Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek met twee Cookies Gelato, 1 Blackberry Cake, 1 Buttercream Gelato

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

IMG_20210227_100018.jpg Ze hangen nu nog even te drogen in een soort van waxinelichtjeshouder...
    IMG_20210227_101158.jpg ​​​​​​...​​​​​​...
    maar ik ga ze zsm drogen in tent 1. Als de andere toppen van CG3, CG1 en Blackberry Cake 2 ook zover zijn

Met de meiden in tent 2 gaat het eveneens de goede kant op. Hier eerst een groepsfotootje van vanmorgen:
    IMG_20210227_092522.jpg Rechts Cookies Gelato 2, linksachter Blackberry Cake 1 en linksvoor het Buttercream Gelato-plantje. Op die vijf 'kleintjes' rechtsonder kom ik later terug

Met name CG2 lijkt de laatste dagen in de late bloeifase/rijpingsfase terecht te zijn gekomen. Ik zie steeds meer oranje- en bruinkleurige haartjes en haar trichomen beginnen ondertussen melkachtig te kleuren, hoewel ze ook nog steeds witte haren heeft. Kijk maar:
    IMG_20210227_121937.jpg BC1 en het Buttercream Gelato-plantje hebben nog steeds vrij magere en redelijk pluizige buds, maar ik hoop dat daar in de.komende week nog wat verandering komt. Zo schiet het nog niet direct op. Check hier een top van BC2...
    IMG_20210227_123202.jpg ​​​​​​. ..en hiero een budje van het Buttercream Gelato-plantje:

IMG_20210227_125131.jpgIMG_20210227_092716.jpg ​​​​​​Ter info, van voor naar achteren: Bruce Cookies 2, Bruce Cookies 1, Bruce Cookies 3, Runtz en Buttercream Gelato (2). De grootste vier zijn nu tien dagen oud, Bruce Cookies 2 drie dagen.

Ik ben verheugd om te zien dat de ontkiemingsfase en ook de zaailingfase van de vijf meiden een stuk voorspoediger verloopt dan in de eerste ronde. Dat komt mijns inziens vooral omdat ik ze nu vanaf het begin gelijk een goede voedingsbodem heb gegeven met een mix van universele potgrond, een klein scheutje groeimiddel en een beetje zeevogelguano. Het licht staat er trouwens ook vanaf het begin goed op en hangt ook op de goede hoogte. Door schade en schande ben ik echt een beetje wijzer geworden

​​​​​​Goed, dit was het weer voor even, beste medekwekers.

Tijd voor belangrijkere zaken (​​​​​​).

Peace!

Pafdaddy

Attached Files

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ze zijn toch ook wel iets gestrekt of vind je dat bijzaak? Zien er verder goed uit
      Die toppen ook, glinsterend boeltje hier steeds

• Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Rietslang Dat strekken (bij die zaailingetjes bedoel je?) probeer ik de komende keer wel te verhinderen Ze stonden in het begin nog teveel in de schaduw van die grote meiden. Bij het overpotten los ik dat wel op., denk ik.

Dank verder voor de mooie woorden

Doe je je toppen wel drogen in het donker?
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Ja, doe ik

Hallo luitjes,

Op dag 138 van mijn eerste binnenkweek heb ik C(ookies) G(elato) 3 van top tot teen geoogst. Dit was wat er vanochtend nog van haar over was:
    IMG_20210301_102821.jpg En zo hangen haar buds nu te drogen in mijn 'droogkastje':
    IMG_20210228_222246.jpg Dit kastje is overigens een oude tv-kast die ik voorlopig ga gebruiken voor het drogen, zolang tent 1 daar nog niet vrij voor is. Om het zowel donker genoeg te houden als de luchtcirculatie in gang te houden, heb ik de volgende oplossing bedacht ():

IMG_20210301_110554.jpg Ik ben inmiddels ook al begonnen met het van CG1. Zij ziet er mooi en rijp uit. Zie hier de eerste top die ik een uurtje geleden van haar geroofd heb:
    IMG_20210301_101909.jpg In tent 1 is ondertussen al behoorlijk wat meer ruimte ontstaan:
    IMG_20210301_102650.jpg
    Met de meiden in tent 2 en mijn nieuwe aanwas gaat het overigens ook de goede kant op. Daarover in de volgende update vast meer

Remco Van het eerste dunne gedroogde takje van CG 3 heb ik gisteren mijn eerste stikkie gerookt. De wiet had nog wel wat langer mogen drogen, proefde ik, maar de smaak was nu al behoorlijk goed en ik voelde ook even een duidelijke high. Ik verheug me nu al op de rest van mijn oogst

Dit was het weer voor even beste medekwekers.

