Goedemorgen,
Groene potten 37 dagen oud waarvan 4 dagen 12/12.
Zwarte potten 35 dagen oud waarvan 4 dagen 12/12.
lengte grootste plant 60cm
1x HPS 600 watt standaard lamp.
maximum temperatuur 26c deze wordt binnen een uur nadat de lamp aan gaat bereikt en daalt daarna tot een graad of 22 vlak voor de lamp uit gaat.
minimum temperatuur 19c
maximum RV 61%
minimum RV 52%
Problemen: enkele bladvingers hebben gele punten.
conclusie:
Ze gaan naar mijn inzicht best goed waarbij de temperatuur en luchtvochtigheid tot dusverre vrij eenvoudig in stand te houden zijn.
Om die reden durf ik de 2e lamp er vanavond wel bij aan te sluiten om 21.00 uur.
De verwachting is dat de temperatuur dan binnen een uur gaat oplopen tot net onder de 30 graden, maar omdat de nachten voorlopig vrij koel zijn met deze noordenwind zal de temperatuur daarna zakken.
Zoals eerder aangegeven heb ik de lamp aan van 21 tot 09 uur.
Mocht onverhoopt de temperatuur toch de 30 graden passeren kan ik lamp 2 zo uitzetten.
De afgevoerde lucht komt in de schuur uit en zolang ik geen bezoek heb staat de schuurdeur op een kier.
Het op een kier zetten doet met name de luchtvochtigheid een aantal % dalen.
Afzuiger staat op 25 graden en 50%.
Hij slaat dus maar af en toe aan tot 100% net nadat de lamp aan is gegaan.
Doordat de afzuiger dan op 100% draait zakt de temperatuur in combinatie met de dalende buitentemperatuur vrij snel waardoor de afzuiger nog voor middernacht weer automatisch op 50% begint te draaien.
Fijne zondag!
Groene potten 37 dagen oud waarvan 4 dagen 12/12.
Zwarte potten 35 dagen oud waarvan 4 dagen 12/12.
lengte grootste plant 60cm
1x HPS 600 watt standaard lamp.
maximum temperatuur 26c deze wordt binnen een uur nadat de lamp aan gaat bereikt en daalt daarna tot een graad of 22 vlak voor de lamp uit gaat.
minimum temperatuur 19c
maximum RV 61%
minimum RV 52%
Problemen: enkele bladvingers hebben gele punten.
conclusie:
Ze gaan naar mijn inzicht best goed waarbij de temperatuur en luchtvochtigheid tot dusverre vrij eenvoudig in stand te houden zijn.
Om die reden durf ik de 2e lamp er vanavond wel bij aan te sluiten om 21.00 uur.
De verwachting is dat de temperatuur dan binnen een uur gaat oplopen tot net onder de 30 graden, maar omdat de nachten voorlopig vrij koel zijn met deze noordenwind zal de temperatuur daarna zakken.
Zoals eerder aangegeven heb ik de lamp aan van 21 tot 09 uur.
Mocht onverhoopt de temperatuur toch de 30 graden passeren kan ik lamp 2 zo uitzetten.
De afgevoerde lucht komt in de schuur uit en zolang ik geen bezoek heb staat de schuurdeur op een kier.
Het op een kier zetten doet met name de luchtvochtigheid een aantal % dalen.
Afzuiger staat op 25 graden en 50%.
Hij slaat dus maar af en toe aan tot 100% net nadat de lamp aan is gegaan.
Doordat de afzuiger dan op 100% draait zakt de temperatuur in combinatie met de dalende buitentemperatuur vrij snel waardoor de afzuiger nog voor middernacht weer automatisch op 50% begint te draaien.
Fijne zondag!
Comment