Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kroket's harem: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Zorgen is het ook weer niet echt. Meer de frustratie dat ik het gewoon perse wil weten Om ervan te leren natuurlijk

      Het einde halen ze hoogstwaarschijnlijk wel, ook als ik er niks aan doe

      Koude lijkt me niet, het is nooit onder de 17 komma nog wat gekomen. Met een maximale schommeling van 7 graden tussen de minimale en maximale temperatuur

      Dacht zelf aan een fosfor en/of kalium tekort/blokkade door een stikstof overschot, na het lezen van the plant doctor https://www.growweedeasy.com/cannabis-symptoms-pictures (aangezien QnQ veel met dat linkje strooit).

      Het idee van de blokkade is m'n eigen toevoeging. Omdat ik het graag wil verklaren
      Door de verbrande bladpuntjes dacht ik altijd aan een overschot. Maar de overgang tussen overschot en tekort, zonder gezonde tussenstap, is gewoon te snel (en vaag voor mij ).

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat is de fijnste site om eea uit zoeken ja, erg veel nuttige info

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Leuke copie van Q gisteren of een dagje eerder.......

    Wat? Ph niet meten op aarde? Tuurlijk wel. Naja mits je bio bezig bent dan niet. Maar anders altijd meten chef.
    Meten is weten, moet jij toch wel weten met zo’n mooie kast
    sigpic

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Wormallergie?

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Voor maar 5 voedingsbeurten op bijna 100 dagen staan ze er nog fleurig bij toch?
      Je "Homemade" potgrond was dus een voedingsrijk goedje! Op de markt er mee! Krocket's Rocket Mix!

      Is dat ook de reden dat je denkt aan een overschot van het een of ander?
      Want met zo weinig voedingsbeurten zou ik toch eerder aan een tekort denken. Helemaal omdat je biologische voeding geeft.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dat wel ja Gijsch Ik begin nu ook meer en meer aan een tekort te denken. Vooral ook omdat een kalium tekort aan het begin nog wel eens wordt verward met een overschot..

    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Pffff...dat maakt het er allemaal niet makkelijker op
      Heeft Q zijn licht er al over laten schijnen ergens?

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Hehe, ik snap er ook maar weinig van hoor Gijsch.. En Q heeft m'n probleem nog niet gevonden..
      Yo QnQ, please shine your light (foto's staan een pagina terug)

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment

    Deze tip vond ik ook op die dokter website.
    Geniaal!

    It is unlikely for your plants to get “light-burned” from the sun when growing outdoors, and they definitely can’t accidentally grow into the sun
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    Ik denk zelf eigenlijk ook wel een blokkade door overvoeding.

    blad kan ook omhoog gaan staan als je wortelproblemen krijgt en de plant moeilijk water op kan nemen/verdampen doordat de bladeren omhoog staan vangen ze minder zon.

    Het is lastig want in de green zitten meer stoffen als alleen de p en de k als ik me niet vergis.
    ik hoop dat je het snel onder controle krijgt
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Ik ga BioBizz gebruiken, en als alles verkeerd loopt geef ik gewoon Q de schuld

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het is ook meestal zijn schuld.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    Dames hadden alleen wat natte voeten, door stress van het kakken drinken zij aanzienlijk minder. Ze moeten herstellen. Je kon ook een keer een voedingsbeurt overslaan, anders verminderen vooral stikstof. Daar ging het mis met de watergiften imo. De vergeling in het midden is te wijten aan natte voeten niet door tekorten (kan ook bij overschotten) . En je mag best wat meer pk meegeven denk dat je daar ook een beetje te zuinig mee bent. Voor de rest gaat het allemaal wel goed zo
    Ik heb trouwens altijd wel paarse stelen later in de bloei.. maak me er totaal niet druk om.
    Last edited by ganjagast; 17 April 2020, 17:04.
    Ad usum proprium!

