Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pipe's groeitent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dag 46

Een vita race douche gegeven , ze zien er wat bleekjes uit . Weeral grote bladeren die afvallen...ze krijgen te weinig licht he.

Als de nieuwe lamp binnen is morgen , krijgt de tent ook een upgrade. De helesin 1000w van in de ruimte

Ga ze vandaag geen voeding geven via de bodem , ze staan nog vochtig. Morgen eens volle lading grow met een extraatje, cal mag best zeker ? Of misschien eens sugar royale ?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    Ganja always does the trick.

Comment

Dag 50

alsof ze elk hun aparte kuren tonen , ga ik ze elk apart moeten behandelen. De een blijft klein, de ander strekt. Grote en kleine drinken niks, andere staan droog. Ik zie ook weeral nieuwe bladproblemen, dacht nu toch bijna alles gezien te hebben , lap weeral iets nieuws... foto's met ipad getrokken , beetje mindere kwaliteit. Ze laden door elkaar ook niet meer tezien wat wat is .

tmv toont zich meer bij hogere temperatuur, ergens gelezen. Ook eens opzoeken wat die ruwe en bleke plekken op het blad zijn... ik denk nu van ze toch te scroggen eens ze in de andere ruimte komen ...
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 10 photos.

Comment

Dag 53

Ze zijn aangepast aan hun nieuwe zon, en de laatste blaadjes die geen zon kregen,zijn er nu afgevallen en uit.

Tja, ze hebben weing plaats in hun 70x70 tentje ,10 in 3,5liter potten . In feite kunnen er 14 in maar mooi gaan ze nooit worden denk ik met zo weinig plaats...en ook niet de bedoeling.
        15963929444976014430765502928306.jpg

15963929980321892755983954725317.jpg

15963930923251513691752594394187.jpg dit heb ik op een paar planten ? Nu zie ik ook verbrande puntjes, dus eerder een blokkade ?

15963932692827284421357511807444.jpg lelijk tmv

15963934012518218662657497114044.jpg kleurt enkel bovenaan paars...

Wat schoonheidsfoutjes hier en daar

Start up 10 ml op1,5 l met elke andere dag een toevoeging ofwel zyme,micro mix, melasse, calmag,...

Ze hebben nog een volle maand en meer te gaan eer er plaats is beneden... zou ik er nog een paar toppen als ik ze toch zou scroggen ?

Last edited by Wesley pipes; 2 August 2020, 20:55.

Comment

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Bwoa ik had mooie AFjes in mijn 8 3 liter potjes in mijn 60 op 60 kastje.

Ik was overtuigd dat de meters nog geijkt waren. Toch besloten ze nog eens te calibreren .

Ph zat ik op 8.3 kraanwater, na calibratie 6.5!
        zuur ik altijd af van 8.3 naar 6.2 ,deed ik hem in werkelijkheid zaķken naar rond de 4.2.

Ik kon zweren dat bij de allereerste meting hier ph 8.3 was...

Is demiwater neutraal ?

Ec ook met een duizend op 12880 verschil...

Wat betekent dit nu voor de plantjes , ik ben dus al een hele tijd verkeerd bezig. Vanaf nu maandelijks ijken hoor... is dit nu te basisch of te zuur ?

vanaf nu dus hopelijk de juiste waarden ...

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik weet niet wat je met demi water moet, maar callibreren doe je met callibratievloeistof, en bewaren/opbergen, dan zet je de sensor in speciale bewaarvloeistof!!!!

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Wou de ph weten van gedemineraliseerd water , als extra ijktest, maar is uiteindelijk gelukt met calibratievloeistof van 4 en 7 ph. Bewaarvloeistof ga ik es moeten aanschaffen...

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Altijd fijn als iemand wat aan je advies heeft.

Die 6.5 van je kraanwater, klopt dat met wat je leverancier opgeeft ?
        Op hun site kun je de hele datasheet van je kraanwater vinden, daar staat ook de pH bij.

