Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemorgen...
    Zojuist de CO2 generator geïnstalleerd. Deze heeft de ruimte ogenschijnlijk binnen seconden op de ingestelde waarde van 1200PPM. (Ja ik zou met 900 beginnen maar schijnbaar is het in het hok al rond de 800 PPM). Net een nieuwe fles Propaan van 5KG gekocht en deze aangesloten. Ben benieuwd hoe lang ik hier mee doe. Ventilator op max temp 32 gezet. Het fijne is dat deze een geheugenfunctie heeft. Ik heb hem dus op dezelfde schakelklok als de verlichting zitten (deze had nog een stopcontact over). Bijkomend voordeel.. hij schakelt pas 15 minuten later in.

Ik ben begonnen met het ophangen, sensor buiten gelegd en het apparaat laten calibreren. Dit nam een kleine 10 minuten in beslag. Vervolgens heb ik de MAX PPM waarde op 1200 gezet en de bandbreedte op 100PPM. Dit betekend concreet dat het apparaat start bij 1150 en afslaat bij 1250PPM.

Nu maar afwachten. Ziet er niet naar uit dat de afzuiger alles direct wegzuigt anders sloeg hij wel vaker aan. Sensor hangt net boven het bladerdek en dat is waar ik wil meten. CO2 is zwaarder dan lucht dus onderin de kast zal de concentratie iets hoger zijn vermoed ik.

0EB49151-8BB5-4A6F-82A4-64FDD0271F0E.jpeg CD8878CB-0BAA-4C41-A03B-0248AA0FAC45.jpeg CDA4A118-EC9B-46C8-B0E0-F3D74D73F1C8.jpeg F5E0B1FE-4398-4E4E-8CD0-CE964BB833E8.jpeg B94A454D-9850-432A-B201-865C555AB5F0.jpeg 8463FED7-C31A-4352-AA74-2B0BAE3D2A91.jpeg 56B5A1CC-44C0-4841-9137-04122AEC3DE2.jpeg
    Lopend verslag

Comment

Mooi mooi CO2 !!

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Voor de personen die net zo gek op lezen zijn als ik... https://edepot.wur.nl/24279

Vreemd genoeg is dit het tweede onderzoek welke ik lees die als conclusie heeft...
        • De vruchtproductie daarentegen nam wel toe met toenemende CO2 concentraties.
        • In het algemeen neemt het effect van 1 ppm extra CO2 af bij hogere CO2 concentraties
        • Het verhogen van de temperatuur verhoogt de fotosynthese bij hoog licht. Dit effect is sterker bij hoge CO2 concentraties dan bij lage. Bij laag licht leidt het verhogen van de temperatuur tot een afname in netto fotosynthesesnelheid.
        • Dat betekent dat CO2 de generatieve groei stimuleert zonder de vegetatieve groei te beïnvloeden.
        Met andere woorden... alle growshops adviseren om CO2 toe te voegen tijdens de vegetatieve fase en suggereren dat het in de bloei niet zo veel doet. Echter bovenstaand onderzoek beweert precies het tegengestelde...
        Lopend verslag

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Wa kost zo een installatie als ik vragen mag ??

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik heb deze nieuw in doos via marktplaats gekocht voor 650,00. Maar zou je hem hier ergens bij een growshop kopen ben je rond de €1000 kwijt. Vooral de sensor en controller zijn erg kostbaar. De generators koop je vanaf 150 op Ali

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Overigens... als je nieuw wat koopt, koop gerust een iets lichtere. Ik heb een 3KW... zware overkill, binnen enkele seconden heeft hij de ruimte op 1200ppm. Je ziet soms 0,75KW versies, moet zat zijn. Hoe lang de 5 liter gasfles meegaat weet ik nog niet maar las ik zie hoe kort de brander aanstaat gok ik zo dat hij best een ronde kan draaien op 1 fles. 1 vulling kost hier €19,00 dus dat is ook te overzien.

