Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kroket's harem: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Volgens mij zijn die plantjes happy campers. Zien er goed uit.

    Ik heb ook een viparspectra. Heb ff een fotootje gemaakt van stukje handleiding met de beschrijving. Mijne is een par 1200, zo'n witte. Weet niet of je er wat aan hebt maar kan nooit kwaad om te delen:

    20200127_012234.jpg

    Greetz, Mr Coco
    Mijn huidige kweek

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Inderdaad Kroket, lijkt me meer
      die tijden voor een afje. Ik kan het
      niet lezen maar komt wel overeen wat
      je zegt..................

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Die tijdschema's uit het boekje negeer ik ook lekker. Maar het viel me op en vond het wel grappig In mijn boekje staat bijvoorbeeld 12/12 voor zaailingen, 18/6 groei en dan weer 12/12 voor de bloei (dat lijkt er al meer op).
      Gelukkig weten we beter

    • Mr Coco
      Mr Coco commented
      Editing a comment
      Denk dat dat voor tomaten is ofzo...Ook lekker!

    #47
    Wat een goed idee. Ik ga vanavond ook een foto maken van de handleiding van mijn lampen. Op zeker dat die eens een keer kwijt raakt en dan weet ik niet meer hoe hoog de lampen moeten hangen!

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik bewaar handleidingen meestal in een map, tezamen met de bonnetjes. Het zijn juist de foto's die ik na verloop van tijd moeilijk kan terugvinden

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Analoog ben ik een draak qua administratie. Ik sla alles gestructureerd op in de cloud.


    #48
    Update, disco baby's 5A439EFD-0A68-43A1-A820-792D859A7D46.jpeg
    Dag 20
    Temperatuur 21-27 graden
    Luchtvochtigheid 20-25%
    Lamp 85cm, veg + bloom-stand

    28 januari, lekker warm:
    Allereerst maar mijn excuses voor de disco baby's. Toen ik de foto's nam, stond de helderheid van m'n beeldscherm erg hoog (automatisch) en zagen de foto's er best goed uit. Met de normale instellingen is het niet veel soeps

    Met de lamp op veg + bloom stand is de temperatuur redelijk opgelopen. Gelukkig binnen mooie waardes, maar van de zomer ga ik wel een andere afzuiger nodig hebben
    De potten voelden redelijk warm aan, dus ik heb wat met een laser thermometer lopen spelen, aan het einde van de lichtperiode:
    • Zijkant: 25-28 graden
    • Bovenkant (potgrond): 27 graden
    • Plantjes: 25 graden
    Is het nog verstandig om daar wat aan te doen? Of zijn dit nog wel veilige temperaturen voor potgrond?
    Indien nodig dek ik de potten aan de bovenkant af, lekker simpele oplossing. Ik zou ook nog een extra inlaat kunnen openen..

    De minimale temperatuur in de kast was ook maar 21 graden (aangezogen lucht 18-19 graden). Onder andere de potten zullen 'overdag' aardig wat warmte verzamelen, en de kast in de 'nacht' op temperatuur houden. Op zich niet verkeerd, ze staan er gelukkig bij

    1074236C-5BD0-46B8-BB75-821C3A7E6368.jpeg

    Water
    Ik ben nog steeds braaf geweest en heb geen water gegeven. Kost me wel wat moeite! Normaal had ik de gieter al lang gepakt De potten zijn al zo'n 300-350 gram lichter, da's 10% van de inhoud in water, best veel..
    Maar zoals ik al zei, ze staan er gelukkig bij. Drie van de vijf plantjes laten ook al een worteltje onderuit de pot groeien.
    Het kriebelt alleen wel enorm om de bovenlaag een beetje te bevochtigen met de plantenspuit..!!

    Goed, ik dacht; dit wordt een korte update. Maar het lukt me wederom niet, om er een kort verhaal van te maken. Want ik wou de dames zelf ook nog even bij langs, anders heb ik al die slechte foto's voor niks genomen

    1C7DD0FF-B7F6-4957-AE03-176591AD4939.jpeg
    D4AA2A03-5DC9-4B8F-A8EB-93D77943D11A.jpeg
    Alfabetisch en numeriek beginnen we weer met Critical Jack #1. In de kast loopt ze ook wat voor op de anderen, dus wat dat betreft een welverdiende eerste plaats.
    Ze is misschien niet de mooiste van het stel en heeft als enige wat verfrommeld blad. Daar trekt ze zich niks van aan! Tweede bladpaar telt zeven vingers en ze begint zelfs al wat geurhormonen te verspreiden

    FBE7E481-0158-408C-B175-C9258B977D9B.jpeg
    1A719125-39BD-4494-A27B-F12D0BCB289D.jpeg
    Zusje Critical Jack #218FA2B43-8AAC-4459-92C7-61BFEC2A699B.jpeg
    3C4670C5-F275-4900-9F65-00E931404908.jpeg
    Gorilla Glue #1 komt goed mee met de bovengenoemde dames. Ook hier alweer zeven vingers, alleen nog geen geur..
    Als het derde bladpaar negen vingers gaat krijgen, bestaat er een kans dat ik een beetje naast m'n schoenen ga lopen. Dat kan toch alleen maar aan mijn magische potgrond recept liggen? (Oeps, daar ga ik al..)

