders doe ik er 10 jaar mee. Als de gisteren geplante zaden ook allemaal ontkiemen heb ik dus nog steeds een ontkiempercentage van 100%. Maar de zaden zijn ouder dan bij de vorige ronde (4 maanden om precies te zijn) en niet op een speciale manier bewaard.. gewoon achterin een keukenkastje in zaadbuisjes. We zullen zien. Ontkiemen ze niet alle 4 dan wacht ik tot de bestelde zaden binnen zijn en zet ik die gelijk.
Ik ga overigens deze ronde nog eens onder 300W kweken. Ik wil de opbrengst nog iets verbeteren door handmatig voeding en water te geven.
- Likes 1
Comment
-
Comment
-
De supermarkten zijn weer begonnen met pallets potgrond in de winkel te zetten.
Ik heb vorige maand ook voor een ronde extra zaad besteld, maar niet zo'n mooie aanbieding als die van jou Voor het eerst!
Met een 18 literpot en een goeie training krijg je met 1 plant je kastje makkelijk vol Remco! En je kunt in nood je oude grond hergebruiken als je die weer mengt met goede grond. Niet ideaal maar ja
-
Ik heb de aanbieding dan ook maar even bij de kooptips gezet. Nog tot einde van de maand geldig. Wilde eigenlijk gewoon weer 9 zaden bestellen maar ik zou dan €28,00 kwijt geweest zijn. Nu heb ik er voor 50 voor €50.00 ik heb er 20 inmiddels verkocht aan een maat van me voor €2,50 per stuk (zijn eigen voorstel) en heb er nu dus 30 voor niets.
-
-
Goedemorgen, hierbij de foto’s van gisteravond. Maar soms al gezegd niet veel bijzonderheden...
F1AB7884-A2D3-4D86-85F2-66E2FB9073B2.jpeg 8400A335-4C73-4680-BA34-DE808FFC0AB3.jpeg 36E81059-D0A1-4747-8CE9-6BBF4F551F19.jpeg ED861E3C-E753-44DE-9981-80F68B1AD6C6.jpeg
- Likes 1
Comment
-
- Likes 1
Comment
-
Als ik uitga van 60 dagen nog 12. Met de critical gaat dat zeker lukken... De andere 2 durf ik nog niet goed te zeggen. De powerplant (althans degene die daar voor door moet gaan) gaat denk ik maandag om hoewel ik nog wel enkele witte bloeihaartje heb gezien en daarvan zei QnQ dat zolang die er nog zijn hij niet omhoeft.
Comment