Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 citral onder 3 x 50w ledbars in verhoogde bonanza

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemorgen! heerlijk geslapen na een portie blue cookies in mijn bong gisteravond. dat is een 90% indica, zo eerst eens zoeken of er meer te vinden is op dit forum over die soort.

dag 4 na het verpotten, in totaal dag 31 geloof ik. alle 4 de dames zijn klein, tussen de 10 en 15 cm, maar de kleur lijkt te verbeteren.

tensiometers kruipen omhoog van 50 (zondag) naar 96 vandaag. ik denk niet dat ik verder iets moet doen dus blijf op mijn handen zitten.
    Attached Files
    Last edited by Alzheimer; 16 September 2020, 11:11. Reden: typfout cookies ipv coockies. nu vind ik gelukkig wat meer over deze toppper
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

Comment

zou ik de plant op foto 4 al kunnen toppen denken jullie?

ze is 15 cm groot maar de onderste blaadjes zijn nog geel van mijn onhandige geklooi in de vorige potten

en zou ik de gele bladeren beter proberen te verwijderen of niks aan doen juist?
      Last edited by Alzheimer; 16 September 2020, 15:54. Reden: vraag toegevoegd :-)

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok thnx. dan blijf ik er af.

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je kan vanaf de 7e node terugtoppen tot boven de 3e.
        Of 4e.
        Of 5e.
        Of 6e.
        Maar pas als ze 7 hebben!

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam ah ik zie nu je comment. dan zal ik nig eens rustig tellen. geloof dat er wel 7 zijn nu

En hoe doen de tensio meters het ??

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        de tensio in de pot van de grootste plant staat nu op 103 en de andere op 96. normaal had ik me al 4x afgevraagd of ik al eens water moest gaan geven na het verpotten van zaterdag. maar als ik het goed begrepen heb is dat nu dus nog niet nodig. misschien morgen beginnen met een klein beetje om ze weer iets onder de 100 te krijgen? dat zie ik jou meestal doen toch?

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        haha ok thnx. ja ph en ec meter zijn in huis. maar ik zal dan wachten tot de beide meters ruim boven de 200 staan. met het tempo dat ze nu drinken kan ik dan nog wel een korte vakantie boeken. wel een goede tip om een boekje bij te gaan houden inderdaad. anders moet ik alles hier teruglezen

Ge gaat er waarschijnlijk we niet aan uit kunnen , maar zo noteer ik het !!!

753F8F89-2BD2-4573-9C1F-7C302AD548F5_1_201_a.jpeg

Kwestie van water & voeding geven gaat ge wel wat anders moeten sturen !!

Die zakken drogen sneller uit dan nen pot met grond in !!

Is er een rede dat ge voor die zakken hebt gekozen ??

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok top. thnx flip.
        ik vond het erg prettig om ze de kast in te kunnen frommelen zonder de schuifdeurtjes eruit te halen. daarvoor zijn xe flexibel genoeg.

met watergeven nog geen ervaring want de plantjes gaan bij mij erg langzaam en ik had de boel natuurlijk ook een beetje ingewaterd bij het verpotten.

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Maatje heeft ze in 65 l formaat, die zijn ook fijn voor buiten.

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        65? dat zijn serieuze potten. formaatje speciekuip

dag 32. ze gaan beter dan ooit. foto's zijn niet aangepast en met de lamp aan genomen dus wat geler dan in werkelijkheid.
      tensio bij de grootste is naar 135 en de andere naar 96 gegaan. dus nog altijd geen reden tot geven van water of voeding.

de lamp weer iets verhoogd. de grootste lijkt wel 2 cm gegroeid in 1 dag, al vraag ik me af of ik dan geen meetfoutje gemaakt heb. ik zou de grootste willen toppen maar durf het nog niet aan het gaat eindelijk even goed in de kast. wil de boel niet verstoren.

ik zoek me rot naar info over blue cookies die ik nu 2 nachten gebruikt heb in mijn bong. allemachtig wat slaap ik daar goed op.
      helaas niks op dit forum. ergens anders las ik dat ze moeilijk te kweken is dus ik begin er maar niet aan.

dat was hem weer voor vandaag. hopelijk is de top morgen weer wat verder ontwikkeld en durf ik de schaar er in te zetten. of zouden julie een eerste rondje zonder toppen en andere fratsen adviseren?
      Attached Files

Comment

T'go goe he !!

Comment

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja man . superblij mee. begint ergens op te lijken zo.

dag 33. dag 6 na verpotten. alles lijkt goed te gaan.

beetje twijfel of hij nou groot genoeg is om te toppen dus ik wacht nog heel ff.

plant op de foto heeft de tensio excact op 200 geslurpt. de andere staat nog net onder de 100.. dus ik wacht nog even met water geven. in de stam en bladstelen zie ik paarsige strepen. zo eens zoeken of dat normaal is.

LV daalt langzaam naar 44. dat komt waarschijnlijk omdat ze nu al 6 dagen geen water krijgen na het verpotten.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ah top. die site ken ik nog niet. ga ik eens rustig bekijken.

ook gek trouwens. ik kijk net nog ff op de tensio die vanmorgen op 200 precies stond.. geeft nu 153 aan terwijl ik geen water heb gegeven.