Zojuist onderstaande bestelling geplaatst... Vanaf heden dus vrijwel geen stroomkosten meer (wekt net iets minder op dan ik voor mijn kweek gebruik maar had er al zes). En voor dit geld heb ik hem met goed 3 jaar weer terugverdiend (uitgaande van 0.22 per kWh)

Schermafbeelding 2020-11-17 om 15.34.51.png
        Last edited by Voor het eerst; 17 November 2020, 16:10.
        Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nou flip, als je een evsa kunt aansluiten kan je zeker een paar zonnepanelen aansluiten. Let wel op dat je alle benodigdheden besteld. Een krimptamp kan je op zich best van mij lenen. Ik heb hem nu toch al gekocht en je hebt hem letterlijk maar 2 x nodig. Even goed opletten welke montageset je besteld... je hebt ze voor schuine en platte daken.

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Krimptang heb ik echter waar ik in het verleden zo’n beetje dagelijks op grote hoogtes stond heb ik nu al angst om een keukentrap te beklimmen :p

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Tsja, dan zal de installatie inderdaad niet meevallen

Dag 51 (ongeveer op de helft dus)...
        De eerste 12 uur CO2 verrijking zitten erop. Dat was heel zwaar voor de dames. Mede doordat de luchtontvochtiger aan stond en de brander zelf ook warmte genereert (en dus ontvochtigd) liep de temperatuur op tot 38 graden. Dat is net iets teveel van het goede dus ontvochtiger staat nu een tikje lager. Tevens had ik de pk125 ingesteld op 32 graden dacht ik maar dat is dus geen temperatuurschakeling, ofwel hij ging niet harder afzuigen naarmate de temperatuur toeneemt. Dat is nu gecorrigeerd hoop ik. Afgezien van wat hittestress lijken ze wel flink gegroeid in een nacht maar daardoor is ook alle gelijkmatigheid weg. Ik geef ze eerst een nachtje rust en dan gaan we wel even binden.
        Waar ik niet bij stil had gestaan was de veel hogere druk op de gasfles onder warmte. Hierdoor lekte deze toch iets, iets vaster aangedraaid en opnieuw getest op lekkage (wederom met lekdetector).

Ik heb ze ook allemaal een litertje voedingswater gegeven... ze hebben behoorlijk wat gedronken vannacht en de dames zaten dus ook allemaal rond de 180mBar. Sugar Royal heb ik ook gegeven en dit ga ik vanaf nu om de 1 a 2 dagen doen afhankelijk van hoe ze erop reageren. Tevens hebben ze de eerste keer bloeivoeding gehad.

403702A2-7745-4BBD-8C5D-50FC4372B579.jpeg 473FCB5B-E3FE-4250-B064-CA9E985C6C7C.jpeg F31AAE12-6D18-49CE-85DB-419B43078F1D.jpeg 2D44506B-AC57-4823-A958-9F35316ED09A.jpeg B4EBB1CB-6566-48A3-9CD0-C1B6766111FB.jpeg F505D04F-3E9F-403C-AA2A-ACF53CC54471.jpeg
        Attached Files
        Lopend verslag

Comment

Je kunt ook de PPM iets lager zetten. Als je start met alles gehalveerd om het zo even te zeggen, bouw je het langzaam op.

Dat is een van de voordelen om direct ermee te starten na de eerste 10 inwater dagen.

Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat staat inderdaad op de fles, maar op de website houden ze bij iedere waterbeurt aan. Na telefonisch contact besloten dus het gemiddelde uit die 2 te nemen.
            Last edited by Voor het eerst; 18 November 2020, 18:15.

• mike01
            mike01 commented
            Editing a comment
            Ik dacht dat ik wel eens fanatiek was in de avonduren met lezen, mailen en bellen maar we hebben er een bij! haha!

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            mike01 Ja ik lees inderdaad heel veel (zin en onzin overigens). En als ik ergens het antwoord echt niet op kan vinden probeer ik dat bij de bron te halen (in dit geval Plagron).

