Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Comment

• OmeKorpo
      OmeKorpo commented
      Editing a comment
      Aaa sorry ik heb dan wat informatie gemist. Dan zit je mogelijk gewoon tegen de limieten van de strain aan? Complimentje sowieso!!!

Het zou mij dan eigelijk niets verbazen dat je hem ook wel op 450gr krijgt met een 375 watt ongeveer. Misschien een lichtschema maken en de intensiteit progressief opvoeren? Ik speel nu met hoogte voor de intensiteit maar moet nog een dimmer maken op de high-bay.

Goeie challenge man, hoe ver kan ik mijn lamp terugschroeven en toch het limiet per m2 van m`n strain halen

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik heb 427 gedraaid op 300W in SCROG. Mijn doel was dit te verdubbelen op hetzelfde aantal vierkante meters, ik had toen relatief kleine toppen en er werd mij verteld dat dit waarschijnlijk door een lichtgebrek kwam. Dit lijkt tot nog toe onmogelijk maar ik probeer het deze ronde nog 1 keer. Dus 450 gram op 375W moet inderdaad zat kunnen.

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ik ga hier ook mee experimenteren. Erg interessant. Ik kweek op 0,72m2. Denk dat ik max op 200w kan gaan zitten, dan maak ik misschien kans op die 1,5g/w. Maar wil ook een ronde doen op 150w om te zien of het nog beter kan.

Je zit gewoon aan de max van de strain per m2 denk ik, Baas! CO2 is je laatste zetje denk ik.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ken je die airbombz dispenser, is met capsules en handig in gebruik, wou ik ook aanschaffen, maar de ruimte waarin ik kweek is te groot om effect te halen..https://onlinetopgarden.com/nl/kweek...enser-compleet bv.. valt nog mee dan in een tent, of kast. mss 3 capsules nodig voor 1 kweek denk ik.., edit, in een tent van 120x120 gaat ze maar een week mee, dus toch nog kostelijk...

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als je de afzuiger uitzet tijdens het licht-aan dan kun je die gebruiken inderdaad.
      Mja...kan je beter ff een geisertje op gas ophangen, dat is goedkoper.
      Die 30% meer opbrengst is een verkoop-lulverhaaltje he, dat begrijp je wel hoop ik.
      Met een weekje langer groei haal je ook een stuk meer opbrengst, en dat kost minder moeite

Wil je het goed doen komt daar wel wat bij kijken.
      Dat CO2 is ook een soortvan dodelijk gas dus je moet daar eigenlijk een arduino met sensor, regelaar en meter aanhangen zodat je alles ziet.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      N.a.v. jouw voorgaande comment ben ik het een en ander gaan lezen. 1000-1200 ppm zou ideaal zijn. De temperatuur verhoging die je noemt is geen vereiste maar een gevolg van het terugschroeven/uitschakelen van de afzuiging. Grootste probleem is de waarde constant houden als je niet met een generator werkt. Ook kan de verdeling in de ruimte lastig zijn. In principe is er geen maximum voor wat betreft veiligheid voor onze dames (deze kunnen prima 2000 ppm aan maar vanaf 1500 is er geen toegevoegde waarde meer) 5000 is maximaal toelaatbaar voor woonruimte, 10000 is dodelijk. Opbrengst vermeerdering is inderdaad vaak genoemd maar als ik de betreffende verslagen lees vraag ik me af of datzelfde resultaat niet ook al te behalen is met gewoon je basis in orde (hun spreken over 1,2 gram per watt wat ik in principe ook wel haal met led en waarschijnlijk iets meer oppervlakte). Ik heb voorlopig besloten de investering niet te doen maar omdat ik er wel mee wil experimenteren heb ik een co2 meter besteld en ga ik met bio-co2 experimenteren. Mijn temperatuur is toch altijd al aan de hoge kant en mijn afzuiger kan ik met licht aan prima terug laten schakelen naar 20%. Ik wil dan gaan werken met een open fles welke ik in de inlaat plaats. Voegt het niets toe heb ik €19,00 weggegooid. Daar kan ik wel mee leven

