Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dames gaan goed, topjes groeien als gekken.
Ik raakte tijdens het knippen van wat bladeren een topje aan. Nou mijn telefoon beleef al bijna aan mijn hand plakken.
Een hoop topjes zijn al 10 cm lang. Ze lopen bijna helemaal tot op het scrognet. Enkel worden ze een beetje verstopt doordat het net aardig vol zit.
Vandaar dat ik ook ff selectief wat bladeren heb weggeknipt.
Bijgaand ook wat foto's van mijn nieuwe kast.
Hij is nog niet klaar, mrgoed, vanavond gaat de eerste laag verf erop.
Ik heb hem gemaakt van MDF dus er moeten wel een paar laagjes verf op om eventueel vocht goed buiten te houden. Electra gaat er aankomende week in.
Afmetingen zijn (lxbxh) 1800x700x1800mm
hierin 2 of 3 x 250watt hps.
Ik heb even een vraagje over mijn nieuwe kast.
De plaats van de lucht inlaat kom ik niet helemaal aan uit.
Ik heb 2 ventilators van 10cm op 230V.
Iemand een sugesstie? onder of boven? ze kunnen evetueel ook in de bodemplaat.
Ook het reflectie materiaal kom ik niet aan uit.
Radiator folie of van die zwart-wit folie?
Ook kan ik alles helemaal wit verven?
Misschien andere sugestisch voor het materiaal?
Ik hoor het graag even!
Ciao TJ
"Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"
zelf ben ik voorstander van luchtinvoer onderaan, luchtafvoer bovenaan, zo trek je frisse lucht binnen (gewoon maken dat dit geen KOUDE lucht is), die stijgt vanzelf al wat door het opwarmen. de opgewarmde lucht kan er dan langs boven weer uit
ben geen folie-man, dus als je mijn mening vraagt dan kies ik voor verven. is alles mooi egaal en zit je niet met hotspots en plaatsen waar geen licht komt
Wanden zou ik bedekken met zwart-witfolie en eventueel laagje ismo ertussen, en ik zou sowieso je wanden wit schilderen, met of zonder folie.
Inlaat, sommigen zeggen onderaan, anderen zeggen bovenaan, koude lucht daalt en zou ze de lamp koelen. Maar zolang er voldoende luchtcirculatie is in je kast,
constante aanvoer van verse lucht zonder dat die je temp beinvloed, zit je goed.
Aangezien de lengte van je kast kun je er best twee ventilators in hangen icm je in-en uitlaat of afzuiging.
Groeten
Bijgaand wat foto'tjes van de dames vandaag.
Ze beginnen met de dag sterker te ruiken. De afzuigert gaan om het uur een uurtje aan om de geur binnen beperken te houden.
Wel mooi te zien hoe de topjes ontwikkelen. Ook heb ik er nog een foto tussen zitten die ik tussen de bladeren heb genomen. Echt ongelooflijk hoeveel topjes er nog verstopt zitten onder al die bladeren
mrgoed, heb er nu op een paar dagen na bijna 4 weken zichtbare bloei opzitten.
Alles staat er nog steeds mooi bij, alles mooi groen, geen verbrandingen etc.
Heey paffy,
De Ice staat in het midden maar deze heeft bijna in elke hoek wel en paar toppen staat. Deze is best lang door blijven groeien waardoor zijn uitschieters best een afstand hebben afgelegd over het scrognet.
in ieder geval, bedankt voor je reactie!
Ciao TJ
"Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"
Ik ben even inventief bezig geweest met de; lucht-in van mijn nieuwe kast.
Verse lucht komt door het "plafond". Dit omdat ik anders zo'n lelijke intake in het zicht had.
Met zo'n alu-buis komt de lucht onder in de kast.
Ik heb zelf iets van een buis vent. in elkaar gefixt van een pvc mof en een 230v ventilator'tje.
Wel makkelijk zo met die buis. Deze hang ik in een bocht, komt er ook geen ongewenst licht mijn kast in..
bijgaand paar foto's. (er komen er 2, 1 links en 1 rechts)
Comment