Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 Pure AK - 1 BlueBerry - 1 Purple Haze X White Widow - 1 Tora Bora 3de binnenkweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3 Pure AK - 1 BlueBerry - 1 Purple Haze X White Widow - 1 Tora Bora 3de binnenkweekj

Hou rekening met temperatuur tijdens meten, deze moet gelijk blijven per 1C kan daar best veel verschil in zitten zowel bij het meten van de electrische geleidbaarheid als bij het meten van pH.

Als je vind dat ze te veel strekken of inter-noden te lang worden, kun je de lamp wat laten zakken, je moet dan waarschijnlijk de bovenlaag iets vaker vochtig houden, een beetje plantenspuit met vernevel sproeier helpt hier goed bij. Zo geef je ze nooit te veel en blijft het vochtiger en koeler bovenaan.

Ik geef plantjes het liefst zo snel mogelijk een goede hoeveelheid wind, dan worden ze uit zich zelf sterk, en kunnen ze ook strekken zonder om te vallen. Meestal 2 a 3 dagen na dat ze boven zijn, binnen een halve dag zijn ze aan de wind gewend.

Kijk uit met te veel voeding geven in het begin, plantjes uit zaden zijn de eerste week niet zo hongerig, daarna begint het pas. Tenzij deze aarde leeg is of een hele lage EC heeft doe dan maar rustig aan, als ze eenmaal goed groeien mag je het heel geleidelijk opvoeren.

Ze zien er goed uit.

Comment

Re: 3 Pure AK - 1 BlueBerry - 1 Purple Haze X White Widow - 1 Tora Bora 3de binnenkweekj

Oorspronkelijk geplaatst door heaven View Post
      Hou rekening met temperatuur tijdens meten, deze moet gelijk blijven per 1C kan daar best veel verschil in zitten zowel bij het meten van de electrische geleidbaarheid als bij het meten van pH.

Als je vind dat ze te veel strekken of inter-noden te lang worden, kun je de lamp wat laten zakken, je moet dan waarschijnlijk de bovenlaag iets vaker vochtig houden, een beetje plantenspuit met vernevel sproeier helpt hier goed bij. Zo geef je ze nooit te veel en blijft het vochtiger en koeler bovenaan.

Ik geef plantjes het liefst zo snel mogelijk een goede hoeveelheid wind, dan worden ze uit zich zelf sterk, en kunnen ze ook strekken zonder om te vallen. Meestal 2 a 3 dagen na dat ze boven zijn, binnen een halve dag zijn ze aan de wind gewend.

Kijk uit met te veel voeding geven in het begin, plantjes uit zaden zijn de eerste week niet zo hongerig, daarna begint het pas. Tenzij deze aarde leeg is of een hele lage EC heeft doe dan maar rustig aan, als ze eenmaal goed groeien mag je het heel geleidelijk opvoeren.

Ze zien er goed uit.
      Hallo,,
      bedankt voor de tips
      maar snap niet zo goed wat je bedoelt met het meten van 1C? gebruik enkel ph meter..
      heb de lamp toch al verlaagd nu naar een 70 cm,, qua voeding dee ik in begin maar de helft van wat er mogt gegeven worden per liter,, nu ze groter zijn ben ik beginnen met de normale dosage te beginnen geven..
      & over de wind,, kan geen kwaad als de ventilatie wat op hun waait? laat de wind nog altijd gewoon boven hun zo passeren

Grtz

Comment

Er zit wel temperatuur correctie ingebouwd meestal, in die meters. Voor helemaal nauwkeurig, moet je een goed meter hebben denk ik.
        Ik bedoel per 1 graden Celsius kan de EC meting of pH meting best wel afwijken, bij EC meting nog het meeste geloof ik ( laatst nog over gelezen maar kan het niet meer vinden/googlen, pH kan per 1 C ongeveer 2% afwijken las ik net ergens ). Meestal zijn ze gebouwd, zeker goedkopere meters, om bij 20 C nauwkeurig te meten. Vanaf dan moet er temperatuur correctie worden toegepast. Oftewel door de meter (duurdere meter) of door jou zelf (goedkope meter).

Nee wind kan niet zo'n kwaad is juist goed voor ze. Gaan ze zich wat meer verdiepen in versterking. Blijven ze iets lager en breder volgens mij. Je krijgt zo snel stevige planten. Ze moeten gewoon bewegen en goede lucht circulatie hebben, grote planten hebben zeker goede lucht verversing nodig. Planten ademen via bladeren, dus daar moet genoeg lucht langs.
        Buiten waait het ook, god heeft planten niet gemaakt om binnenshuis groot gebracht te worden moet je maar denken.
        Last edited by heaven; 31 December 2010, 20:03.