Goedemorgen... De CO2 toevoeging doet zeker wat, of ik er nou echt direct blij van wordt.... Het is een moeilijke materie. Door de hogere temperatuur hebben ze meer water nodig, doordat ze meer water opnemen (blumats) verdampen ze meer waardoor de luchtontvochtiger aanslaat en de lucht dus verder verwarmd wordt. Omdat de CO2 generator ruim voldoende capaciteit heeft blijft deze de waarde tussen de 1200 en 1400 PPM houden (je hoort hem met enige regelmaat aanslaan). Vannacht is de temperatuur opgelopen tot een schrikbarende 50 graden! Vreemd genoeg stond het er zojuist allemaal nog wel fris bij (ik had verwacht dat alles slap zou hangen toen ik de waarden zag).
          Dit moet natuurlijk niet vaker gebeuren dus ik ga de CO2 in uren doseren (uur aan, uur uit). Dit probleem had ik ook al in een van de onderzoeksrapporten gelezen dus even teruglezen wat hier de juiste oplossing voor was.

4 van de 5 dames staan er prima bij.. Op 1 zie ik veel vergeling maar die trad al op voordat ik de CO2 erin stopte. Wordt nu wel veel erger. Vreemde is dat deze tekenen vertoont van te veel water maar de tensio geeft 208 mBar aan. Overigens is de vergeling alleen op lager gelegen blad zichtbaar.

Nu even de kast een half uurtje open laten staan om af te koelen, gezien de ingestelde waarde (32 graden) verwacht ik wat condensvorming maar dat lost de ontvochtiger wel op. Ik weet wel dat ik het mezelf weer erg moeilijk maak met die CO2

Groeien doen ze dan wel als kool.. Ik gok dat ze vannacht allemaal zo'n 10cm gegroeid zijn in de hoogte. Omdat alles nu zo droog is durf ik vandaag niet zo goed te binden en doe ik dat dus vanavond als het licht net aan is. Dan hebben ze hun rust gehad en zijn de steeltjes net wat flexibeler heb ik altijd de indruk.

9BD9C442-071E-4B19-80B2-8A498F694F05.jpeg A6D48551-D384-409B-ABB4-93097A02808B.jpeg 047CD4D3-666D-44B2-9B8B-CF6641E5E729.jpeg 0CB0710E-87C4-458C-9C52-0AA251FEE859.jpeg 8D731ACF-844D-426C-BB15-90A2F4DAD396.jpeg 4856796C-0292-4336-A103-5CB01F9846B7.jpeg
          Lopend verslag

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            En blijft dit dan veilig voor jou, als die co2 waarden zo hoog liggen , ja? Alles in sneltempo, stofwisseling , verdamping , wortelgroei waarschijnlijk ook he dan. Tof om te zien!

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat is ook precies waar ik bang voor ben. Als het mis gaat gaat het goed mis. Heb dan ook maar een CO verklikker geïnstalleerd die melding geeft aan smartphone. Daarnaast denk ik dat zulke extreme temperaturen ook niet ideaal zijn dus daar ben ik even wat op aan het verzinnen. Dat zijn verschillen van meer dan 25 graden... Ik denk zelf dat de PK125 nog niet helemaal optimaal afgesteld is. Het idee was om deze laag te zetten zodat het CO2 in de ruimte blijft maar ja, dan loopt de temperatuur dus wel gigantisch op. Heb deze nu ingesteld op minimaal 20% en maximaal 100% met een maximumtemperatuur van 29 graden (kan helaas niet hoger).

