Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 citral onder 3 x 50w ledbars in verhoogde bonanza

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

" een poging gedaan. eerst van boven de lamp.
    ook met de lamp tijdelijk even flink verhoogd.

zeg het maar "

Ik versta deze zin niet , hede gij misschien een jointje gerookt ??

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      haha nee ik rook om te slapen een pasr hijsjes puur in een bong.

ik bedoelde te zeggen dat ik een foto van boven genomen heb maar daar zie je vooral de lamp .

daarom heb ik ook heel even de lamp flink hoger gehangen en daarna een foto gemaakt zodat je een bovenaanzicht hebt zonder lamp in beeld.

dag 43.

Goedemorgen!

Gisteravond laat flink water gegeven omdat tensio 360 aangaf. -->400ml.
    per liter 0,5 ml calmag en deze keer ook 2 ml bio grow.
    Vanmorgen stond ie op 80 dus dat lijkt goed.

Linksvoor komt mooi door het gaas heen. de anderen moeten nog een aardig stukkie
    image_379492.jpg

ik heb 2 vragen waar ik het antwoord niet op kan vinden..

ik heb gelezen dat planten een half uurtje na wakker worden het meeste drinken. is het dan ook van belang om op dat moment water te geven of maakt dit niet uit. ik vraag het omdat ik de klok naar 12-12 om wil zetten en mijn kast staat in het zicht. hij valt meer op met de lamp aan. als ik de lamp dan pas snachts aandoe wordt watergeven op de ideale tijd erg lastig.

qua pottenkijkers zou lamp aan om 04:00 goed zijn. ik geef dan meestal water tussen 08:00 en 09:00 en de lamp gaat dan om 16:00 weer uit. is dat ok? of maakt het allemaal geen fuck uit. ben wat huiverig omdat ze een tijd stil hebben gestaan vanwege natte voeten..

andere vraag. in dit schema :
    https://www.biobizz.com/wp-content/u...le-EN-2020.pdf

is week 1 dan echt de week dat de zaadjes de grond ingaan ,
    of is week 1 wanneer ze geen zaailing meer zijn
    of is week1 de eerste week dat de voeding uit de grond op is ( bij allmix geloof ik na 6 weken)

domme vraag wellicht, ik heb het ergens gelezen maar kan het nu niet meer vinden. ik geef nu heel minimaal af en toe een druppie mee. mijn EC-meter wil na 1 x meten niet meer aan dus die kan me ook niet helpen om overvoeden te voorkomen(wellicht aan laten staan en dus betterij leeg..vergeten)

plantje rechtsvoor blijft wat paarsig en bleef lang wat achter qua grootte maarheeft het nu wel naar zijn zin. komt vast door de muziektips op dit forum
    IMG_3908.jpg
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Grond is continu nat, als het goed is.

Week 1 begint als het plantje in de grond gaat, maar daar zit dus al voeding in, maar je kan met een paar drupjes al zien hoe de plant reageerd.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok thnx voor het meedenken allemaal.

ik denk dat ik toch ga proberen om de lamp dan van 4 tot 16 aan te doen en gelijk water te geven wanneer ik wakker ben. ze passen zich idd maar aan aan mijn wensen

in welke week ik dan zit qua voedingschema vind ik nog erg lastig. ik doe straks nog eens een nieuwe google-poging. voorlopig maar naar de plant kijken en de aanbevolen dosis voor de zekerheid maar halveren omdat de grond ook nog vol voedingstoffen zit

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Als je voeding geeft op grond, duurt het een paar dagen voor je dat ziet, meestal aan de bladpunten die gaan vergelen/verkleuren.

