Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

8x Santa Maria en 8x WW onder 600W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    8x Santa Maria en 8x WW onder 600W

    Korting op 420shop
    Ziezo,
    aangezien ik nieuw materiaal heb kunnen bestellen, is het tijd om trug een kweekje te beginnen
    Vorige kweek liep teleurstellend af door onder andere temp-verschil te groot, teveel of te weinig voeding, te hoge ph en ongedierte.
    Dtimaal ben ik beter bewapend tegen dit alles

    Nieuwe setup:
    Philips son-T-pia 600W (VSA, geen EVSA)
    Homebox 100x100x200
    buisafzuiger 225m3 + geluidsdemper
    Fastech ph en EC meter
    ph- (zowel bloei als groei)
    Wilco Carbon Filter 250m3
    Voeding: plagron terra groei bloei en enzymes
    Biobizz leafcoat
    grond: batmix
    ventilator voor luchtwerveling in de tent
    Verwarmingselement 1200W(warmelucht)

    Ik geloof dat ik hiermee toch wel een volledig kweeksetje tot mijn beschikking heb, eventuele aanvullingen qua materiaal zijn altijd welgekomen.

    het materiaal komt woensdag toe en dan kunnen we direct aan de slag slaan
    .sigpic.
    Freedom Through Ganja (Legalize Now)
    Sow it - Grow it - Smoke it - Enjoy it

    #2
    Re: 8x Santa Maria en 8x WW onder 600W

    Hoi hoi,
    mooie soortjes daar (Santa Maria m'n favoriet ) ! Kweek je uit stekjes of uit zaad? En indien uit zaad, welke zaadbank?

    Nog even over die batmix: kan vrij sterk zijn voor jonge plantjes dus ga al zeker geen voeding bijgeven in het begin. Misschien met stek of zaaigrond beginnen indien die mogelijkheid er is.

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: 8x Santa Maria en 8x WW onder 600W

      Hay

      ik start vanuit zaad: zaden worden in stekpluggen voorgekiemd in een propagator (zo'n goedkoop model dat ik van een vriend gekregen heb)
      ik heb reeds elke kweek gestart in batmix en bij de opkomende plantjes nog nooit hinder ondervonden.
      ik geef de eerste weken zowiezo geen voeding, enkel in de propagator krijgen ze wat wortelstimullator en bij het overpotten nog wat.
      water wordt tevens afgezuurd met ph- voor de groeiperiode (canna) en later met fosforzuur.
      ph regeling is hier echt wel nodig aangezien ik geen regenwater ter beschikking heb en stadspils hier zo'n ph8 bedraagt.
      overigens zal de voeding uitblijven tot wanneer mijn blad wat geler begint te worden. eventueel schaf ik me nog zo'n grond EC meter aan die aangeeft wanneer bij te voeden.

      de zaden zijn van indoor seeds
      geen idee of dit echt goede zaden zijn, heb er nog niet bepaald veel over opgezocht, maar ik hou van beide soorten dus ik zie wel wat ik eruit kan voortbrengen.
      het zijn eveneens regular seeds (non-fem) waardoor ik op mijn beurt terug zaden zal hebben(ook kruising SM-WW) maar dit is voor later :p
      .sigpic.
      Freedom Through Ganja (Legalize Now)
      Sow it - Grow it - Smoke it - Enjoy it

      Comment


        #4
        Re: 8x Santa Maria en 8x WW onder 600W

        High JD'ers

        Ben terug, heb pas vandaag om mijn bestelling kunnen gaan
        Direct het werk ingevlogen en na een half uurtje was mijn kweekruimte klaar
        best leuk zo'n homebox :p

        De zaden zijn jammergenoeg enkel Santa Maria geworden aangezien de WW's er niet bij zaten. ( Zou het voor de mods mogelijk zijn de titel te veranderen naar 10x Sancta Maria? Dank)
        Direct de zaden de pitpots in en in de propagator.

        Afwachten nu dus tot ze het hoofd boven steken

        pics:
        Attached Files
        .sigpic.
        Freedom Through Ganja (Legalize Now)
        Sow it - Grow it - Smoke it - Enjoy it

        Comment


          #5
          Re: 8x Santa Maria en 8x WW onder 600W

          Hey ziet er goed uit man Maar probeer het koolstoffilter direct aan de afzuiging te zetten zodat je minder weerstand hebt en dus meer lucht af kan voeren
          Verder veel succes en ik blijf je volgen

          laterss

          Comment


            #6
            Re: 8x Santa Maria en 8x WW onder 600W

            Oorspronkelijk geplaatst door rubysmit View Post
            Hey ziet er goed uit man Maar probeer het koolstoffilter direct aan de afzuiging te zetten zodat je minder weerstand hebt en dus meer lucht af kan voeren
            Verder veel succes en ik blijf je volgen

            laterss
            bij deze gebeurd, al heb ik een tussenstuk moeten improviseren aangezien de filter niet op de ventilator past.

            gisteren de pitpots in de grond gestopt en vandaag waren er 8 van de 10 bovengekomen.
            als ze allen uitgekomen zijn post ik terug wat foto's.

            verdere info, niet veel speciaals, de temp blijft mooi (25-26 licht aan/ 19-21 licht uit)
            voeding krijgen ze niet, enkel wat wortelstimulator gisteren bij het in de grond zetten. water tevens afgezuurd naar 5.9

            Grtz
            .sigpic.
            Freedom Through Ganja (Legalize Now)
            Sow it - Grow it - Smoke it - Enjoy it

            Comment

            Bezig...
            X