Rustig aan!

Pafdaddy

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik zou een paar draadjes spannen in het kastje, ligt de wiet niet zo op elkaar, waardoor je weer schimmel kunt krijgen.

• Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      @ Corleone1933 Dank voor de tip! Ze hangen inmiddels allemaal los van elkaar.

IMG_20210302_162031.jpg
    Zo te zien waren bijna alle haren oranje of al bijna zover en toen ik wat verder inzoomde zag ik ook zo'n tien tot 20 procent amberkleurige trichomen. Dit zou HET moment moeten zijn waarop de plant zijn volle potentie heeft aan THC, volgens die gasten die ik volg op YouTube. Mijn conclusie dus: de erin.

Voordat ik CG1 kopje kleiner maakte, heb ik haar nog wel even zonder SCROGrek op de foto gezet, zodat ik een mooi aandenken aan haar heb:
    IMG_20210302_132940.jpg En hier (let op: niet voor tere zieltjes! ) toen Pafdaddy met zijn schaar langs was geweest:
    IMG_20210302_161629.jpg Maar zeker niet getreurd hoor, want al haar - niet al te grote maar wel compacte - buds hangen nu te drogen in mijn zelf ontwikkelde droogrekje, oorspronkelijk afkomstig uit mijn vrieskist
    Kijk ze hangen in mijn 'droogkastje (rechts achter mijn 'droogkandelaar', waarin CG3 sinds eergisteren hangt:
    IMG_20210302_160725.jpg Ik laat Blackberry Cake 2, hier vanmiddag nog even op de gevoelige plaat gezet....

IMG_20210302_162427.jpg ..., nog een paar dagen rijpen totdat zij ook de eerste amberkleurige trichomen vertoont. Daarna mag zij ook naar de kapper om gekortwiekt te worden

Nadat BC2 ook om is kan ik mij volledig gaan richten op de tweede ronde in tent 1, waarvoor ik denk een aparte draad aanmaak dan. In dit eerste verslag blijf ik CG2, BC1 en het Buttercream Gelato-plantje wel tot het einde volgen. Daarover in de volgende update vast meer

Rustig aan!

Pafdaddy

Comment

Hallo luitjes,

Zoals beloofd zou ik de grote meiden in tent 2 (nu 58 dagen op 12/12) blijven volgen tot de eerste smoke dus bij deze, op dag 141 van mijn eerste binnenkweek, even een korte update van Cookies Gelato 2, Blackberry Cake 1 en het Buttercream Gelato-plantje

Om eerst maar bij CG2 te beginnen, lijkt ze aan de ene kant bijna klaar voor de schaar maar ze produceert de laatste dagen ook nog steeds witte haren. Kijk maar:
      IMG_20210304_094342.jpgIMG_20210304_094611.jpg ​​​​​Ze ziet er, zoals jullie kunnen zien, heel anders uit dan haar grote zussen. CG 1 en CG 2 zijn veel meer getopt dan CG2, die ik vooral heb getraind. Ze is veel bossiger en ze heeft in deze fase nog steeds veel donker groene bladeren ipv wat lichter groen (CG1) of met paarse tinten (CG3). CG3 en CG1 hangen hier inmiddels al een paar dagen in mijn oude tv-kast te drogen. Ik denk dat CG2 nog zeker een dag of vijf moet rijpen,.voordat ze naar de kapper kan. Zeker een week later dan haar zussen. Toch wel een opmerkelijk verschil.

Dat verschil in bloeitijd van minimaal een week komt mijns inziens vooral doordat ik de meiden in tent 2 niet eerst minimaal 24 uur in het donker heb gezet voordat ik ze op 12/12 zette, in tegenstelling tot de meiden in tent 1. Zij begonnen al op dag 12 te bloeien. De meiden in tent 2 hadden daar meer dan twee weken voor nodig. Verder ontbrak het de meiden in tent 2 aan voldoende licht in de eerste weken van de bloeifase. Dit is ook weer een wijze les