    BDEB6908-7E1B-49E1-8BF1-78B3085C62E2.jpeg
    43927BB7-14B0-47C2-BC06-B3664AA0F682.jpeg
    Gorilla Glue #28ABA57EF-F775-4E83-93EA-95B943AF2AAB.jpeg
    76F83E42-8B71-47EA-9F28-DFD661B76308.jpeg
    OG Kush #2
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Heb de hele organische lijn van BAC klaar liggen (behalve de bladspray ).. Dat zou toch genoeg moeten zijn om de planten groen te houden (Bovendien moet er nog genoeg in de grond zitten.)
      Ik ga liever geen voedingslijnen combineren Ipie

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wortelstimulator kan vaak ook worden gebruikt als bladvoeding.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Blad is al wel redelijk bijgetrokken, niet helemaal, maar goed genoeg

    #49
    Mooie dames hoor.. naast de schoenen lopen is niks mis mee toch, zolang t lekker loopt kan je er een paar meters naast lopen haha

    Edit: ik zou t ook doen als ik me eigen bodemreceptje had gemaakt, is dat de grond die je in de zomer aan het maken was met die potscherven enzo erdoor?

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Hehe
      Is niet dezelfde grond als van de zomer, dat was ook meer 'spelen', nu heb ik wat beter research gedaan
      Het is een mix van Floraself universele potgrond, Plagron pro mix, mega worm & bat guano, cocos, lavameel en brekerzand (verhoudingen en toelichting op de keuzes, staan wel in de startpost).

    • Upheavel
      Upheavel commented
      Editing a comment
      Dan ga ik je graag naast je schoenen zien lopen, ben benieuwd hoe deze gaat lopen.. ik ga even rustig het topic doorlezen en zien wat je allemaal hebt gedaan, wil de stekjes als ze overleven ook in een mengseltje grootbrengen

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Het duurt alleen nog even voordat ik kan zeggen of en hoe de mix bevalt

    #50
    Zien er erg mooi uit. Lijken een hoop rondes opgestart te zijn het nieuwe jaar
    Lopend verslag​

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      dat zeker... als alles zo blijft gaan als dat het gaat ben ik heel blij. Stop na deze ronde denk ik wel een of meerdere maanden.. voorraad wordt anders veel te groot en mijn ervaring is dat ik toch steeds de nieuwste wiet wil hebben.. De wiet van mijn eerste ronde is bijna op maar dat is hij dus al heel lang (de purple haze is erg lekker vind ik). Draai ik deze ronde weer 300 gram of meer heb ik gelijk genoeg voor een heel jaar.
      Wat ik zo leuk vind aan het feit dat er zoveel rondes nu draaien is dat je een beetje kan vergelijken... Zijn mijn planten klein, gemiddeld of groot.... wat doet die ander waardoor ze er beter uit zien, wat deed die ander waardoor die zo achter gebleven zijn... Ja ik heb er echt een hobby bij ben ik bang.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Altijd mooi als je een jaarvoorraadje hebt
      Maar begin niet te laat met de nieuwe.. Een ronde kan ook op het einde nog mislopen..

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Eigenlijk wil ik een ronde als buffer hebben, zodat als er eens iets mis gaat ik in ieder geval niet hoef te stressen, vandaar de huidige kweek...dat is mijn buffer. En mezelf kennende begin ik toch al wel weer eerder dan gepland

    #51
    Update, ontdekkingsreis D5A5096D-2C4A-446E-B622-C2926C239846.jpeg
    Dag 22
    Temperatuur 20-25 graden
    Luchtvochtigheid 20-25%
    Lamp 85cm, veg + bloom-stand

    29 januari, op reis naar een stabiel klimaat:
    Na het inschakelen van de bloom-stand liep de temperatuur zo'n 5 graden hoger op, in vergelijking met enkel de veg-stand. De temperatuur bleef weliswaar binnen de gewenste minimale 18 en maximale 28 graden, maar ik geef de dames liever een iets stabieler klimaat