Comment

Op de zakjes Ijkvloeistof van Hanna staat precies bij welke temp van je water de invloed op de ph is
          Je plant maakt zich weerbaarder als je een waaier aanzet maar de verdamping gaat ook stuk sneller..ik wacht persoonlijk dus altijd met de waaiers aan zetten tot de plant ong 25 cm is.

GreetZ
          sigpic

Comment

Hallo,

ik zet mijn 600W lamp altijd vanaf dag 1 op 60 cm bij zaadplanten. De plantjes kunnen hier goed tegen en worden er zelfs sterker door. Je krijgt dan korte stevige stammetjes en de plant steekt haar energie vlugger in de groei van blad en het aanmaken van internodes. Als je de lamp hoger hangt gaan je plantjes stretchen naar het licht en krijg je dunne, lange steeltjes met kleine blaadjes zoals jij hebt ondervonden. Je kan inderdaad nog veel goedmaken door de plantjes in te graven tot aan de lobblaadjes bij het overpotten aangezien ze wortels kunnen aanmaken tot aan dat punt en aangezien ze dan steviger staan.

Veel succes met je kweekje,
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

nog wat foto's van de groeiers
              zijn goed aan het groeien! hun zijtakkingen beginnen ook goed zichtbaar te worden
              de lamp hangt nu ong een 75cm van de dames,, heb al wat tips gekregen ivb met de lamp maar heb ze zo gehangen om de temperatuur wat goed te houden ook, een 26graden en een 19 a 20 als ze uit staat.
              de laatste week groei is aangekomen vanaf zaterdag ofzo ga ik ze in de bloei zetten denk dat ze dan tog wel wat gegroeit zullen zijn, zie toch elke avond verandering in de tent begint mooi gevuld te graken
              IMG_0075.jpg
              IMG_0084.jpgIMG_0083.jpgIMG_0081.jpgIMG_0080.jpgIMG_0076.jpgIMG_0088.jpgIMG_0073.jpgIMG_0078.jpgIMG_0082.jpg

Comment

Als je een voller hok wil, kun je volgende keer misschien :
                Kleinere potten nemen, dan kun je meer planten kwijt.
                of
                Potten tot de rand vullen voor je de planten erin zet. Dan hebben ze veel meer wortelruimte en worden groter.

Voor het gezicht kun je de potten nog bijvullen, maar daar hebben de worteltjes die nu onderin de pot zitten niet veel aan.
                Is een beetje zonde van je grote potten op deze manier. Scheelt je een paar liter wortelruimte per pot.

De lamp kan bij zaadplanten veel sneller zakken. Dan gaan ze ook minder snel strekken.
                Waaier er fijn langs laten gaan vanaf ze boven komen. Plantjes mogen zachtjes heen-en-weer wiegen..(niet een tornado in je tent imiteren) dan krijg je dikke stammetjes en hoef je ze niet te spalken.
                Als je temperatuur te hoog wordt, kun je dat misschien eerst oplossen, want die lamp moet toch echt zo dicht mogelijk op de planten. Max. 60cm.
                Die halve flessen er overheen doe je voor een wat hogere LV denk ik ?, maar moet je wel de dop erop doen. Beter gebruik je de andere helft van de fles
                Zaadplantjes die 5cm boven de grond zijn, zitten met hun wortels al lang halverwege of onderaan de pot.
                Als de bovenlaag iets uitdroogt kan dat geen kwaad. Als de aarde te warm wordt kun je de bovenlaag afdekken met zw-wit-folie tot de bladeren genoeg schaduw geven.

Als je een fles water tapt, en eerst 24 uur laat staan voor je er iets mee doet, blijft het wat meer stabiel.
                Dop eraf laten, dan kan het Chloor verdampen voor je het bij de planten gooit. Even flink schudden en laten staan werkt ook.

Tot zover de tips van Q Doe ermee wat je wil.
                Sucses.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt Q voor de tips
                  deze zullen goed gebruikt worden!

grtz

Comment

even wat pic's van de plantjes
                    Afb007.jpg
                    Afb009.jpg
                    Afb000.jpg
                    heb ze sinds eergisteren in de bloei gezet, nu wachten & hopen dat het allemaal vrouwkes zijn,, maar normaal wel geef ze van voeding nu nog power zyme & hesi bloom complex..
                    lamp hangt nu een 70 tal cm van de plantjes,, maar zou graag eens bomen willen late groeien in me tentje zo 1.5 meter fzo
                    temperatuur aan: 25 26 graden uit: 18 19 graden

Peace

Comment

Looks nice Kstar, keep on the good work.