Als je kraanwater 6.5 is wil dat zeggen dat je naar 4.5 aangezuird hebt. Dat kan niet, dan zouden ze na een week dood zijn.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Geeft wel ongeveer een meting hoor denk ik , alleszins beter als een niet geijkte meter

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Nee, die standaard strips zijn te grof. Je moet dat echt op de tienden kunnen zien.
          0.1 verschil is al eens zo zuur/basisch.
          Er zijn wel strips die bijv. tussen 6 en 7 met tienden werken.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Heb nu 5l gemaakt en door de(bio) voeding alleen 6.4 ph geworden . Perfect dus. Lemon kick is citroenzuur, doet het bodemleven geen deugd ook, juist he? Blij dat ik dan even zonder kan proberen. Wel al die tijd toch te laag gegeven ...wat is de uitkomst van een te lage ph ?

Bijna 2 maand ver...

Het probleem verspreid niet echt, maar het aangetaste blad wel...

20200808_195845.jpg calmag tekort he ?

Een beetje moeilijk om een samengepakt hoopje bladeren en takken onder paarse led mooi te fotograferen , een hoop werk om ze uit te halen en apart te trekken . Ook onnodige stress . Binnen een kleine maand zullen er mooie fotos volgen!
        15969100318868371051424493912413.jpg

Ik geef dagelijks 1,5 l verdeeld van boven , en om de 3 dagen 3 liter van onder...telkens met alga grow max 4ml/l en een extraatje nu en dan . Ph tussen 6 en 7. Ze drinken veel dus denk ik wel dat het goed zit met de wortel. Tot een volgende !

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          De eerste foto !!

Hoe groot is dien pot eigenlijk van die dame ???

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Allemaal 3,5 l rozenpotten , beetje langwerpiger model.... te weinig plaats anders in de tent...

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Aangetast blad word nie meer groen, nee.

Dag 65

kleine, grote , gezond en minder, een beetje van alles... bladprobleempjes hier en daar, geef ze nu max aan voeding en soms een extraatje . Van een enkeling is de nieuwe groei niet mooi, de rest wel.

de k2 en 1 special kush blijven achter..
        Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ja je hebt wel gelijk hoor , ze hebben niets van plaats en de paarse lamp helpt niet om iets snel te spotten, daarbij ben ik meer bezig met hetgeen in bloei nu, en verwaarloos ik een beetje de voorgroei... bedoeling is om hier een ander lampje te kopen met daglicht, mss de mars hydro ts 600, want die chinese en paarse led ben ik wel redelijk rap beu.

Ik dacht ook eerder aan als ik een plantje meer zet en er loopt iets mis, Haal ik maar 25 gr per plantje, heb ik dan toch eentje meer he. We zijn ook wel met 2 , mijn deel is al lang in rook opgegaan van de vorige ronde... met 3 plantjes delen door 2, blijft er niet veel over, ofwel moeten het superplanten worden. De bedoeling is om zelfvoorzienend te worden, maar ook om zoveel mogelijk bij te leren. Met 7 verschillende soortjes leer ik ook meer dan van 1-3 . Nu kan ik gerust een jaar wachten en alleen maar mooie planten tonen ook , maar zo zie ik , en anderen mijn leerproces ook goed. En ja, een goed begin zal voor een volgende keer zijn dan maar.

Bedoeling is ook om ze in de andere ruimte nog een aantal weken te scroggen, zodat alles ondersteunt wordt, voor ze in bloei gaan. De schade kan niet meer ongedaan worden , maar hopelijk , komen ze alsnog tot hun recht in de andere ruimte.