Die achterstand lijkt Blackberry Cake 1, nu twee weken onder de TSW2000, al een beetje in te halen. De laatste dagen beginnen haar bloemetjes steeds weelderiger te worden en haar buds beginnen langzaam maar zeker wat gewicht te krijgen. Tegelijkertijd zijn haar meeste haren nog wit van kleur. Kijk maar:
      IMG_20210304_104947.jpg Het mooiste geval van mijn eerste binnenkweek blijft het Buttercream Gelato-plantje. Tot een dag of 35 was ze een paar keer, en vooral door mijn eigen onbenulligheid, op sterven na dood (zie begin van dit verslag) , maar daarna heeft ze toch nog wat van haar leventje gemaakt. Nu in de late bloeifase zijn haar korte maar zeer stevige takken bezaaid met allemaal suikerblaadjes, waartussen allemaal kleine budjes groeien. Zo stond ze er vanmorgen bij:

IMG_20210304_105222.jpg ​​​Die budjes groeien nog dagelijks en worden steeds 'denser'. Aan haar bovenste toppen groeien nog steeds witte haren. Check:
      IMG_20210304_094758.jpg ​​​​
      ​​​Ze heeft dus nog wel een weekje of anderhalf twee bloei te gaan, denk ik/hoop ik

In tent 1 staat ondertussen Blackberry Cake 2 nu 13 uur in het donker. Ik laat dat tot morgenvroeg zo. Dit om te proberen om haar nog wat extra THC te laten uitspuwen. Ik heb haar gisteren nog wel even op de foto gezet - >
      IMG_20210303_172103.jpg
      ​​​​​​
      Het drogen van de oogst van CG1 en CG3 verloopt volgens mij wel voorspoedig - >
      IMG_20210304_111527.jpg
      Last edited by Pafdaddy; 4 March 2021, 11:39.

Comment

• Pafdaddy
        Pafdaddy commented
        Editing a comment
        Remco Tussen de 24 en de 36 uur. Dan schijnen de planten in versneld tempo te gaan bloeien omdat ze kennelijk
        denken: 'Waar is de zon? Ik moet gaan bloeien.' Als je gewoon omschakelt van 18/6 naar 12/12 dan krijgen ze die neiging of dat seintje om te gaan bloeien wellicht wat later? I dunno. Het lijkt er wel op.
        Last edited by Pafdaddy; 4 March 2021, 16:43.

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Klinkt Lochich , maar dat is wel een stevig stress momentje !!

Ik heb al iedere keer 3 weken voorbloei aangehouden !!

• Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Als je planten te groot zijn is dat een optie,anders mogen ze best die 3 weken nog wat strekken.

Hallo luitjes,

Op dag 143 van mijn eerste binnenkweek was Cookies Gelato 3 vanmorgen droog genoeg om de toppen wat verder te snoeien en in de wreckpotten te doen. Omdat ik de wiet verder niet wilde verstoren heb ik de opbrengst niet in zijn geheel gewogen, maar ik schat dat ze ongeveer 70 gram heeft opgebracht. Hier haar overblijfselen (-10 gram ):
      IMG_20210306_083807.jpgRemco ook nog even een korte review:

Wow! Dat is het eerste woord wat bij mij opkomt als ik deze homegrown Cookies Gelato rook. De smaak is inderdaad heerlijk zoet, zoals ik die al kende van aanverwante soorten als Girl Scout Cookies, Wedding Cake en Gelato zelf, en waarop ik ook hoopte. De toppen zien er, zeker ook in het volle licht, prachtig gekleurd en ook mooi 'besuikerd' uit. Hier een kiekje van een topje zojuist:
      IMG_20210306_105950.jpg
      Mede omdat ik de plant op tijd heb geoogst, is er eerst sprake van een energieke high. Je moet alleen niet meteen teveel van Cookies Gelato roken, want dan ga je na een tijdje onherroepelijk op de bank zitten en dan nutteloze dingen doen, zoals ik nu, zeg maar

Cookies Gelato is ook zeker een aanrader voor beginnende kwekers, denk ik. De plant kan zeker tegen een stootje, is makkelijk te trainen en levert heerlijke geurende, redelijk grote, compacte en harsrijke toppen op. Het THC-gehalte kan ik niet checken maar ik denk dat dat percentage zeker richting de 20.procent gaat, ervan uitgaande ook dat ik als beginnend groeier niet de volledige potentie (28 procent) eruit heb gehaald. Ik voel me in elk geval heerlijk relaxed nu.

Tot zover mijn review.

