Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het zal toeval zijn maar gisteren dus sugar royal gegeven en nu weer een enorme opleving. Het ziet er gewoon allemaal net even wat frisser uit. Voor de experts.... Verstandig om volgende week maandag (1e dag laatste week) toch nog een keer meegegeven om vanaf dan te spoelen of gewoon maandag starten met spoelen?
    ik denk dat het paarse schatje onverwachts toch wat langer mag staan. Lijkt nu ineens dikke toppen te gaan vormen. Critical blijft nog wat achter

C91577D9-34C6-44F3-AC5C-28F48851C572.jpeg 94ED9DF8-D0FB-4491-A01B-6F4B265F68FD.jpeg 382F879F-2F0C-4A3D-A832-7E2439147164.jpeg 8580A047-A9B2-4AB9-B28D-5BB042016DCD.jpeg B783D30B-6D7B-406D-95C1-33DEE331440C.jpeg E46A2FA7-B315-4604-9DAF-EC23A4F39A82.jpeg
    Lopend verslag

Comment

Duidelijk... was gisteren echt moe. Ik was er bij zeker van dat ik gisteravond nog het verslag heb bijgewerkt maar of ik ben op de verzendknop vergeten te drukken of ik heb het gedroomd....
      Maar wat ik dus wilde zeggen is dat ik wederom een enorme opleving zie na de toevoeging van de Sugar Royal. Het ziet er allemaal gewoon net wat levendiger uit. Mijn vraag is dan ook of het zinvol is om volgende week maandag bij de laatste voedingsbeurt nog een shot meegeef of dat ik dat in de laatste week beter niet meer doe. Ik weet dat er verschillende meningen zijn over het spoelen op aarde dus ik zal eerst even mijn idee er over geven.
      De conclusie die ik heb getrokken is dat de biovoeding op aarde langzaamwerkend is. Vanuit dat oogpunt is het onmogelijk om in 1 week alle voedingsstoffen eruit te spoelen. Daarnaast zijn een hoop mensen hier van mening dat je toch wel zo lang mogelijk de plant moet blijven voeden. Alle voedingsschema's die ik heb gezien laten zien dat er in de laatste week niet meer gevoed wordt. Sugar Royal ben ik sowieso nog niet tegen gekomen op welk voedingsschema dan ook dus ik neem gemakshalve maar aan dat daarvoor ook geldt dat deze de laatste week niet gegeven hoeft te worden. Nu wordt de Sugar Royal sowieso maar eens per week gegeven dus ik had zoiets van.. dat kan dan eventueel nog bij de laatste voedingsbeurt.

Nou ja, hierbij de foto's van gisteravond. Niets bijzonders te zien... Het lijkt er wel op dat de paarse nu toch echt wel topjes aan begint te maken. Gelukkig... een goede reden om hem nog te laten staan. Maar is dat nou 2e internode bloei?? (Heb ik nog nooit gehad dus ook nog nooit gezien, vandaar de vraag).
      De Critical doet gewoon zijn ding en is veruit de langzaamste en de Blackberry's (waarvan ik denk dat het de PP is) doen het uitstekend. Ik heb mezelf dan ook voorgenomen na de mail van seedstockers dat ik de Blackberry's deze ronde gewoon als PP label en de PP als blackberry. Beetje jammer is dan dat ik nu de plant die ik alleen maar uit nieuwsgierigheid zette 2x heb staan
      IMG_4064.jpeg IMG_4061.jpeg IMG_4065.jpeg IMG_4063.jpeg IMG_4067.jpeg IMG_4066.jpeg
      Lopend verslag

Comment

Vreemd... voeg ze maar samen... nu staat het er ineens weer

Minstens net zo vreemd is dat er staat dat het laatste bericht volgens de index 23 uur geleden is...

Nou ja... zojuist heel even gekeken... wat dor blad verwijderd (puntjes).
        Vandaag een leuke conclusie getrokken.... Als je de ventilator aan hebt staan i.c.m. met de luchtontvochtiger trek ik zo'n 6-8 liter per dag uit de lucht en staan de plantjes 's morgens dus weer aardig droog. Met de ventilator uit is dit maar zo'n 3 liter en is het 's morgens nog aardig vochtig. Nu vraag ik me dus af.... Zou meer waterverbruik ook tot meer groei leiden (meer voedingsopname) of zou ik juist feitelijk de planten continu "spoelen"? Normaliter kan je natuurlijk enigszins afgaan op de luchtvochtigheid maar deze heb ik eigenlijk al vanaf dat ik de ontvochtiger heb staan op zo'n 44% wat prima is.

Ook is me al opgevallen dat als ik de ontvochtiger uit zet de RH binnen 24 uur omhoogschiet naar 75-80%.

