Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: HomeBox XXL - Jack 47 - Dimlux EVSA

mooie planten man lekker mooi donkergroen.

Comment

Ze hangen nog steeds wel hoor, meestal een teken van te veel water in de grond, net zoals wortels die uit potten komen. Ik heb hier 2 AK-47 planten in 3 liter staan onder nu 3000-4000lm van spaarlampen, 10 weken in de groei, daar komen geen wortels uit de potten. Inmiddels zijn ze al zo ver door de pot geworteld dat ik ze makkelijk veel water kan geven zonder dat ze hangen, dwz 150ml - 200ml voordat het uit de pot komt bij gemiddelde grond vochtigheid.

Over die lichtsterkte, en of je minder intensiteit overhoud, dus het aantal werkelijke lux op jou oppervlakte, dan zul je toch moeten meten. Ik heb nergens een degelijk onderzoek daarover gelezen. Lampen zullen zeker gemaakt zijn voor een omgeving met goede luchtcirculatie, het zijn groeilampen voor planten. Waar ik op doel, is gewoon extra koeling, ook cooltubes bijvoorbeeld. Het rendement kan omlaag lopen door temperatuur. Dat is een uitgangspunt dat kan ik je kan garanderen, elke elektronicus zal dit weten, alle elektrische apparatuur geeft andere waarden, zelfs gedrag zeg maar bij andere omstandigheden zoals; temperatuur, vochtigheid, straling, magnetische velden, etc.
      Kijk, het gaat erom of het van belang is, om het te weten, loopt het rendement bijna niks terug, dan boeit het niet, maar het kan best zijn dat het misschien wel 5% scheelt. Sommige mensen vervangen hun lampen toch vaak voor het hoogste rendement?

Het is wel een vet apparaat, dat zeker. Het kan alleen zijn dat je de lamp wat eerder moet vervangen voor het beste rendement.
      Last edited by heaven; 31 December 2010, 16:02.

Comment

@ Heaven Het hangen van de planten komt omdat ze slapen en heeft niets met het vocht te maken....Dat de wortel nu al onder de pot uitkomt heeft naar mijn inziens puur te maken door een juiste Startbooster de MycorMix en een juist klimaat...Teveel water zal de plant gele bladeren gaan geven en dwerggroei.

Kben geen electro man maar als die aangeven dat de de temp van je bulb invloed heeft op het lummen aantal dan ben ik wel benieuwd naar de onderbouwing ervan.
        Wat betreft het vervangen van de bulben voor het hoogste rendement te behalen zoals je opt einde zegt is in mijn optiek erg easy en das na 4 ritten.
        Als je commercieel zou bekijken wat de uitgaven van de bulben zijn t.o.v. de behaalde opbrengsten zijn deze financieel van die aard dat de beste keuze is om te vervangen. Een tuinder als vb krijgt een paar centen voor zn gewas en heeft 100en bulben nodig, als hij de opbrengsten afweegt t.o.v. de prijs die de bulben hem kosten is het voor hem comercieel gezien beter pas na een aantal jaren te gaan vervangen.Dit is dus de afweging tussen de uitgave en het gemis van een bepaald aantal lumen. Ons gewas levert genoeg op dus als wij dezelfde afweging maken komen we erop uit dat na 4x draaien het eigenlijk geen pijn in de porto is als we een uitgave voor bulben doen. En omdat we daarmee weer hoger rendement hebben is deze uitgave weer snel terug verdiend......

Wat een afwijkend verhaal ook weer maar lekker boeiend gaat om het leren van elkaar.....deze manier heb ik via een plantkundige btw
        sigpic

Comment

temperatuur van je bulb heeft invloed op het aantal lummen,doordat hij een werktemperatuur heeft.

Comment

Okee...en zijn dr ook schema's verkrijgbaar bij welke temp de meeste lummen worden verkregen ??
            sigpic

Comment

220 erop en niet dimmen.

