Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De 2De ronde! 5maal easy bud, 1Maal onbekend.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De 2De ronde! 5maal easy bud, 1Maal onbekend.

Korting op 420shop
    Gegroet wederom blowers en growers.
    Tijd voor mijn 2de ronde en dit keer eens wat serieuzer, Dus 6 plantjes totaal wordt het dit keer.

5 maal Easybud. http://www.royalqueenseeds.nl/easy-bud.html
    1 Maal onbekend, (Begrepen dat het een haze soortje is O.o.) Verkregen van een kameraad.

De setup heb ik wat aangepast en veiliger gemaakt.
    Alle elektra zit nu bovenaan mooi vastgeplakt.
    IMG_0131.jpgIMG_0130.jpgIMG_0132.jpg

Nog steeds dezelfde plastic kast, zelfde CANNA voeding, Vega en Flores.

En wederom potgrond, ook all deze keer eitsjes anders, want dit maal heb ik een dun laagje hydro korrels onderin de potten zitten.

Groet

Bong

Re: De 2De ronde! 5maal easy bud, 1Maal onbekend.

Succes met je tweede run.

Grtz

Comment

jippa mini is trug vertrokken ze succ6 man

Comment

Hmm nouja bijna 1 week verder nu...wederom veel pech deze kweek, vandaag ff kijkje genomen voorzichtig wat zaadjes opgegraven vind er 2 van de 5 easybud zaadjes helemaal verschimmeld, en 1tje die gewoon helemaal niks heeft gedaan, en zelfs dicht nog steeds was.
        heb maar mijn tweede pakje zaadjes geopend, vind ik 1 zaadje vernielt en open, en 1tje die er niet echt all te bijster uitzag... en de andere 3...zien er ook niet all te mooi uit maar wel nog in orde...
        Laatse keer dus easybud bij deze growshop

Comment

neem contact op met de shop en maak foto's van de zooi, en eveneens een foto van de batchnummer, op op zakje, rechts onder, in alcoholstift geschreven...normaal gezien.
          Als het een correcte shop is, doen ze een tegemoetkoming.... wanneer en waar heb je de zaadjes gekocht? Ik heb ook drie soorten van royal queen staan; ze waren niet bijster groot maar vijf van de zes zijn uitgekomen. mijn verslag: de droom die eindelijk tastbaar wordt.

schimmelvorming...veel te nat medium? hoe en waar stonden de zaadjes om te onkiemen?

ps: volgende keer voorkiemen tussen nat papier en borden, daarna jiffy's of stekgrond.

nog veel geluk

Comment

Te nat kan moeilijk he. Dan zouden ze tussen nat keukenpapier ook beginnen schimmelen.

Comment

Comment

Dat dacht ik dus ook...

Comment

Tweede zakje 1 zaadje welke nu mooi worteltje heeft gemaakt rest nog steeds dicht...
                  Nu 2 dagen verder...maja ik kijk morgen wel nog eens en hopen dat ze dan wel open zijn gegaan.

Comment

Jammer dat je zoveel pech hebt. Succes met de zaden die wel uit zijn gekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      Te nat kan moeilijk he. Dan zouden ze tussen nat keukenpapier ook beginnen schimmelen.
                      Te nat kan zeker wel. Zaden hebben maar een heel klein beetje vocht nodig om te ontkiemen. Het voorweken in een glas water doe je zowiezo niet langer dan 24 uur. Zelf doe ik dit nooit. Ik ontkiem momenteel mijn zaden in heeeeel goed uitgeknepen watten, die zijn dan bijna weer droog. Deze wikkel ik in alufolie en leg ze 48 uur op 22 -24 graden weg. Hier is dan alles onrkiemd na die twee dagen.

Comment

En ik heb ze altijd al tussen heel vochtig keukenpapier gelegd. Na 48 uur zijn alle zaden open en kunnen ze de grond in. Als je ze nog langer laat liggen wordt die kiem 10 cm en breekt het kopje de zaadhoes open. Als ze gaan schimmelen zit er gewoon geen leven in. Goede zaden moeten na 48 uur open zijn gegaan.

Comment

Ok, 4 zaadjes nu geplant sinds vandaag, za 1 Ma 2 Di 1, allemaal nu netjes ontkiemd en veele malen beter eigenlijk dan in een glass, dat doe ik dus echt nooit meer he!
                          Er komt trouwens van het za plantje all 1 mooi omhoog nu, heb er een geknipte fles overheen geplaats om de LV om de plant heen wat mooi omhoog te krijgen, en geef ze alleen maar water met de planten spuit op dit moment.
                          Aangezien ik aan neem dat mijn aarde nog vochtig genoeg is.

Comment

Mooizo toch van start. Succes met de kweek dan maar nogmaals, gehehe. en ja plantenspuit is prima. Vochtig, niet nat kweken.

Grtz

Comment

Eerste week nu voorbij met de zaadjes die wel gelukt zijn, 2 plantjes die nog erug klien zijn en ook schijnbaar niet echt wilde.

En zelfs 1 van de 2 waar ik me een beetje zorgen om maakte, aangezien ik eitjes te graag wilde kijken of ze wel wat deden, en heb haar tijdens dit een beetje omgewoeld.

Waardoor ze niet echt meer wat deed maarja gewoon goed verzorgd met een planten spuit en lijkt er nu weer bovenop te komen, gelukkig maar.

IMG_0168.jpgIMG_0170.jpgIMG_0171.jpgIMG_0166.jpgIMG_0167.jpgIMG_0165.jpgIMG_0169.jpg

De flessen toppen zijn er om de LV om de plant een beetje hoog te houden en ze een beetje te beschermen tegen de lampen hun licht, plus minus 5 centimeter van de plantjes verwijderd.

Greets

Mini

Comment

Bezig...
                              X