Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ever (AF in Batmix) - 1x Fat Banana 1x Northern Light - TS1000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

DAG 23 - IS HET DAN MISSCHIEN DE PH

Temp - 26.0c
    LV - 70

Binnen afzienbare tijd ben ik verplicht de filterinstallatie te gaan gebruiken. Er hangt al een lekker geurtje rondom de tent! Om nog even (al)weer terug te komen op dat klauwblad; ik denk niet dat de dames echt op de tocht hebben gestaan. Vandaag had ik een helder moment en kwam tot de conclusie dat het allemaal is begonnen vlak nadat moest beginnen om ze regelmatig water te geven. De eerste keer kregen ze nog wat afgezuurd water wat ik nog had, maar daarna ben ik uit gemakzucht overgestapt op mineraalwater (Jumbo eigen merk). Ik denk dus dat het een PH dingetje is (te laag?). Catalina drinkt veel meer dan Blanka, maar laatstgenoemde begint ook al met hetzelfde blad, wel in mindere mate. De emmer water staat al een dag klaar, dus vanaf morgen weer lekker afgezuurd spul. Ben benieuwd wat het nieuwe blad dan gaat doen.

20201112_181252.jpg 20201112_181317.jpg 20201112_181342.jpg 20201112_173512.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Jumbo water is ph 7.5!!

Dus.

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Kon het op de fles niet vinden. Wel dit en dat per liter zoveel %. Dacht ik het ook eens bij het rechte eind te hebben. Je maakt het me ook niet makkelijk!

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Spa blauw is 6.0, de jumbbo had ik laatst gemeten.

Wel opletten hoor, flessenwater zit minder stoffen in dan regenwater of kraanwater!!

VRAAG

Voor de verandering vandaag even twee berichten, want ik heb een vraag ivm de afzuigventilator. Ik heb de GT125-2 gekocht ( https://www.rajatrading.nl/nl/gt-125...toffilter.html ). Zo'n ding met twee standen. Doet prima zijn werk hoor, maar de zachtste stand is me qua geluid eigenlijk al net wat te hard. Kan ik met elke fan controller het vermogen wat terugschroeven? Zie bijvoorbeeld https://www.rajatrading.nl/nl/cli-ma...ontroller.html

Op de afzuigventilator staat namelijk "not electrically adjustable". Misschien zoek ik er wel (weer) teveel achter, maar het komt op bij over dat deze afzuiger niet geschikt is voor fan controllers?

Comment

• Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Dat dimmen hangt maar af van het vermogen! Als jou dimmer van 230watt tot 1200watt werkt en je hebt een afzuiger van 100watt dan werkt dit ook niet!

Voorbeeld
      Ik had eerst een goedkope badkamerfan deze op de dimmer aangesloten volgas of brom

Maatje van me had de zelfde dimmer zwaardere afzuiger ging prima!

Gr

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Thnx Rickysticky. Heb 'm al wel door; genoeg huiswerk te doen.

• Canaboid
      Canaboid commented
      Editing a comment
      Ik heb dezelfde set en op stand 1 hoor je hem inderdaad nog wel goed.
      Als ze nog zo klein zijn heb ik hem maar 15 min per uur aan en snachts om de paar uur 15 min.
      Bouw dat langzaam op.
      Pas als ze in de bloei staan heb ik hem constant aan.
      Tijdens de groei heb ik de LV liever ook hoog.

Afzuiging maakt herrie, is het niet de ventilator, dan is het wel de lucht. Als je nog minder geluid wil dan dit apparaat, dan wordt het ook gelijk een stuk duurder. Let wel, zelfs dan hoor je het, zeker als je erop let. Omlaag draaien van het vermogen gaat je afzuiger nou niet echt minder geluid laten maken, daarvoor is isolatie nodig.

Je koelkast maakt geluid, je afzuiger bij koken maakt geluid, je verwarming maakt geluid. Je PS5 maakt geluid (hoewel die dan echt wel stil zou moeten zijn, mag ook wel voor formaat kweektent....).

Ik heb een veel goedkopere, met ook goedkoop buisje erbij. 36Db vandaag gemeten. Omdat ik toch bezig was, mijn afzuiger in de keukeh 49Db op laagste stand.

Als ik dan ooit iets seskies wil, dan zal het een Soler en Palau worden. Maar ik denk dat die dag niet gaat komen.