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            CO2 is veilig tot een maximum van 5% (5000PPM) daarboven treden er problemen op voor de mens. Vanaf 10000 PPM is het dodelijk. Ik kan mijn apparatuur instellen tot een max van 2000PPM, dat is een zeer ruime veiligheidsmarge. Overigens krijg ik het denk ik niet voor elkaar om zo hoog te gaan, de afzuiger trekt dan teveel weg. Het heeft ook geen nut vermoed ik. Van vrijwel alle geteste gewassen neemt de CO2 opnamen boven de 1500PPM niet meer toe. Het nadeel van de generator die ik heb t.o.v. vloeibare CO2 is dat er ook NOx meekomt (bijproduct door verbranding van propaan). Een te hoge concentratie NOx vertraagt de groei en doet de voordelen van CO2 te niet. Je hebt dan dus wel extra kosten maar niet veel meer opbrengst. Daarom is het een beetje spelen met de optimale waarden. Daar gebruik ik deze ronde voor om de volgende ronde vanaf het moment dat de kopjes boven zijn de CO2 vanaf dag 1 erin te zetten. Het idee is dan dat ik ontkiem onder 12/12 en eens goed kijk wat er dan gebeurd qua groei. Dat zal fors minder opleveren vermoed ik maar dat is dan niet erg, de stroomkosten zullen ook een stuk lager zijn en ik kan dan een rondje extra zetten mocht ik niet genoeg hebben. Het belangrijkste doel van die ronde is dan om te bepalen in hoeverre CO2 bijdraagt aan de groei.

5638B3F2-E619-45CA-B730-A34B5BB19C04.jpeg 6D8F9777-F902-418B-B262-92C41DEC9178.jpeg
          Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Wart ik me nu afvraag... wat gebeurde er om half vijf waardoor de temperatuur vanaf dat moment omhoog schiet.... Vannacht toch maar even in de gaten houden. Tot half vijf constant 34˚ en daarna ineens knalt de temperatuur omhoog. Mijn theorie is als volgt, de afzuiger kan het niet meer afregelen waardoor de ppm waarde onder de ingestelde waarde blijft en de generator dus continu blijft branden... Als dat klopt zou ik dus de ppm waarde iets lager moeten zetten of een manier vinden om de temperatuur in die range te regelen. Ik denk aan een slimme thermostaat die de generator uitschakelt vanaf 35˚. FF brainstormen dus

Goed ik ben er dus niet achter wat er om half vijf gebeurde maar feit is dat het gelukkig niet weer is gebeurd. De dames hebben er wel een klap van gehad, veel vergeling maar explosief gegroeid. Ik meet ruim 18cm in 1 nacht dus was zojuist ruim een uur bezig met binden.... Temperatuur met licht aan is stabiel maar nog wat aan de hoge kant, zou graag 2 graden lager zitten. Maar om dat te bereiken moet ik de CO2 toevoeging nog lager zitten dus kijk dit even 2-3 dagen aan. Watervat gaat wel heel snel leeg, dus vanmiddag even zien of ik ergens bloeivoeding kan vinden die in het vat kan. Tenslotte wil ik nu nog niet spoelen maar met 18 liter water in 24 uur begint dat er wel een beetje op te lijken. Het idee is dan om de ec in het vat op te krikken naar 2.8 en dan, het is niet anders, ook maar aanzuren.
          Het is wel een tikje moeilijker dan voorzien... Ik hoop dat ik dit tot een goed einde kan brengen, elke wijziging zie je direct terug nu
          Waarschijnlijk zal ik dus ook iets sneller moeten snoeien dan voorzien want onderin veel vergeling (geen licht) en daarnaast kom ik er ook niet meer tussen met water geven. 1 dame (2e van rechts) staat denk ik iets te nat (weer op 46mBar) dus die blumat heb ik iets teruggedraaid. Is ook de enige pot waarbij de aarde er vochtig uitziet en de toppen blijven iets achter.
          Verder beginnen de eerste toppen nu ook op toppen te lijken en dat geeft dan wel weer goede hoop. Geur is wel wat aan de sterke kant, nadat ik aan de dames gewerkt heb moet ik echt even de ruimte luchten. Niet extreem maar wel aanwezig. Ik was ook bang voor CO maar daar hoef ik geen problemen van te verwachten, de CO concentratie is 000 PPM.