Goedemorgen.. Niet veel bijzonders vandaag.. Of toch wel, de laatste dame heeft inmiddels het net bereikt en zal wellicht vanavond voor het eerst begeleid worden. I.v.m. De enorme ruimte die de 2 grootste dames innemen heb ik besloten de jongsten naar buiten te binden en dan vanaf daar naar binnen te werken. Het grote voordeel van de afmeting van deze kast is dat het licht overal ongeveer gelijk is. Ik heb wel de indruk dat daar waar het licht van de panelen elkaar overlappen de intensiteit iets hoger is. Vreemd genoeg zou ik dan juist volgens het filmpje in bovenstaand comment wat meer voeding en water moeten geven echter is uitgerekend deze plant de enige die tekenen van lichte overvoeding toont
    Nou ja, we wachten af.. Wat de Boumans betreft... deze staan nu bijna perfect, 1 exemplaar doet een beetje eigenwijs en laat de waarden steeds oplopen tot ruim 400 ondanks dat deze aan de wortels te zien wel degelijk druppelt. Ach we blijven gewoon nog even afstellen tot ook deze in orde is.

Foto’s
    ADB37910-A263-470F-B3C3-EEB7360FEABB.jpeg F6A35793-2F41-4718-888D-14E560D7B706.jpeg 57AE850C-B3BE-482E-BDBB-124E0339F60E.jpeg 2FFF59FE-67EA-4325-98A2-E98306ABC1A5.jpeg A718E1AE-A901-4D47-AA5E-7CF2B0D4AEE5.jpeg 1CB274C9-BCD0-49C1-BB1D-609C7405A83E.jpeg
    Attached Files
    12 X Strawberry Banana​ | Autoflowers op 12 uur

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Jazeker... Maar dat doe ik pas als ik het net vol heb. Dan weet ik precies wat er wel en niet mag blijven zitten. De beperkte hoogte maakt het wel een beetje krap zo onder het net. maar ik verwacht dat ik nog wel een goede 2 weken aan het breien ben Maar mijn planning is om alles onder de 4e node sowieso weg te halen (m.u.v. de dame 2e van rechts) en dan maar eens kijken hoe de lichtspreiding en het vocht tussen het blad is. Ik wil eigenlijk de ruimte onder het net gebruiken voor het blad en de ruimte boven het net voor de toppen met af en toe een vrij vakje zodat er nog wel wat licht tussendoor kan. Ambitieus plan maar denk wel dat ik het ga redden

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Duidelijke uitleg! Daar kan ik wat mee. Heb zometeen waarschijnlijk dezelfde situatie., dus dat komt goed van pas .

• OmeKorpo
      OmeKorpo commented
      Editing a comment
      Ziet er gezond en gezellig uit chef! Misschien beetje overvoeding maar dat was al voorbij gekomen geloof ik door jouzelf.

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Die conclusie hadden we al getrokken. Meer water dus minder voeding per liter. Maar dat probeer ik nu dus d.m.v. de blumats te bereiken. Ik geef ze dagelijks een halve liter water met voeding en de rest vult de blumat aan als ze er niet genoeg aan hebben. Ik controleer per week de dosering. Nu geconstateerd dat deze ietwat aan de hoge kant is dus volgende week 1,5ml/l ipv 2ml/l

Nou heel veel nieuws is er niet. Die ene blumat is er ook bijna qua afstelling. Opvallend hoeveel water die blumats pakken, inmiddels al zo'n 35 liter sinds ze in de kast staan.
    Dames zijn mooi van kleur, ruiken heerlijk (verse bloemen ofzo) en groeien naar wens. Wellicht morgen toch maar even iets snoeien, bladerdek wordt wel heel dik nu. Denk dat ik wat oudere bladeren ga verwijderen. Had niet veel zin om foto's te maken omdat er momenteel gewoon niet veel zichtbaars gebeurd, ik ben er wel nog steeds van overtuigd dat ik vrijdag/zaterdag de eerste voorbloei ga zien. Maar misschien is dat ook wel gewoon hoop dat mijn vermoeden bevestigd wordt.

