Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31

    Comment


      #32
      Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

      word niet warm..
      Licht DUIDELIJK veel feller
      start idd sneller op en dat zie je echt heel goed
      Schreef iemand.

      Normal Core and Coil 600w Ballast
      Start up Amps 4.9
      Running Amps 3.3
      Running Wattage 708 - 750w
      Lumen Output 2,600 Lumens at 1m from lamp
      Cost per hr @18.7c per KW/h = 12.5c per hour to run
      Illustreert mooi wat je zegt Xtreme. Maar daarnaast bemerk ik dat, als je ze wil groeperen, je gewoon op veschillende momenten je lampen moet laten aangaan (5 a 10minuten tussen elke lamp). Alles ineens zou wat veel wezen als je met meerdere lampen werkt, dat klopt zeker.

      Greetzzz

      Comment


        #33
        Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

        @ Extreme, Ik had juist weer begrepen dat de opstartspanning van een EVSA minder hoog dan een normaal VSA.
        @ Jona, sowieso is het vanaf bepaald aantal lampen altijd aan te raden tijdvertragers op je stroomboord te hebben.

        Maar jah mn stroom kennis is helaas niet van dergelijke aard dat ik al het fijne ervan begrijp...het draait naar tevredenheid tot nu toe en daar gaat ut om.

        Btw de max temperatuur is opgelopen naar 27,4 graden nu het licht op 75% staat...ff de planten wat groter laten worden dan gaat het lichtpercentage ook omhoog..dan blijf ik waarschijnlijk op de 28 graden hangen en das nou net wat ik wil...

        LaterZ
        sigpic

        Comment


          #34

          Comment


            #35
            Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

            Kheb sowieso een simpele fancontroller, en heb nog wel wat andere evt voor de hand liggen op temp geschakeld enz maar kvind dat niet echt noodzakelijk op dit tentje. De 2500m3 doet goed zn werk en zit nog op een temp sensor te wachten die op de Dimlux word aangesloten.
            Wat betreft het schakelboord kan je het zo gek maken als jij wilt je zou de lampen 1 voor 1 kunnen schakelen maar in principe schakel je per 3 of 4 lampen... 4 lampen kan je goed op 1 groep kwijt..

            Kheb wel een voorbeeld van een boord waar een tijd vertrager opzit...staan 3 groepen op 2 voor de lampen en 1 continue groep voor de afzuiging en waaier enz..
            IMG_0807.jpg
            Links de tijdklok, dan de automaten, de tijdvertrager en dan 2 magneetschakelaren.
            sigpic

            Comment


              #36
              Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

              Een tijdvertrager schakel je voor de spoel van je relais om dat relais vertraagd op te laten komen.
              Je kunt dan dus bijvoorbeeld met 3 relais en 2 vertragers, 3 groepen lampen met 30 seconden tussentijd aan laten schakelen.

              Voorbeeldje ervan: http://www.growcenter-noord.nl/tijdv...aq-p-1917.html

              Comment


                #37

                Comment


                  #38
                  Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                  Jona gwoon lekker kant en klaar boord kopen en zorgen dat je geen Iskra onderdelen erop heb zitten en tis okee

                  Wilde net btw mn lampen laten zakken zijn de easy rollers naar de klote grr...morgen maar weer snel ouderwets wat ketting halen ghehe
                  sigpic

                  Comment


                    #39
                    Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                    Yo NF, Nice setup man!

                    Veel succes ik volg mee

                    Grtz.
                    Eens een paffer, altijd een paffer........

                    Comment


                      #40
                      Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                      Thnx Paffy!

                      Kzal vrijdag ff foto update erop klappen...ze staan dan een week op 12uur...
                      sigpic

                      Comment


                        #41
                        Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                        Ziet er wel goed uit trouwens.
                        Misschien kun je de lamp nog iets dimmen voor hogere LV, of minder ventilatie. Ze gaan iig goed. Dan zou ik inderdaad de lichtenergie opvoeren.

                        Volgens mij kun je die lampen beter eerst opwarmen, ik weet het ook niet zeker. Ga er maar vanuit dat bepaalde lampen zeker op een bepaalde temperatuur moeten draaien. Mogelijk is dat heel belangrijk met opstarten. Het kan zijn dat bepaalde lampen er voor gemaakt zijn.

                        Krijg je dan werkelijk 20% meer lumens uit 600W?

                        Ik zou ook wil wat meer willen weten over die lichtverzadiging. Wat gaan de planten dan doen?

                        Comment


                          #42
                          Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                          Kzou idd mss wel de afzuiging kunnen dimmen om op deze wijze een hogere LV te behalen...