Comment

• WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Met een buisventilator? Dat wordt toch lastig. Zelf wil ik ook graag wat minder geluid, maar ik wil geen soft box met regelaar. Uiteindelijk is dat de enige echt oplossing.

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Snap wat je bedoeld idd. Zal morgen eens aan de knutsel gaan en de afzuigfan in de tent hangen. Controller erbij en als dat niet voldoende blijkt toch maar €150 - 200 aftikken voor een softbox. Had nog zo aan mezelf beloofd; je gaat geen €1000 uitgeven aan je eerste setup. Komt wel aardig dichtbij zo haha.

• Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Mijn box heeft 90 euro gekost, mijn dimmer bij de gamma geloof ik 45eutjes ofzo?
      Ik heb er geluk aan dat dit toevallig op elkaar werkt (had de dimmer daarvoor gekocht...)

Ik kweek op 78cm2 op 190 hoog

Op de afzuigventilator staat namelijk "not electrically adjustable". Misschien zoek ik er wel (weer) teveel achter, maar het komt op bij over dat deze afzuiger niet geschikt is voor fan controllers?
    Dat staat er inderdaad.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Da's minder. Helaasch.

DAG 24 - TERUG OP AFGEZUURD DIEET

Temp - 27.5c
    LV - 62

De dames hebben vandaag weer water gedronken dat WEL goed voor ze is. Dit blijf ik vanaf nu doen, dus ik ben benieuwd of het nieuwe blad ook zulke lelijke punten gaat krijgen. Het zal in elk geval een wijze les zijn voor een volgende kweek! Als ik naar Catalina kijk, pfff... Overal nieuwe takken en scheuten. Prachtig om te zien. Helaas krijg ik haar daardoor met de dag minder goed op de foto. Ze doet het in elk geval goed! Het filtersysteem nog steeds niet goed opgehangen. Dat wilde ik vanavond doen, maar in plaats daarvan ben ik gaan pilsen.

Anyway, niet slecht voor twee AF'tjes regelrecht de Batmix in. Agnieszka heb ik overwogen om uit de tent te halen. Besloten om haar te laten staan zodat ik ook kan leren hoe het hele groeiproces van een veel minder plantje in elkaar steekt.

20201113_200813.jpg 20201113_200858.jpg 20201113_200954.jpg 20201113_200450.jpg

Comment

Wat jammer van dat ene plantje. Die andere 2groeien als kool, ik hoop wel voor je dat ze rap in de bloei geraken, anders groeien die dadelijk nog de tent uit. Een plant begint rare bladpunten te krijgen ze buigen zelfs compleet naar benee. Even opletten

Comment

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Ik hoop inderdaad dat ze snel in bloei gaan. Het is maar 1.60 hoog en je verliest natuurlijk al veel ruimte door de pothoogte, lamp en filter. Die bladpunten tja, het is wat. Het word niet erger, dat is het meer. Puntjes gaan hangen maar de vlekken worden niet groter. Vandaag weer begonnen met afgezuurd water, hoop van harte dat het water dat ik ze eerst gaf een te hoge PH had. Sterker nog; daar is al m'n hoop op gevestigd, want anders zou ik echt de oorzaak niet weten.

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        De planten vinden het niet fijn als er te veel fluctuatie in de pH waarde zit, maat gaat goedkomen. Behalve als je zo'n autoflowers kweekt als Corleone had afgelopen seizoen.

DAG 25 - MOI

Temp - 28.8c
      LV - 60

Beetje hoge temperatuur vandaag. Afzuiger zoals de luie hond die ik soms ben nog steeds niet aangesloten. Zonder na te denken de verwarming aan gehad vandaag, dus het was een warmer dagje dan gebruikelijk voor de dames. Het lijkt er op dat het klauwblad zo ongeveer is stopgezet. De nieuwe aanwas heeft er in elk geval minder last dan als ik dat zo eens bekeek vandaag. Beide gezonde dames even grondig bestudeerd. Blanka, de compacte lagere, ziet er het gezondst uit. Ze maakt alleen nog geen (ik noem het maar even zo) takken aan waar de toppen uiteindelijk aankomen. Daarentegen heeft ze wel een stam waar je u tegen zegt. Catalina drukt uit elke lichaamsopening een tak en lijkt qua groeien mijlenver op Blanka voor te liggen. Kan dat komen door gebrek aan licht door Blanka haar compactheid? De lamp hangt nu op 50cm en dat trekken ze prima.