IMG_0003.jpg IMG_0002.jpg IMG_0006.jpg IMG_0004.jpg

Comment

Ze staan er mooi bij, nog niet gesubbed, bij deze wel ! Succes verder!
      Ganja always does the trick.

Comment

DAG 38 (27) 5 dagen 12/12

Nog geen bloei Mmm dan heb ik waarschijnlijk toch geen gelijk of ze moeten vannacht ineens beginnen. Maar neemt niet weg dat het er verder allemaal prima bij staat. Ik zou eigenlijk wat blad verwijderen maar er kwam iets belangrijkers tussendoor (ze was heel lief hoor).
        Dat wordt dus een klusje voor morgenochtend. Omdat ik me vanmorgen uiteraard verslapen had heb ik dus alleen wat foto’s zonder licht kunnen maken.
        Ze hebben vandaag hun wekelijkse dosis Sugar Royal ook gehad, verder geen voeding. Dat is weer iets voor morgen. Blumats staan op. 1 exemplaar na nu echt perfect denk ik. Ze laten de dames drinken totdat er zo’n beetje 150-160 mBar op de tensio’s staat en beginnen dan voorzichtig te druppelen. Ik kan ze dus gerust een dagje vergeten. Ruimtegebrek is nog niet echt aan de orde, ik zie al wel dat de 2 jongste jacks de ouderen niet gaan bijbenen. Het scheelt maar 11 dagen maar pff wat een verschil. Het onder het net houden lukt op zich nog wel aardig maar je merkt wel dat er eigenlijk wat te veel blad zit. Wil eigenlijk wel zolang de groei er nog in zit zoveel mogelijk blad behouden dus denk dat ik volgende week toch iets eerder dan gepland wat van onderaf ga dieven. Dan heb ik gelijk ook iets meer ruimte voor mijn handen om alles onder het net te blijven steken en creeer ik wat ruimte in het bladerdek. Wil zien dat ik om het vakje een topje heb straks indien mogelijk. Nu het net een beetje vol begint te raken valt op hoe goed de spreiding is van de lamp. Nergens zichtbare schaduwplekken en op het oog een mooie gelijkmatige verdeling van licht op het dek.

51E94E66-AD73-4341-A1A9-7C82FC50FFDE.jpeg 4BD4C5E2-6E6F-4DFC-95EC-4973B854A5F0.jpeg B590281A-F12E-43BA-A57A-466DD0C4E4B1.jpeg CC0A1365-0D4B-4B51-82C8-46BA8EC7581E.jpeg

Comment

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          weinig bewegingsruimte onder je gaas idd maar het wordt een mooi groen veldje zo he

Helaas is mijn softbox het aan het begeven. Wat een kutkwaliteit zeg. Draait nog geen 2 maanden. Lagers lijken het te begeven of er is onbalans maar dat hij herrie maakt en de stroomopname toeneemt is een feit. Gisteren dus maar een spoedbestelling gedaan voor een PK125 EC-TC. Deze kan ik dan als tijdelijke oplossing tussen mijn filter en softbox hangen. Verre van ideaal omdat hij dus ook de softbox door zal moeten maar heel veel keuze heb ik ook niet (buiten alle planten uit het hok halen en de complete softbox vervangen. Nu maar hopen dat deze fan zo stil is als geadverteerd want eerlijk gezegd heb ik voor dat geld ook liever gewoon een softbox die goed functioneert. Hopelijk komt de ventilator deze middag binnen want het geluid is echt niet te doen. Uitzetten blijkt geen optie, temperatuur knalt gelijk naar de 35 graden als licht aan is. En dan nog zeggen dat led vrijwel geen warmte afgeeft
        Last edited by Voor het eerst; 5 November 2020, 13:31.