Comment

Het gaat toch uiteindelijk om rendement of niet?
                Als je planten de eerste uren bij het opstarten van de fotosynthese, dus de dagcyclus, aan de helft van het aantal lumens genoeg hebben, dan win je daar toch energy mee door de lamp licht output lager te zetten?

Als je met 2 lampen werkt en je doet die lampen afzonderlijk van elkaar 8 uur per dag aan, met 2 uur overlapping, 8 + 8 = 16 uur. Of je doet ze alle 2 tegelijk aan, 12 + 12 = 24 uur.
                Vervolgens krijg je met de eerste optie 5 of 10% minder opbrengst dan met de tweede optie.
                Dan gaat het je rendement toch omhoog nog steeds.

Er is wel nog een ander rendement en dat is de 8-16 weken zorg die jij aan de planten moet besteden (daar gaat ook letterlijk energie in zitten) en dat kan een afweging zijn, om bij elke kweek voor zo veel mogelijk te gaan.
                Last edited by heaven; 2 January 2011, 15:34.

Comment

@ TT ik dim alleen de 1e week van de 12uur cyclus dit om juist niet om en om met een lampie te draaien...en naar mijn idee start niemand met volledig licht op als je net je kleintjes erin hebt staan.

@ Heaven...begrijp je ff niet helemaal...?? kan aan mij liggen omdat ik net een dampie heb weg zitte paffe gehehe

Ik denk persoonlijk btw dat de manier waarop ik nu draai een juiste manier is en we zullen einde van de rit gaan bekijken hoe hoog het rendement nou werkelijk is geweest van de dimbare lampen etc..

tevens ff kleine update!
                  Heb net de waterbak aangemaakt met hetvolgende:
                  PH 6,3
                  StartBoost
                  Regulator
                  P-Boost
                  TopBoost

Kruinen beginnen al lichter van kleur te worden dus woensdag of donderdag ga ik beginnen met het geven van voeding en zal starten op een EC waarde van 1,5

Dames het voor het eerst hun water van onderaf gekregen! Bij deze ff een foto update ook...en gelijk jullie mening over hetvolgende!
                  Kzit met achterblijvers en wil deze eigenlijk gwoon verwijderen en de rest breder neerzetten...wat denken jullie ?? mss andere opties ??
                  Attached Files
                  Last edited by Natures Finest; 2 January 2011, 20:31.
                  sigpic

Comment

Moesten ze trouwens herma uitdraaien, niet weggooien. Ik heb eentje een week in quarantaine gezet onder 100 watt coolwhite spaarlampen dan nog. Die had dan nog is tmv ook. Wel, na een week kon die terug onder de hps. Geen stuifmeeldraden meer te zien en die is aan het indikken dat het niet meer normaal is. 7 weken 12/12 en ze zijn al bijna even dik als mijn dikste sweet afghani toppen. En ze moeten nog 3 weken staan. Voorspelt niks dan goeds. Blaadjes rond de toppen zitten bomvol kristallen en de geur die er vanaf komt is te bangelijk. Begin echt terug te twijfelen om ze nog is te proberen.

Comment

plantjes zien er prachtig uit mooie kleurgewoon de kleinste plantjes in het midden onder de lamp zetten.als het goed is kunnen ze door de extra energie wat bijkomen.vooral bij de kleinste goedopletten dat ze niet te nat staan.ik zou ze gewoon nog 2 weken de kans geven.