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik vind het maar rare plantjes, die groeien erg slecht, aan je licht zal het niet liggen denk ik

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja ik heb geen vergelijkingsmateriaal want het is mijn eerste rondje. ik had er beter 10 kunnen planten en dan doorgaan met de vijf beste. helaas ben ik het bakje met 5 zaadjes kwijt en is er al 1 dood dus deze 4 moeten het doen. je hebt gelijk dat ze niet hard gaan, ik zie bij anderen na 2 weken al plantjes van deze grootte. maar ik heb juist het gevoel dat ze nu aan de beterende hand zijn. ik heb ze aan het begin te nat gehad ben ik bang. licht is maar 150 watt en hangt op iets meer dan 20 cm. hopelijk is dat juist

een week na het verpotten. nog ltijd geen water gegeven. grond voelt als woestijn. tensio staat op 175 misschien morgen toch maar drupje geven. maar de plantjes lijken het naar hun zin te hebben dus vandaag eerst nog even niks

andere tensio stond ineens op 19.. hij bleek leeg. ik heb hem volgegooid en op een nieuwe plek gestoken. heb ik iets verkeerd gedaan?

lucky member ...

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Loop vandaag maar 3 rointjes.

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          haha ja. ga vanmiddag lekker biertje doen bij vrienden dus dan kom ik ook niet in de verleiding om water te geven

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Strak plan, ik zet ze ook vast koud

dag 35. ze gaan eindelijk wat de lucht in. foto's zijn met de lamp aan dus in het echt is het iets groener en zien ze er volgens mij goed uit. lamp weer wat verhoogd. die hangt 20 cm boven de planten.

ze varieren nu in lengte tussen de 15 en 23 cm.

tensio op 277 en 1 op 216 dus als vanavond laat de lampen weer aangaan geef ik voor het eerst in 8 dagen wat water denk ik. al twijfel ik of ik niet beter nog even kan wachten nu ze eindelijk zo goed gaan
        This gallery has 5 photos.

Comment

Comment

Dag 36.

gisteravond toen de lampen aangingen bleek de andere tensio ook leeggelopen. moet nog even leren wat daar anders moet. opnieuw gevuld en op een ander plekkie voorzichtig terggezet en lichtjes aangedrukt. alle planten 300 ml afgezuurd water gegeven. volgens mij is voeding niet nodig omdat ze nog maar een week in deze grond staan( allmix plagron met wat premix van biobizz).

vanmorgen stond de ene tensio op 68 dus leek me 300 ml een mooie hoeveelheid om de volgende keer weer te geven wanneer de tensio ruim boven de 200 komt.

De andere tensio stond gek genoeg op 320 alsof ik nog helemaal geen water gegeven heb. heel vreemd. klein beetje water bij gegeven, misschien was het teveel op 1 plek en er dus uitgelopen. eerst maar weer een dagje wachten want ik wil ze niet weer te nat hebben.

nog een paar foto's met de lamp aan.
            This gallery has 4 photos.

Comment

• QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Tensio's lopen leeg als je te droog kweekt. Hou ze tussen de 100 en 200.

• Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ok ga ik proberen. bedankt Q. blij dat je meekijkt

dat vapen heb ik ook nog niet helemaal onder de knie. moet nog veel leren

Comment

• Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Vapen 4.0

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Mja, in zou het proberen. Ik ga de bouwtutorial zoeken. Zaten wel veel gedroogde kruiden in de kruidenkamer

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Zware Brandaris tabak met zwarte Afghaanse hash in een shotgun, het kwijl stroomt je uit de bek en dan een kwartier " slapen "

ik lees net ergens dat een waterontharder met zout niet aan te raden is bij (wiet)planten? weet iemand van jullie daar iets van of is dat onzin?

edit-- oh kut ik lees het nu op meerdere plaatsen. wellicht de reden dat mijn plantjes wat klein blijven

ik zal de by-pass open gooien wanneer ik weer water pak voor de plantjes. cal-mag tekorten op deze manier
            Last edited by Alzheimer; 21 September 2020, 17:40.

Comment

• Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ja eigenlijk wel logisch, maar niet bij stilgestaan. hopelijk onthoud ik het..

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Dat kan je wel vergeten.

• Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment

dag 37

De tensio's stonden gisteravond toen de lamp aanging bijna op 200 dus 150 ml per plant erbij gegoten. lastig watergeven. omdat de toplaag erg droog is, loopt het zo over de rand van die stoffen potten.

niet vergeten de bypass open te zetten zodat ik de waterontharder passeer. hopelijk was die de boosdoener voor het achterblijven in groei en kleur. misschien voor de zekerheid wat calmag bestellen om erbij te geven.

nog even een close up erbij van blad dat er vreemd uitziet. alle bladen werden egaal wat lichter, hierdoor kwam ik al zoekend op de waterontharder, maar bij deze close up (foto2) lijkt het wat roestiger(?). oorzaak daarvan ga ik opzoeken.
            hopelijk komt dit ook door het zoutrijke en calcium- en magnesium arme water dat ik met mijn onnozele hoofd gegeven heb. dan moet het rustigjes aan beter worden de komende dagen.

alweer heerlijk geslapen op blue cookies trouwens. ik denk dat ik nog minder dan 0,2 gram door mijn bong slurp. en vervolgens moet ik zorgen dat ik heel rap mijn bed haal anders slaap ik ernaast
            This gallery has 4 photos.

Comment

dag 38. bypass onthouden. dus ongeveer 250 ml water zonder natrium uit de ontharder gegeven.

waarschijnlijk vanavond laat als de lampen weer aangaan nog een keer wat geven want de tensiometers lopen wat harder op de laatste dagen. ze groeien nu in een mooi tempo.
              grootste is nu 27 cm.

lamp weer wat verhoogd. ik probeer hem 20 cm boven de hoogste top te houden. plantje rechtsvoor heeft paarse stelen. (laatste foto) denk doer eerdere fouten van mij. ga ik eerst niks op ondernemen.

vandaag maar eens kijken of ik durf te toppen/fimmen

foto's met de lamp aan dus ze lijken iets geler dan ze zijn
              This gallery has 5 photos.

Comment

Bezig...
              X