Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rookie kweek!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Rookie kweek!

Ik kan nog de lamp nog 5 cm omhoog hangen. Dan moet ik wel andere beugels hebben. De planten kunnen nog ongeveer 15 groeien op 1 na. Aangezien ik de temperatuur onder de lamp direct afzuig en ventileer is het 3 cm van de lamp 29 graden. Ht wordt krap maar ik heb goede hoop.

De volgende keer top ik wel iets eerder en laat ik ze 3 dagen korten groeien.

De grootste plant in 126 cm inclusief pot. De andere 110 inclusief pot. Dus 1 kan problemen opleveren. Ik hoop het niet.
    Grtz Quattro

Comment

Je zou wellicht de toppen wat kunnen buigen of knakken. Je zult verbaasd staan hoe snel een geknakte top zich hersteld. Soms wordt dat zelfs expres gedaan: dat wordt dan LST (low stress training) of HST (high stress training) genoemd.

Comment

Had er ideedaad iets over gelezen. Durf het niet goed aan maar ga het indien nodig bij die ene plant wel doen.

Bedankt voor je tip. Geeft me in ieder geval wat vertrouwen in de knak methode!

Grtz Quattro

Comment

Beter een geknakte top dan een verbrande top.

Comment

Hey allemaal,

Zojuist maar snel wat foto's gemaakt toen de verlichting gedoofd was. De planten hebben nu 5 weken 12/12 achter de rug. Toppen groeien met de dag en de geur.....had ik maar geen buren dan had de aangesloten koolstoffilter uit het raam gegooid . De hoofdtoppen zijn nu ter grote van een aansteker. Al zijn ze nog wel niet zo heel dik. Je ziet wel steeds meer onderliggende topjes geintegreerd worden.

Temp lamp aan; tussen de 28 en 30 graden met een LV van 34%
            Temp lamp uit; 19 en 206 met een LV van 53%
            Voedingsehema van Canna wordt volledig nagesteefd.

Hier wat foto's

Afbeelding 063.jpgAfbeelding 062.jpgAfbeelding 065.jpgAfbeelding 064.jpg

Vragen, opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom.

Grtz Quattro

Oja en stemmen mag ook ik ben heel benieuwd wat jullie ervaren growers er van denken.
            Last edited by Quattro; 6 March 2011, 09:20. Reden: Pol!

Comment

Last edited by THC Dude; 6 March 2011, 09:40.

Comment

Hey Dude,

Voor de hoogte denk ik wel dat je gelijk hebt, alleen de maat is maar 0,36M2. Wanneer ik hier een 400Watt lamp in hang, zal ik de temperatuur nooit meer onder controlle houden denk ik. De 250M2 draait bijna op volle toeren. De temperatuur krijg ik wel wat omlaag. 1 a 2 graden moet zo wel lukken.

Wat betreft het lood, wellicht dat ik dit ga proberen. Een deel voorzichtig knakken zoals Extreme melde en deel met lood. Weet ik meteen wat het beste is voor de toekomst.

Wat betreft de hoogte. MIJN FOUT. Topte pas bij de 5e internode. Toen waren ze pas 28 cm. Wist niet dat ze nog zo hoog zouden worden. De volgende keer top ik ze na de 3e internode.

Grtz Quattro

Comment

Je hebt op de juiste moment getopt, alleen moet je die zijtakken naar beneden buigen met touw. Paar gaatjes boren in de rand van de pot en daar knoop je die dan aan vast. Veel gemakkelijker dan te liggen foefelen met lood. Geeft minder stress dan knakken, wat altijd energie kost want je plant gaat die wonde willen herstellen.
                  Op die manier kan je zelfs sativa's met 5 weken voorgroei klein houden. Mijn grootste planten worden 55-60 cm. Het helpt ook om je lamp iets lager te hangen. In mijn geval hangt die 400 watter op 25-30 cm, wel met fan er tussen.

Comment

aah goeie tip dude van die karperloodjes zal ik onthouden
                    sigpic

Comment

Temperatuur is nu omlaag naar 27,5 en max 28,9. Lamp uit gemiddeld 18,9. Lamp nog 2'cm omhoog gehangen. Ventilator blaast nu tussen de toppen en de lamp door. 2 toppen zitten op 13 cm afstand de rest op 17 cm. Zondag komen er weer foto's. Bedankt voor alle tips!!!!!!!

Grtz Quattro

Comment

Hi all,

Hier ben ik wederom met een update.
                        De plantjes hebben nu 6 weken 12/12 achter de rug. De temperatuur is met de lamp aan maximaal 28,6 graden en met een LV van 38% Met de lamp uit is de temperatuur minimaal 17 graden met een LV van ongeveer 60%. Ik houd het voedingsschema aan. Ik zie onderin de plant af en toe een verdroogd blad die iets gelig wordt. Deze valt er van de plant af wanneer je hem aanraakt. Dit gebeurd sproadisch maar toch. Overvoeding?

Ik heb 10 grote toppen aan de bovenzijde, daarnaast nog wat kleintjes. Ik hoop tussen de 75 en 100 gram te oogsten. Is dit realistisch? Ik denk nog 4 weken te moeten gaan.

Hier in ieder geval van foto's.

Grtz Quattro

Afbeelding 075.jpgAfbeelding 076.jpgAfbeelding 072.jpgAfbeelding 080.jpgAfbeelding 073.jpgAfbeelding 077.jpgAfbeelding 074.jpgAfbeelding 071.jpg

Comment

hey je dames staan er mooi bij zo tezien! denk met 10 van die hoofdbuds dat je zeker mooi in de richting komt van je schatting! dat met die bladeren heb ik soms ook.. geen idee waar het door komt d8 zelf mischien te weinig lichtdruk..

ga zo door wordt vast een mooi eindresultaat

Comment

Hele mooie toppen, ziet er echt smakelijk uit
                            ik denk nog 3 weken te gaan, niet langer dan 4 weken.
                            ga zo door

mijn easy bud's hebben ook 2 gele bladeren van de week.
                            dat waren de aller eerste 2 blaadjes die ze gemaakt hebben. en dat heb ik volgens mij altijd gehad. die zijn overbodig dus mischien daarom.

grzz Ditech

Comment

Ik hoop inderdaad dat het me lukt Mafferd. Ik kan niet wachten om mijn eerste kweek te voltooien!
                              En onder in de plant is er inderdaad een stuk donkerder dan bovenin. Ze zijn stiekem ook iets te groot.

@Ditech
                              3 weken? Ik hoop het . Ik kan echt niet meer lang wachten. Dan een paar weken drogen en dan steek ik mijn eerste eigen kweek joint op.

Comment

Dat drogen duurt altijd zo lang.
                                Als ik geknipt heb over een paar weken dan gooi ik gelijk een klein topje in mijn Vulcano vaporizer.
                                dan verbrand je het niet maar dan verhit je het wiet op ongeveer 180 - 190 graden. en het is ook nog is niet schadelijk voor je longen giftige stoffen komen pas vrij rond 200 graden.
                                of zal het tog eerst moeten drogen...? ik weet het niet ik probeer het gewoon

grzz Ditech

Comment

Bezig...
                                X