    Zodoende ben ik aan het spelen geweest met de afzuiger. Het is een 2-standen afzuiger (stand 1: 145m3, stand 2: 197m3), die ik handmatig met een relais bediende.
    Ik heb het relais nu op de tijdschakelaar aangesloten. Als de lamp aangaat, gaat de afzuiger harder draaien. Met de lamp uit, draait de afzuiger weer wat zachter. Zo is het 'overdag' net iets koeler, en in de 'nacht' iets warmer voor de dames
    Gewoon een foto om de tekst te breken
    105B5001-8B23-44C7-BC22-48350DC2043F.jpeg

    Ik kwam er nog wel achter, dat mijn thermometer de minimale en maximale temperatuur niet goed registreert. Hij onthoudt de temperatuur op vaste tijden, terwijl de daadwerkelijke minimale en maximale temperatuur hoger of lager is. Het is geen instelling, maar een defect van de thermometer (sinds hij is gevallen).
    Daar moet ik dus een nieuwe voor halen, maar de voorlopige meetresultaten zijn positief

    30 januari, ontdekken wat de dames willen:
    "Willen ze al water?!" Ik vraag het me iedere keer weer af als ik de kast open trek. En iedere keer verbaasd het me weer dat ze er nog steeds vrolijk bij staan
    Even helemaal geen water geven en de potten steeds wegen, is dan ook een hele wijze les voor mij. Nooit gedacht dat vrouwen met zo weinig tevreden zijn!

    De potten zijn al zo'n 400ml afgevallen. Ik merk echter wel dat het steeds iets langzamer gaat. Eerder verdween er zo'n 100ml per dag, gisteren nog maar 50ml. Uit de potgrond zelf zal dus niet meer zoveel water verdampen, de toplaag is immers ook goed uitgedroogd. Ik denk dat het niet lang meer duurt, voordat de dames hun blaadjes laten hangen

    Tot dusver zijn de dames in ieder geval nog steeds vrolijk. De takjes beginnen ook al te komen (foto: Critical Jack #1)
    FC11ED43-FE00-481E-ABB1-ED2765486EE4.jpeg

    Tijd om ze nog even bij langs te gaan, ditmaal laat ik de foto's het woord doen
    8AC4BB44-DCF6-4E9B-93A8-2AA7161EB135.jpeg
    E961416E-6EA3-48EA-9BFC-6A49AFE82A9A.jpeg
    7F7BE9E7-389B-4BC5-AE39-AADC6097B965.jpegCritical Jack #2 is mooi bijgetrokken.)
    50ED8580-59F9-40B4-9A57-AAC724BF66ED.jpeg
    50CD5829-EF6F-4B8F-9499-EDB9775E0DBF.jpeg
    48B38A24-C3FF-49CD-8275-F3C827657F38.jpeg
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #52
      Gaat prima hier, dikke pret met Kroket !

      Denk dat dat vlekje is gekomen doordat het blad klem heeft gezeten onder een ander blad maar je mag me best voor gek verklaren

      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Voor zover ik kon zien, heeft dat blaadje/vingertje nooit klem gezeten en had alle vrijheid. Zou het ook kunnen komen door het overpotten of een dagje te veel vocht? Vlak daarna begon ze met dat blaadje..

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Ik denk ook eerder door te nat te hebben gestaan voor de rest zien ze er prachtig uit.
        We zitten op gelijke stand nek aan nek.
        nice work

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        We zien vanzelf hoe ze verder gaat, voor nu heeft ze zich goed genoeg hersteld

      #53
      Wat zien ze er mooi en gezond uit!
      doe je goed
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Net de 3 weken gepasseerd, als we dit kunnen volhouden worden we heel gelukkig

      #54
      Ze zien er mooi gezond en vitaal uit!

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Nou volhouden

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Tuurlijk gaat je dat wel lukken kroket
        Zie niet in waarom je dat niet zou lukken.

      #55

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Schuif gezellig aan
        Bij de omschrijving van de OG Kush zaden viel me op dat er een minder hoge opbrengst werd vermeld. Ik verwacht dus geen kilo knaller, maar als ze lekker smaakt ben ik tevreden
        Ik lees hieronder dat je eerder een autoflower variant had, dat maakt ook nog wel wat verschil..

      #56
      Oorspronkelijk geplaatst door Gruffalo View Post
      en de OG kush icm led... Succes!
      Vanwaar deze opmerking ? ik probeer 'm even te plaatsen.

      Comment


      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Gruffalo was dat dan niet iets met voeding ofzo? Sowieso aan het eind word het wat minder ivm spoeleb ect.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Waarschijnlijk toch te weinig licht gehad dan!