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Oeps.. aangepast. Maar nee, duidelijk hoorbaar dat het de lagers zijn. Als ik de softbox uitschakel hoor je deze “schommelen”. Geen idee om het geluid anders te omschrijven. Bij inschakelen hoor je hem ook echt opspinnen in slagen. 15 jaar monteur geweest, denk dat ik defecte lagers wel weet te herkennen.

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dat betwijfel ik ook niet. Maar na 2 maanden ?
          Da's een garantieverhaaltje toch ?
          Heb je al geprobeerd de softbox een kwartslag te draaien ?

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Het is inderdaad garantie. Heb ook al gebeld met Raja en in overleg besloten deze om te ruilen na deze ronde. Het is domweg te veel moeite om deze er nu tussenuit te halen.

Zo.. was even werk maar de PrimaKlima hangt erin. Heerlijk, we kunnen elkaar weer verstaan
        Mooi apparaat, jammer dat hij geen 160mm aansluiting heeft. Deze ronde hangt hij wel een beetje knullig in het hok maar heb echt geen zin om alles eruit te halen voor alleen een afzuiger.
        Gelukkig is er nog geen bloei, zijn niet echt werkzaamheden om te doen tijdens licht uit. Maar om dat nou ‘s nachts te doen met kans op geluidsoverlast leek mij ook geen strak plan. Komen ze vast wel weer overheen. Ben vooral heel nieuwsgierig naar de temperatuur curve. Ik begin ook mijn twijfels te krijgen of die softbox ooit wel goed is geweest. De PK 125 heeft een debiet van 680 m3/u en mijn softbox maar 550. Toch lijkt deze veel krachtiger ook al op 50%. Geluidsniveau is wel een stuk heftiger dan de softbox maar dat is niet geheel eerlijk te vergelijken. De softbox ligt letterlijk in een zee van glaswol onder de planten en deze hangt er nu maar gewoon tussen. Nou ja, een week of tien lichte stress want schakelt dus niet automatisch uit zodra er iemand binnenkomt. Anderzijds is deze nu weer vrij stil dus valt niet direct op. Heb wel even gebruik gemaakt van de gelegenheid om de temperatuur correct in te stellen, oude situatie begon hij extra af te zuigen vanaf 29˚C. Hierdoor soms 32-34˚C in de kast. Nu ingesteld op 26˚C en ben benieuwd hoe de temperatuur zich ontwikkelt.

Comment

Nog geen update... had wat anders te doen

Maar als het goed is komt zo mijn nieuwe telefoon binnen dus kan ik vanavond eindelijk weer normale telefoonfoto's maken. Uiteraard zal ik tijdens de echte bloei foto's blijven maken met de echte camera maar voor de dagelijkse updates is zo'n telefoon toch net even wat eenvoudiger.

Afzuiger doet overigens prima zijn werk, temperatuur komt echt niet meer boven de 26˚C. Ondanks dat deze een stuk meer herrie maakt dan een softbox is het geluid alleszins acceptabel. Wanneer je met elkaar op normaal niveau een gesprek voert hoor je hem al niet meer en dat terwijl de omstandigheden voor deze afzuiger verre van optimaal zijn. Aangesloten d.m.v. een verloop 160-125 125-160 op filter en slang en moet daarnaast ook nog eens de lucht door de bestaande softbox persen wat voor extra weerstand zorgt en dus extra geluid. Eerlijk gezegd kan ik wel zeggen dat ik deze direct had moeten kopen.

