Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

Hallo allemaal,

Het zat me niet lekker dat ik zelf tornado lampies heb hangen maar dan zonder reflector erboven
    Gister avond heb ik dan ook 8 reflectors in elkaar geknutseld. ook weer 3 redbullblik-reflectortjes
    Eerst had ik 4 tornado's hangen. dit worden er dus 8. Ik heb er al 6 opgehangen, de overige 2 doe ik morgen even.

Het verschil in licht door deze reflectors is visueel zeer goed zichtbaar.
    Eerder heb ik foto's gepost van de lampen als ze branden. Zo zag je mooi alle kleurtjes
    Dat gaat nu echt niet meer. echt een verblindende hoeveelheid licht.

Bijgaand nog wat foto'tjes...

Ciao TJ
    Attached Files
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Hey Tomjonko.

Wat is dit nou. Jij was onze leraar en dan had je zelf de lamp zonder refector opgehangen (shame on you)

Ziet er goed uit je scrognet! Ik hoop voor je dat het een mooie omzet wordt al twijfel ik hier niet aan.

Gr Quattro

Comment

ziet er ind mooi, kan nog altijd niet geloven dat plantjes onder een spaarlamp het zo goed kunnen doen ik doe de volgende ook een spaarlamp/tl kweekje. voor de groei toch.. en dan bloeien onder 600W hps
        sigpic

Comment

Ziet er bij jou ook lekker uit man heb wel eens vaker gelezen dat TL kwekers makkelijker de 1gr/watt kunnen halen.
          Ben benieuwd wat de ICE zal doen onder al het mooie TL

Succes man verder!

Grtz..
          Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

heey jongens, bedankt voor de reacties Waardeer ik zeer.

Ik had de reflectortjes er nog niet tussen hangen omdat ik tussen de tl's net wat te weinig ruimte had. Dit heb ik dus toch nog veranderd en geleik nog 4 tornado's toegevoegd

Over de opbrengst durf ik nog niks te zeggen. Enkel hopen op wat leuks. Omdat dit mijn eerste binnenkweek is, valt er nog steeds veel te leren voor mij. Ik moet zeggen dat ik de theorie van het kweken wel door heb. Gewoon door veel te lezen.
            Het in practijk toe passen is vaak wat moeilijker.
            Tot nu toe gaat het volgends mij nog aardig goed (plop, klop)

Een schatting van de opbrengst kan ik dus niet maken. Als ik een paar kweekjes achter de rug heb, dan hopelijk wel.

Jullie mogen van mij ook schatten ben wel benieuwd jullie denken.

Over een paar dagen weer een update.

Ciao TJ

Comment

een spaarlamp van Hema ,18watt, 1030 lumen, 2 euro `t stuk!
              515 lumen per euro
              57.2 lumen per watt
              Hoeveel geeft TL dan en hoeveel per watt???
              GRTZ WitteRaaf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomjonko View Post
                Hallo allemaal,

Het zat me niet lekker dat ik zelf tornado lampies heb hangen maar dan zonder reflector erboven
                Gister avond heb ik dan ook 8 reflectors in elkaar geknutseld. ook weer 3 redbullblik-reflectortjes
                Eerst had ik 4 tornado's hangen. dit worden er dus 8. Ik heb er al 6 opgehangen, de overige 2 doe ik morgen even.

Het verschil in licht door deze reflectors is visueel zeer goed zichtbaar.
                Eerder heb ik foto's gepost van de lampen als ze branden. Zo zag je mooi alle kleurtjes
                Dat gaat nu echt niet meer. echt een verblindende hoeveelheid licht.

Bijgaand nog wat foto'tjes...

Ciao TJ
                hey,heb een vraagje,waar haal je die E 27 ik ben al in de hubo enzo gaan kijken maar vind er alleen maar de gewone

Comment

Ik heb deze fittingen bij de praxis gehaald
                  Op internet kun je ze ook bestellen.

Ciao TJ

Comment

Die fittingen zijn echt overal te koop. Gamma, Karwei en de Praxis inderdaad. Ze liggen bij de WCD en stekkers.

GRz

Comment

Bijgaand weer wat nieuwe foto's.
                      Alles nog steeds mooi groen, geen verbrandingen en de nodes groeien aardig door.
                      Ook de topjes beginnnen aardig te ontwikkelen.
                      als alles volgende week wat hoger boven het net staat verdeel ik alle toppen nog 1 keer mooi gelijk over het net.

ook nog een foto van mijn lampen-hemel gemaakt toen ze net aan gingen.

Ciao TJ
                      Attached Files

Comment

Keep up the good work!

Ik ben zo benieuwd naar het eind resultaat. Ik lees zoveel verschillende reacties over TL/spaarlampen dat ik aan mijn eigen setup ga twijfelen (4 x 23 W SP en 1 x 90 LeD op 0,36M2). Deze topic houd me voorlopig op de been.

GrZ

Comment

Hallo Allemaal,

Omdat ik toch aardig wat hoogte verschil aan het krijgen was heb ik de plantjes vandaag toch weer even opgebonden.
                          Zo na het opbinden is het wel altijd een treurig en rommelig gezicht maar dit trekt in enkele uren altijd weer bij.

Wel is mooi te zien dat de kleinere topjes wat lager op de scheuten veel meer licht krijgen omdat de "hoofdstengel" een stuk horizontaal loopt.

Ik had van net na het opbinden verder nog niet echt foto's. Nu wel bij deze..

Ciao TJ
                          Attached Files

Comment

mooie fotos zeg
                            ga zo door !!!!!!!!
                            ben jaloerssss

groetjes pokon

Comment

,..prima scrogg!! ben benieuwd als je spaarlampen de bloei ook makkelijk kunnen trekken.
                              Voor groei zijn ze prima,...hoeveel lumen heb je nu?,....
                              sigpic

Comment

Heey,
                                De totaal lumen is ongeveer 36.000Lumen.
                                Ik denk zelf dat de dames er aardig onder zullen bloeien.

Net begonnen aan de 4e week 12/12.

Ciao TJ

Comment

Bezig...
                                X