Goedemorgen!

dag 44. dag 1 op 12-12. ik heb de nachtrust die normaal om 23:00 eindigde nu pas om 04:00 laten eindigen en heb dus vanaf nu de lamp van 04:00 tot 16:00 aan.

planten groeien en drinken flink dus allemaal tussen de 250 en de 350 ml water met een beetje fishmix gegeven.

nu zou ik wat close-ups maken om de resultaten van mijn poging tot fimmen te laten zien maar ik schrok me de tering toen ik zag dat de LV 81% is. kast staat in de garage en het is hier miezerig kutweer maar zo hoog had ik de LV niet verwacht. omdat het buiten zo vochtig is zal ventileren met buitenlucht ook geen goed doen. zo eerst eens zoeken of daar nog trucjes voor zijn

hier een totaalplaatje met linksvoor de dame die al een flink stuk door het gaas heenkomt:
    IMG_3915 copy.jpg

dan de toppen van wat dichterbij. als je opvalt dat ik iets volledig verkeerd geknipt hebt dan hoor ik het heel graag

linksvoor van dichtbij:

IMG_3910 copy.jpg

linksachter:

IMG_3911 copy.jpg

rechtsachter:
    IMG_3912 copy.jpg
    rechtsvoor:
    IMG_3916.JPG

Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Hps maakt ook niet uit hoor, als het buiten 100% lv is, droge lucht door de verwarming is handig, ik heb nu 54% in de kamer waar de tent staat, om 12.30.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Misschien een doos voor je inlaat, en daar een campingkacheltje in laten blazen, zodat de lucht naar binnen getrokken word.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ik zal eens kijken of ik op een veilige manier wat warme droge lucht die kast in kan jagen. wordt nog lastig zat. iig bedankt voro het meedenken!

zou ik zoiets in de kweekkast kunnen hangen? hopelijk doet zoiets voldoende voor de temperatuur en daarmee ook de LV
    iemand ervaring mee?

Slimline Heater - 28W - 300mm. BuisverwarmingNieuwe grote innovatie via 28 Watt buisvormige Eco kachel met ingebouwde thermostaat. Lengte 300 mm Lage...

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Misschien even apart topic aanmaken.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja daar zeg je wat. goed idee. ik zal even kijken waar dat moet.

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Misschien in je toevoer. Als je in je kast opwarmt is het zo afgezogen, beste is de ruimte waar je kast staat verwarmen.

Goedemorgen,
    dag 46.
    dag 3 12-12

ondanks de LV van 80% toch maar wat water met een beetje fish mix gegeven.

vanmiddag komt hopelijk de ontvochtiger binnen. zou jammer zijn als het misgaat want ze zien er momenteel erg goed uit voor zover ik dat kan bepalen natuurlijk..

foto van boven is wat geel vanwege de lamp.
    IMG_3918 copy.jpg

op de foto van een deurtje lager zie je dat het erg vol wordt. iedere keer een geklooi om geen blad tussen de deur te knellen..

IMG_3919.JPG

klote dit. ben bang dat het misgaat omdat het al de derde dag op rij is met een LV van 80. hopen op een wonder door die ontvochtiger

Comment

• Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment
      Niet stressen over die hoge LV .. zolang je geen echte pruikjes hebt kan dat niet zoveel kwaad denk ik . Natuurlijk moet er wel iets aan gedaan worden.

Veel succes !

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      thnx! nou pruikjes zijn er idd nog lang niet dus hopelijk loopt het dan los. ben nu beter aan het ventileren maar het is buiten ook vochtig dus veel helpen zal dat niet. niks irritanter dan wachten

Ik zou het toch langzaam op 12/12 zetten, die planten gaan nog genoeg groeien. De lv is zeer vervelend man hoop dat je snel een oplossing vind.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Je kan mij de schuld geven.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      weet wat je zegt. met repelsteeltje liep het ook al niet goed af als ik het me goed herinner..

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Ja, maar die was er in levende lijve.

Goedemorgen,
    dag 47.
    dag 4 12-12

er is me zojuist bezworen dat de ontvochtiger vanmorgen binnenkomt. ik had hem gewoon op moeten halen. ergernis dit.

vandaag geen water. tensio's op 120 en 210 dus ze wachten maar ff. LV nog altijd torenhoog 82%

als ik een schuifdeur open doe hangt er direct veel blad naar buiten dus de groei is het probleem niet

lamp maar weer wat verhoogd want linksvoor schiet de lucht in..

IMG_3921.jpg

verder geen nieuws. ik zit op mijn handen, bij de deur te wachten op de ontvochtiger

Attached Files

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ik begrijp het niet helemaal.moet er helemaal niks meer bovenuit komen dan?

