Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

Goeie kwaliteit die foto's, toppen zien er lekker uit/ denk ook dat ze nog wel eve blijve stn
    Word e lekker oogstje =)

grts WW
    Vroeger stond hier iets anders

Comment

Het gaat voornamelijk om de stikstof die moet eruit zijn, fosfor en kalium nemen ze langer op, Kalium nemen ze altijd op, K zorgt voor opnameregulatie van P en Mg.
      Te veel stikstof op het laatste geeft juist de voedingssmaak.
      Vergis je niet, in he begin hebben planten veel N nodig, vanaf de eerste fase van eindbloei al niet meer, dat kunnen ze dan uit de grote bladeren halen, laatste 2 weken, als de plant gaat harden, al helemaal niet meer.

Na mijn idee is het al aan de late kant als ze minder drinken, normaal drinken ze mij 2 laatste week alleen wat minder, ik oogst relatief ook sneller. Ligt een beetje aan de soort en waar je zin in hebt, sommige sativa-indica hybriden willen nog wel eens een te sterk effect voor mij te weeg brengen, als de planten lang staan, te sterke high en te sterke stoned door elkaar. Minder lang laten staan zorgt dan voor een subtieler effect.

Comment

Hallo allemaal,

Duidelijk merkbaar dat de ww's wat langer nodig gaan hebben dan de andere 2 soortjes. Water verbruik licht stukken hoger als de ice en jack herrer, en deze hebben een stuk meer witte haren.

Ik heb vandaag net voor het licht aanging even foto's genomen. Dit om ze wat mooier op de foto te krijgen.

Kunnen jullie mij misschien wat advies over de tijd die mijn plantjes nog nodig hebben? K heb hier maar weinig ervaring mee.

Ik hoor ut wel

Ciao TJ
        Attached Files
        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Vindt het zelf ook altijd heel lastig om in te schatten hoe lang het nog duurt dus kan je daar beter niet mee verder helpen.
          Wil wel even kwijt dat je plantjes er echt geweldig mooi bij staan, respect!
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

lijkt mij dat ze nog wel even mogen.. Oogsten kun je het beste doen door het bekijken van de Trichomes, met behulp van een vergrootglas of microscoop.

staat hier wel meer over: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...28Trichomes%29

succes,

Comment

mooi veldje man voor een Tl kweek ^^ staan er echt mooi bij ghehehe om op te vreten

Trycho check is het beste om oogsttijd te bepalen, zodra je amber ziet begint het eind te naderen.
              Sommige oogsten wanneer alles begind om te buigen van het gewicht, de anders wacht tot goud gele gloed over je toppen/plantje is zo heeft een ieder zo zijn ding.

Ik maak zelf van dichtbij op macro stand foto's met me camera en als ik de foto's dan op me pc open zie ik op
              volle grote amber duidelijk eruit springen

Succes nog verder met de laatste loodjes, goed spoelen is ook een must voor een zachte smaak

Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Ziet er goed uit Tomjonko,

Nog even en dan lekker

GrZ Quattro

Comment

Ik vroeg me af of je ook iets leuks gaat maken van je bladafval ^^
                  ziet er schon uit tom!
                  In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mito View Post
                    Ik vroeg me af of je ook iets leuks gaat maken van je bladafval ^^
                    ziet er schon uit tom!
                    Jah zekerz

Heb er een aantal toppen bij zitten die meer uit blad bestaan als uit wiet, maar wel bombol tricho's
                    Deze gaan samen met alle kleine topkes en het fijnere knipafval op een berg om er vervolgens een mooi stukkie hash van te maken.
                    Dit heb ik gelukkig al een aantal keren gedaan.

Ik rook ook veel door een verdamper. Hier kan ik ook blad(wel met trocho's natuurlijk) en takjes etc. gewoon in roken omdat enkel de thc verdampt.
                    Mrgoed, een lekker stukkie hash gaat er zoiezo komen.

Ciao TJ

Comment

een hele interessante verslag, mijn complimenten! ik ben zeer benieuwd naar je oogst resultaten .. ik heb zelf ook altijd gewild om een volledige TL kweekje te proberen.

Mijn idee was om voor de groei TL te gebruiken en voor de bloei TL 2100K + ufo's erbij. Maar als ik een hok heb van 5x5 m2 vraag ik me af of de hoeveelheid TL's niet hetzelfde verbruik zal hebben als gewoone HPS lampen (omdat je dan zo veel nodig hebt)?

Comment

Heey RocoCoco,

Ik ben er idd ook van overtuigd dat TL zeker geschikt is voor de groei zeker.
                        In de bloei denk ik dat er toch wat meer lichtdruk nodig is, vandaar dat ik er ook spaarlampen bij heb gehangen om wat meer lumen te creeren.
                        Totaal verbruik ik nu zeker meer als 500watt maar dit is langzaam opgebouwd.
                        Pas na het scrognet helemaal vol zat heb ik de laatste spaarlampen gemonteerd. Ik denk dat ik hierdoor best veel stroom bespaard heb de eerste 1,5 maand.

Mijn aankomende kweek ga ik toch aan de gang met HPS lampen voor de bloei. Groeien onder enkel tl, zoals je kunt zien op foto's in het begin van het verslag, gaat erg goed, dus dat blijf ik gewoon doen.

Voor zo'n groot hok als jij hebt 5m x 5m (toch) is bloeien onder tl en spaarlampen zeker niet rendabel.

Ciao TJ

Comment

Mijn idee was om voor de groei TL te gebruiken en voor de bloei TL 2100K + ufo's erbij. Maar als ik een hok heb van 5x5 m2 vraag ik me af of de hoeveelheid TL's niet hetzelfde verbruik zal hebben als gewoone HPS lampen (omdat je dan zo veel nodig hebt)?
                          Een kweekhok van 5 x 5 meter is niet meer kweken voor voor eigen gebruik te noemen!

Comment

Hallo allemaal, weer een updatje vandaag.
                            Plantjes hebben nu ruim 9 weken 12/12 erop zitten. Ook de bladeren beginnen herfst kleuren te vertonen.
                            Zou dit komen omdat ze nu al een tijden alleen water krijgen?

Tot op heden staat alles er nog in. Nog niks geknipt. Misschien volgende week, misschien ook niet.

Ik heb een foto gemaakt van de tricho's door de microscoop wat dacht je daarvan Mijn usb microscoop heeft vertraging vandaar.

vragen, opmerk, suggest. ammal welkom he

Ciao TJ
                            Attached Files

Comment

Ziet er lekker uit Tom, maar moeilijk te zeggen met die slechte micro foto's.

Lijkt wel of ik bij foto2 1 iets amber te zien maar dat kan ik ook verkeerd zien???

Je ziet duidelijk het verschil tussen clear, milky en amber. Ik persoonlijk knip bij 10 a 20% amber en de rest milky.

Verder zien ze er mega vet uit voor een spaarlamp kweek moet ik zeggen, ik ben onder de indruk van je toppen.

Grtz

Comment

Ziet er inderdaad goed uit Tomjonko. Dit belooft wat goeds voor je!!

Dat je er van mag genieten. Sjapo!

Grtz Quattro

Comment

Bezig...
                                X