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik ben zelf ook op zoek naar een goeie led, ik ben zelf bij viparspectra uitgekomen, mars heeft klaarblijkelijk een slechte klantenservice. Tot voor net de vipar p1000 maar as we speak kom op op de Duitse Amazon de p600 tegen. Wist nog niet dat die bestond. Is ook een stukje goedkoper via de Duitse Amazon. Ik denk ook dat zonder veel ervaring beter bij 1soortje per keer kweekt. Hun cylclus is vrijwel het zelfde bloeien dis ook zelfde tijd af. Check bij dit draadje https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...arspectra-p100
          Last edited by Kunichika; 15 August 2020, 01:11.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          @kunchika gisteren een verslagje gelezen van iemand hier waarbij ze kapot gingen , had er 2 en beide kapot , na reparatie terug kapot. Had een hele topic over de perfecte led ook , maar hier ook een kapotte chinese , waardoor ik voor marshydro heb gekozen, snelle service, voorlopig geen klachten hier. Ts 600 kost maar 70 euro meer denk ik.. en eigenlijk beetje blij dat de plantjes zoveel fouten tonen , raar he. Kan nu het verloop zien van het tekort, en zien hoeveel invloed het heeft op verschillende soortjes en verschillende zaadboeren. Maar het kon idd goedkoper en overzichtelijker. Heb toch veel zitten opzoeken van lampen, eerste keuze was migro array, ook een mooie, komt nu uit in augustus. Marshydro was geleverd in 2-3 dagen, en denk ook wel bij een defect dat het snel zou geregeld worden.
          Last edited by Wesley pipes; 15 August 2020, 07:12.

Best wel eens met Kuni, bijna 10 weken voorgroeien. Gooi ze in potten van 3,5 liter, lamp er boven van 6500K en 3 weken voor het einde van je lopende ronde beginnen met ontkiemen. Dan kun je ze in de eindpotten doen, toppen en nog scroggen. Dat scroggen zal met deze dennebomen nog wel niet meevallen

De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          zal zeker een hele opgave worden. Nu zitten ze in 3,5 liter potten en sommige willen er al uit groeien.. ik kon inderdaad gewacht hebben met zaaien. Zal ik zeker in mijn achterhoofd houden de volgende keer. Ik dacht hoe langer ze kunnen groeien, hoe beter... maar ze verliezen hun vitaliteit na te lang groeien ook fzo he?

Ik weet nog dat Weske ook was begonnen met een Vipar Spectra, volgens mij was die ook niet zo tevreden er over aangezien de lamp voor het einde van de kweek was ingeruild.
        De Bloemen Van Bri

Comment

• Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Ja dat klopt maar ik was zeker wel tevreden met de viparspectra man ik heb die weggedaan omdat ik er al 2 in de tent has hangen mijn tent toch nog te groot was voor die lampen in de hoeker en langs de wanden was bijna geen sterkte maar buiten dat heb ik een hele mooie ronde gehad met de vipar

Besloten om een netje te hangen om de hoogte te drukken , nog 2 weekjes maximum in hun krap tentje. De k2 blijft er ver onder , ik vermoed een beetje wortelrot zelfs...
        15980905089801222216980666796837.jpgpaar dagen later is het net al verdwenen tss de bladeren.

Als je de stam vastneemt kan je de k2 zo induwen.... gewoon lege cellen??? Wou toch zo graag dit soortje es zetten tzal niet veel worden denk ik... jammer... 2 andere zaadjes ook kapot. Compensatie gehad, maar niet dezelfde...ga toch proberen met eens te verpotten ofzo dat ze uit die natte grond is.

Volgende investering is de ts600 voor 80 euro, waar ik eindelijk de disco - periode achter mij kan laten gaan

15980906593463538855768895855024.jpg kan evengoed geen foto plaatsen hier ben je niks mee, maarja. Binnen 2 weekjes daglicht ! Hoop dat ik geen ongedierte overbreng , maar daar zit er wel veel kans in he ?