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Je bericht gemist omdat ik zelf aan het typen was

      Het knakken heb ik op 20 maart gedaan, 4 weken geleden dus.. De echte problemen zijn sinds een week of 2 begonnen en afgelopen week gaat het hard..
      Lijkt me stug dat ik nu pas de gevolgen ga zien van knak-stress toch?

      Voeding heb ik bijna niet gegeven, behalve cal/mag (zie post hieronder), omdat ik altijd dacht aan een overschot.
      Misschien zit daar ook iets in..? Ik gaf dus bijna altijd kraanwater, voeding zuurt af, dus is mijn pH van de grond misschien te veel opgelopen..?

      Te veel water.. Het is plausibel.. Maar waarom de bladeren dan altijd omhoog bleven staan..

    Weske Ik begin nu ook wat opkrullende bladeren te zien, dus een probleem met de wortels / vochtopname / verdampen zou heel plausibel zijn. De green sensation gaan we dan maar niet gebruiken. Bij de BAC organic-lijn is het niet de bedoeling om enzymen te gebruiken. Bedankt

    In reactie op #123.5 QnQ (en andere voedingsdeskundigen )
    Ik verwacht niet dat je 125 berichten terug gaat lezen hoor Ik zal zo nog even alles proberen op te sommen
    We zullen ook wel een ander aantal-berichten-per-pagina ingesteld hebben? Voor mij staat m'n laatste update een pagina terug als laatste bericht

    Goed, dat laatste maakt ook weinig uit, ik ben blij met je reactie, alleen nog niet helemaal gerustgesteld.. Het gaat namelijk erg snel (volgens mij). Deze foto is van 2 dagen geleden:
    IMG_4490.JPG

    En de volgende foto van hetzelfde blad is van gisteren (tussen de foto's zit 29 uur):
    IMG_4504.JPG
    De uiteinden van de blaadjes krullen nu ook omhoog

    Daarnaast beginnen ze ook met (fosofor-tekort?) vlekken:
    IMG_4506.JPG
    IMG_4507.JPG

    En dit is de foxtail-achtige-nieuwe topgroei die ik nog benoemde (maar niet op de foto had):
    IMG_4505.JPG
    Best wel een mooie foto eigenlijk

    De kweek-tot-zo-ver-samenvatting:
    Ik zal het kort proberen te houden, maar dat is meestal niet aan mij weggelegd
    • De grond is zelf gemengd:
      • Zaaigrond:
        • Plagron Pro Mix 22 liter
          Brekerzand 2 liter
          Lavameel 800 gram
          Plagron Mega Worm 1,2 liter
      • Grow-mix:
        • Floraself Universele Potgrond Blumenerde 42 liter
          Plagron Pro Mix 22 liter
          Plagron Cocos 12 liter
          Brekerzand 5,5 liter
          Lavameel 3 kilo
          Plagron Mega Worm 3,2 liter
          Plagron Bat Guano 1 kilo
    • Voedingslijn is BAC organic (het is een gift van een ander forumlid, verpakt in andere flesjes, dus zonder etiket).
    • Ik gebruik gewoon kraanwater, meet geen pH en zuur niet af.
    • 2 weken in zaaipotjes (0.25 liter):
      • Gevuld met zaaigrond.
      • Geen voeding.
      • Geen problemen.
    • 3,5 weken in tussenpotten (3.5 liter):
      • Gevuld met 50% zaaigrond en 50% grow-mix.
      • 2 keer BAC Cal/Mag gegeven - 1ml/liter (om de week).
      • 2 keer BAC organic grow gegeven - 1ml/liter
      • 2 keer getopt.
      • Geen problemen.
    • Verpot naar 11 liter potten:
      • Gevuld met grow-mix.
      • Vrij kort daarna kreeg ik verbrande bladpuntjes.
      • Lichte klauwen, water zat goed > vermoedelijk te veel stikstof.
      • Sindsdien 1 keer in de 2 weken BAC Cal/Mag gegeven - 1ml/liter.
    • Na 4,5 weken op 18/6 omgeschakeld naar 12/12, 17 dagen later bloei gaan tellen.
    • In week 9 wormen toegevoegd:
      • Tezamen met 3-4 korrels kippenmest per pot (NPK 4-3-2.5).
      • En 3-4 korrels compostmaker per pot (NPK 4-3-2).
      • Grond hierna flink veel vochtiger gehouden, blad bleef naar het licht reiken / bidden.
      • Wel opnieuw verbrande bladpuntjes.
    • In week 10 (1 week bloei) geknakt:
      • Ventilator een week uit gehad (voor het herstel).
      • Herstel duurde langer als ik gewend ben, 1-2 weken.
      • Voornamelijk het verhouten van de 'knak' duurde lang.
    • Week 12 (3 weken bloei):
      • Ging de ventilator stuk (nog steeds geen vervanging).
      • Minder water gaan geven - terug naar een 'normaal' vochtgehalte.
      • Begon ik geleidelijk voedingsproblemen waar te nemen.
      • 1 keer BAC organic PK booster gegeven - 1ml/liter.
    • Vanaf week 13 nemen de voedingsproblemen snel toe.
      • Verbrande bladpuntjes.
      • Vergelende bladeren.
      • Rode stengels.
    • Week 14 (5 weken bloei):
    Als men nog iets mist aan gegevens of informatie.. Laat het me even weten

