Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rookie kweek!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hey allemaal,

Tijd voor een update. Mafferd, ik mag hopen op een mooi veldje toppen

Ik ben nu 4 weken aan de gang. De eerste drie weken op 18/6 gestaan en nu 8 dagen op 12/12. Ze zijn de laatste week enorm gegroeid. Ik denk wel 10 cm. Ik hoop dat ze snel toppen gaan aanmaken aangezien mijn tent vol staat.

Temperatuur zakt in de nacht af naar 19 graden. LV is dan ongeveer tussen de 65% en 80%. Met de lampen aan is de temp ongeveer 27 graden. LV tussen de 50% en 65%. De geur......... heerlijk. Maar ga toch maar een koolstoffilter aanschaffen met een goede afzuigventilator. Ook om de LV wat te drukken.

Ik heb alle planten getopt. Overal zijn er twee schuiten gekomen. Op 1 plant na, helaas. Ik ben aan het overwegen om de bovenste twee bladeren te verwijderen. Hierdoor komen de onderliggende schieten boven aan te zitten. Is dit verstandig?

Een enkel blad was naar binnen gekruld. Ik denk een stuk of drie. De kleur van de planten zijn donker groen. Helaas minder goed te zien doordat het licht al aan stond. Verder heb ik ze bijna 3 dagen geen water gegeven. De grond voelde nog vochtig aan vandaar. Vandaag was de grond enorm droog dus ze hebben weer een lekkere gietbeurt gehad. Ongeveer 400ML per plant. De grond was echt te droog .

Ik geef nog steeds Terra Vega mee. Dit met een beetje Cannazym. Ik geef een paar druppeltjes minder als mijn kweekschema aangeeft. Dit omdat ik geen EC meter heb en dus uiterst voorzichtig moet zijn.Wanneer ik de eerste toppen zie verschijnen stap ik over op Canna Flores. Ik hoop dat dit snel gebeurt.

Wanneer iemand nog opmerkingen, tips of tricks heeft schroom dan niet deze te posten. Immers al mijn informatie komt van dit forum en ben tot het hede jullie allemaal dankbaar.

GrZ Quattro

Afbeelding 034.jpgAfbeelding 033.jpgAfbeelding 032.jpgAfbeelding 030.jpgAfbeelding 031.jpg

Evenoff topic.

Voor de groene vingers onder ons nog wat foto's van mijn eerdere kweek.
    Onderstaande foto's zijn van 6 Anigozanthos manglesii. Ook wel kangaroe poot genaamd. Super mooie plant wordt dit. Google maar eens. Ze zijn nu 13 maanden jong.
    Afbeelding 035.jpgAfbeelding 036.jpg

Hieronder staat een foto met een Washingtonia Robusta. Dit is een winterharde palm tot -8 graden. Ik heb er hier 9 van gekweekt. 2 zijn er overleden. Had ze te lang in de vrieskou laten staan. Deze palmpjes zijn ook bijna 14 maanden jong.
    Afbeelding 037.jpg

In de twee bakjes op de radiator zitten geen weedzaden. Hier ben ik de Roystonea Regia aan het proberen te ontkiemen. Dit kan een aantal maanden duren en ben bang dat ik niet het juiste klimaat kan nabootsen. Maar goed wie weet.

GrZ Quattro
    Last edited by ceBep; 6 February 2011, 21:48. Reden: dubbel post

Comment

Re: Rookie kweek!

Het ziet er echt goed uit!!
      Mooie opzet van de lampen.
      ik blijf je volgen.

Comment

Hey allemaal,

Jezus wat drinken de planten veel op dit moment. Of het water in de grond verdampt enorm snel. Gisteravond rond 2000uur hebben ze 350 ml water gehad, elk. Nu net mijn vinger in de grond gestoken en bam..... redelijk droog .

Helaas kan ik maar tot 8 cm peilen en daar was het wel wat vochtiger dus ik geef ze geen water. Maar morgen, dan worden ze weer verwend.

Ennuh, de groei lijkt nu pas begonnen haha. Ik heb ze 10 dagen geleden op 12/12 gezet, toen waren ze 23 cm hoog met drie weken groei. Nu na die tien dagen zijn ze net even 40 cm. Ik ben benieuwd waar het eindigt. Ik heb nog ruim 60 cm dus maak me geen zorgen.

Zondag komen er weer foto's van mijn White Widow bos mits ze niet al eerder bloei symptomen hebben laten zien.

GrZ Quattro

Hey allemaal,

Ik was op de hoogte dat de planten in de bloeifase nog flink zouden doorgroeien maar dit had ik niet verwacht. 14 dagen geleden na 3 weken groei waren mijn plantjes 23 cm. Dit was ook de hoogte waar ik ze had getopt. Nu 13 dagen bloei erbij en ze schieten de lucht in. 3 dagen terug zoals je hierboven kunt lezen waren ze ruim 40 cm en nu al 51 cm!!! Morgen plaats ik foto's.

Ik geef ze nu om de dag 400ml water met nog steeds Terra Vega groeivoeding. Ik verwacht deze week de echte bloei te ontdekken en vanaf dan ga ik Terro Flores geven. Dit is ook wat het schema aangeeft. Ik geef wel 1ml minder voeding op de liter aangezien de planten mooi donker groen zijn. Heb tot op het heden nog geen last gehad van gele of hangende bladeren.

