Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kleine update... niets gedaan, alleen ontvochtiger geleegd. Deze doet niet veel meer. Verder de omvallende slungels nog eens bekeken. Wilde ze er eigenlijk afknippen want doordat ze letterlijk dwarsliggen blokkeren ze licht. Ik heb ze maar vastgezet tegen de achterwand. Afknippen is zonde want er lijkt nog wel iets groeipotentieel in te zitten en we hadden net de conclusie getrokken dat deze sowieso een weekje langer moeten. Dat wordt een lang weekje

4961EB25-7106-459E-9335-C45F70C2A43A.jpeg 5A781005-5E0A-411A-A069-231E00FB0473.jpeg
    Lopend verslag

Comment

Screenshot_20210104-110536.png

De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

Comment

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        In de omschrijving staat 50-70 inderdaad.
        Als je naar de toppen kijkt zie je dat ook wel.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Tsja... dan plakken we er maar weer een weekje bij aan. Echt waardeloos dat ze schijnbaar niet in staat zijn om de gegevens in ieder geval consistent te vermelden op hun eigen website. Zal nog wel krap worden de aankomende dagen. Denk dat ik dan zaterdag de uiterst linkse omhaal en wellicht die ernaast ook. Dan weekje later de dames rechts hoop ik.

• Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Het is een hybride. Voor de meer indica achtige pheno zal het een bloeitijd zijn van 50 dagen en voor de meer sativa achtige pheno zal het 70 dagen zijn. Volgens mij heeft de JH van Sensi een bloeitijd van 11 a 12 weken

Ook van de site van kera 7-8 weken (49-56 dagen)
      Lopend verslag

Comment

• Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Wat zeggen de trichomen? al een beetje cloudy?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat is precies wat de koorts veroorzaakt, vrijwel alles is cloudy, beetje amber en hier en daar een heldere. Maar de pistels beginnen nu pas te verkleuren (op een enkeling na die al een paar dagen bruin zijn)

• mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Gewoon zo lang mogelijk laten staan, dan zie je het heel snel

Nou ik moet zeggen dat ik er wel een beetje klaar mee ben... Ziet er niet meer uit.. Nou ja we wachten geduldig af, ben benieuwd hoe we het nog volhouden. Vandaag gelukkig al geen tijd om te knippen dus tot morgen staat het zeker.
      EBB3E315-521A-46F2-B3B7-EA22C295DB08.jpeg
      Attached Files
      Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Mijn vorige verslag is nagenoeg dezelfde setup maar dan inderdaad zonder CO2. Over paar weekjes weten we het verschil

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        T'is de max dat je gaat kunnen vergelijken , ben benieuwd , mor ge gaat zeker verschieten da staat vast !!

• Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Tering

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja zeker maar had vorige keer al bedacht dat de grotere toppen beter met de hand gaan. Zit ook nog te twijfelen tussen mes of draad voor de trimmer. Maar ik kan zo in principe wel beginnen mits mijn andere afspraak inderdaad pas volgende week komt.. Even half uurtje geduld dus voor de beslissing.

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Ik vindt alleen spijtig dat je ze in de tumbler kippert dat dan er veel trichies er af geschraapt worden , heel den teelt voorzichtig en dan op't einde de wasmachine is ooooiii , ik heb misschien gemakkelijk praten op een paar uurtjes is bij mij dat job'ke gedaan !!

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik begrijp je zorgen Remco . Daarom schreef I al dat ik de grotere toppen lekker met de hand doen (de toppen waar je wel eer van hebt zeg maar) en de kleinere op de trimmer. Moet wel zeggen dat het meevalt hoeveel er afgeschud wordt.

Laatste foto's voor de oogst knippen met die handel...
      6ED5D6D5-49C8-48D2-9980-3D9F74DD9D0E.jpeg
      Attached Files
      Lopend verslag

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Mooi mooi ik ben eens benieuwd hoe lang ge er werk aan hebt , t'is verdomme wel nen hele boterham als je dat alleen moet doen !!

Suc6 nen kilo 250 schat ik , als't ni meer is !!

Echt wel een bangelijk zicht zoveel toppen , gij komt wel een een jaartje toe met deze voorraad !!

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Succes man, gewoon per plant beginnen en dan doorgaan. Af en toe pauze. Vergeet niet te drinken zo nu en dan. Luisterboekje aan over de frontervaringen van een Panzercommandant in Rusland gaf mij veel afleiding, of een postcast. Katten mogen van de verse blaadjes snoepen.