Je kan altijd nog een laagje van 1 of 2 cm goede of gespoelde aarde erboven op doen. Tot aan de kiemblaadjes kun je ze vol stoppen zeggen ze. Hoe meer aarde des te beter, goed voor de wortels.
                      De bovenlaag van de aarde is heel belangrijk voor de wortels. Ze zullen zeker naar boven groeien. dus meer oppervlakte wortel lengte. Ik heb het vaker gedaan. Meestal hou ik het nu 2 cm onder de rand van de pot of ietsjes lager, anders is het wat te veel rotzooi voor mij.

Je kunt ze nog een wat groeivoeding geven in de eerste 2 of 3 weken 12 uur licht in plaats van bloeivoeding. Dan worden ze wat groter en wat langer, maar bloeien ze mogelijk wat later af.

Heb je 1 plant of nog 2 planten in die potten staan, dat vroeg ik me nog af? Lijkt op 2.
                      Last edited by heaven; 12 January 2011, 19:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaven View Post
                        Looks nice Kstar, keep on the good work.

Je kan altijd nog een laagje van 1 of 2 cm goede of gespoelde aarde erboven op doen. Tot aan de kiemblaadjes kun je ze vol stoppen zeggen ze. Hoe meer aarde des te beter, goed voor de wortels.
                        De bovenlaag van de aarde is heel belangrijk voor de wortels. Ze zullen zeker naar boven groeien. dus meer oppervlakte wortel lengte. Ik heb het vaker gedaan. Meestal hou ik het nu 2 cm onder de rand van de pot of ietsjes lager, anders is het wat te veel rotzooi voor mij.

Je kunt ze nog een wat groeivoeding geven in de eerste 2 of 3 weken 12 uur licht in plaats van bloeivoeding. Dan worden ze wat groter en wat langer, maar bloeien ze mogelijk wat later af.

Bedankt!
                        Ben ook wel content wat er daar allemaal in men tentje groeit
                        Zou geranium potgrond goed zijn als bovenlaag want heb daar nog 3 zakken van staan?
                        Geef ze al enkele dagen bloeivoeding,, terug groeivoeding dan geven of is dat niet nodig?

Comment

Re: 3 Pure AK - 1 BlueBerry - 1 Purple Haze X White Widow - 1 Special Kush 3de binnenkwe

Effe wat foto's genomen
                          Zijn goei bosjes aant worden & de stam begint ook al een goed geurtje af te geven! zo moet da
                          Nu nog wachten tot ze de topjes begint te maken Afb015.jpgAfb019.jpgAfb018.jpgAfb016.jpgAfb017.jpgde 4de foto is me echt een speciaal plantje! heeft egt grote dikke bladeren & blinken,, denk dat dat de blueberry zal zijn al de rest ziet er gewoon uit..

Comment

ziet er mooi uit hoor! inderdaad zeer dikke bladeren haha weet je wat voor je 4de kweekje LABEL je plantjes es da zal wel helpen

Comment

terug wat foto's van de plantjes
                              jammer genoeg nog geen spoor vaan wietje juist bij enkele zo een haartje aan het de stam..
                              er is 1 bij die echt rap groeit, 1 van de 3 pure ak is 10cm groter als de andere mss een manneke ?
                              geef ze voor de rest nog altijd Power Zyme & Bloom Complex van Hesi,
                              maar wat ik wel heb gezien is dat bij de top van de plant de blaadjes dat aan het groeien zijn de puntjes slaan wat geel uit? mss teveel voeding? ga ze straks gewoon afgezuurd water geven en heb de lamp ook op een 65cm van de toppen gehangt.
                              Afb021.jpg
                              Afb000.jpg
                              Afb002.jpg
                              Afb020.jpg
                              Afb003.jpg

Comment

Eindelijk zie je dat ze de topjes krijgen
                                Dat is wat e moeten hebben! heb 1 mannetje gevonden dus heb ik direct verwijdert.
                                Er is 1 Pure Ak die wel wat voorstaat al al de andere de foto met het kleine topje op is van de Ak maar al de andere lopen precies een week vroeger?
                                Maar is niet zo erg he rapper tuffen
                                Heb daarnet een ton van 50 liter met zo aparaat voor u water te warme van den aquarium gepakt da nimeer word gebezegt op 22 graden ong..

Afb000.jpg

Afb002.jpg

Afb003.jpg
                                Last edited by Kstar; 30 January 2011, 01:56.

Comment

Bezig...
                                X