In tent 2 zijn de meiden nog steeds aan hun laatste loodjes bezig. Hier eerst even een groepsfotootje vanmorgen:

IMG_20210306_090645.jpg CG2 (rechts op de bovenstaande foto) is over een paar dagen zover om te worden geoogst., vermoed ik. Ze heeft op de 'kruinen' van haar drie hoofdcola's en van haar vele topjes nog steeds wat witte haren, maar die beginnen nu langzaam maar zeker ook te verkleuren. Kijk maar:
      IMG_20210306_090443.jpgIMG_20210306_114143.jpg En hier een 'budsite' van dat maffe Buttercream Gelato-plantje
      IMG_20210306_114121.jpg
      Zo, dit was het weer voor even beste medekwekers.

Rustig aan!

Pafdaddy

​​​​​​

Last edited by Pafdaddy; 6 March 2021, 12:12.

Comment

Hallo luitjes,

Op dag 145 van mijn eerste binnenkweek is Cookies Gelato 2 nog maar een paar dagen verwijderd van een ontmoeting met mijn schaar, denk ik. Ze heeft nog maar een beperkt aantal witte haartjes en haar trichomen worden ook steeds melkachtiger. Hier een close-upje van vanmorgen:
        IMG_20210308_093707.jpg Als ze net zo smakelijk wordt als haar zussen dan komt het wel goed met haar ​​​​​​

Blackberry Cake 1, die aanzienlijk langzamer maar wel langer bloeit dan BC2 in tent 1, begint mij ook steeds vrolijker te stemmen. Haar buds zijn nog niet zo vet als die van haar zus, maar ze winnen wel nog steeds aan massa en haar bloemetjes zijn ook nog niet uitgebloeid, als ik naar haar vele witte haren kijk.
        IMG_20210308_093816.jpgIMG_20210308_093643.jpg ​​​​​​En ze is ook nog niet klaar met fleuren en geuren

Nog even terzijde: degenen die van de eerste twee CG's hebben geproefd zijn louter lovend, zowel wat smaak betreft als qua uitwerking. 1 van de beste wietjes die ik in tijden heb gerookt, roemde iemand zelfs. Leuk om te horen. Op dit moment hangt BC2 nog te drogen. Ik moet alleen nog een nieuwe wreckpot voor haar kopen.

Daarover wellicht meer in de volgende update

Rustig aan!

Pafdaddy

Last edited by Pafdaddy; 8 March 2021, 22:50.

Comment

Hallo luitjes,

Op dag 148 van mijn eerste bunnenkweek eerst een groepsfotootje van de (resterende) dames in tent 2:
          IMG_20210311_091911.jpg ​​​​​​Ik ben langzaam maar zeker Cookies Gelato 2 (rechts) kopjes kleiner te maken. Ik heb onder andere al twee van de drie hoofdcola's gechopt. De haren waren voor meer dan 80 procent orange of lichbruinig en de trichomen kleurden overwegend melkachtig, hier en daar amber. Hier een kiekje net na de 'onthoofding':

IMG_20210310_195928.jpgIMG_20210311_085938.jpgIMG_20210311_085906.jpg Nog steeds is alles meegenomen uit tent 2, die ik pas later heb aangeschaft, vooral om uit mijn eerste binnenkweek het meeste rendement te halen. Dat lijkt wel aardig te lukken zo

Oja, voordat ik het vergeet: De toppen van Blackberry Cake 2 uit tent 2 zijn bijna droog. Ik heb gisteren haar eerste topjes gerookt. Een korte review: Een half uurtje nadat ik deze potente strain rookte, ging ik volledig verdoofd slapen Hij is ook nog eens lekker zoet en goed van smaak. Echt een aanrader voor de late avond

Zo, dit was het weer voor even beste medekwekers,

Rustig aan!

Pafdaddy

​​

Comment

Zonde dat je ze al onthoofd hebt want die waren nog aan het aandikken, nog veel witte bloeiharen bovenin, die hadden nog wel een week misschien wel twee weken langer gemogen, suc6
            Hydro-met afjes-2022

Comment

• Pafdaddy
              Pafdaddy commented
              Editing a comment
              Ja, ik twijfelde al een beetje Corleone1933. Ik heb de grootste cola nog wel laten staan en de meeste andere topjes van CG2 zijn ook nog intact. Die laat ik dus nog wel even doorrijpen. Dank voor de reactie!