    Edit, kleine correctie: BAC Cal/Mag moet ATA Cal/Mag zijn, de rest is wel van BAC organic.
    Last edited by kroket; 17 April 2020, 17:50.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Geweldige update... Mooi alles op een rijtje

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Zeker een mooie foto!

    Yeah, mooi toppie hoor, da's geen foxtailing eh, gewoon een mooi puntig topje.
    Dat grote fanblad is de plant aan het leeghalen, dat is al vrij oud blad en heeft z'n werk gedaan.

    Leuke termen om eens te onderzoeken zijn "source en sink" als het om bladeren gaat.
    Een blad begint als "sink", het krijgt voedingsstoffen om te groeien en levert zelf nog geen bijdrage.
    Wat verder in de groei wordt het een "sink" en een "source", het heeft voedingsstoffen nodig om te groeien en het gaat ook voor stoffen zorgen voor de rest van de plant.
    Niet alle voedingsstoffen in een plant kunnen omhoog en naar beneden gaan, terwijl alle delen wel stoffen nodig hebben, ook de wortels krijgen die vanuit de bladeren. (want daar vind de fotosynthese plaats)
    N, P, K, Mg en S zijn mobiele stoffen, die kunnen omhoog en naar beneden getransporteerd worden.
    Ca, Fe, Zn, Mo, B, Cu, Mn zijn immobiele stoffen, die kunnen alleen omhoog getransporteerd worden.
    Hoe ouder de bladeren worden, hoe groter hun aandeel als source wordt.
    Toppen zijn alleen 'sink', die verbruiken alleen maar, ze werken niet mee in de voedselvoorziening.
    (vandaar dat het niet zo slim is om blad weg te halen zodat de toppen licht krijgen )

    Dit grote fanblad heeft z'n beste tijd gehad maar bevat nog veel voedingsstoffen.
    De plant heeft die kennelijk nodig dus haalt ze die uit het oudste en grote blad.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Thanks Q, ik zit weer helemaal gerustgesteld achterover aan m'n bakje koffie

      "Sink and source", wat je er over schrijft, kan ik dat wel eens een heel interessant onderwerp gaan vinden. Daar gaan we binnenkort eens wat tijd aan besteden

    Update, wie valt het direct op?
    914BD2C9-EF98-4F3B-B17B-1F043B652486.jpeg
    Dag* 105, 43 dagen bloei
    Temperatuur 17-21 graden
    Luchtvochtigheid 44-50%
    Lamp 48cm veg + bloom-stand
    * Eigenlijk is het dag 106, maar deze foto's zijn van gisteren 22 april. Die datum houd ik dus even aan voor deze update.