Helaas vind ik het verschil te marginaal om te zeggen we proberen eens een ronde zonder ventilator maar ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar het verschil. Misschien dat iemand dit al eens getest heeft?
        Last edited by Voor het eerst; 25 March 2020, 10:13.
        Lopend verslag

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            ja, dat

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Bij coco geef je ook meer water met lagere ec, dus uiteindelijk evenveel voeding.

Ik zou die laatste keer voeding die sugar royal meegeven.

En dat spoelen is niet om te spoelen, je geeft geen voeding meer en de plant gaat het dan nog bij zichzelf halen, daardoor gaat al wat chlorofyl en zo uit je plantjes begrijp ik en daar wordt je wiet lekkerder en milder van.

• Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            Gij ga nogal kunnen paffen ze man.Zien er goed uit

96 dagen sinds zaad waarvan 50 dagen bloei.

In principe zou het spul nog zo'n 10 dagen moeten. Dat gaat dus ook wel lukken. Ik denk zelfs dat ik sommigen iets langer kan laten staan. Ik ben nu wel dagelijks aan het controleren op zaken als trichomen, banaantjes en andere afwijkingen. Wordt echt in delen oogsten. Wellicht dat ik dit weekend de eerst paar topjes knip.. even aankijken dus.

Ook goed nieuws wat niet met wiet te maken heeft... Er is weer eens een meisje op mijn pad gekomen en volgens mij kan dit wel eens meer worden dan alleen een spannend avontuurtje.. Enige nadeel, ze is bijna 12 jaar jonger dan ik.. En op sommige vlakken merk je die verschillen wel. Ik heb bijvoorbeeld al 3 kinderen en zij wil nog niet eens aan kinderen denken.. dat soort shit dus. Nou ja, een beetje spanning tijdens de coronacrisis is welkom. Achteraf bezien nog wel vlot gegaan, ik ben nu nog geen 2 jaar gescheiden en toen dat net gebeurd was dacht ik dat ik nooit meer een meisje leuk zou vinden, laat staan vertrouwen. Ach hoe raar kan het soms lopen...

Hier weer terug naar de wiet.. tis hier geen relatieforum (ook geen motorforum had ik al begrepen)

IMG_4073.jpeg IMG_4072.jpeg IMG_4075.jpeg IMG_4074.jpeg

Lopend verslag

Comment

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            12 jaar jonger he, player..
            Nja, zolang je zelf geen 20 bent ...

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nou dat is het beste Flip. Ik was hiervoor 18 jaar samen met mijn ex,er zijn wel wat meisjes tussendoor geweest maar ging ze dus wel steeds vergelijken. Dat punt ben ik nu geloof ik overheen. Zal vast nog wel wat teleurstelling komen maar daar leer je alleen maar van. Helaas rookt zij geen wiet (meer). Ze drinkt wel wijn (te veel). Ach iedere gek zijn gebrek

• Waldpiek
            Waldpiek commented
            Editing a comment
            Leuk man! Dat generatie verschil valt wel mee. Mevr Waldpiek is 10 jaar jonger en ze voelt er niks van

Ik ga richting 40, dus de schade valt mee. Maar het is wel degelijk een andere generatie hoor
          Lopend verslag

Comment

Zo, heb me weer even uitgeleefd.
          Een paar foto's hier neergezet maar ivm details hier ook de volledige link: KLIK HIER ( WW jd2020 )

IMG_0027.jpg IMG_0030.jpg IMG_0029.jpg IMG_0034.jpg IMG_0042.jpg IMG_0039.jpg IMG_0032.jpg IMG_0043.jpg
          Attached Files
          Last edited by Voor het eerst; 26 March 2020, 23:31.
          Lopend verslag

Comment

Dag 98...52 dagen bloei (nog 8 te gaan)

Nou ik snap er niets meer van... eerst wordt alles geel, niet meer groen te krijgen en nu is alles weer groen

Nou ja, geeft ook niet. Ik ga maandag echt starten met spoelen, en dan 4 dagen later begin ik voorzichtig wat toppen te knippen. Heb besloten dat ik gewoon ga werken op basis va verkleuring van de trichomen. Nog even zien hoe ik dat ga oplossen in het droognet want wil de soortjes niet door elkaar hebben maar wel graag gelijkmatig drogen. Dat zou heel makkelijk zijn als alles tegelijk geoogst kon worden maar dat zit er gewoon echt niet in.

Overigens denk ik dat ik bij de powerplant misschien iets minder voeding had moeten geven. Er lijkt een enorme blokkade op te treden, allemaal gele stippen. Geeft wel een mooi effect, groen/paarse bladeren met gele stippen

Maar goed, zoals ik al had gezegd begin ik maandag met spoelen, kan me er niet heel druk meer om maken.
            Foto's heb ik voor nu maar even achterwege gelaten... er zijn vrijwel geen verschillen te zien met gisteren.
            Lopend verslag

Comment

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Ziet er lekker uit, en je hebt mooie toppen kunnen fotograferen.

