Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemiddag... Ik las zojuist een comment van LR2 over warmte en gestrekte toppen. Nu meldde ik van de week al dat de dames in de hoek enorm strekken.
    Ik heb dit nu even wat duidelijker op de foto gezet, dan snap je wel wat ik bedoel. Wat ik me nu afvraag... deze plant staat recht onder het filter. Kan het wezen dat deze minder CO2 krijgt waardoor deze meer stress van de warmte ervaart? Het zou op zich wel de enorme strek verklaren. Voor de volgende ronde wil ik de generator sowieso in het midden hebben of een andere manier vinden om de co2 wat gelijkmatiger te verspreiden. Ik heb er al aan zitten denken om de afzuiging via de bodem te laten gaan. Warmte blijft dan meer in de kast (tenslotte wordt de koude lucht dan als eerste aangezogen) en het lijkt mij dat de bladtemperatuur dan wat lager komt te liggen dan de omgevingstemperatuur. Dat zou in hun voordeel moeten werken. Tevens zou de CO2 dan dus inderdaad eerst op het bladerdek vallen voordat deze afgezogen wordt. Nou ja, als iemand er ideeen over heeft hoor ik ze graag.

7774A3EE-A2DF-4D34-8E08-F625EF7003E2.jpeg EB268989-6EB0-479A-A00A-D2DCD65CA91E.jpeg 4C6EF5A9-7920-4913-B25A-2A9BAADDE2B0.jpeg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• Penny123
      Penny123 commented
      Editing a comment
      misschien zo een geperforeerde pvc buis tussen de potten laten lopen waardoor de verse lucht gelijkmatig verdeeld word

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Penny123 hoe bedoel je dat precies?? Ik heb al zitten denken om mijn CO2 via een geperforeerde buis te laten gaan maar dat kan helaas niet i.v.m. Risico op onvolledige verbranding en dus CO productie. Nu heb ik in de tussentijd even gekeken wat een airmixer precies doet en ik begrijp dat deze de lucht bovenin weghaalt om deze onderin uit te blazen, dit zou natuurlijk met een simpel ventilatortje en wat pvc pijpen moeten kunnen. Maar zoals jij het zegt klinkt het een stuk eenvoudiger. Kan je iets van een schemaatje tekenen?

• Penny123
      Penny123 commented
      Editing a comment
      owwjaa tuurlijk jij gebruikt geen verse lucht met co2... mijn idee was om je verse lucht binnen te laten komen via die buis... ja dan is jouw idee wel goed pc ventilator[en] in een buis maken van boven na beneden blazen en door de onder ruimte laten komen met een geperforeerde buis

Kan het misschien zo zijn dat je planten zo dicht naast elkaar staan en zo vol zijn, dat ze gaan strekken om elkaar te vermijden, en om de LV omlaag te krijgen omdat ze feitelijk niet kunnen ademhalen door dat bladerdek?
    Als de lucht vol zit met vocht, dan kan de bladmond van de plant zijn water niet kwijt en kan de fotosynthese niet goed plaatsvinden.

Het is een bekend fenomeen dat planten die erg dicht op elkaar staan, een soort wedstrijd beginnen met wie de langste heeft.

Ik zeg het niet vaak en ik raad het zelfs vaak af, maar je hebt zo'n compact bladerdek dat ik denk dat bijna de helft van het blad slecht presteert omdat het overschaduwd wordt door de rest. Hier gaat 'ie dan, dit is een van de eerste en laatste keren dat ik het ooit zal adviseren maar wellicht is het wijs om wat bladeren weg te halen. Ook beter voor de airflow.

Mooi dekkie wel!