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Veel werk maar zoveel dikke toppen, da's wel echt indrukwekkend
        Er zit precies niet overdeven veel blad tussen dus het zal wel goekomen

image_391212.jpg Ik ben begonnen met de meest fluffy toppen want bewaar de mooiste liefst tot het laatst (anders flikker ik weer de helft weg omdat ik geen zin meer heb
      Dit zijn dus de lange slungels rechts. Grof geknipt nat gewicht van deze plant met bovenstaande fluffy zo resterend....834 gram, nat gewicht na de trimbeurt vermeld ik zo, ga inderdaad per plant werken want dit is veeeeeeel knipwerk. Moet er vandaag minimaal 3 doen i.v.m. Ophangen droognet
      Lopend verslag

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Wow da's veel die natte weging, dat gaat een mega opbrengst worden van zeker 2gr/w. Daar kunnen de beste kwekers een puntje aan zuigen dat haken ze nooit. Goed bezig

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        2e plant is ook om. 766 gram nat grof geknipt. Totaal netjes geknipt tot op heden 1208 gram. Foto's maak ik aan het einde wel ff van het resultaat. Zit ondanks de trimmer veel meer werk in dan gedacht (en we knippen al met zijn tweeen)

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        En weer een klaar. Niet gewogen nog, begin een beetje vermoeid te worden en die cookies slaat er ook aardig in Heb geloof ik wel eens verteld over mijn conefiller. Heb net 1,4 gram cookies in 1 joint weten te krijgen

Gewoon ff grappig.. dit is een van de gemiddelde toppen van 2e plant links. Stuk of tien heb ik er van. Knip ze wel klein want droogt fijner vindt ik.
      9F137AAE-5C45-4A63-9085-1E9E93829EBB.jpeg 11EC6B2D-6463-4944-820F-6980E52CCC11.jpeg
      Lopend verslag

Comment

Klaar op 1 plant na. Deze laat ik nog een weekje staan. Maar het is veel vind ik. 2732 met naar mijn mening redelijk strak knip werk.
        Attached Files
        Lopend verslag

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          goe gewerkt dus !!;-

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Was misschien even handig geweest om te vermelden dat de topjes op die kooi de topjes zijn waarin ik schimmel vond. Zometeen kast schoonmaken en dan de droogtent in de kast. Zal nog wel even wat moeten regelen om dit in te gaan curen want heb nu slechts 6 2 liter potten vrij en denk niet dat dat gaat passen

Goedemorgen dames en heren... nachtje rust deed me goed. Net hok opgeruimd zover mogelijk, helaas gaan de topjes gedroogd worden onder 12/12. Nou ja dat is niet anders, aan de andere kant is het nog maar een paar dagen (denk 4) voordat de laatste dame zo ver is. Nu mooi verdeelt in de netten, denk wel dat ik even 2x per dag moet omwoelen om rot te voorkomen (net ligt eigenlijk te vol). Wel blij met de tumble trimmer, dit heeft er voor gezorgd dat ik gisteravond rond 22.00u klaar was. Dat was dus circa 12 uur knippen met 2 man. Anderzijds, aangezien alles klein geknipt is kan het zometeen vrijwel rechtstreeks de weckpotten in. Ik ben benieuwd hoeveel potjes ik zo kan vullen. Ik schat droog gewicht op 950 gram. Zeer tevreden dus.

15031272-D3AF-460A-9792-7E0DCC4A0292.jpeg 0999346C-0C8D-4DE1-B110-E539C006C907.jpeg 4005320E-A143-4494-AF44-A200DB793D55.jpeg
        Lopend verslag

Comment

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Jezelf overbodig quoten in een comment.
          Nice.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ben het vaak met je eens. Maar waarom dit overbodig is snap ik even niet, het is het antwoord op een opmerking

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Het kan ook helemaal zonder de quote

Afsluiting Kweekverslag:
        • Kosten stroom (zonnepanelen buiten beschouwing gelaten): €173,18
        • Kosten gas €76,00
        • Kosten potgrond €54,00
        • Kosten Å»aden €24,50
        • Kosten Voeding €40,00
        • Overige kosten €250,00
        Totaal kosten deze ronde: €617,68
        Totaal verwachte droge opbrengst (incl. nog te oogsten plantje) ruim 1000 gram, tot definitieve weging reken ik dus met 1000 gram. Kosten per gram wiet €0,62

Dit zal natuurlijk nog even aangevuld worden met eindgewicht en rooktest.

Samenvatting: Redelijk soepele kweek met slechts enkele spannende momenten. Totaal 62 gram aan natte toppen weggegooid i.v.m. (verdenking van) toprot. CO2 voegt zeker iets toe en blijf ik in de toekomst gebruiken. Het drijft de kosten flink op maar de opbrengst ook. Nadeel is wel dat de toppen iets meer fluffy zijn dan ik onder led gewend ben.

Kera Seeds doe ik niet nog een keer, de mooiste planten waren toch wel de huismerk zaden en van de huismerk zaden ontkiemden er 2 van de 2. Van de Kera zaden ontkiemden er 3 van de 5.
        Totale duur van deze ronde exact 100 dagen. Dat is mooi
        Conclusie van deze kweek: Tot nog toe zeer geslaagd (uiteindelijk bepaalt de smaak, geur en effect de definitieve conclusie)
        Last edited by Voor het eerst; 8 January 2021, 12:48.
        Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          De smaak ben ik ook erg benieuwd naar. Jack Herer was mijn alll-time favoriet toen ik nog in de shop kwam

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          JH ook 1 vd favoriet, uitstekende balans 'werkersweed' VS bodybuzz chillnezz mits proper afgebloeid

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Precies dat... Maar ik denk dat ik bij de shop hier meerdere keren erg goede Jack heb gehad (betreffende shop heeft er meerdere malen mee in de highlife gestaan) dus het vergelijk is straks spannend.