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Je duwt de planten onder het net, of bindt ze erop vast als je het goed wilt doen, en laat alleen de toppen boven het net uit groeien. Zo heb je alle toppen op gelijke hoogte en hoeft de lamp minder diep te sttralen.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja shit dat klinkt logisch idd. ik had bij remco gekeken en die gebruikt het scherm voor stevigheid/ondersteuning en misschien deels ook voor het op 1 hoogte houden van de toppen zo leek het.

ik zal, morgen als de lamp weer aan is, proberen om de boel voorzichtig om te buigen naar het net toe

Goedemorgen,
    dag 49.
    dag 7 12-12

ik heb de uitschieter proberen terug te binden. omdat ik daar nogal laat mee ben buigt hij nu een heel stuk over het net heen. even een fotoerbij omdat ik me afvraag of dit de bedoeling wel is IMG_3925.jpg

en 1 takje naar de andere kant gebogen:
    IMG_3924.jpg

totaalbeeld:
    IMG_3923.jpg

is hier iets over te zeggen of breng ik het niet goed in beeld.

de ontvochtiger deed de eerste dag nagenoeg niks voor de LV in de kast ook al werd er wel een emmertje vol uit de lucht gehaald.

nu heb ik de uitlaat van de ontvochtiger dicht bij de inlaat van de kast en lijkt de LV naar beneden te kruipen. slang besteld om de lucht echt in de kast te geleiden. hopelijk doet dat wat meer.

vanwege de hoge LV zuinig met water. morgen weer wat meer en wat meer voeding erbij.

dat was hem weer. ik ga een rondje rennen om te voorkomen dat ik nu mijn bong al volgooi

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Alles onder het net trekken, in de richting die de tak opgroeit.
      Als je nog ruimte hebt.

Ik zie de potten nog, door het gaas, dus zou moeten kunnen.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      maar dan moet ik mijn scherm wel wat verhogen. want als ik die plant er onder probeer te proppen gaat ie stuk. zou iets verhogen, tot boven de luchtinlaten beter zijn dan? moeilijk dit

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Omhoog, dan alles eronder trekken, dan weer omlaag, met wat begeleiding van de planten, mot dat lukken.

Goedemorgen,
    dag 50
    dag 8 12-12

tensio's op 170 en 330 dus vandaag water met voeding. tussen de 250 en 400 ml per plant.
    fishmix 1ml per liter
    calmag 0,5 ml per liter
    bio heaven 1 ml per liter

LV is nog irritant hoog. : 76%. straks maar eens proberen de slangen van de ontvochtiger in de kast te geleiden.

vanmorgen een poging gedaan om de planten onder het net te krijgen maar het valt niet mee. deze hoogte is net erg lastig vanwege de lucht-inlaten enzo. idee is nu om de planten mbv touwtjes alvast wat om te trekken en over een paar dagen het net iets te verhogen (tot boven die zwarte luchtinlaten) en de planten er dan onder te proppen.
    hopelijk kan dat geen kwaad?

wanneer ik de planten wel onder het net , op deze hoogte, probeer te prakken ben ik bang dat de LV nog problematischer wordt met de hele boel zo krap op elkaar?

een paar foto's toegevoegd waarbij ik vooral het omtrekken van de planten in beeld wil brengen.

en nu maar hopen op droger weer

IMG_3931 copy.jpg
    IMG_3929 copy.jpg
    IMG_3930 copy.jpg

Attached Files

Comment

Nog een vraag ivm de hoge LV. het lijkt er op dat de ontvochtiger het niet bij kan benen. ik zit nu een dikke week na het omzetten op 12-12.

is het verstandig om nu flink wat blad onder het scrognet te verwijderen of is dat zinloos/onverstandig?

en als ik blad wegknip, hoe ga ik dan te werk. grote stelen en stelen met toppen behouden en de rest onder het gaas wegknippen en de wond insmeren met azijn?

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Van't blad afblijven

Met het scroggen kun jij beter boven op't net lijden er onder foefelen met deze lente is niet te doen !!

Scroggnet moet je niet verhogen daar is het ook te laat voor !!

Ze staan er wel mooi bij moet ik zeggen !!

Ge zijt goe bezig en uw dames ook !!