Comment

Update duurt iets langer dan gepland maar mijn telefoon is wel binnengekomen. November is hier altijd chaos met verjaardagen etc dus dan vergeet je er wel eens een. Wel leuk, ik was gisteren uitgenodigd door een Antilliaanse buurvrouw die 66 geworden is en ze drukte me op het hart dat ik echt moest komen want ze hadden hapjes gemaakt. Nou ok.. waarom niet, was ook weer niet zo dat ik per de wat anders moest doen. Supergezellig, lekker en vooral veel gegeten en heel veel wiet gerookt. Leuke was wel dat ik de enige blanke was en dat iedereen zijn best deed om in het Nederlands te praten ondanks dat ik vrijwel niemand van hen kende. Nog wat wiet uitgewisseld en nu dus weer een paar lekkere nieuwe soortjes om te proeven. Pfff in wat voor buurt woon ik

Maar goed, nu weer over de dames (niet de blonde)....
            Staan er mooi bij, groeien goed, helaas net wel een hoofdstad gebroken met het eronder buigen. Nu weet ik uit ervaring dat het meestal wel weer goed komt maar deze is wel erg gespleten.

Watervat is ook maar weer even bijgevuld... weer dik 25 liter

Nou ja, luchtvochtigheid is prima, niet al te veel water tussen de bladeren (schijnbaar niet te voorkomen ondanks ventilator, ontvochtiger en een RH van 45%). Komt wel goed na het snoeien waar ik denk ik niet te lang meer mee moet wachten.

Overigens trekken de twee jongsten lekker bij.

18BBCD91-ACFB-41EA-95BC-DCBCF56FB485.jpeg 8040BF80-6ACF-46C7-A647-67AACBAD998B.jpeg 752F0B3D-2438-44E0-8E38-EDB247A6E1FC.jpeg

Attached Files

Comment

Deze 2 foto’s nog even snel gemaakt. Wortels gaan fantastisch en komen net als de vorige blumatronde weer boven alles uit. Het feit dat ze zo wit blijven bevestigd dat er echt geen licht meer door het bladerdek komt

3FF00AFE-336C-4B4D-92D4-0DDB8E714E11.jpeg 52244DB9-721B-43E3-BFEC-051B7A6E10ED.jpeg

Comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ik vraag me af of het een bug in de forumsoftware of IOS is. Daarom deze comment even vanaf mijn iMac. Mocht deze de apostrof in foto's ook aanpassen probeer ik het ook nog eens vanaf een windows laptop.... EDIT op de iMac is het probleem er niet... Dus zit in IOS

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Gevonden denk ik... instellingen-->algemeen-->toetsenborden-->slimme leestekens uitzetten. Foto's als test

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Te's't
                Aaaah
                Man wat is dat vervelend als na een update allerlei instellingen veranderd worden.
                Ik was ook al 20minuten bezig geweest om Siri overal weer uit te halen

O en voor diegenen die heel nieuwsgierig zijn naar wat er met die Geloto41 is gebeurd. Deze had ik in de vensterbank gezet. Daar leek ze het niet echt naar haar zin te hebben en ik had nog een 60x60 tentje liggen met een Mars Hydro TS1000..... Tsja, ik kon het toch niet laten dus heb haar er maar in gezet... staat er nu zo bij. Ik kijk hier meer eens in de paar dagen na dus wil er verder geen verslag van bijhouden maar ze doet het best prima onder de niet zo ideale omstandigheden. Wel een afzuiger met filter maar geen ventilator, geen blumats en weinig aandacht. Heb er voor de gein wel een scrognetje in gemaakt. Dit had ik over van de grote kast vandaar dat deze niet volledig de ruimte vult maar ze moet het er maar mee doen. Je ziet wel duidelijk verschil in de worteling ten opzichte van de jacks die wel blumats hebben

IMG_0965.jpeg IMG_0966.jpeg IMG_0967.jpeg IMG_0968.jpeg
              Attached Files

Comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                PS bijzonder tevreden over de camera van deze telefoon... Mooi scherp en bizar mooie foto's bij duisternis. Hij geeft een mooi kruisje waar je de camera op moet blijven focussen bij een langere sluitertijd (bijvoorbeeld 3 seconden). Dat is ideaal bij uit de hand fotograferen zonder flits bij duisternis.