En nu gao ik bier drink'n mjunge!

20201114_204150.jpg 20201114_204213.jpg 20201114_204236.jpg 20201114_204302.jpg 20201114_200405.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        O jee, een stadjer die gronings probeert, gok ik even.

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Heel goed, maar proberen? Kin knauw'n as de beste haha

DAG 25 -

Temp - 26.2c
      LV - 70 (net water gehad)
      20201115_212212.jpg 20201115_212230.jpg 20201115_212258.jpg 20201115_211537.jpg

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Agnieszka op een verhoogje plaatsen mss?
        En zou je niet met een bochtje kunnen werken tussen filter en ventilator? Heb ook tentje van 70x70, gewone buisfan van 100 mm , hetzelfde van jou?

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Ik zal er eens een foto van maken hoe het er bij hangt. Denk dat ik het filter beter een kwartslag kan draaien en dan idd een bochtje oid. De fan hier is 125. Het verbinden is het probleem niet. Alles passend maken wel. Het liefst maak ik ook gebruik van de middelste stang in het dak van de tent, maar die ligt los en ik zie al gebeuren dat ie me er een keer afdondert met RIP plantjes als gevolg.

Agnieszka ga ik verhogen! Bedankt voor de tip. Zo simpel en zelf nooit opgekomen.
        Achteraf was een groter tentje een beter idee geweest, maar daar heb ik de ruimte in dit huis niet voor. Druk op huizenjacht en daarbij hou ik serieus rekening met een ruimte voor het kweken.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Heb ook klein tentje gekocht om later als voorgroeitentje en of droogtentje te gebruiken , zoek ook naar die extra ruimte wanneer ikga verhuizen

DAG 26 - BORING AF

Temp - 25.8c
      LV - 69

Vandaag alleen de gebruikelijke foto's. Er is namelijk geen reet te melden. Plantjes vragen nergens om en ik heb niks aan ze gedaan. Cat krijgt overal op de steel kleine witte takjes, springt ze in bloei?

20201116_194950.jpg 20201116_195009 (1).jpg 20201116_195029.jpg 20201116_175105.jpg

Comment

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Mooi man! Had verwacht dat het langer zou duren. Benieuwd hoe dat eruit gaat zien en hoe sterk de geur dan wordt tov nu.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zou die lv meter aan de wand hangen ofzo, in ieder geval niet plat op de vochtige potgrond. Ik denk dat dat een wat vertekend beeld geeft?? Zou je eens kunnen testen.

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Dat is best een goed idee inderdaad, Takketoelli. Ga ik gelijk doen!

DAG 27 - BLANKA IN DE ACHTERVOLGING

Temp - 26.4c
      LV - 42
      Tot slot de vraag over hoe ik het best foto's kan maken van de ladies. Ik gebruik nu gewoon mijn mobiele telefoon (Samsung S10 Ultra) met de lamp uit en de flits aan, maar ik vind de foto's uit andermans kweekverslagen vaak tig keer mooier, meer kleur hebben en scherper zijn dat wat ik jullie dagelijks door de strot druk. Tips? Hoe doen jullie dat?

20201117_213717.jpg 20201117_213743.jpg 20201117_213808.jpg 20201117_212857.jpg

Comment

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Geen flauw idee. Beginnersfout 1 is dat ze AF zijn en in Batmix staan. Dus misschien teveel N, al doen ze het verder perfect. Beginnersfout 2 is dat ik ze een tijd mineraalwater met te hoge PH heb gegeven, nu krijgen ze afgezuurd water. Maar goed, problemen breiden zich verder niet uit en alles lijkt te stabiliseren.

• Pieredraaier
        Pieredraaier commented
        Editing a comment
        het is wel.handig om te weten wat de start ec van je kraanwater is als je straks gaat voeden.

En ze groeien op zich wel mooi idd.

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Het word de volgende keer sowieso een andere bodem. Voeding geef ik inderdaad nog niet. Heb alles wel in huis hoor, maar ben bang dat wanneer ik de Blankabitch () wat Grow geef ik haar helemaal kapot maak juist doordat ze in Batmix staat en na amper 4 weken al voeding zou krijgen? Als in teveel voeding.