Voeding heb ik vandaag niet gegeven, denk wel dat dat vanavond alsnog nodig is. Ook geen Sugar Royal, die hadden ze gisteren al gehad.

E1D7F703-92D1-42C9-8D63-5D36BB3C2391.jpeg Hier staat 848. De frequentie van het display loopt denk ik ongeveer gelijk met de verlichting dus fotograferen is erg lastig. Temp 39.1 en RH 16%. Nou hangt deze bovenin de kast en daar is het wat warmer en droger dan tussen het bladerdek (31 graden 37%). Zou iets omhoog mogen maar ondanks deze waarden toch nog druppels tussen het blad.
          0B1F41D1-FCE2-4C08-96B5-21130CAE228E.jpeg 7B8AA3B1-0FD3-4F98-B15B-7633D446C665.jpeg D8DE22C1-F013-45D5-9480-F5327DF3C269.jpeg 7077434C-5650-411F-974D-359FD810165F.jpeg EEF4F1A2-B64D-400D-849A-541175D0076E.jpeg
          En zoals je ziet beginnen de toppen ook vorm te krijgen. Ik ga er denk ik wel wat toppen uitsnoeien want heb er nu net iets meer dan beschikbare vakjes en wil eigenlijk steeds 1 vakje vrij hebben.
          De overige foto's zijn een mix van voor en na het binden. Op volgorde zetten blijft hier pure ellende.
          Attached Files
          Lopend verslag

Comment

• Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            het gaat gruwelijk hard zeg. maar je ziet het idd ook geler worden ..

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Van de druppels is me bekend maar had de verwachting dat die bij zo'n lage luchtvochtigheid wel zouden verdwijnen. Alzheimer .. Ik denk dat ik iets omhoog moet met de voeding maar dat wil ik via de blumats gaan bereiken, vergeling gaat erg snel (op de foto's nog lang niet zo zichtbaar als in het echt). Heel apart dit allemaal maar wel leuk. Zou leuk zijn als ik dit succesvol kan afronden maar een inschatting maken qua opbrengst durf ik nu niet. Zou leuk zijn als ik 1 op 1 of meer kan draaien gezien het oppervlak. Vermoed wel dat CO2 beter gaat in een tent met een iets groter oppervlak. 1 M2 is toch wat aan de kleine kant geloof ik.

• mike01
            mike01 commented
            Editing a comment
            Let op met dichtslippen blumat
            Anders volgende ronde grote lekbak Deense bodem eronder en volpompen

Dag 54, 21 dagen 12/12
          Goedemorgen. Mijn eerste 5 KG gas is er doorheen Gaat best snel, dus maar even een LPG vuladapter gehaald. €19,00 voor 5KG is wel een beetje veel van het goede.
          Verder is de temperatuur nog steeds een dingetje, ik ben er geloof ik nog niet helemaal over uit hoe die PK125 werkt. Ik zou denken dat als ik de temperatuur instel op 30 graden dat de ventilator dan harder gaat draaien indien deze temperatuur bereikt wordt. Onder deze temperatuur zou deze dan toch op de minimaal ingestelde waarden moeten draaien?? Nou ja, ik heb in ieder geval de 50 graden niet meer gehaald en dat is ook een pluspunt.
          Ik heb ook het watervat even bijgevuld, zit nu op zo'n 9-12 liter per dag over 5 planten. Dat is best veel en je ziet het ook terug in de planten. Veel vergeling onderin door voedingstekorten. Ik ben even wezen zoeken en zag dat ik nog Hypro Hydro A+B heb staan dus heb van beiden 150ml in mijn watervat gegooid samen met een beetje dripclean. Aanbevolen dosering is 5ml per liter. Vat is net geen 60 liter. Het dient dan ook alleen ter ondersteunende voeding. Even zien wat dit doet. Lastige is dat Plagron Alga Bloom niet geschikt is voor druppelsystemen. Mocht ik deze ronde tot een succes brengen of in ieder geval de CO2 behandeling onder controle krijgen ga ik wellicht een volgende ronde toch met een Deense bodem werken. Ik denk dat dat i.c.m. de airpots best wel eens handig kan zijn (bodem staat altijd van de grond). Ben er nog niet helemaal over uit of ik kant en klare bakken koop of dat ik ze zelf op maat maak. Heb toevallig net een emmer van 20KG bitumen weten te bemachtigen dus zou iets uit hout/polyester kunnen maken.