Comment

Hee Wesley goeie keus denk ik de te 600, maar voor 80 euro. Jij bestelt hem dis via Alie, daar is hij net goedkoopst ergens anders krijg je hem niet voor onder de 100. Succes man

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Kunichika op mars hydro ook hoor, 74, 10 euro verzendkost, code wiet420 , rond 82 dacht ik... had email erover met mars hydro, dat het goedkoper was op ali , ook voor de sp3000, maar na uitrekenen scheelde het maar 2 euro, door persoonlijke kortingen op ali mede..

Als ik die code intoets bestaat hij niet. Ik moet het vrouwtje nog overhalen dan.........

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Heb hetzelfzde eens voorgehad bij het proberen. Mss werkt ze toch niet meer , @MarsHydroEmmie ? Denk van binnen een paar maand ook te bestellen , er zal een tijdje geen kweekje zijn na deze..

En ja de disco-periode, " Michael nicht" probeerde dat ook met "Born to be Alive" en vind nog een bosje weed in de "kut". Sorry kwam dit het weeknd weer eens tegen Mastermovies ik ga stuk.

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Heb ik indertijd, en nog kreupel van gelegen

• Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Haha goud! Michael, wat is dat? Lekker peukie roken.

Maand 3 groei

natuurlijk al tripsschade gespot in de tent. Zijn die beestjes goed zeg. Er zal dus een natuurlijke vijand aan toegevoegd worden , al vraag ik me wel af wanneer de beste periode zou zijn.

Preventief kan niet echt meer, halfweg of volledige infestatie...

Ik zag een pakket met wantsen en nematoden, voor bodem en bladbehandeling voor 50 euro ook. Orius leeft maar 5 weken , niet ?

Eventjes verder opzoeken. Verder zien ze redelijk af van de lamp en heb ik eigenlijk geen hoogte meer over... voor deze dames zou het al 2 weken later mogen zijn, ze gaan letterlijk openbloeien op hun nieuwe plaats!

Dan volgen er mooiere foto's , ontzie het om nog een paarse te posten! De tekorten zijn ze te boven gekomen.enkel de k2 blijft uit.

ben hier een nydiesel aan het roken die nu paar maand gecured is, en die smaak is toch fenomenaal hoor , ik dacht toch al diesel gerookt te hebben , maar dit is echt lekker. Zaadje van vision.
          15983533636701007005368316628328.jpg mmmmmmhh

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Om eerlijk te zijn , mijn deel was al lang op, we delen het in 2, maat is spaarzaam en deelde van zijn deel. Beetje jaloers op die potten gecured nu. . Is ook een kunst om er van te kunnen blijven...

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Laatste wiet is idd. altijd het best helaas.

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Beginnen met de fluff he

Hoplaaa , een nieuwe plek onder de zon ! 20200901_123206.jpg bio granules van de partij!
          20200901_162622.jpg Ze worden verpot van 3,5l langwerpige rozenpotten naar 29 liter (7 gallon) air pots, uit de 420 shop hier, degelijk materiaal! Maar een stuk of 3 in 40 l airpotten (10 gallon) zoals hieronder
          20200901_142641.jpg
          nu zou ik beginnen scroggen op grotere hoogte...
          20200901_171129.jpg
          wat zouden jullie doen ? Lager proberen te gaan ?
          15991438560337596327703567250009.jpg

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            En ze zijn nu al zo sterk de takken , er zal veel kraken denk ik , kga proberen het net zo vol te krijgen. De 3-4 laagste staan nu al op een verhoog , ik Ga er nog een paar te toppen ook en zo veel mogelijk buigen he. Zou dat lichtschema goed zijn om het net sneller vol te krijgen ? Of toch enkel goed voor afjes ?

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Foto's hebben wel donkerte nodig. Hoeveel weet ik niet precies, er gebeurt dan iets .... iets over gelezen van LR2. Maar ik was stoned.

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Als een ander schema goed zou zijn voor foto's, dan gebruikte iedereen dat wel.
        Bezig...
        X