Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

    Korting op 420shop
    hey allemaal
    ik ben begonnen met 5 bubba kush zaadjes en 1 white widow
    1 bubba is niet ontkiemd maar de rest wel
    in de eerste dagen groeiden de plantjes goed tot na een week, ze zijn allemaal heel slap geworden en vielen steeds om als ik ze geen ondersteuning gaf wat nog steeds zo is
    ik had 1 20 watt lamp erboven hangen en heb er nu een 2e bij gezet
    ik weet niet precies waardoor de planten zo slap zijn en denk niet dat ze het heel lang vol zullen houden op deze manier
    heeft iemand tips? ik wil graag weten wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat ze weer goed gaan groeien
    ik heb veel op internet gelezen en ik denk dat het komt doordat de plantjes niet genoeg licht krijgen en daardoor de grond uitschieten op zoek naar licht zonder echt sterk te worden
    ik ga zo snel mogelijk een nieuwe lamp halen
    ik heb alleen niet het geld over voor een 400 watt lamp ofzo
    dit is de 1e keer dat ik kweek dus graag hulp voordat mijn schatjes dood gaan

    alvast bedankt en greetz

    hier zijn een paar vandaag gemaakte foto's
    SPM_A0039.jpgSPM_A0037.jpgSPM_A0038.jpg

    #2
    Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

    ps.
    ik heb een tijdschakelaar met een contactdoos en had eerst 18 uur licht 6 uur donker maar heb toen bedacht dat ze op deze manier alleen maar groeien en niet aansterken en heb hem nu staan op 16 uur licht en 8 uur donker, ik heb ze sinds gister ook bij het raam gezet omdat ze dan misschien wat beter licht zouden krijgen maar aangezien het winter is zal het niet veel helpen
    ik geef ze water op gevoel naar de vochtigheid van de grond

    Comment


      #3
      Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

      Ze rekken naar het licht...kwestie van overpotten naar een grotere pot...zorgen dar je stengel goed in de aarde zit..dus dat er weer klein plantje boven je aarde uitkomt. Je licht er dan stuk dichter ophangen om het rekken te voorkomen...waar komt je BK vandaan als ik vragen mag ? heb em zelf ook staan nmlk


      Licht gwoon op 18uur houden...en zet je plantjes niet te nat
      Succes!
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

        ik ga em weer trug zetten op 18 uur licht
        maar zijn 2 20 watt lampen wel genoeg...??
        en ik heb net bij een andere gebruiker gekeken ook met BK en hij had plantjes met zelfde lengte als ik en had prachtig grote bladeren en dikke stengel:O
        dat wil ik ook
        maar komt dat door gebrek aan licht of aan iets anders?
        de zaadjes heb ik gekocht van wietzaadjes.nl waarbij ik een gratis WW kreeg

        gr.

        Comment


          #5
          Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

          tis gwoon een kwestie van geduld, ook jij krijgt die dikke stelen alst goed is alleen duurt ff......ikzelf gebruik TL verlichting int begin daarna 400W Hps
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

            18 uur licht zetten weer . grotere potten en de stengel tot de lob blaadjes in de grond zetten (lob blaadjes zijn de ronde 1e blaadjes)

            lamp dichter erop hangen 15cm ervan af om het licht nog wat te kunnen verdelen over de rest. verder aarde vochtig houden en niet nat.

            af en toe de plantjes nevelen met wat water.

            zo kom je al een heel stuk verder.

            ps: mocht het te weinig licht zijn zet er dan nog een lampje bij zodat ze allemaal goed belicht worden.

            gr stafford

            Comment


              #7
              Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

              thanks voor de tips ga morgen alles aanpassen omdat ik er nu geen tijd voor heb
              zal over een weekje een update geven en heb dan miss wel weer een vraagje of 2.
              gr.

              Comment


                #8
                Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

                is in mijn ogen teweinig licht en zoals stafford je al aangegeven hebt zeker veel dichter zetten , te nat staan ze niet
                en met meer lichtdruk kunnen ze eindelijk doorontwikkelen
                zelf vind ik 40 W veel te weinig voor zoveel planten
                dat zou voldoende zijn voor max twee microplantjes in mijn ogen

                vele succes met je kweek
                en cannabis is een krachtig plantje
                dus effen afwachten en wanneer ze wat gegroeit zijn
                zal de wortelvorming groot genoeg zijn om ze veilig kunnen over te planten
                als je ze nu gaat verpoten vrees ik dat ze maar erg weinig wortelstelsel heeft en dus de wortels gestressd worden
                maar zoals ik al aangaf , 't is een krachtig plantje en ze zal het wel overleven ( je loopt door die beschadiging extra achterstand op dus moet je groeitijd wat langer worden) alleen zou je ze nu verpotten dan staat ze stabieler om licht op te vangen en is de kans op een goede wortelstelselontwikkeling beter daar ze geen moeite meeer oet doen rechtop te blijven.
                dit is maar een zeer korte beschrijving van de keuzes die je hebt en haar gevolgen .