    Is het al opgevallen? Niet (of wel)? Misschien na dit overzichtje
    7DA27D22-5B4B-44E2-A92E-C47B59808AC8.jpeg
    Nog steeds niet? Dan ga ik het maar verklappen

    19 april, hit the road Jack
    Ik twijfelde al even om Critical Jack #2 uit de kast te halen. Na het knakken was ze wat lager uitgekomen als de rest, ze ontwikkelde haar toppen amper en vertoonde de meeste bladproblemen. Ook al heeft Takketoelli er tegen geadviseerd, ik heb haar toch uit de kast gehaald Vooral om de andere dames wat meer ruimte te geven.
    Ik kon het natuurlijk niet laten om de 'grootste' toppen te drogen. De rest is in m'n wormentoren belandt
    5C7D6548-66DA-45AE-9E41-81138DDB9D28.jpeg

    Heb er ook al van gerookt en het effect verbaasd me nogal. Ik word er namelijk echt kneiter stoned van en het houdt lang aan Dat terwijl de trichomen nog helder zijn. Het beloofd in ieder geval wat voor de planten die nog staan..
    Nou is de vraag of dat meer zegt; over de rotzooi uit de coffeeshop, of de planten die ik kweek Heb eenmalig een topje van de coffeeshop onder de microscoop gehad, daarvan waren de trichomen ook nog helder..

    Heb de wortels en potgrond natuurlijk ook bekeken
    5698E757-E96D-423F-8C18-E9891B01EA68.jpeg
    Op zich was ze redelijk goed doorgeworteld, maar het mag zeker beter! De grond was ook nog redelijk aan de vochtige kant. Dus ik was toch nog steeds te enthousiast met m'n watergift Afgelopen en komende dagen bevochtig ik daarom alleen de toplaag. Na iets van een week lusten ze waarschijnlijk wel weer een echte waterbeurt.

    22 april, vooruit met vier:
    Vanaf heden gaan we dus verder met vier dames. Linksboven staat Critical Jack (#1), rechtsboven Gorilla Glue #2, linksonder OG Kush en rechtsonder Gorilla Glue #1. Voor het gemak zal ik de eerste foto nog even herhalen.
    914BD2C9-EF98-4F3B-B17B-1F043B652486.jpeg

    Tijdens het verplaatsen was wel weer duidelijk hoe slap de takken zijn. Sommige takken knakten onder hun eigen gewicht. Notabenen niet tijdens het optillen, maar terwijl ze even buiten de kast stonden te wachten Eigenlijk kan ik niet wachten om met een nieuwe ronde te beginnen, met de nieuw vergaarde kennis van alle fouten deze ronde

    Foxtail top:
    Ik had het er al eerder over, QnQ stelde me gerust, maar toch.. Is dit echt normaal?
    C46EBD44-3DCC-42C4-82CC-D8E1798477C5.jpeg
    Dit topje staat aan de zijkant, iets lager als de rest. Het lijkt me dan ook geen hitte of licht stress

    Hoe dan ook, ik zie ze liever zoals bij Critical Jack #1
    FC825BE1-C759-41D5-98F8-30F446592BBA.jpeg

    Of Gorilla Glue #1
    B71473D0-F35B-4277-B679-424274E45894.jpeg
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En door warmte en weinig licht.

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      @kelderkasje: Da's een Bat'Leth. Heb ik geleerd van Sheldon.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Gijsch Beetje veel te vroeg Daarom verbaasd het effect me ook zo!

      kelderkastje Ik probeerde alleen geen Klingon zwaard te kweken, die kan je niet roken

      Waldpiek Ach als we het maar eerlijk durven toegeven toch Grappig dat het effect bij jou ook al goed was. Waren de trichomen ook nog helder?