DAG 28 - VIER WEKEN OUD

Temp - 31.4C (!!!!)
      LV - 30

Sinds de thermometer aan de wand hangt geeft ie extreem hoge temperaturen aan. Ongeveer 7 graden meer dan eerst, dus ik vraag me af of ik niet al die tijd onder te hoge temperatuur heb gekweekt. Wat is een goede plek voor een thermometer in de tent?vraag of het veilig is om GROW te geven aan Blanka in BATMIX zonder dat ze hier een overschot aan voeding van krijgt en de boel blokkeert? Zou graag zien dat ze wat hoger word zodat de toppen wat makkelijker onder het blad vandaan komen. Die blijven nu een beetje achter bij haar grote zus. Muchos gracias!

20201118_154354.jpg 20201118_154415.jpg 20201118_154440.jpg 20201118_154126.jpg

Comment

• kapsalon
        kapsalon commented
        Editing a comment
        Die verlepte zou ik weggooien.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Thermometer op plant hoogte onder een afdakje.

DAG 29 - MET INNIGE DEELNEMING

Temp - ?
      LV - ?

Vandaag afscheid genomen van Agnieszka, dus we gaan van 3 planten naar 2. Het is beter zo. Denk dat op 60x60 twee dames ook wel de max is. Blanka heb ik op de doos van de afzuigfan gezet zodat ze wat hoger staat. Wie wat bewaard die heeft wat. Ze staat nu even hoog als Catalina, wie weet wat dat uithaald! Ze hebben allebei rond de 350ml water gekregen. De onderste bladeren worden wat slapper en geliger, maar dit hoort schijnbaar bij het proces. Langzaam maar zeker worden ook de toppen zichtbaar. Gaan we de 5e week alweer in. Pfffff, gaat snel man!

20201119_191544.jpg 20201119_191601.jpg 20201119_191403.jpg

Comment

Gisteren was onderstaand vlekje nog lichtgroen. Beide planten hebben nu onderin 2 bladeren met zo'n bruine vlek. Wat zal het zijn, een Calmagje?

20201120_142538.jpg

Comment

DAG 30 - CALMAG

Temp - 28.5
          LV - 31

Wat mijn vorige post betreft heb ik het op een tekort van Calcium en/of Magnesium gegooid. Gelukkig had ik dat al van tevoren aangeschaft. Dosering ging nogal moeilijk. Het is dus een een ml per liter. Een theelepel schijnt dus 2ml te zijn, maar ik heb natuurlijk weer twee soorten theelepels. Groot en klein ffs. Dus ik heb de kleinste maar gepakt en deze voor zo'n driekwart gevuld. Kwam ook nog een fles Topmax tegen. Daar heb ik alleen Catalina van laten proeven, want haar toppen zijn wat verder dan die van Blanka. Topmax schijnt niet tot voeding te behoren, ook niet bij AF's dus op hoop van zegen. Als ze nu van alles en nogwat last gaan krijgen weten we in elk geval de oorzaak. Hoe doen jullie dat trouwens, het doseren van voeding. Met pipetjes ofzo? Verder hoop ik zo dat Calmag de oplossing voor het bladprobleem is. Ik zei dat elke plant twee aangetaste bladeren had, het zijn er dus meer dan 5 per plant . Vooral aan de onderkant. Volgens m'n research schijnt een Calmag tekort dus veel voor te komen bij LED kwekers en dan vooral vanaf ongeveer week 5. Ik voldoe aan beide voorwaarden, dus fingers crossed!

20201120_204932.jpg 20201120_205437.jpg 20201120_204551.jpg 20201120_204614.jpg

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            CaMg zijn 11 duppels, en Silic Boost 8 geloof ik. Dus test dat gewoon eens uit per vloeistof. Pipet grootte zal ook schelen. Erg handig ja, ik geef weleens kwart ml mee, gewoon druppels tellen

• Swaghenkie
            Swaghenkie commented
            Editing a comment
            Gaat goed ! Al lekker aan het bloeien.

• TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Zeker. Een feestje voor je neus als je er boven hangt!

DAG 31 - MEER CALMAG

Temp - 26.0c
          LV - 3920201121_192335.jpg 20201121_192047.jpg
          20201121_192314.jpg 20201121_191859.jpg

Comment

Bezig...
          X