Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2nd indoor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ze groeien lekker door

20200425_150801.jpg

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Mooi blad ja, daar kan nog meer bij.

Aaaaarg

Kheb probleem

Vandaag ging ik bij de plantjes kijken. 5 dagen geleden zagen ze er nog top uit. Maar nu zie ik wat problemen opdoemen.
    Ik heb zoals Rreppell laatst noemde, de ph gecontroleerd van het medium. Deze liep van 7.3 tot 8.4. Vervolgens heb ik de bakken van de autopot geleegd en de planten elk met de gieter voorzien van een liter afgezuurd water van 6.2

Je ziet diverse symptomen tenslotte dus ik hoop dat ik het hiermee gecorrigeerd heb.
    20200429_213044.jpg 20200429_213240.jpg 20200429_180037.jpg
    20200429_175857.jpg20200429_212948.jpg

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Waar ik moeite mee had was voldoende voeding meegeven en ook vaak net iets te laat begonnen met voeden. Dus zat constant met tekorten.
      Voorruit plannen is niet echt mij ding..en dat is wel nodig als je biologische kweekt. Daarom ben ik van mening dat mineraal kweken beter bij me past. Maar dat was dan ook alles. Ph waardes waren het probleem niet. Calmag tekorten kreeg ik omdat ik op een gegeven moment vaker spa blauw begon mee te geven(?) Kraanwater bevat voldoende calcium en magnesium.

Jij hebt organische grond maar gebruikt zowel bio en minerale voeding! Verschillende merken voeding en additieven kan je beter ook niet doen, het ontbreekt dan aan synergie, althans de kans is dan groot. Silicium is bekend geen problemen te geven en kan je gebruiken met elke voeding lijn.
      Je kweekt nu eerder bio mineraal dus dan kan het nodig zijn om aan te zuren..

Als je echt biologische kweekt dan hoef je niet aan te zuren, zeker als je een super verrijkte grond hebt met de nodige organische componenten.
      Als het echt volledig biologische is dan reguleert het bodemleven afbraak voeding en om zijn beurt weer afgeeft aan de plant en het reguleert de juiste ph waardes.

• Pyroman420
      Pyroman420 commented
      Editing a comment
      Duidelijk ja. Thanx ganjagast die Vega was ook eenmalig omdat ik nog geen alga grow had. Daar staan ze inmiddels op ec 1.5 En ph van 6.5 dus hoop dat ze gewoon lekker door gaan zoals nu gaat.

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

High

Hier weer een kleine update. Na wat problemen te hebben gehad de afgelopen anderhalve week denk ik dat ik ze weer aardig op de rit heb.

Ik heb mijn voedingswater afgezuurd op 6.5 en dit tot 3 maal toe om de 2 a 3 dagen aan de plant gegeven, direct in de pot, om te zien of er verbetering zou optreden. Omdat ik een ec meette van 0.95 heb ik ze vorige week een voedingsoplossing gegeven met een ec van 1.5 en dit vandaag herhaald.

IMG-20200508-WA0017.jpeg

Afgelopen anderhalve week 1x gesprayed met silicum, eenmalig met vita race en vandaag met canna cure, allen afgezuurd op 6.2

20200505_143028.jpg

Nu zie ik sinds vorig weekend hele goede progressie in herstel en de groei is weer goed opgepakt.

20200508_152847.jpg

20200508_152840.jpg

Attached Files

Comment

Bezig...
X