Mocht het strekken doorgaan, dan kun je erover nadenken om je lampen iets te verlagen. Als het dan nog doorzet, kijken of je de stikstof kunt verlagen (maar nooit helemaal weglaten!). Stikstof is vaak de laatste oorzaak, maar als je alles al gehad hebt dan kun je er naar kijken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Eigenlijk sluit jouw opmerking enorm aan op het beeld wat ik zie. Ik wilde vandaag mijn verslag beginnen met de opmerking dat het net is of de plant bewust blad afstoot. Onder het net haal ik dagelijks wel een flinke boterhamzak vol aan blad weg door er alleen even aan te voelen. Vaak op het oog gezonde bladeren maar wel gelig van kleur. Lamp verlagen lukt helaas al niet meer. De afstand tot de trekkers is nog maar 5 cm en ik verbaas me over het feit dat ze nog niet verbranden of tekenen van lightbleach vertonen. Ik ga jouw advies dan ook volgen en hoop op een goede afloop. Ik begin daar direct even mee dus zal zo mijn verslag alsnog bijwerken.

Na de opmerking van LR2 ben ik direct gaan snoeien.. Ik ben vrij drastisch aan de slag gegaan en heb alles verwijderd wat een top blokkeert. Dit levert een flinke bak meer licht op. ben benieuwd hoe lang ze nodig hebben om te herstellen.
    Deze foto's zijn gemaakt net voor het snoeien.... IMG_0026.jpg IMG_0025.jpg IMG_0024.jpg IMG_0021.jpg IMG_0016.jpg IMG_0020.jpg IMG_0027.jpg

En deze (op de eerste foto na voor vergelijk) na het snoeien...

IMG_0028.jpg IMG_0029.jpg IMG_0030.jpg IMG_0031.jpg IMG_0032.jpg IMG_0033.jpg IMG_0034.jpg IMG_0036.jpg IMG_0037.jpg
    Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Bijna goed, ik schreef als het goed is dat ze niet meer omlaag kunnen

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Och ja verkeerd gelezen

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Heb ik ook wel eens last van... Met name na een lekkere joint, 's morgens gaat het meestal wel goed

Tss.. had gisteravond nog even foto's gemaakt met licht uit. Die vergat ik helemaal te plaatsen

IMG_1421.jpeg IMG_1417.jpeg IMG_1420.jpeg IMG_1418.jpeg
    Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik moet er eerlijk bijzeggen dat op de foto's met flits het altijd wel wat meer opvalt. Als ik ze vergelijk met de close-up foto's denk ik vooral, eigenlijk zie je het net niet. Wat me wel opvalt tov vorige rondes is dat de harsproductie veel eerder lijkt te zijn. Iedere keer denk ik weer, o ja, ze staan pas x weken in bloei. Ze moeten dus nog ruim 5 weken en ik ben serieus benieuwd of ik alles zo lang goed kan houden.. Het is in ieder geval werk zat. Snoeien was vanmorgen meer dan een uur werk, iedere keer als je denkt dat je er bent zie je weer een nieuw topje onder een blaadje zitten

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Vaak komen de problemen in de 5de week bloei, ik hoop ook dat het wegblijft dan gaat het een goede productie worden als je ziet wat er nu al aanzit. Mooi al die topjes boven het groen uit

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Bij mij komen de problemen meestal in de laatste week. Een daarvan is oogstkoorts

Ik denk dat we dat allemaal wel hebben
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

Nou de snoeibeurt heeft ze niet veel kwaad gedaan lijkt het. Zal aan mij liggen maar het is zelfs alsof het spul groener van kleur is
      Lijken inderdaad iets minder water te hebben gedronken dan gebruikelijk. Verder ziet het er allemaal naar mijn zin uit
      981C4C98-C5DC-4982-8036-C5F31F5080EF.jpeg 5BEEE272-A05F-4D41-97EF-FAC066BA6BA0.jpeg FA870FF1-5DC4-4048-9F0F-9DCFD92035B0.jpeg 345FCC96-3428-4634-B6E9-79AEFC5BA07D.jpeg C7C9FCE0-1B3A-4380-AD16-A43952E12BD4.jpeg 69025B09-B906-4C9F-BA51-6663756A2353.jpeg 81756315-ECF8-4C44-8CD1-10A6B5BCF90D.jpeg 68284521-A29F-4164-83B8-CC45C9CAEF1E.jpeg
      Lopend verslag

Comment

Ziet er als gezond veldje planten uit hoor. Mooi overal topjes!
        Die gestrekte uitschieters gaan dikke knuppels worden, die groeien vol!