Comment

@ Beo, nou ik heb zelf nog nooit een herma ghad en weet dus ook niet egt heel goed waar ik op moet gaan letten..dus hopelijk blijf je meekijken en kan je me adviseren in deze En over die geur..daar ben ik zo beneiuwd naar de mamma`s ervan hebben ook al zo een zoete citrus achtige geur hmmm Mocht je btw nog een jackie 47 willen..Kheb nog wel wat mamma"s ervan...en de stek is genummerd aan de mamma`s dus word goed op geselecteerd dus hopelijk geen herma`s anders word ik grazy! Kheb btw ook nog 2 Bubba Kush mamma`s staan..en gisteren nog 3 Cream Caramel zaailingen op de 18L pot gzet....dus die duren nog wel ff..binnekort ga ik Cheese bestellen..welke kruising pcies weet nog nie, maar zal nog ff duren wil eerst nog wat dingen aanpassen voor de mamma`s! Maar goed smaken gnoeg om uit te zoeken dadelijk

@ TT, Ik heb al een beetje heen en weer staan schuiven en geef ze idd nog ff de kans week of anderhalf anders gaan ze eruit denk..Zelfs de Bubba Kush is al groter dan die achterblijvers en das een bijna volledige indica de jackies zijn meer sativa...en ook ik vind ze er opzich vrij net bijstaan hoor..mooie kleur idd. Morgen krijgen ze weer wat vocht dit keer met voeding

Heb de verlichting omlaag gezet naar ong. 60cm en de 2 boxventilatoren staan aan op de laagste stand voor de luchtverplaatsing.

Morgen beter update incl pics!

GreetZ
                        sigpic

Comment

Bij deze ff een update:

Om te beginnen heb ik gisteren het lichtpercentage naar 90% gezet alleen ben vergeten het controle paneel in de juiste stand te zetten. Kwam er vandaag dus achter dat er vannacht geen licht heeft gebrand Mooi kut dus!

Vandaag hebben de dames weer een waterbeurt gekregen en aan de potten te voelen was het de juiste timing. Waterbak is met het volgende aangemaakt:

Atami A&B Voeding EC 1,1
                          Aptus TopBoost
                          Aptus P-Boost
                          Aptus Regulator
                          Canna PH-/- 6,5

Dames hebben weer 60L van onderaf gekregen. Tot nu toe ben ik nog niet 100% tevreden. Kheb sowieso al staan schuiven met de achterblijvers maar ook de hoogte van de rest baart me een beetje zorgen om eerlijk te zijn, zit op dag 12 van 12/12 Ik hoop dat ze nog ff een groeispeurt gaan maken. Bij deze weer wat pics. De picca waarop de plant met de bredere bladeren staat das de Bubba Kush!
                          Attached Files
                          sigpic

Comment

Aloha,

Ondanks dat er geen reacties zijn geweest op de laatste update zal ik het verslag wel afmaken hoe het hoort

Vandaag dag 16 van de bloeifase hebben de dames weer hun water beurt gekregen. Eigenlijk weinig veranderd aan de samenstelling. Ec is wel omhoog gekrikt naar de 1,5.
                            Ondanks dat ik me iets zorgen maakte over de hoogte beginnen deze zorgen gelukkig weer af te nemen na het resultaat vandaag gzien te hebben. Volgende keer toch maar voor de zekerheid iets langer dan 2 dgn voorgroeien Planten zijn nog wel iets aan de lage kant maar heb nog goede hoop dat ze een weekie doorgroeien. Opbouw van de plant ziet er goed uit. De Bubba Kush is net als zn mamma zeer gedrongen en de zijscheuten staan allemaal tegen de middenstam aan Denk dat de moeders eruit gaan en plaats moeten gaan maken! Lichtpercentage staat op 100% incl LumenBoost, max temp is 27,5 min temp is 19,8 geweest voor mij zeer acceptabele temperaturen. De LV is max 77% geweest en min 33%, die hoge LV is te danken aan het water geven van onderaf..dit water is overigens wel de dag erna verdwenen. Keej denk dat ik alles wel weer heb vermeld tijd voor wat pics!
                            Attached Files
                            sigpic

Comment

ze zien er nog steeds toppie uit

Comment

Thanx TT tenminste nog 1 iemand die een beetje meekijkt haha ...

Zo tijd om een dampie te draaien en dan maar weer aan de hobby...tijd om een werkbank te fixen!

LaterZ
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X