Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Homebox S 400W 2x bubblicious/2x snow white

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Homebox S 400W 2x bubblicious/2x snow white

Korting op 420shop
    Snapshot004.jpgSnapshot002.jpgSnapshot003.jpg

De ronde potten nemen toch veel plaats weg. Kan misschien later niet slecht zijn omdat de planten dan de ruimte tussen de potten gaan benutten. Ik zal het later wel merken en eventueel eens terug gaan zoeken achter vierkante potten.

Het is niet mijn eerste kweek maar wel mijn eerste kweek in een tent (en degelijke HPS verlichting). Vanbuiten ziet de tent er groot uit maar als je er dingen in gaat zetten is de ruimte toch heel snel benut.

Re: Homebox S 400W 2x bubblicious/2x snow white

Die grond gaat ge snel mogen bijmesten. Mediterrane planten hebben nauwelijks meststoffen vandoen en die grond gaat dus arm zijn.

Ben trouwens zelf op zoek naar vierkante potten. Vind ze maar. In de Aveve hebben ze enkel ronde en ik kan echt geen 200 km rijden naar ijzendijke voor wat bloempotten. Heb er ook de tijd niet voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      Die grond gaat ge snel mogen bijmesten. Mediterrane planten hebben nauwelijks meststoffen vandoen en die grond gaat dus arm zijn.

Ben trouwens zelf op zoek naar vierkante potten. Vind ze maar. In de Aveve hebben ze enkel ronde en ik kan echt geen 200 km rijden naar ijzendijke voor wat bloempotten. Heb er ook de tijd niet voor.
      Ja heb het ook door van die voedingstoffen. Geen punt ik heb voeding van canna (groei en bloei) in huis . Voordeel is dat er klei in zit. De bubblicious ziet er goed groen uit de snowwhite moet ik heel binnenkort bijvoeden.
      Last edited by jg2480; 4 January 2011, 21:12.

Comment

Succes met je ronde!

Khad persoonlijk gwoon een lightmix aarde gkocht had je een hoop werk gescheeld

GreetZ
        NF
        sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Natures Finest View Post
          Succes met je ronde!

Khad persoonlijk gwoon een lightmix aarde gkocht had je een hoop werk gescheeld

GreetZ
          NF
          Waarom makkelijk als het moeilijk ook kan he .

Comment

Succes makker !!!

Moge de Heer u bijstaan en u leiden door de moeilijke momenten.... lol

Zal vantijd tot tijd eens komen piepen....

Veel succes!

Comment

Foto van je water bakkie voor belle pliesssssssssssssss
              God was never on your side..

Comment

Hier is er al eentje van de piranhas. Ik zal van de rest straks wel even een foto maken. Heb wel geen goed toestel dus de gsm zal moeten voldoen.

piranhas008resize.jpg

Comment

ik heb hier nog gedroogde piranhas liggen die ik vroegah ooit gevangen heb .... vind het ook leuk om ze wekelijks eten te geven? :p
                  In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jg2480 View Post
                    Hier is er al eentje van de piranhas. Ik zal van de rest straks wel even een foto maken. Heb wel geen goed toestel dus de gsm zal moeten voldoen.

[ATTACH=CONFIG]60108[/ATTACH]
                    Zitten die met 4 in een aquarium of zie je gewoon de rest niet?
                    En wat is het voordeel van klein in je grond? Ok, het houdt water vast, maar het is verre van luchtig en das toch wat de wortels het liefst hebben.

Comment

Zitten die met 4 in een aquarium of zie je gewoon de rest niet?
                      En wat is het voordeel van klein in je grond? Ok, het houdt water vast, maar het is verre van luchtig en das toch wat de wortels het liefst hebben.
                      Ze zitten met 5 in een 350L bak. 1 zit achter de steen foto (je kan door een gat in de steen een stuk rug zien) is wel al heel oud.

Klei is een ph buffer ik heb hier heel kalkrijk water.

update:
                      Snapshot007.jpgSnapshot006.jpgSnapshot005.jpg
                      Last edited by jg2480; 8 January 2011, 20:02.

Comment

Ik dacht dat die toch minstens met 10 moesten bij elkaar zitten om geen kannibalistische trekjes te krijgen. Ze zullen goed overeen komen Het zijn wel mooi viskes, moest ik wat meer tijd hebben zou ek ze ook houden.

Comment

Ik dacht dat die toch minstens met 10 moesten bij elkaar zitten om geen kannibalistische trekjes te krijgen. Ze zullen goed overeen komen Het zijn wel mooi viskes, moest ik wat meer tijd hebben zou ek ze ook houden.
                          Het zijn schoolvissen en moeten met minimum 4 gehouden worden. Sommige zeggen 3 maar het zijn helemaal niet de veelvraten die alles wat beweegt verscheuren. Ze zijn zelfs heel zenuwachtig en paniekeren zeer snel. In het wild zijn even goed prooi als roofdier. En 3 is te weinig om ze tot hun recht te laten komen.

Elke vis moet een absoluut minimum van 60L per vis hebben maar toch liefst net iets meer. Kannibalistische trekken komen wanneer de er territoriale problemen zijn. Ook nooit in een kale bak houden altijd men planten ook wat kienhout. Maak hun originele biotoop na.

Op het gebied van filtratie zijn de standaard geleverde filters nooit voldoende. Plaats een extra filter of 1 model dat minimum voor 150% aan standaard filter hebt. Bv heb je een bak van 300L zorg dan dat je een filter voor 450L water hebt.

Koop nooit tenzij je het perse wil een nieuwe aquarium aan. Het internet barst van mensen die van hun aquariums af willen en doen ze weg voor een prikje. En voor je begint lees je goed in. Piranhafury is een goeie plaats.

Binnekort ga ik nog eens wat kweken en dan heb ik weer jonkies.

Comment

Deze foto heb ik net gemaakt en zoals je ziet zijn ze nu volwassen wat ze op de vorige foto van een paar jaar geleden nog niet waren. Ondertussen 1 aan ziekte verloren en vervangen door een cariba. Ook een carnivoor piranha maar andere soort dan de andere.

Ook snel even het malawi bakje en zeewater getrokken.

Foto's zien er eigenlijk echt niet uit, vooral van de zee aqua. Zal toch maar eens een goeie camera moeten aanschaffen.
                            Last edited by jg2480; 16 March 2011, 02:27.

Comment

Update. Ik moet zeggen ik ben helemaal onder de indruk van HPS. Links Bubblicious rechts snow white. En jah nog steeds belabberde foto's. Maar och, nu kan ik dat nog als excuus gebruiken dat het aan de camera ligt .

Bubblicious heeft duidelijk sneller last van de warmte van de lamp. Moet ze nu elke dag minstens 5 cm opschuiven en de lamp staat er 50cm van af.
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X