Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Siver haze , big bud, super cheese, northern light en ny diesel allemaal samen .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dag 117 , dag 27 op 12/12, 3e week echte bloei .

37 liter potten is ook lastig vind ik om water te geven , altijd te nat...droogt bijna niet uit , 2 dagen geen water , nog altijd nat...nuja kgeef al een eindje minder water, voeding ook verminderd, maar geleidelijk terug aan het opvoeren , ze zien er niet van af denk ik...
    Attached Files
    Ganja always does the trick.

Comment

Prima goed toch ? Volgens mij heb je dat watergeven wel onder de knie !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        De silver haze durft wel zn oren naar beneden te hangen , mss eigen aan die soort ? Heb er 2 en ze doen het beiden... hmm nog een eind te gaan hopelijk doe ik niets dom ermee, zou het moeten goedkomen !

De vrm is terug zijn opmars aan het doen , kheb 1 pot met ongeveer de helft cocos , en die verkiezen ze boven de andere om eitjes in te leggen!
      ik heb nu het gehele arsenaal er tegen gebruikt en ik krijg ze dus niet weg, hoogstens onderdrukken.

-kaneel
      -bodemkuur
      -neemolie
      -granulaat
      -nematoden
      -roofmijt

ben zeker nog methodes vergeten, nu ga ik een laag perliet erover gieten, zoals ik hier gelezen heb , hopelijk wordt ze nog onderdrukt tot einde bloei. Nu zit ik wel met mijn tentje voor de volgende ronde , waar ze ook al talrijk aanwezig zijn ... hoe kan ik ze nu uiteindelijk wegkrijgen in mijn nieuwe ronde , zou toch graag es vrm -vrij zijn... enigste plus is dat zedoor stress meer hars aanmaken, wat wel tof is !
      Attached Files
      Last edited by Wesley pipes; 5 April 2020, 11:32. Reden: Flashy white under the disco light!

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zand zou goed werken, 4 cm onder en bovenin de pot.
        Scherp zand of metsel zand.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Best es aanschaffen dan voor de volgende ronde. Dank u !

Dag 120, dag 30 op 12/12.

zat nu eventjes te paniekeren over plagron pk13/14, andere pk13/14 soorten moeten maar 1 x gegeven worden in de bloei week 8 ofzo, maar die van plagron is de hele bloeicyclus, juist ? Ik denk dat ik nu alle voedingstoffen begin te kennen ook , behalve atami cal mag , weet ik ook nog niet zo goed wanneer te beginnen en wanneer te stoppen , alle hulp welkom. Straks volgen foto's zonder led !

Ook komen er al veel bloeiharen bruin , is vroeg toch , of is dit normaal ? Te lang geleden dat ik bloei gezien heb onder lamp en weet nietmeer wat juist of fout is ...
      Attached Files
      Last edited by Wesley pipes; 6 April 2020, 20:50.

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Oeijeoei no paniek amigo , laat het panikeren aan mij over !!
        Ik ben daar nen goeie in !!

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Lol, merci voor het kalmerend effect, twas nodig

Ik hoor van verschillende mensen dat een ui in 4 gesneden en wat geplette look 24u in je water laten trekken wel zou helpen tegen beestjes...
      Hoop dat t helpt

Comment

• Galletje
        Galletje commented
        Editing a comment
        Ikzelf ben pas in december aan m’n eerste kweek begonnen, de Sint was me dit jaar niet vergeten.... ben nu aan m’n tweede run en ben nog gespaard gebleven van ongedierte, dus als t echt werkt voor iemand hier hoor ik t graag!

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je de plantjes er om de dag mee sproeit zal het wel helpen.
        Gewoon knoflook of ui in de buurt leggen of in dezelfde pot planten helpt niet.
        Knoflook kan ook gewoon last van beestjes krijgen zoals spint en uien kun je nieteens in het open veld kweken zonder ongedierte.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Zelfde met kaneel , denkelijk dagelijks mee bezig zijn om effect te behalen , vanaf dat je behandeling stopt zijn ze er terug...

Er zijn dus letterlijk tientallen redenen waardoor bloeihaartjes eerder bruin worden , maar allen hebben ze 1 uitkomst ; dat ze stopt met opzwellen ...
      kan het zijn dat dus alle plukjes die nu bruine bloeiharen hebben , gaan stoppen met groeien ?

Ik kwam dan ook terecht op de techniek bud swelling, door het bovenste laagje af te knippen zou alles dubbel zo dik opzwellen ?

Iemand ervaring met deze 2 vragen ? Alle info welkom . Ik heb het deja vu - gevoel dat het de 5 e maal is dat ik dit opzoek online en 5 x dezelfde sites bekeken heb , tijd om nog eentj op te steken !