      • Gruffalo
        Gruffalo commented
        Editing a comment
        Nee binnen ben ik nog een beetje een prutser maar daarom lees ik mee. Het was mijn eerste 'geslaagde' oogstje binnen. Ben zoekende naar een goede soort tegen allerlei klachten.

      #57
      Update, gegroeid en 'gesnoeid'
      3D4375F0-611A-408B-9066-A8C333104F3A.jpeg
      Dag 28
      Temperatuur 20-25 graden
      Luchtvochtigheid 20-30%
      Lamp 80cm, veg + bloom-stand

      31 januari, gezondigd:2837449A-1325-401C-B9AC-855A8C06734E.jpeg

      Echter stond er een weekendje weg op de planning, en ik vertrouwde er niet op, dat de dames dit zonder water zouden overleven. Zodoende heb ik alle dames ongeveer 250ml water gegeven, waarmee ze het weekend moesten doorkomen. Na een afscheidskusje heb ik ze zo achtergelaten:
      670B7566-01C7-4F2C-A79B-70EDD7784E30.jpeg

      3 februari, alweer water:
      Bij mijn terugkomst stonden de dames er nog net zo vrolijk bij. Ze hadden ongeveer precies, maar niet exact nauwkeurig 250ml gebruikt. Een dag later en 75ml droger (3 februari) begon het blad duidelijk te hangen. De te-droog-grens is eindelijk bereikt

      Conclusie; tussen 'te droog' en 'te nat' zit ongeveer 600ml speling (met mijn 3.5l potten & potgrond). En hoewel het verschil in grootte nog klein is, staan de grotere dames liever ietsiepietsie vochtiger als hun kleinere familieleden

      5 februari, getopt:
      Weer bij vandaag aangekomen zijn de dames flink gegroeid! Dus even een overzichtje en de dames wat individuele aandacht schenken.
      C460BF07-6E69-42CB-B36A-9CC8E0BB393F.jpeg
      D96D3D08-6F37-4F4E-AD6F-2BE52B0DF6C9.jpeg
      Critical Jack #1, de grootste in de kast Vreemd genoeg hebben haar nieuwe bladeren ook verbrande puntjes. Zijn daar nog andere verklaringen voor als 'voedingsoverschot'? Ze vangt alleen iets meer wind als de rest.

      B3801A6A-87E2-4A1C-9C3F-45E81C8E6D30.jpeg
      Critical Jack #2 komt bijna net zo goed mee als haar iets grotere zus. Op de foto's zijn de potten net zo zwaar, maar is goed te zien dat #1 al wel een beetje dorst begint te krijgen

      3A99552C-B377-41B4-892F-D82FA654BE70.jpeg
      Over Gorilla Glue #1 valt weinig te zeggen. Groeit hard en is ook een beetje dorstig

      71BA4228-D07F-4037-A63C-EF11E4BBDEB9.jpeg
      Over Gorilla Glue #2 mag ik ook niet klagen. Ze loopt misschien een hele node achter, ze ontwikkeld zich verder wel net zo snel en mooi

      9904A647-E5E3-4052-97AC-7B38CE03607E.jpeg
      De OG Kush heeft even laten zien dat ook zij best hard kan groeien. Ze is afgelopen dagen mooi gelijk gekomen met de rest.
      Wel heeft ze vlekjes op de randen van haar blad. Deze ontstaan tijdens het ontwikkelen van het blad, op de plekken waar de vingers elkaar overlappen. Niks om me zorgen over te maken dus

      Nu de groei er goed inzit, werd het tijd om de dames een beetje te temmen. Vandaag heb ik ze dan ook allemaal getopt.
      Ik twijfelde er nog over om ze allemaal op hetzelfde aantal nodes terug te toppen, maar heb ervoor gekozen alleen de bovenste groeischeut te verwijderen. Met een beetje LST krijg ik alles later wel op gelijke hoogte
      0435FAC8-2092-4647-9F9C-646AED417470.jpeg
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Critical Jack(y)#2 is de dame!
        Unne schone

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Ik denk die critical 1 idd wat teveel in de tocht blad trekt wat klauw en zijpunten trekken wat omhoog en je gorilla precies ook wat.
        VOOR DE REST WAAAUUUW.
        Die gaan echt goed.
        Ik heb gisteren ook getopt dus zitten compleet hetzelfde kwa tijdschema.
        Op en toppie kroket je mag fier zijn op je harem

      #58
      Ze staan er nog steeds prima bij !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #59
        Gaat top, mooie plantjes!

        Die overzichtfoto lijkt wel in een fotostudio genomen

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik neem aan dat jij post 57 foto 1 bedoeld. Dat was namelijk precies mijn gedachte, een vrijwel perfecte productfoto

        #60
        Gaat goed Kroketje! Super toch!

        Comment

        Bezig...
        X