Jack ook lekkere weed. Beetje oldskool

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Jack Herer was de eerste wiet die ik ooit bewust kocht in de shop. Lekkere geur en bleek achteraf ook een lekker rokertje te zijn. Omdat ik bang was dat deze uit eigen kweek wellicht zou tegenvallen nooit eerder gezet, dan kon ik in ieder geval als er een oogst tegenzat nog naar de shop voor deze wiet. Nu toch maar geprobeerd en tot nog toe tevreden.

Is jack herrer nu een ww kruising? Kheb dat eigenlijk van eigen kweek , de serie. Daarin zeiden ze dat jack herrer een verdedelde ww soort was , de verbeterde versie!
        Ganja always does the trick.

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Jack Herer van Kera Seeds is een zeer bekende feminised wietzaden soort die ontstaan zijn uit het samenvoegen van de Haze X Northern Light X Skunk. Deze wiet bestaat uit een mooie balans van indica en sativa genetica.

Jack Herer van ons Huismerk Wietzaadjes.nl zijn zaden met zeer goede sativa dominante genetica. Deze wietplanten zijn ontstaan door het kruisen van de zeer bekende Skunk#1 x Northern Lights #5 x Haze.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dus weinig te maken met ww? Als je vroeger naar de shop ging en NLX kocht, was dit dit dan ?

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Volgens mij is NLX een kruising van White Widow en Northern Lights maar helemaal zeker weten doe ik dat ook niet.

Vandaag helaas wat bladproblemen op de middelste dame. Ik heb de vraag al gesteld in het juiste topic maar ik denk dus zelf aan een tekort aan calcium. Vreemd genoeg alleen op de middelste plant echter moet ik in het achterhoofd houden dat deze al vanaf het begin niet zo lekker loopt als de rest, daarom had ik haar in het midden gezet. Hierbij dus dezelfde foto's nogmaals.

Ps de overige foto's heb ik er ook bijgezet. Zijn dus niet allemaal problemen die je ziet
        2A7575D7-634B-48FE-8B32-9514E22A35D4.jpeg 7AB7981A-36E9-45CE-A2EE-82482FCAA827.jpeg 599FC21B-7953-4E96-9472-08B3AB394062.jpeg
        Attached Files
        Lopend verslag

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ik denk ook een calcium probleem, kan ook nog een kalium probleem zijn. Krijgen ze allemaal evenveel voeding? Heb je verslag nog eens teruggelezen en daar kwam ik een vraag tegen voor voeding in een vat, ik heb vroeger met stekken gewerkt en toen maakte wij ook altijd een vat voeding aan en wij gebruikte kristalon meststoffen, goed oplosbaar en kan ook gebruikt worden met druppelsystemen.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Voeding allemaal ongeveer gelijk, in ieder geval niet zo afwijkend dat het dit probleem verklaard. Toppen ogen ook wat minder fris dan van de rest

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Op de foto zie ik dat de pistels ook al wat bruin aan het worden zijn, dan denk ik toch eerder een calcium probleem

Geen goed begin van de 4e week bloei
        Goedenavond.. Het is er niet bepaald beter op geworden. Gelukkig is het maar een relatief klein plantje, ik vraag me echt af wat er mee aan de hand is. Ook ineens opvallend veel vrm
        De rest gaat geweldig, ik kan wel spreken van een witte kerst straks
        uiteraard heb ik mijn tensio's etc allemaal gecontroleerd.