Hallo luitjes,

Op dag 151 van mijn eerste binnenkweek zijn de meiden in tent 2 nu echt in de laatste fase van de bloei terecht gekomen. Hier eerst een kiekje van de drie inmiddels flink op leeftijd zijnde dames samen:..
            IMG_20210314_130547.jpg De.toppen zijn de laatste dagen nog behoorlijk opgezwollen. Corleone1933 had gelijk dat ik van CG2 enkele toppen, waaronder twee hoofdcola's, te vroeg heb gechopt. Weer een wijze les geleerd.

De derde hoofdcola van Cookies Gelato 2 heb ik laten staan en die heeft de laatste dagen inderdaad nog wel wat een gewicht gewonnen:
            IMG_20210314_174223.jpg Ze heeft een beetje dezelfde paarse tinten als CG3. Aangezien ze nog steeds witte haren heeft, laat ik haar gewoon nog staan, totdat bijna al haren gekleurd zijn en de meeste trichomen melkachtig kleuren, met een beetje amber. Ik denk nog een dag of vier, vijf en dan is ze echt gereed voor een knipbeurt. Ik heb sowieso geen haast meer, want voorlopig heb ik nog genoeg

De buds van Blackberry Cake 1 lijken de laatste dagen ook nog een stuk voller en compacter te zijn geworden. Haar haartjes beginnen ook langzaam herfstachtige kleuren te vertonen. Hier een top van BC1 nu:
            IMG_20210314_174156.jpgIMG_20210314_130349.jpg Het is voor mij opvallend hoeveel tijd er tussen de bloeitijd in tent 1 (acht weken) en tent 2 (al bijna tien weken) zit. Ik heb daar al eerder een theorie op losgelaten. Nu ben ik bijvoorbeeld benieuwd of er nu ook een verschil zit in de smaak, de kwaliteit en de kwantiteit. Heeft een langere bloeiperiode zin?

Dat gaan we de komende weken wel zien

Rustig aan!

Pafdaddy

​​​​​​.

Comment

Hallo luitjes,

Op dag 154 ( ​​​​​​) van mijn eerste binnenkweek zijn de dames in tent 2 nog steeds niet uitgebloeid. Zie ze hier vanmorgen nog lekker met zijn drietjes zonnen:
              IMG_20210317_093020.jpgIMG_20210317_121458.jpg De trichomen zijn overwegend melkachtig. Ik zie nog geen amber. Nog even wachten dus

​​​​​​Blackberry Cake 1 lijkt ook baat te hebben bij de langere bloeiperiode. Hier een kiekje van vanmorgen:
              IMG_20210317_100120.jpg Ze heeft langere takken dan BC2 en die raken steeds meer bezaaid met mooie en compacte buds ipv van de nog fluffy toppen van twee a drie weken geleden. En als ik naar haar nog vrij minimaal verkleurde haren kijk dan heeft ze ook nog wel minimaal een week bloei te gaan. Ik denk dus dat ik uiteindelijk ook een stuk meer oogst dan van BC2, die naar schatting zo'n 50 gram opbracht. Wat een lekkere strain trouwens ook!

Het Buttercream Gelato-plantje heeft misschien nog wel langer te gaan. Haar buds blijven maar groeien en ze heeft nog steeds veel wilde/witte haren. Haar bladeren kleuren zoals al.eerder gezegd echt prachtig. Dit was dus na dag 38 meen ik (ik ben nu te lui om terug te lezen) een plantje die ik alleen nog als experiment in leven hield, omdat ze toen op sterven na dood was. En kijk haar nu eens shinen:
              IMG_20210317_093249.jpg Het wordt trouwens ook wel eens tijd dat die meiden uitgebloeid zijn, want deze tent is binnenkort nodig voor drie anderen meiden

Goed, dit was het weer voor even beste medekwekers,

Tijd voor belangrijkere zaken (​​​​​​)

Rustig aan!

Pafdaddy

Comment

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Je ziet het Pafdaddy met een beetje geduld krijg je veel dikkere en mooiere toppen, ze gaan het hardst de laatste 2 weken, trichomen kijken ia alles wat je moet doen.

• Pafdaddy
                Pafdaddy commented
                Editing a comment
                Ja, je had helemaal gelijk Corleone1933. Ik had gelukkig nog maar enkele toppen van CG2 gechopt en heb zeker 70 procent laten staan, ook door jouw terechte opmerking. Zo heb ik de rest van de toppen verder laten rijpen en blijf ik dat doen tot ze echt ready to harvest zijn.