                          Voor de rest ben ik wel erg benieuwd naar het opwarmen van lampen waarover je praat..heb er nog nooit van ghoord nmlk...

                          En ik heb met de Dimlux EVSA iig een hogere rendement qau lumen...is met een lumen meter getest! kweet dat de Lumatek met powerboost ook iets hoger rendement heeft dan normale VSA.... toch blijf ik bij de Dimlux vanwege de zonsopgang die in naaboots en dat ik mn lichtpercentage kan regelen...

                          GreetZ
                          sigpic

                          Comment


                            #43
                            Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                            wat ik ervan begrijp is dit.als het te warm word in je hok dan gaan je lampen dimmen.lijkt me een heel mooi systeem maar waarom dan niet 3 lampen in je tent?heb zelf een hokje van 250 cm hoog en wil het de volgende ronde 220 cm breed maken bij 160 cm diep.mijn bedoeling was om in de winter er 2 keer 1000 watt in te hangen en in de zomer 2 keer 600.als ik die 1000 watters zou kunnen dimmen dan zou ik ze natuurlijk laten hangen.ken zelf een oude kweker die vond 2 keer 1000 watt geen probleem,als ik me groeiperiode maar met een 1000 wattert zou doen.

                            Comment


                              #44
                              Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                              Opwarmen weet ik niet zeker, het kan dat hierdoor dat de lamp eerder achteruit gaat, dus het rendement gaat sneller omlaag en je moet dus eerder de lamp weer vervangen voor nagenoeg de zelfde lichtsterkte ( grootheid: I, eenheid: candela (cd) ).

                              Als de lamp eenmaal brand, kan ik moeilijk voorstellen dat deze lampen bij elke temperatuur tijdens het werken, het zelfde rendement geven. Als je het mij vraagt zijn de meeste lampen gemaakt om bij een bepaalde operationele temperatuur het hoogste rendement te hebben, het gewenste rendement.
                              Wat ik zelf gemerkt heb op gevoel, dat het me zeer leek dat de lichtsterkte daalde wanneer ik de lamp van dichtbij ging koelen met een PC fan.Althans dat leek mij zo. Maar meten is weten in dit geval. Moet je ook een degelijk lm en/of lux meter hebben.
                              Last edited by heaven; 31 December 2010, 11:29.

                              Comment


                                #45
                                Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

                                @ TT je hebt em goed begrepen..de lampen helpen mee met de klimaatsturing indien de afzuiging het niet meer zou trekken...3 lampen in de tent zou ook goed kunnen maar de keuze van het aantal lampen heeft voor mij persoonlijk nix te maken met de keuze voor dimbare lampen. 1000W verlichting word niet gek vaak gebruikt meestal door CO2 kwekers omdat de temp dan hoger mag liggen.

                                @ heaven Naar mijn idee heeft de temperatuur van je bulb nix te maken met het aantal lummen wat geleverd word. En de lichtsterkte van een lamp zal niet dalen omdat je hem koelt met een ven of weet ik veel..Frisse wind om het maar even zo te zeggen heeft geen invloed op het aantal lummen (dacht ik) Het aantal obstakels wat de lummen (energiepakketjes) tegenkomen op weg naar je blad heeft wel invloed...bijv een stucakap, deze heeft mooie ribbels in de kap zitten waardoor de energie pakketen worden gedeeld (door 2en) dat betekent dat je een bredere lichtstraling krijgt alleen worden de energie pakketjes door het delen iedere keer minder intens...vandaar dat sommige mensen die met diepstralers werken of met een gladde kap (spiegelkap), deze hebben dus liever een intensere straling naar beneden waardoor het bereik naar links of rechts wel minder word maar de energie pakketen worden minder vaak gedeeld dus eigenlijk mss wel meer behoud van je aantal lummen.
                                Maar goed in sommige gevallen kan de keuze voor een breedstraler weloverwogen zijn en dus ook een juiste keuze!

                                Bij deze nog ff een update!
                                7 dgn op 12/12
                                Temperatuur 19,8/27,6
                                PH 6.5 StartBooster & Regulator
                                PentaKeep als bladbemesting gespoten.

                                Punten van de wortels komen nu voor de gaten onderin de pot te zitten, dus het word nu tijd om vanaf onder water te gaan geven. Bij deze wat pics! staat ook een picca van de Bubba Kush bij.
                                IMG_1246.jpgIMG_1248.jpgIMG_1249.jpgIMG_1251.jpgIMG_1247.jpg
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X