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok dank je. blij met je advies want ik vind het moeilijk worden nu.
        dan ga ik zo door met het vastbinden van de dames
        vochtigheid is echt superkut. ik heb net even de kast opengezet en dan zakt de LV naar 58. liefst zou ik de deuren open doen wanneer de lamp aan is maar de kast staat in het zicht

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Ja dien hoge lv is een probleem ook bij mij , met als gevolg dat ik terug beginnend toprot heb gespot !!

Ik zou ook graag mijn kast openzetten , maar dan ruiken zelfs de beneden buren het !!

Gij hebt toch al getopt he ??

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik heb 1x een poging gedaan bij alle 4 idd. je kan dat zien aan de verknipte bladeren

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Wat bedoel je met poging ?

Is het niet gelukt dan ?

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        nou ik heb geprobeerd te fimmen. ik las dat dat minder belastend was voor de plant omdat je niet de steel/stam knipt maar erboven. of dat goed is gegaan weet ik niet want ik kon nergens een foto vinden van een geslaagde poging. het ziet er wel vreemd uit omdat het blad afgeknipt is. mgoed de planten lijken er niet onder te lijden dus we zien wel. LV is een grotere zorg.

Goedemorgen,
      dag 51
      dag 9 12-12

tensio's boven de 200 dus vandaag water met voeding. weer ongeveer 250 tot 400 ml per plant.
      fishmix 1ml per liter
      calmag 0,5 ml per liter
      bio heaven 1 ml per liter

met de deurtjes op een flinke kier zakt de LV tot 70-75. mooi klote dus. een andere plek voor de kast gaat niet lukken. enige mogelijkheid is om voorlopig een deel van de dag de kast een stukje open te houden en folie op het deurraam te doen om te voorkomen dat visite gelijk mn kast inkijkt.
      de passieve luchtinlaten heb ik eruit gehaald en er steken twee slangen de kast in die gevoed worden door de uitgeblazen lucht van de ontvochtiger.

verder probeer ik de planten om te buigen met touwtjes maar ze groeien nog als een malle. had gehoopt dat dit door overgaan op 12-12 wat minder zou worden
      IMG_3935.jpg
      zo eerst maar eens kijken hoe lang die citral bloeit en hoe lang het na omzetten op 12-12 duurt voor er bloei komt. frustrerend die LV. ik moet nog veel leren
      IMG_3934.jpg

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        T'is nu dat ze nen groei spurt nemen , ga bij mij maar eens zien !!

Ge gaat nog verschieten !!

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ja inderdaad, gaat hard als ze op 12/12 gaan. Bij mij is gisteren een aantal takken omgekiept door het gewicht, hoop geknakt.. Heb het net provisorisch omhoog geduwd, ben benieuwd hoe het er straks uitziet. Ook een gevalletje groeispurt onderschat..

Hoe hoog hangt de G-Bar nu boven de kopjes !?!

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Ge moet dat ook eens in nen foto vastleggen hoe groot dat ze nu zijn !!

Dan kunnen we ineens zien hoe groot ze zijn en hoe hoog enz. !!!

ok dan even een groter beeld. hopelijk geeft dit een betere indruk.
      het gaas hangt 38 cm boven de potgrond. het steunt op de rand van de verhoging en hangt met touw aan de bovenkant van de kast

de omgebonden planten komen max 15 cm boven het gaas uit nu. ik bind iedere dag de hoogste top weer naar beneden.

de lamp hangt nu 15 cm boven de hoogste top. hij kan makkelijk hoger maar ik ben bang dat ze dan nog harder gaan groeien. als je denkt dat de lamp omhoog moet is dat dus mogelijk
      IMG_3936.JPG

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Goe Goe ge beging't al te denken als nen echte !!

Foto'k bijna perfect !!

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        haha dank je wel gabber

Nog eens iets !!

Mijn lucht inlaten zitten onder den dwars balk en die van u er boven , hoe komt dat ??

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Die lucht circuleert mat een clipfan.

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja dat zou ideaal zijn. naar die heb ik nog niet. zou dat nu nog zin hebben nu het al wat kouder wordt?

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Ja en nee, lucht gaat in een rechte lijn van inlaat naar uitlaat, met een fan meng je de lucht maar dus ook het vocht.
        Dus kijken of het voor jou werkt!!
    Bezig...
    X