Goedemorgen allemaal.... Wordt het vandaag weer zo'n mooi weer? Ik hoop het...
              Maar goed we zitten inmiddels op dag 7 12/12 en het lijkt erop dat de bloei erin begint te komen. Zal dus wel vanaf volgende week beginnen met aftellen gok ik.

Vandaag wat noodzakelijk blad verwijderd om ruimte te maken voor toppen. Ik ben nog steeds het spul onder het net aan het stoppen dus hoef nog niet te binden. Ik wil dit ook zo lang mogelijk doen want mijn ervaring is dat het een stuk makkelijker te corrigeren is dan gebonden takken... deze worden toch altijd wat stugger.

Allemaal een klein beetje water met hoge dosering voeding. Ik weet nog niet of het aan de CalMag licht maar gevoelsmatig ziet het blad er een stuk frisser uit dan vorige rondes. Ook zie ik totaal geen tekenen van overvoeding dus we gaan zo door. Groeivoeding is wel bijna op dus verwacht dat ik binnenkort overstap naar bloeivoeding. Dat zal waarschijnlijk net iets eerder zijn dan gepland (hoopte op eerste week echte bloei) maar vind het zonde om nu nog biologische voeding aan te schaffen gelet op de houdbaarheid. Ik wil indien succesvol na deze ronde even een tijdje niets kweken.

IMG_0985.jpeg IMG_0984.jpeg IMG_0981.jpeg IMG_0990.jpeg
              Attached Files

Comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                PS... vandaag lampen verlaagd van 58 naar 30cm

• Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Very nice !

Dag 41 (30). Dag 8 12/12

Het verlagen van de lamp heeft duidelijk impact. Alles stond dik 10cm boven het net MAAR er treed ook lichte lichtbleach op. Ik heb de lamp dus maar 2 cm verhoogd en alles er weer onder gevouwen. Hoop dat dat afdoende is, anders vanavond lamp nog maar een stukje omhoog.

Eigenlijk moet ik gaan snoeien maar omdat ik nog niet eerder planten heb gehad die al zo laag aan de stam vertakken is het erg lastig om te bepalen wat ik wel en niet weg zou moeten halen. Mijn idee was alles onder de 4e node maar dan haal ik enkele flinke takken weg en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik laat het even zoals het is want toppen zijn er nog niet en dus is het vocht niet zo’n groot probleem zolang ik maar dagelijks even door het bladerdek ga om het blad wat van elkaar te halen.
              Wat ook meespeelt is dat ik normaliter het oude blad het eerst weghaal maar dat zit nu juist niet in de weg.

Maar goed, buiten dat “probleem” gaat het allemaal lekker. Heb mijn best gedaan om de gespleten stam terug te vinden maar dat lukt niet dus gok dat deze al weer dichtgegroeid is.
              Water geef ik nu even niet, staan allemaal rond de 100 mBar en dat vind ik prima. Daarnaast is hetgeeen ik als lightbleach zie misschien ook wel lichte overvoeding hoewel het blad niet overdreven groen is.

Kijk en oordeel zelf... B562F5C1-F317-4401-B01F-BF0D180A3892.jpeg C2B17C6A-9B69-45AA-A4F1-B9E8767B159A.jpeg 8ACF30BF-3DA2-4295-A204-D9A5D1201036.jpeg FAE87B48-54BA-43CF-B66E-26DE1EF3BEC2.jpeg
              Attached Files

Comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Het betreft een raster met mazen van 5x5cm. De reden dat ik niet voor een net kies is dat ik niet wil dat het net meegroeit met de planten. Hierdoor kan ik alles altijd op dezelfde hoogte houden wat naar mijn mening het hele idee is achter een scrog. Of het beter is of niet kan ik niet beoordelen, heb nog nooit met een net gekweekt.

• Pafdaddy
                Pafdaddy commented
                Editing a comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Graag gedaan. Heb je al een verslag die ik kan volgen?
            Bezig...
            X