Comment

Kan het zijn dat ik met het mozaiek virus zit? 2 e foto is slecht excuses hiervoor, weinig tijd voor de lampen aangingen..
        Attached Files
        Last edited by Wesley pipes; 8 April 2020, 12:31.

Comment

Dag 124, dag 34 op 12/12

toch een paar kopjes die beginnen op te zwellen , de big bud zit dus waarschijnlijk met het mozaiek virus . Zal es moeten zien of er een stek overleeft heeft voor de volgende ronde, die zal dat waarschijnlijk ook hebben dan , niet?

De silver haze is toch ook een moeizame plant vind ik , hangende bladeren , slappe takken , futloos zo

de ny diesel is de dikste stam , meest vertakt ( ook meest getopt). Mooiste plant , midden .

de super cheese blijft dan klein, waarschijnlijk zullen de toppen ook klein blijven...

en de northern light valt het minst op , redelijk klein ook.. we zullen zien .

binnen half uurtje lights out , snel nog paar foto 's posten dan .
          Attached Files
          Last edited by Wesley pipes; 10 April 2020, 20:45.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Uiteindelijk gaat het om de smaak en de volgende keer weet je hun nukken beter!

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Inderdaad , veel bijgeleerd al deze ronde!

ziet er goed uit. man!! ik ga bijna beginnen met led en heb een klein vraagje voor je ik heb je specrabox bb 600w en deze verbruikt 350w aan stroom.

Hier wil ik een timer bijkopen met relais

nu is mijn vraag of dit nodig is?

of kan ik de led lamp aansluiten op een simpele timer?

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ai , ik heb 1200 w king led die 275 verbruikt fzo Maar gewoon op simpele timer, kan dit kwaad ja ?

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Wesley pipes, een goedkope timer uit de bouwmarkt blijft op een gegeven moment hangen, is de ervaring van ouwe kwekers!

Goed spul waar het moet, goedkoop spul waar het kan.

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ah dacht voor veiligheid , omdat de timer durft warm te komen. Maar deze komt dan ook op de bucket list , dank voor de tips ! Re-veggen na 3 maand groei zou niet zo tof zijn.

Ik zit met de rare gedachte dat het toch echt warm moet zijn in de bloei om goed te produceren , 25-28 graden , of ben ik fout? Als ik 22 graden zie staan wil ik bijstoken tot 25 graden om toch die paar extra gram te hebben op het einde.. Of is dit totaal niet nodig? Als ik 300 w kan uitsparen daarmee, laat ik het, of ben ik toch juist met men gevoel?

Comment

Je kan het zo gek maken als je wil, maar het is niet nodig om de temperatuur zo hoog te houden.

* oh sorry, plaatje is een beetje groot, had ff geen zin om het bovenste stuk eraf te knippen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Zolang er geen pieken of dalen in zitten, is 22 gemiddeld goed dan .. had dit al ergens zien passeren hoor, beetje vergeetachtig soms . Nu vergeet ik het niet meer ! Thx

Dag 35 op 12/12

Attached Files

Comment

Ik denk eerlijk gezegd dat die smart pots , samen met mengeling hydrokorrel , perliet , vermiculiet en kokos ervoor zorgt dat ik niet kan overwateren en bijna niet kan overvoeden , kan dit ? Ieder onderdeel zorgt voor betere waterhuishouding, smart pots zorgen dat er overal lucht aan de wortel geraakt...

en in de praktijk zie ik nu zoutopbouw aan de zijwanden van de potten , waardoor ik denk dat het een teveel gewoon naar buiten duwt, waardoor de opname optimaal blijft,

alleszins geen slechte aankoop voor mij, geen blumats nodig want een teveel spoelt er gewoon uit , of droogt op langs de zijwanden van de pot

en iedere dag geef ik ze water of ze nu nat of droog staan , hoog of lage ec en ph , alles wordt aanvaardt!

Comment

Die signaleringskaart zit wel lekker vol.
                Doe je daar iets aan ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Het zijn ook geen bestrijdingskaartjes he
                  Die kaartjes zijn om te zien wat er rondvliegt in de kas origineel. Als de kweker daar iets op ziet zitten kijkt hij wat het is en gaat daarna de bestrijding beginnen met andere middelen.

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Inderdaad ,had er lang geleden al besteld maar met ali komt er bijna niks meer aan , hier betaal je gauw 10 euro voor 5 stickers... duur he ?

• QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Je moet die ook niet bij een growshop halen

De big bud is degene met het mozaiek virus en duffelt zich zelf helemaal in trichomen ter bescherming, kan dit ?
                Top ontwikkeling is ook niet zo goed , bloeiharen snel bruin en trichomen ontwikkeling enorm, zelfs de takken krijgen een laag!

De bovenste en onderste zijn van de big bud ..
                Attached Files
                Last edited by Wesley pipes; 13 April 2020, 21:13.

Comment

Bezig...
                X