Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rookie kweek!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Rookie kweek!

Heb ik weer. Na een lange dag werken, en in de ochtend de plantjes nog eens goed bekeken te hebben, schrok ik me dood bij thuiskomst. De kleinste dreumel was omgevallen terwijl deze pas een klein 7 cm hoog was. Gelukkig was ie niet geknakt. Snel even 3 cm potgrond bij de kleinste twee toegevoegd zodat ze meer ondersteuning hebben. Gelukkig is mijn licht aan tussen 1700 uur en 1100 uur. Heeft de mini tijd genoeg om bij te trekken en weer naar het licht te groeien. Hoop dat deze niet afsterft.

GrZ

Comment

Beste mede growers,

De plant die omgevallen was is weer back in business!!! Ze groeien prima, in ieder geval dat denk ik. Ze zijn nu 11 en 12 dagen jong en zijn gemiddeld 9cm hoog. Ik heb alleen een vraag en hoop dat iemand hierop kan reageren. Ik gebruik 7 liter potten maar lees overal dat men 11 liter potten gebruikt (op een enkele uitzondering na). Wodt dit ook echt geadviseerd of is 7 liter voldoende? Wanneer ik wel naar 11 liter potten moet over stappen, wat is dan het beste moment om dit te doen? Graag wat advies.

Hier wat pics van mijn eerst WW kweek.

Afbeelding 008.jpgAfbeelding 009.jpgAfbeelding 007.jpg

GrZ Quattro

Comment

7 liter kan voldoende zijn, maar kleiner de pot des te minder buffer de grond heeft. Dus zul je ph en ec beter in de gaten moeten houden. Ook moet je rekening houden hoe groter de pot de groter de plant kan worden.

greetzzz

Comment

Thanx Mafferd,

Ik denk dat ik deze kweek afmaak met de huidige potten. Volgende kweek stap ik wel over naar 11 liter. Lijkt me iets veiliger. Wordt wel passen en meten. Wil toch weer 5 planten

GrZ

Comment

idd,in principe voldoet een 7 l prima.maar 4 l extra vormt n hogere buffer wat wat vergevingsgezinder is.
            of maak 1 bak waar je 5 plantjes inzet!zoiets.grtz
            020.jpg1 week oud.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
              idd,in principe voldoet een 7 l prima.maar 4 l extra vormt n hogere buffer wat wat vergevingsgezinder is.
              of maak 1 bak waar je 5 plantjes inzet!zoiets.grtz
              [ATTACH=CONFIG]61165[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61166[/ATTACH]
              Yep ik heb ze geteld,...... 5 haha

Comment

wil je alleen n tipje geven hoor.btw t zijn er 32,de mensen die mij prive kunnen weten wat ik ermee doe.
                peace

Comment

Ik bedoelde het ook niet verkeerd. Ik vond het komisch zoals je het bracht. Na je post gelezen te hebben en je foto te zien moest ik hard lachen. Als ik de ruimte had zou ik hetzelfde doen.

Comment

no hard feelings!ieder zn ding!
                    maar kan n makkelijke oplossing zijn vandaar.
                    grtz

Comment

Beste medegrowers,

Mafferd en Markster bedankt voor jullie advies en iedereen die dit mee leest bedankt voor jullie belangstelling.

Update 23 januari
                      Geboren op 8 en 9 januari.

Lamp aan: 26,5 graden en een gemiddelde LV van 53%
                      Lamp uit : 21,5 graden en een gemiddelde LV van 75%

Nu heb ik nog een vraag. Vaak lees ik dat je eerst een week wortelvorming hebt en dan 3 weken groei. Soms lees ik drie weken groei inclusief wortelvorming. Wat kan ik nu het beste aanhouden. De plantjes zijn 13 cm hoog en ik heb maximaal 115 CM. De overige ruimte, 35cm, heb ik nodig voor mijn licht,filter e.d. Ik kweek White Widow.

Hier wat foto's, ik ben blij met het tot nu toe behaalde resultaat.

GrZ Quattro

Afbeelding 015.jpgAfbeelding 019.jpgAfbeelding 016.jpgAfbeelding 011.jpgAfbeelding 012.jpgAfbeelding 017.jpgAfbeelding 013.jpgAfbeelding 020.jpgAfbeelding 014.jpgAfbeelding 018.jpg

Comment

Hey Growers,

We zijn weer een week verder. En volgens mij gaat alles prima. Ik ben toch overgestapt van 6,5 liter potten naar 11 liter potten. Ook heb ik 4 x 23 watt spaarlampen toegevoegd. Dit houd in dat ik in totaal 8 van deze spaarlampen en 1 led lamp heb voor de groei. Gisteren ook overgegaan naar 12/12.

Temperatuur donker, 21,5 ongeveer maar de LV schommeld tussen de 65% en 95%. Ik krijg deze niet stabiel.
                        Temperatuur licht, 28 graden met een LV van 54%. Deze is stabiel.

Graag wat tips en tricks aangezien dit mijn eerste kweek is.

GrZ Quattro

Oja, de twee voorste planten heb ik getopt, ik hoop dat het goed gaat. Zou ik de andere 3 ook toppen? Wat is jullie advies?

Afbeelding 029.jpgAfbeelding 024.jpgAfbeelding 026.jpgAfbeelding 025.jpgAfbeelding 027.jpgAfbeelding 028.jpg

Comment

Heey quatro,

Als je al je plantjes op de zelfde hoogte wilt houden zul je ze allemaal wel of allemaal niet moeten toppen.
                          Persoonlijk zou ik ze allemaal toppen en een mooi scrognetje maken

Je dames zien er goed uit ey

Ciao TJ
                          "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

mooie opzet kerel hoop dat het je lukt .greetzz

Comment

Bedankt voor de reacties.

Uiteindelijk zijn alle planten getopt. Je had daar een punt Tomjonko

GrZ Quattro

Comment

Gaat nog steeds lekker hier! ga zo door en je krijgt mooi veldje toppen!

greetzzz

Comment

Bezig...
                                X