Mooie oogst mag je trots op zijn.

Maar ben ik nu de enige die het niet netjes geknipt vind? Als ik de toppen zoals onderstaand knip vallen de gewichten ook een stuk hoger uit. Ik zie meer blad dan wiet?
        image_391242.jpg

Zelf knip ik zo:
        Screenshot_20210109-191348_Gallery.jpg

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Lijkt een beetje op chernobil-top haha

• RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik zou even naar mijn afgeronde verslagen kijken. Ben eigenlijk wel van mening dat mijn topjes er in de regel na het drogen en cured erg mooi uit zien. Waar je nu naar kijkt is te veel wiet in een te klein net, dat klopt. Zal dus wat langer duren voordat het droog is. Maar daarna gaan ze minimaal een maand de potten in en dan komt alles weer goed

Goedemiddag... Inmiddels beginnen de toppen een beetje hun definitieve vorm aan te nemen. Drogen gaat sneller dan gepland dus zo de ontvochtiger een tandje lager zetten. Ik wil toch wel minimaal 8 dagen drogen tenslotte. En heb ze liever net iets te vochtig dan net iets te droog in de pot. Maar zien er eigenlijk best aardig uit. Uiteraard zijn ze niet zo mooi als handgeknoopte toppen maar even de vinger langs de suikerblaadjes en ze breken er mooi af met onderstaande als resultaat.

A0AFBA45-8868-4CFA-B7B0-BFD5C39851F6.jpeg 45D98F3A-9477-4FC0-B998-400B39DF8A40.jpeg
        Lopend verslag

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Die toppen op de foto's vallen toch wat tegen en dat bedoel ik niet lullig want je werk er hard voor. Ik zou echt andere genetica pakken zoals Super Skunk van Sensi. Dan heb je meer plezier van je werk. Of dit moeten de dunnere toppen zijn, dat kan ook nog.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Het zijn kleine toppen. Zeker waar. Ik beoordeel ze op zijn vroegst eind volgende week. Dan is het meeste vocht eruit en weet ik of ik van een geslaagde kweek spreek

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Laat ze je smaken , ziet er lekker uit !

Goedemorgen... Alles is (iets te) droog. Vanavond hopelijk verdelen over de potten mits deze binnenkomen. Slechtste oogst ooit. Zitten zeker een hoop mooie toppen tussen maar ook een hoop zooi. Zal dan hopelijk vanavond ook het eindgewicht weten. Weet wel dat ik ongeveer de helft voor olie ga gebruiken. Jammer, maar het is niet anders.

De toppen die wel naar mijn zin zijn heb ik voor het plaatje even in een potje gestopt. Wat betreft het effect... Precies zoals ik het wil hebben. Smaak is ook al best redelijk

IMG_2029.jpeg IMG_2026.jpeg IMG_2028.jpeg 8CE4B7EE-9BA9-4566-BCF5-B1BF48F4CFC1.jpeg
        Lopend verslag

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Penny123 ik ben uiteraard wel tevreden met wat er wel is maar idd het kan beter. Hoeft echt niet meer te zijn, maar iets compacter was fijn geweest. Maar goed, voorlopig heb ik meer dan genoeg om nog een ronde of 2-3 te kunnen verneuken dus we blijven gewoon doorprutsen. Ik denk zelf dat ze te weinig (voedings-)water hebben gehad en de temperatuur was soms ook wel erg hoog.

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Licht en eten !!

Goedenavond... Even een update. Vrijwel alles is droog, nog beetje knipafval wat ik nog te drogen heb liggen maar dat was het. Valt toch wat tegen. Zit op 521 gram goede harde toppen, 177 fluffy maar rookbare toppen en dan nog circa 74 gram niet rookbare rotzooi omdat het zo fluffy is dat het in je handen verkruimelt. Maar dat hadden we eigenlijk al voorzien. Totaal dus 772 gram droog. Niet ontevreden maar ik kom dus maar niet over dat gewicht heen. Dan kan ik eigenlijk alleen de conclusie trekken dat ik de ronde met 1 mars hydro i.p.v. 2 veel geluk gehad heb of dat ik gewoon tegen de max van mijn kweekruimte zit. Ik denk het laatste maar er zijn hier vast wel mensen die al eens meer dan 600 gram/M2 hebben gedraaid? Nu uiteraard nog benieuwder naar de opbrengst van de 12/12 ronde. 0,25 m@ meer oppervlak....
        Lopend verslag

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          38 liter pot zal ook wel wat doen , waar gaat ge blijven met die grote zware wortel kluit ??

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          600 watt. Die wortelkluit vermaal ik en strooi ik over mijn gazon

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
      Bezig...
      X