Verder staan de dames er mooi bij, beetje licht van kleur. Groeien nog steeds als kool (vanmorgen stond alles weer dik 10cm boven het dek ondanks dat de CO2 gift om 23.47 stopte)

IMG_1227.jpeg IMG_1225.jpeg IMG_1226.jpeg IMG_0033.jpg IMG_0031.jpg IMG_0030.jpg IMG_0034.jpg
          Last edited by Voor het eerst; 21 November 2020, 11:53.
          Lopend verslag

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            T'is de moeite kerel !!

Keep it green !!!

Eerste 5 KG gas, geen lekkages? Nee, je had een meter... Kan me niet herinneren dat er zoveel doorheen ging bij mij, of had ik 20 liter gasfles.. Ik hou het even in het midden, mocht ik erop komen, laat ik het weten.
          Maargoed, 5KG gas, dan is een LPG nippel niet heel on verstandig.

PK125 360-400 of 680? als je hier een fan controller tussen zou zetten met temperatuurvoeler, zou je dan niet meer controle krijgen? Normaliter zou die inderdaad harder moeten gaan draaien als die boven ingestelde temperatuur komt. Misschien als je continu problemen blijft houden, een 680m2 erin hangen.
          50 graden is wel heel erg hoor haha! Als ik zo terug lees zou ik ook niet weten hoe je aan die warmte komt, sensor nog wel betrouwbaar verder?

Ik moet eerlijk zeggen dat de deense bodem heel best is voor jou, zeker met automatisch timer voor water. Let wel, misschien is het wel handig om er een verhoging / tafel erbij te zetten, zodat je de bak ook kan laten aflopen. Dat is in het begin nog niet zo erg, maar later als je in je eind week zit, kan dit nog wel een dingetje worden met je LV als de bak niet goed leegloopt.
          Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Zinvolle adviezen idd. Maar helaas heb ik de PK125 EC-TC (680 M3) met ingebouwde fancontroller. Ik weet het nog niet zeker maar ik vermoed dat doordat ik de PPM waarde vrij hoog ingesteld had staan en de daadband op 200PPM de CO2 over een te lange periode toegevoegd werd (werkte precies andersom dan ik dacht) waardoor de temperatuur zo hoog op kon lopen (3KW gasbranders verwarmen het hok best snel ). Ik heb in principe 3 thermometers in het hok met kleine onderlinge verschillen in meetwaarde. 1 Bluetooth thermometer op dezelfde hoogte als het bladerdek (deze geeft de hoogste temperatuur aan). 1 digitale thermometer die ik rechtstreeks kan aflezen en dus als referentie dient (iets hoger geplaatst zodat ik er altijd zicht op heb) en de thermometer in de CO2 sensor. De hoogste en laagste waarde schelen elkaar 7 graden. Deense bodem vind ik een mooi concept maar ik ben nog aan het kijken of dat een beetje te doen is daar ik me liever niet in PH en EC verdiep (het is zo al een wetenschap op zich aan het worden). Momenteel geef ik water via Blumats maar daardoor moet ik de voeding apart geven. Dat is best te doen maar feitelijk heb ik geen idee hoeveel water/voeding ik per plant geef (ok, voeding is een vast gegeven, water is naar behoefte). Luchtvochtigheid is nog niet echt een probleem zolang ik de CO2 generator aan heb staan, eerder te droog dan te nat (heeft al even op 18%RH gestaan). Voor wat betreft de lekkage van gas... Het afblaasventiel stond wel open maar ik vermoed dat dit met de bizar hoge temperatuur te maken had. Ik kan me voorstellen dat de druk in de fles bij 50 graden aardig oploopt. Wat dat aangaat ben ik blij dat ik de gasfles naast mijn afzuiger heb hangen.

