Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3e kweek 10 keer K.O Kush F3 regular seeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3e kweek 10 keer K.O Kush F3 regular seeds

Hey allemaal, en in het bijzonder beowulf en Jona, welkom weer.

Even een update,

De jongelingen groeien gestaag onder 18/6. met name de eerder genoemde kroppen sla, zal wel door het toppen komen, en vermoedelijk omdat dit voor mij de eerste indica,s zijn.

De stekken zijn nu 1 week oud maar nog geen teken van wortel groei, maar daar hadden jullie mij al voor gewaarschuwd. maar even rustig afwachten.

Ik geef de jongelingen nu om de dag een halve liter water met een ec van 1.1 en groei en wortelstimulator. Voor de rest zien ze er goed uit.

Bijgaand wat foto's, waarbij de achterblijver die nu in 1 keer het heel goed doet. (hou deze er nog even bij).

De jongelingen,

DSC00029.JPGDSC00032.JPGDSC00030.JPGDSC00031.JPG

De Stekjes,

DSC00033.JPG

Het nakomertje,

DSC00034.JPG

Word vervolgd........
    Alles begint bij jezelf...........

Comment

Mag nog vochtiger in je propagator denk ik. Als ze na 8 dagen niet wortelen heb je toch wel een enorm grote kans op wortelrot. Je hebt wel wat clonegel ofzo gebruikt hoop ik?
      Als ze na 10 dagen niet volledig geworteld zijn dan zit je met een probleem zeg maar. Maar ze staan er nog goed bij (behalve die rechts heb ik de indruk) dus kans is groot dat er al wortels gevormd zijn

Greetzzz

Comment

Kan toch wel tot 14 dagen duren in sommige gevallen. Ze zullen wel beginnen wortelen. Als ge geen clonegel of stekpoeder gebruikt trekken ze het zo lang ni

Comment

Het stukje van Cees is altijd handig als het over stekken gaat, ik raad je hem zeker aan. Hij schrijft:
          Als er de zevende dag niet verschillen met duidelijke wortelvorming zijn, dan zit er iets goed fout. Onderzoek heeft duidelijk aangetoond dat de achtste dag zonder wortelvorming funest is. De achtste dag vormt zich namelijk op zeker voetrot in het stammetje, en daar word je niet blij van! Je stek kan daar wel overheen groeien, dus alsnog wortel vormen en aanslaan, maar een echt gezonde plant wordt het niet meer en zal zeker niet voor een goede opbrengst kunnen zorgen.
          HIER kan je er meer over vinden

Comment

Hey Jona en Beowulf,

Heb vandaag de stekken bekeken en totaal geen wortel ontwikkeling.

Heb het stukje van kees gelezen (bedankt voor de link) (een aanrader voor iedereen die stekken wil maken), en ben tot de conclusie gekomen dat ik hiervoor nog niet de geschikte ruimte of voorzieningen heb.
            Laat het verhaal van stekken eerst maar even varen..... misschien dat ik als er vrouwtjes tussen zitten 1 hiervan ga gebruiken voor zaden......zie nog wel.

De jongelingen groeien gestaag denk dat ik ze over een week of twee op 12/12 zet, hangt van de groei af.

Word vervolgd.......

Comment

Hoi,

jammer dat er nog geen wortelvorming was maar wacht gewoon nog wat af, je weet nooit. Is tenslotte niet om een moeder van te maken denk ik? Bij een eenmalige kweek zou dat nog zo erg niet wezen dat ze met wortelrot zitten ofzo. Niet gezegd dat ze dat sowieso zouden hebben maar wat Cees schrijft doet toch niet het beste vermoeden. Als je het denkt op te geven kan je er gewoon eens eentje uittrekken en als die totaal geen wortelvorming heeft dan weet je hoe laat het is. Normaal zouden er wel wat moeten zijn die wortelen als je LV hoog genoeg is en als je ze mooi gesneden hebt. Stekken maken moet je oefenen, kan gemakkelijk tegenvallen de eerste keer.

Greetzzz

Comment

Hey hallo allemaal,

Hoi Jona probeer misschien later wel weer eens stekken te maken,

Bijgaand nog wat foto,s,

DSC00063.jpgDSC00060.jpgDSC00061.jpgDSC00059.jpgDSC00062.jpg

En de Nakomeling,

DSC00065.jpgDSC00066.jpgDSC00064.jpg

Word vervolgd........

Comment

Comment

Hoi Jona,

De planten rechts naast de 400 watter, staan onder 4 x 55 wat tl verlichting , camera moet opgeladen worden, zodra deze vol is zet ik dit nog even op de foto.
                    Ik verwissel de dames elke dag even van plaats, wilde ze met de 4 x 55 wat, wat laten strekken.

Word vervolgd....

Comment

Hoi allemaal,

Heb de planten verpot naar 11 liter potten, en deze in het vrijgekomen bloeihok gezet onder een 400 wat hps lamp, op een oppervlakte van 0.6 m2 met een hoogte van 1.60m.
                      Heb het licht nog even op 18/6 staan om zo de planten nog wat te laten groeien. (er is nog ruimte zat tussen de lamp) en aangezien dit een indica is, zal het wel niet zo los lopen.

Zodra de planten nog wat gegroeid zijn gaan ze op 12/12.

Ga ze om de dag 1 liter water geven de eerste week met een ec. van 1.1 en wortel en groeistimulator (1ml. op 1. liter water).

Is wel lastig water geven zo () maar goed.

DSC00073.jpgDSC00074.jpgDSC00072.jpg

Word vervolgd.....

Comment

mooi hokje heb je daar mijn complimenten.

Als ik het goed heb gelezen komen deze plantjes uit regulier zaad.
                        Ik vroeg me af of je nu al kan zien of je een mannetje of een vrouwtje hebt? En zoja, waaraan je dat kunt zien. Omdat je al stekken had genomen.

Volgends mij ga jij een aardig oerwoudje krijgen in je kast, succes!

Ciao TJ
                        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Hoi Tomjonko,

Het zijn inderdaad reguliere zaden, wat inhoud dat het zowel mannetjes als vrouwen planten kunnen worden.

In de Groeifase (waarin deze planten nog steeds zitten en het licht op 18 uur licht staat en 6 uur donker), kun je nog niet het geslacht bepalen.

Ik had inderdaad stekken genomen en deze stekken hetzelfde nummer gegeven als van de plant waar die vanaf komt. Dit had als doel om een moederplant van 1 van de stekken te maken zodra het geslacht bekend was van de overeenkomende plant in bloei.

Het geslacht kun je dus ook pas na ongeveer twee weken bloei bepalen als het licht op 12 uur donker en 12 uur licht staat. De dames krijgen dan pistels in de oksels, en de mannen krijgen hier ballen.
                          Deze link geeft je meer informatie http://www.wiet-zaden.nl/mannetje-vrouwtje.htm en deze misschien nog wel beter, http://www.wiet-zaden.nl/forum/viewtopic.php?t=3107

Vind het leuk dat je meekijkt, en hoop dat deze informatie jouw wat duidelijkheid heeft gegeven.

Wordt vervolgd.......
                          Last edited by voor eigen gebruik; 5 January 2011, 17:14. Reden: meer informatie

Comment

Hoi,

Even een update,

De jongelingen heb ik twee dagen terug op 12/12 gezet, ze krijgen afgezuurd water met een ph van 6.1 en een ec van 1.2.

Een mooie volle bos:

DSC00001.jpgDSC00002.jpgDSC00003.jpg

Comment

Bezig...
                            X