Ik hoop dat ik alles goed doe, zo niet dan hoor ik het graag. Kan alle hulp gebruiken.

Goed weekend verder!!!
        GrZ Quattro

-Gelieve niet te dubbelposten aub. Mvg-
        Last edited by westport; 27 February 2011, 19:20.

Comment

Ola,

Hier zoals elke zondag een update met foto's.

Temp lamp aan op top niveau 28,5 graden met een LV tussen de 45 en 53%
          Temp lamp uit op 19,4 graden met een LV van 83%

EC en PH ik heb geen idee. Ik mix kraanwater met regenwater en houd het kweekschema aan, - enkele druppels voeding dan wat geadviseerd wordt. Planten blijven groen dus verwacht dat het goed gaat.

Ze staan nu 2 weken in de bloei. Ik hoop dat er snel topjes komen al lijkt het erop dat het niet lang meer duurt.

Ik heb alleen weinig ruimte over. De volgende kweek worden 4 planten in plaats van de 5 die ik nu heb. Ik wilde gaan scroggen maar was te laat. Ik wist niet wat het beste moment was om dit te gaan doen dus heb het steeds uitgesteld tot ik zeker wist dat ik te laat was, dom van me maar goed. Ik hoop dat iemand me nog wat advies kan geven over het wel of niet weghalen van bladeren/dieven.

GrZ Quattro

Afbeelding 039.jpgAfbeelding 038.jpgAfbeelding 040.jpgAfbeelding 041.jpg

Comment

Ola,

Wederom een update. Helaas krijg ik weinig feetback dus ga er dan maar vanuit dat alles goed gaat.

Planten staan nu 3 weken in de bloei. Overal zijn de haatjes aanweig en je ziet dat er toppen gevormd worden. Temperatuur lamp aan is ongerveer 26 graden met een LV van 45% Temperatuur met de lampen uit is ongeveer 18 graden met een LV van 75%.

Ik heb vandaag ook de planten gedieft. Ik kon de achterste planten moeilijk van voeding voorzien. Planten staan er mooi bij.

Hier wat pics.
            Afbeelding 047.jpgAfbeelding 046.jpgAfbeelding 045.jpgAfbeelding 044.jpg

Grz Quattro

Comment

Yoow Quattro,

Looking good man! gaan goed zo te zien, probeer alleen je lv omlaag te krijgen nu bloei is begonnen als lampen uitzijn
              met zo een hoge lv in de bloei krijg je zeker budrot.
              Je zou iets meer kunnen afzuigen wanneer je lampen uitzijn

Voor derest gaan ze de goede kant uit man!

Succes verder,

Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Je plantjes zien er goed uit, hehe.

Comment

idd,mooie gezonde plantjes!
                  keep m green

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paffy View Post
                    Yoow Quattro,

Looking good man! gaan goed zo te zien, probeer alleen je lv omlaag te krijgen nu bloei is begonnen als lampen uitzijn
                    met zo een hoge lv in de bloei krijg je zeker budrot.
                    Je zou iets meer kunnen afzuigen wanneer je lampen uitzijn

Voor derest gaan ze de goede kant uit man!

Succes verder,

Bedankt voor de tip. Het lukte me niet de LV omlaagte brengen dus heb ik toch maar een buisventilator aangeschaft. Tevens heb ik de spaarlampen vervangen door een 250Watt Son-T Plus. Dit deed direct het LV direct dalen. Nu staat hij met de lamp aan op 40% en uit op de 68%. Nog niet perfect maar een Brons clip fan is onderweg. (heb al een andere actieve inlaat)

Tevens ben ik met de lampen die ik hier verwijderd heb een micro kweek begonnen. Hier ga ik Ice in kweken. 4 stuks aan het ontkiemen en in de toekomst wil ik gaan scroggen.

De geur van de WW is heerlijk. Morgen komen er foto's zoals elke zondag.

Markster, Welseyy bedankt voor jullie reacties,

Grtz Quattro

Comment

NIce, ben benieuwd hoe ze er nu bijstaan ^^

Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Ja hier weer een update met foto's. Helaas was ik net te laat en stond de lamp al weer aan. Dus de foto's zijn wat onduidelijk. Ik zal morgen betere foto's uploaden.

Temperatuur lamp aan 29 graden met een LV van 38%
                        Temperatuur lamp uit 19,6 graden met een LV van 57% (deze omlaag gebracht door mijn afzuiger op halve toeren te laten draaien)

Er zit nu 4 weken bloei op. De eerste bloeiverschijnselen waren 2 weken terug.

Moet ik ze nog meer dieven of gaat het goed zo?

Afbeelding 053.jpgAfbeelding 054.jpgAfbeelding 055.jpg

Grtz Quattro

Comment

ziet er echt goed uit hoor hoe hoog zijn ze nu?
                          Greetz Gino

Comment

Comment

Toppen lijken goed te groeien. Ik moet gewoon elke dag kijken haha. Ik zal snel foto's uploaden.

Grtz Quattro

Comment

Dames zien er allemaal heel gezond uit. mooie toppen.
                                je moet nog 5 weken bloei tog, Blijven je planten onder de 140 denk je? (met lamp er af 130 of 120)

grz

Comment

Bezig...
                                X