                wat me wel wat ontgrieft is dat je , nu je dames er slecht aan toe zijn niet d e tijd kunt opbrengen om ze te verzorgen wat zich sowieso zal uitwijzen in het eindresultaat

                met deze instelling hoef je niet te rekenen op een goed oogst
                maar ja , met ieder experiment leert ieder zoveel , niet alleen over de plant maar ook over zichzelf

                keep on doin'
                that s all I can say

                greetings
                Last edited by member10463; 7 January 2011, 00:01. Reden: spelling

                Comment


                  #9
                  Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

                  Ik heb liever voor 50 € licht en voor 10€ zaad dan andersom

                  Comment


                    #10
                    Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

                    Je hebt er niks voor over, maar gaat hier wel janken.
                    Heb je aandacht tekort???

                    Grtz, HJM

                    ps Doe het de volgende keer met kattegras, dat is goedkoper.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

                      Ieder kweek op zijn eigenmanier en niemand hoef dat aftezeiken simpel.
                      gooi aarde bij je planten zo dat ze tot de eerste blaadjes in aarde staan
                      En de stengels worden zo lang om dat ze niet genoeg licht krijgen meer volume aan licht dus hebben ze nodig
                      In groei doe je 18/6 en bloei 12/12.

                      Je hoef niet meteen dure lampen tekopen hoor spaar lampen zou bv ook goed gaan tl lampen zou ik zelf niet doen

                      suc6
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

                        Hier nog een kleine update
                        ik heb 3 van de 5 planten verpot naar grotere potten en ingegraven tot de lobblaadjes
                        ik heb nog gewacht met 1 BK en de WW om de wortels nog even te laten groeien, ik wou kijken of het veel uitmaakte of ik meteen ging verpotten of later
                        alle plantjes hebben het gelukkig tot nu toe overleefd 1 BK heeft echter wel rare verschrompelde blaadjes... iemand nog een tip daarvoor? of is het gwn een gedrocht en zal ie dood gaan? ik laat em iig nog zo lang mogelijk staan
                        ik heb nieuwe lampen gekocht omdat ik er toch achter kwam dat er gwn meer licht op moest komen
                        dus 2 philips spaarlampen gekocht, in totaal 3285 Lumen, ca. 240 watt licht, hebben 20.000 lichturen per stuk dus heb nog ff aan millieu gedacht
                        ook nog wat groei- en bloeivoeding gehaald om ervoor te zorgen dat ze lekker gaan groeien
                        stond nog niet in deze topic maar ik had een tijdje geleden bij de growshop een plantje gehaald om mee te experimenteren is een PP'tje en groeit lekker maar heeft overal witte spikkels op de bladeren... denk dat het komt omdat het een stekje is en daarom minder sterk?
                        aangezien het een experimenteel plantje was ben ik er ook mee aan het 'super croppen' heb aan de bovenkant 5cm onder de moedertop omgebogen, is nu een zwart plekje gekomen en ik zal zien wat er mee gaat gebeuren
                        hoop dat het goed gaat en anders weet ik dus dat ik dat niet meer ga doen

                        hier nog wat foto's
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

                          witte vlekken is meestal meeldauw , witte puntjes kunnen ook door trips komen. bio-vitality halen en daarmee spuiten . beetje rhizotonic bijvoegen voor wortelstimulans , nu met meer licht maken ze een veel beter kans
                          groetjes PH

                          Comment


                            #14
                            Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

                            probeer gewoon wat uit op je eigen manier, je zal hier veel hulp vinden en krijgen.
                            maar let op veiligheid, je stekkers liggen in je zelfgemaakt kweekplaats.
                            een beetje teveel water geven en water loopt in je stekkerblok...
                            zou wel problemen kunnen geven.

                            good luck

                            Comment


                              #15
                              Re: bubba kush & white widow. HULP gevraagd voordat ze dood zijn...

                              is miss wel handig om die stekkerdoos ff te verplaatsen ja
                              deze kweek is vooral om te experimenteren en te kijken hoe toppen enzo werkt
                              van de zomer zet ik 3 planten in achtertuin en ga guerilla kweek doen weet nog niet hoeveel

                              Comment

                              Bezig...
                              X