      @Rreppellsteeltjam Dan ga ik voor de combinatie van te veel water en weinig licht. De andere toppen lijken er geen last meer van te hebben.

    Mooi kleurtje , nog nooit gezien !!

    Het komt wel in orde hier !!

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      We sukkelen rustig op het einde af thanks!

    Zo, een paar pilsjes en jointjes verder maar ik ben er doorheen. Wat een verslag zeg!!!
    heel veel tekst, erg duidelijk allemaal en lekker weg te lezen.
    Heel veel succes gewenst met de overige 4.
    Ik zal vanaf nu de laatste tijd nog mee kijken.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Haha Ook al neem ik het me nog zo vaak voor. Kort van stof zijn lukt meestal niet. Het is natuurlijk ook een boeiend onderwerp

    Zeer leerrijk verslag voor een newbie like me
    Merci & succes nog!
    ​​

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Thanks! Ondanks m'n registratiedatum en postcount ben ik zelf ook nog maar een newbie hoor
      Zelf ook alweer veel geleerd deze ronde, daar gaan we de volgende ronde weer op aanpassen

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Niet zo bescheiden Kroket

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Veel gelezen hebben is wat anders als praktijk ervaring eh. Maar daar wordt inmiddels aan gewerkt

    Nou, als ik eerlijk ben staan de overige dames er nu wel wat beter bij, meer ruimte enzo...

    ...Blijven opletten, maar bij mij waren ze er nu al uit wegens herma...

    ...Veel fluff kan ontstaan door teveel water heb ik laatst gelezen. Misschien iets minderen?
    Hoe ziet de beste top eruit?
    Gelukkig dat je m'n actie toch goedkeurt TakketoelliFA340990-08B7-4322-8C3D-A8849C7CFE2C.jpeg

    Of toch deze.. Eigenlijk zijn ze bij OG Kush nagenoeg allemaal gelijk (best mager, wel zwaar)
    55ECDB19-4C43-40FC-A563-8272DD4C683E.jpeg

    Of bedoelde je de beste top uit de kast?
    28A09F7A-0175-4F44-946B-0001BD02234C.jpeg
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat ziet er toch prima uit?

      Das waar, een herma is niet supererg zo vlak voor het eind. Komt goed denk ik, ik had al veel eerder ballen, bananen en zo

      Minder water in de bloei, dat heb ik geleerd met mijn huidige scrog. Dat is een belangrijke reden voor de geur en smaakontwikkeling. Minder water geeft wel wat ophoping van voeding, dus wel opletten

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    Wow ik ben een tijd niet op het forum geweest, maar wat is dit weer een mooi uitgebreid verslag. Ik denk dat je na alle tegenslagen, straks enorm blij mag zijn met het resultaat. Zal niet zo lang meer duren zo te zien. Alle lof voor je bath'leh

    gegroet

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ja ja, er gebeurt een hoop in het niet-buitenkweek-seizoen Denk zelf dat het resultaat van deze ronde me gaat tegenvallen. 1 op 1 draaien wordt 'm waarschijnlijk niet. Maar heb er wel veel van geleerd voor de volgende ronde, en dat is ook veel waard

    Vallen en weer opstaan, ik neem aan dat je deze zomer ook weer een buitenronde of 2 gaat doen?

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Even over getwijfeld; de kast in de zomer niet gebruiken en dan buiten verder. Wil niet tegelijkertijd binnen en buiten kweken. Maar heb ervoor gekozen binnen verder te gaan. Meer controle, betere opbrengst, sterkere wiet

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik kon het niet aan, de spanning werd mij teveel. Door twee AFjes mijn binnenkweek op het spel zetten??!? Waar ben ik mee bezig?? Hop, kliko
      Verstandige keus Kroket!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Precies dat Takketoelli Hoe verleidelijk het ook is en ik de opbrengst goed kan gebruiken, het is gewoon een onnodig risico. Dan kan ik beter voor een andere lamp sparen!
Bezig...
X