Niet echt een update maar toch. Ik heb zojuist foto's genomen van de Blackberry's om trichomen te inspecteren. Mijn mening is dat deze nu wel omgehaald kunnen worden. Wat denken jullie? Ik begin overigens vandaag pas met spoelen (zou ik morgen doen maar de rest komt ook ten einde) na een laatste Sugar Royal toevoeging. Tevens krijgen ze vandaag een uurtje minder duisternis dan gebruikelijk en vanaf vandaag is dat dan ook tot het einde 13/11. (Ja dat zijn de Blackberry's die in de potten gaan als powerplant).

De Powerplant (die de pot in gaat als Blackberry) lijkt nog even een laatste groeispurt te hebben in de toppen. Is vrijwel geheel oranje (foto's volgen in volgende bericht) maar ik twijfel of dat ik hem nog een paar dagen zal laten staan... advies zeer welkom QnQ

De Critical is gewoon nog niet klaar. Veel witte pistes en nog vrijwel geen oranje trichomen. Ik zal daar ook nog even een paar foto's van bij zetten.

De Powerplants....(AKA Blackberry Gum)
            IMG_0050.jpg IMG_0053.jpg IMG_0055.jpg IMG_0052.jpg IMG_0048.jpg IMG_0056.jpg IMG_0054.jpg
            Lopend verslag

Comment

• Waldpiek
              Waldpiek commented
              Editing a comment
              Wat hoop je dan dat 13/11 je oplevert? Of is dit een domme vraag?

• Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nee kwam mooi uit ivm kids die thuis zijn en zomertijd

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Nou, Waldpiek, volgens sommigen geeft een uur extra licht op het eind, de toppen een groeiboost.

Ziet er mooi en lekker uit! Veel kan ik niet zeggen over trichomen, is iets dat ik binnen paar maand ook ga vragen, hopelik heb k tegen dan een betere camera , want met tablet ga ik weinig trichomen zien denk ik . Mooi verslag, Ziet er zeer smakelijk uit !
            Ganja always does the trick.

Comment

Hierbij de Powerplant (Blackberry). Ik ben bang dat ik deze ondanks zijn zeer kleine topjes toch wel om moet gaan halen... grotendeels oranje, niets meer doorzichtig.
              IMG_0003.jpg IMG_0002.jpg IMG_0005.jpg IMG_0001.jpg

IMG_0004.jpg
              En hierbij de Critical... ook kleine topjes maar kunnen denk ik nog wel een ruime week staan (misschien wel 2)

IMG_0007.jpg IMG_0006.jpg IMG_0008.jpg
              Lopend verslag

Comment

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Criticals nog ff laten staan, rest mag om!! Zou ik doen in ieder geval. Je hebt nog wel wat dagen speling hoor, elke dag een gedeelte doen. Hoeft niet ineens
                Chopchopchop

Eindelijk de vruchten knippen!!

Vind het moeilijk beoordelen vanaf de foto's, met een microscoop zie je het een stuk beter.
              De topjes zien er allemaal prima uit, als je daarnaar kijkt zou je alles om kunnen halen als dat zou moeten maar ik zou toch eerst zo lang als dat nog mogelijk is gaan spoelen, dat verbetert het resultaat serieus.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Jamzieman
                Jamzieman commented
                Editing a comment
                Ik zie toch al wat amber maar nog wel wat wit dus ik zou zeker nog wat spoelen dan rijpen ze nog wat verder aan.
                Geniet van je knipwerk achteraf zien er lekker uit .

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ik spoel minstens een week, liefst meer

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Spoelen wil ik sowieso minstens 4 dagen gedaan hebben. Ik denk vanaf donderdag te beginnen met knippen.

Dag 100!!!! 54 dagen bloei...nog 6 te gaan
              Zoals gezegd gestart met spoelen... Er was wederom een opleving te zien na de Sugar Royal echter niet zo extreem als de vorige 2 keren. Dames vallen nu wel een beetje in de categorie "Rijpe Vrouwen"...
              Her en der verdroogd en wat slappe blaadjes.

Toppen lijken wel een beetje een laatste spurt te maken, precies zoals Q al voorspeld had. Nou ja, dan zit er in ieder geval iets rookbaars aan. Ik had er dus ook nog even niet aan gedacht dat als de powerplant en Blackberry inderdaad omgedraaid zijn dat de powerplant nu dus ineens een indica is. En dat verklaart wel waarom de toppen wat meer open zijn. Heb ook nooit eerder een indica gezet geloof ik dus ja, ergens is het wel logisch dat het er wat anders uitziet. Wel heel benieuwd naar de smaak. Ik denk weinig wiet met veel smaak. Erg zoete lucht komt eraf. Mijn dochter omschrijft het als aardbeien

IMG_4097.jpg IMG_4104.jpg IMG_4103.jpg IMG_4100.jpg IMG_4102.jpg
              Lopend verslag

Comment

Dat wordt een vette oogst, je mag met een tevreden blik terug kijken
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Bezig...
                X