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            zijt mor een beetje voorzichtig , da ge den boel ni opblaast !!

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nou wil ik niet zeggen dat dat onmogelijk is maar ik heb nu een thermosensor op de gasfles die zodra de temperatuur van de fles zelf op 50 graden komt alle stroom uitschakelt. Deze moet ik dan weer handmatig inschakelen maar ik hoop eigenlijk dat deze nooit actief wordt. Tevens heb ik een MABO in de ruimte hangen met een brandmelder. Buiten de ruimte heb ik een CO meter en een brandmelder. Alle magneetschakelaren en ventielen zijn Normally Closed ofwel gesloten bij stroom uit. Zou niet weten wat ik er verder aan kan doen om het veilig te houden.

Goedemorgen... Lijkt erop dat temperatuur onder controle is. Iets lager dan gewenst (32 graden) maar de pk125 kan niet hoger ingesteld worden. Ik moet nog zien wat dat overdag gaat doen met de temp (licht uit) maar voor nu ben ik tevreden. Inmiddels wederom half vijf geweest en geen vreemde temperaturen. Denk toch dat het een te hoge ppm waarde was. Kleine doorloop van de blumats gehad, denk dat ik toch gisteren een sensor per abuis aangestoten heb en daarmee verdraaid. Nou we houden het gewoon in de gaten, tensio's zitten er niet voor niets in. (De pot waarvan ik vermoed dat deze doorliep staat op 20 mBar). Vergeling lijkt te stoppen. Einde van deze week maar eens dieven denk ik. Zit zat blad bij wat weg kan.
          735580BD-6652-4FE5-AA54-B7E84BD6C662.jpeg AB63567F-C9BA-4EAF-85CF-EFD1931009C7.jpeg D1A4852C-0855-40F6-8D14-B0DC3E183D1C.jpeg 412F76B3-13B7-43BC-9428-E9CADE73E861.jpeg
          Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            08.04.. De PK125 doet 100% zijn werk. Bij 32.4 graden spint deze op naar 100% vermogen Beter. Dan hebben we die twijfel eruit. Mooi om te horen... Direct nadat de PK125 de ruimte teruggekeerd heeft hoor je de CO2 generator aanslaan. Het verwijderen van blad heeft dus in ieder gezorgd voor betere temperatuur en PPM detectie

Nou niet geheel zoals gepland maar ben maar vast gaan snoeien. Pff dat scheelt veel licht. Heb er een tasje met blad afgehaald, zeker nog niet alles wat ik er af wil. Maar zou kan ik de stress over 2 momenten verdelen en hebben de plantjes nog een paar uur hersteltijd met licht en CO2. Dan mogen ze straks weer lekker slapen.

Eerste 2 foto's zijn vooraanzicht voor en na snoeien.... 5477B4D5-7534-4DD9-84C0-E0A79823D64E.jpeg 81124D3C-8590-414D-AF3D-AD81633E7620.jpeg 9A93B105-67F8-471D-8804-444BCA6F4A03.jpeg E190E9FE-A6C4-46B9-B391-D4B9A634C0A1.jpeg AE6E0392-A2EE-4A06-90FA-0ABF01C82A6D.jpeg CA8C2A15-F0C0-465E-909D-205CDE721263.jpegimage_385484.jpg
          Attached Files
          Lopend verslag

Comment

Mooi !!

Keep it green !!

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Leuke horizon zoveel toppen
              Heb je in iedere pot zo een tensiometer? Die kosten toch rond de 35 eur dacht ik? Zou ze ook zeker aanschaffen maar dan 3 stuks, voor elk soort 1
              Veel verder succes
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ja ik heb er destijds zes aangeschaft, 1 als reserve. Wel een redelijke investering maar je bent na een week al blij dat je ze hebt
            Bezig...
            X