FF2A7402-7191-484B-800A-B735448EAB61.jpeg CFC5D1F5-269F-4BA5-9982-4B636D90B713.jpeg C5584AA9-D307-4C4D-9EA7-CB9E837DFC92.jpeg 5B0A1EAE-D0C9-40FA-8132-FAC79A9E60EE.jpeg A842BE96-2830-45E2-8077-A2E9006F8F7E.jpeg
        Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik drink vrijwel geen bier maar als ik bier drink is het toch altijd hertog jan. Gewoon lekker biertje.

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ik drink ook bijna geen bier maar als Ik er 1 neem is het toch een hertog jan op een lekkere warmte dag

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          heerlijk bier, hertog jan. wat een toppen al zeg. gruwelijk

DAG 72, DAG 25? Bloei
        Echt kut dat je niet kan zien op welke dag je een bericht geplaatst hebt. 3 of 4 weken is nogal een verschil maar hij geeft slechts aan... 3 weken geleden

Geen bijzonderheden vandaag, heb de lampen wat hoger gehangen, maar eens geen voeding gegeven ondanks dat de tensio's 450 mBar aangeven (meer gaan ze niet aangeven want staan nu te druppelen) en maar eens zien wat er gebeurd. Alles begint wel nu wel erg groen te worden dus wellicht dat de eerdere berichten over overvoeding toch wel enigzins in de goede richting zitten. CalMag is een discussiepunt, ik geef het preventief sinds de vorige ronde en ben er wel content mee. Toch lijkt het deze ronde alsof er een gebrek aan calcium is. Ik laat ze dus even gewoon een paar dagen met rust vwb voeding. Het lijkt er wel op of de middelste dame zich enigzins hersteld heeft, er komen weer bloeihaartjes op de toppen. De rest lijkt nog steeds prima te gaan. Wellicht volgende week wat kleine toppen verwijderen om te voorkomen dat ze aan elkaar gaan plakken maar dat moet ik maar gewoon even aankijken. Voorlopig gaat het steeds meer op een sneeuwlandschap lijken, dacht eigenlijk dat jack niet zo hoog in de thc zat.

Even een andere vraag. Van mijn vorige ronde zit alles nu ruim een maand in de pot. Nu zit er 1 soortje bij (gelato41) die maar niet echt droog wil worden lijkt het. Zit in een weckpot van 2L met daarin een 8gram boveda pack 58%. Topjes breken netjes af maar de wiet voelt nog steeds erg plakkerig en verkruimelt dus extreem lastig. Wel een heerlijk rokertje. Kan het zijn dat deze gewoon niet droger wordt?

Even een paar foto's om het verslag van vandaag weer af te sluiten..
        B910A8EE-D0AB-4564-8347-660C605A4F8F.jpeg FAE3F187-7610-449C-87AD-0C843F45E5C9.jpeg B30F2BE6-C634-4BFA-B753-E7EB4A3DE085.jpeg BCA42825-2D9B-40BB-948F-091673756E42.jpeg D8B149E9-2EFE-42C8-964C-F5F9A0F353B6.jpeg
        Lopend verslag

Comment

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Volgens mij werkt dat anders je zal het straks merken met lv meter je kan ook een klein beetje er uit hallen en na een uur is roken meschien is het dan beter tevermalen

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Het roken is fantastisch, het verkruimelen is alleen pure ellende

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Wil je de wiet wat langer bewaren moet je zorgen dat hij tussen de 62 en de 65 % zit, als ik ga vapen leg ik een stukje in een open plastic zakje op de boiler voor een uurtje dan is hij al een stuk droger, de een is ook wat vetter als de ander daarom verkruimeld hij wat moeilijker.

Vandaag besloten om ook de lelijke eendjes op de foto te zitten. Omdat ik even gestopt ben met de voeding voor een weekje heb ik tenslotte weinig anders te doen dan zitten en wachten
        Dus eigenlijk een update van niks vandaag. 3 van de 5 dames blijven netjes rond de 150 mbar en de andere 2 zitten al weer rond de 400. Deze dus een streepje meer gegeven op de blumats, vanavond zie ik het resultaat wel. Zitten niet verstopt want op dit moment aan het druppelen.

