Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe ronde nieuwe poging : Blue Cheese
Collapse
X
-
exmember47012 Ik heb graag eerlijke meningen daar leer ik weer van
het plastic zit erboven omdat de bovenste laag helemaal uitdroogde
combie van de warmte en de zaai en stekgrond denk ik
volgende ronde zaai ik ze in lightmix in
dat gaat dan hopelijk beter
ik ga nu water bij geven elke dag tot de potten rond de 700 g wegen en kijken wat dat geeft samen met de 1 ml voeding
Comment
-
Hmm het verergerd wel heel erg snel
ik had gehoopt dat ze gewoon dorst en honger hadden en dat het zo simpel was
maar aan dit tempo kan ik over een week opnieuw gaan ontkiemen vrees ik
Comment
-
Niks mis met het afdekken van de potgrond Nonsense Maar je hebt 'afdekken' en 'afdekken'...
In dit geval, met doorzichtig plastic; gaat het licht erdoorheen, warmt de bodem op en de warmte kan er niet meer uit. Dat is ook duidelijk te zien aan de condens die zich vormt. Global warming op hele kleine schaal zeg maar
-
kroket klopt je heb gelijk zelf zou ik ook niet iets doorzichtig pakken je creeerd klein broeikas effectje .
En ik zou gewoon iets pakken wat op de rand van me potje zou kunnen rusten met wat ruimte ertussen en een gleufje voor mijn stammetje zodat het nog kan luchten .
-
Er zit genoeg ruimte tussen, dat plastic biedt alleen maar voordelen.
Het zou nog mooier zijn als je zwart-wit folie daar voor had gebruikt, dan komen de wortels echt naar de oppervlakte en gebruikt de plant alle grond.
guytuyt.jpg jkdfjkdfjkdfjk.jpg
Comment
-
Een zeldzaamheid: Ik ben het niet volledig met je eens QnQ
Met doorzichtig plastic kunnen de potten behoorlijk/te veel opwarmen. Zeker als de planten nog klein zijn en weinig/geen schaduw geven.
Simpel voorbeeld; in een kas is het ook veel warmer..
-
(ik heb het ook altijd over zw-wit plastic)
Een kas is ook niet te vergelijken. Over appels en peren gesproken.
Dan moet Hz smoker even een thermometer in de pot steken, diep genoeg natuurlijk, en dan hoeftie niet te wachten op allerlei verschillende meningen.
Dat is sowieso beter dan zomaar iemand blind volgen omdatie een leuke alias heeft of zo aardig overkomt
-
Het is in de kast nooit warmer als 25 graden tot nu toe
hoe meet ik de grondtemperatuur ?
dat goed zand uit de jumbo zit vol beestjes die ik nie in mijn tent wil straks dus daar pas ik voor
da gebruik ik buiten wel
alle opbouwende kritiek word erg op prijs gesteld ma dan wel graag even alles lezen
ik gebruik tleds dus de warmte die naar de potten / aarde “straalt “ is in mijn ogen te verwaarlozen ( denk ik dan ,verbeter me maar als ik het mis heb hoor )
maar ik voel op 1 cm van de lamp zo goed als geen warmte op me handpalm
die warmte word langst boven afgevoerd
ik dacht met doorzichtig plastic te zorgen dat als de wortels boven kwamen ze licht zouden zien
ik vervang het morgen wel even door iets ondoorzichtigs das weer wat geleerd
thanks QnQ en Nonsens
Comment
-
hoe meet ik de grondtemperatuur ?
ik gebruik tleds dus de warmte die naar de potten / aarde “straalt “ is in mijn ogen te verwaarlozen ( denk ik dan ,verbeter me maar als ik het mis heb hoor )
maar ik voel op 1 cm van de lamp zo goed als geen warmte op me handpalm
Daarom warmt een zwart oppervlak ook meer op in de zon dan een wit oppervlak (wit weerkaatst meer licht). Net zoals ik het koud heb als ik nu buiten loop, maar loop ik een onverwarmde kas in, kan de jas uit.
Dat je dus geen stralingswarmte voelt, zegt niks over het licht en zijn potentie om de bodem op te warmen.
Comment
-
dat doorzichtig plastic vervang ik morgen door iets ondoorzichtig
Ik heb een digitale laser thermometer ik zal eens kijken welke temperatuur die aangeeft voor de aarde
oops die meet zo aan de bovenzijde een kleine 30 graden dat zou ik nou nooit gedacht hebben
heb de plastic nu verwijderd en de lamp iets hoger gehangen
- Likes 1
Comment
-
Meten is weten
Lichte kleuren zoals wit, reflecteren meer licht als donkere kleuren. Zoiets als zwart-wit folie is dus ideaal (voorbeeld van QnQ hierboven). Daarmee reflecteer je veel licht, en het zwarte aan de onderzijde maakt het lekker donker voor de worteltjes
(Was misschien niet nodig om je lamp te verhogen, hou je dames even in de gaten of ze gaan strekken hierdoor.)
-
Nou net nog eens de temperatuur gemeten bovenzijde van de potten en die lag nog op 30 graden
dus maar snel even wat witte plastic op de aarde gelegd
het water wat ze gisteren gekregen hebben was vandaag bij het wegen niets meer van te bespeuren
dus ze hebben nu elk 40 ml afgezuurd water ( PH 6 ) en 1 ml terra grow verdeeld over 1 l gekregen dat is dan 10 ml meer als gisteren
de lv in het kassie blijft erg hoog
ligt rond de 80 a 90%
meschien dat er toch wat extra verluchting in moet komen
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 7 photos.
- Likes 1
Comment
-
Wacht, dit is allemaal nog op zaai en stek grond? Ik dacht batmix te lezen. Maar je hebt nu dus niks gevoed, op die 1ml terra grow na? En per pot maar 40ml afgezuurd water?
Ik zie namelijk meerdere gebreksverschijnselen. Kenmerkend zijn de dikke bladeren, dikke randen. Die lijken erg op een Zinc gebrek.
Als het bovenstaande klopt, 1 ml terra grow in zaai en stekgrond zou ik meer voeden en al helemaal wat meer water geven. 40ml is gewoon niet genoeg, zeker niet in 15 liter potten. Geef gerust een halve liter..
- Likes 1
Comment
Comment