Als het zich zo blijft ontwikkelen als dat ze nu doen verwacht ik wel in 2 delen te moeten oogsten. op zich was dat te verwachten want 2 zaadboeren die beiden een verschillende bloeitijd opgeven echter zou je dn verwachten dat daar het verschil ook zou zitten. Maar zoals het nu is verwacht ik dt de middelste (Kera) en uiterst rechtse (wietzaadjes) planten een of twee weken langer moeten.

IMG_0063.jpg IMG_0053.jpg IMG_0052.jpg IMG_0072.jpg IMG_0073.jpg
        Attached Files
        Lopend verslag

Comment

IMG_0048.jpg Schermafbeelding 2020-12-10 om 09.50.12.png image_387672.png
          Last edited by Voor het eerst; 10 December 2020, 09:50. Reden: 2 ingezoomde exemplaren toegevoegd
          Lopend verslag

Comment

• Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            nou tag me dan maar want dan ben ik het alweer vergeten

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik heb het antwoord inmiddels al gevonden in mijn vorige kweekverslagen. Blad wordt bij mij inderdaad altijd eerst amber, dan pas de top. Kan zo een week of 2 tussen zitten lijkt het.

• Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ah ok verklaart een hoop. ik had een paar blaadjes waar ik makkelijk trichomen in beeld kon krijgen en toen rekende ik me al rijk. was een redelijke domper toen ik in de toppen naar trichomen zocht

Even wat nabewerkte foto's uit de vorige update...
          IMG_0046.jpg IMG_0052-2.jpg IMG_0052.jpg IMG_0062.jpg IMG_0056.jpg
          Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Soms is het echt jammer dat je comments niet kunt liken. Maar hou zelf ook erg van plaatjes, zeker als ze een beetje surrealistisch zijn zoals de tweede in deze post

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ik ga ook zo is een fotobewerking's programmaatje zoeken , iets voor nen macbook , iemand een idee welk dat ik best kan gebruiken daar voor ??

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Persoonlijk ben ik aardig fan van Lightroom voor bewerkingen als bovenstaande

Ondertussen druk bezig met voorbereidingen voor het nieuwe jaar? Huidige kweekruimte wil ik om priveomstandigheden een paar maandjes met rust laten dus heb ik maar weer eens wat hout gepakt en een wandje in de schuur gezet. Vervolgens 9cm glaswol er tegenaan en hopen dat ik daarmee de temperatuur enigzins op peil kan houden (vandaag was het er 1,4 graden). Nou ja, we gaan het zien, ik wil proberen te ontkiemen onder 12/12. Weet ook nog niet hoeveel potten er in passen is circa 90x130cm. Ik zet er gewoon een paar in en zie wel.
          Helaas net 1 rolletje glaswol te kort dus morgen afmaken (vloer, plafond en elektra). Wellicht dat er een kacheltje in moet maar dat hoop ik te voorkomen door de aangebrachte isolatie. Bijkomend voordeel van de isolatie zou moeten zijn dat er ook geen warmte naar het dak van de schuur stijgt. Ik begin met een luchtontvochtiger (deze produceert al wat warmte en ontvochtigt dus) en kijk even hoe de temperatuur zich gaat verhouden. Anders heb ik nog een 1000W kacheltje die ik dan 's nachts aanzet om de temperatuur in ieder geval boven de 15 graden te houden. Planning is om afzuiger op zo'n laag mogelijke stand te laten draaien om niet teveel warmte verloren te laten gaan. Of deze ronde succesvol wordt? Ik denk zelf van niet maar wil het toch eens proberen na een aantal verslagen in een schuur gelezen te hebben. Ik reken dus op langzame groei, paarse verkleuring en misschien wel helemaal niets.. We gaan het zien. Als alles goed gaat met de huidige ronde heb ik voorlopig toch zat te roken.
          E7ED9130-6E16-48EB-8759-ED038F3D98ED.jpeg
          Lopend verslag

Comment

Bezig...
          X