Hallo luitjes,

Op dag 158 (​​​​​​) van mijn eerste binnenkweek begint mij de lange bloeifase van de dames in tent 2 (inmiddels 73 dagen) een beetje tegen te staan. Waar Cookies Gelato 1, Cookies Gelato 3 en Blackberry Cake 2 en in tent 1 al na een week of acht tot negen geoogst konden worden en volgens meerdere bronnen heerlijk smaken, zitten CG2, BC1 en het Buttercream Gelato-plantje reeds in de elfde week van 12/12. Zie ze hier deze morgen languit in de zon liggen te suffen:
              IMG_20210321_094657.jpg Van CG2 heb ik een week of twee geleden al een paar toppen (te vroeg) geknipt en geschoren en nog steeds lijkt ze niet uitgebloeid. Kijk maar:
              IMG_20210321_094454.jpg ​​​​​Ze maakt nog steeds nieuwe witte haren aan. De trichomen zijn nu overwegend melkachtig. Ik denk dus dat ik haar nog een paar dagen laat rijpen en dat ik haar dan kopjes kleiner maak

Blackberry Cake 1 is zeker nog een week verwijderd van het optimale moment om te oogsten, denk ik. Ze heeft inmiddels wel mooie en compacte topjes overal en nergens, maar ze heeft nog steeds vele witte haren en haar trichomen zijn ook nog niet zover, zo lijkt het - >
              IMG_20210321_094617.jpg ​​​​​Het Buttercream Gelato-plantje is van een 'lelijk eendje' echt uitgegroeid tot een mooie zwaan, met korte, maar hele stevige vertakkingen, die helemaal bezaaid zijn met compacte, met veel hars bedekte topjes, die allemaal naar elkaar gegroeid zijn. Een beauty! Voor de gelegenheid heb ik haar zojuist even uit tent 1 gehaald en heb haar even met de flitser aan op de gevoelige plaat gezet. Check die kristallen (​​​​​​) :
              IMG_20210321_111054.jpg

Comment

Hallo luitjes,

Op dag 161 van mijn eerste binnenkweek was het dan eindelijk harvest day in tent twee. De belangrijkste reden is dat ik een domme fout of zelfs domme fouten heb gemaakt, vrees ik...

Welnu, ik begon de laatste dagen sowieso al een beetje tabak te krijgen van de lange bloeifase van de meiden in tent 2, inmiddels liefst 76 dagen op 12/12 . Ondertussen zag ik de toppen van met name het Buttercream Gelato-plantje steeds maar weer nieuwe witte pistols aanmaken en het leek zelfs een beetje op reveggen. Dat reveggen herken ik een beetje van dat experiment dat ik afgelopen herfst met een van mijn buitenplanten uitvoerde, een Auto Critical Organhe Punch, als ik mij goed herinner. Nu vertoonde de bovenste toppen dezelfde trekjes, hoewel nu pas in een beginnend stadium. Kijk maar:
                IMG_20210324_130651.jpg Dat terwijl de lower budsites wel mooi, compact en ook oogstijp zijn. Check hier bijvoorbeeld:
                IMG_20210324_130840.jpg Mijn idee is dat de bovenste budsites de laatste weken teveel licht hebben gekregen. De lamp hing in deze kleine tweede tent (80x80x160) op het laatst nog maar zo'n 15 cm boven de grootste budsites. Hoger kon niet meer. De ventilator stond ook teveel op de bovenste toppen gericht, zag ik. Ik denk dus dat er zowel sprake is van wat lichtschade als wat windschade bij de hoogste toppen. Hoe ging dat spreekwoord ook alweer. Iets met hoge bomen...

​​​​​In het proces om van beginnende kweker een wat meer geroutineerde groeier te worden, waren dit ook weer wijze lessen. Dat ga ik dus in mijn tweede rondes dus ook anders doen. Het licht op de juiste hoogte en als dat in tent 2 niet meer kan dan supercroppen.

Maar goed, niet echt getreurd hoor. Ik ben blij dat ik er nu vrij snel achterkwam, voor mijn doen dan Ik heb de schaar tevoorschijn gehaald en ben aan de slag gegaan. Ik heb de bovenste stukjes eraf geknipt en de rest gekortwiekt. Zo zag een top er na de behandeling uit:
                IMG_20210324_133131.jpg Er valt dus nog wel genoeg van het Buttercream Gelato-plantje te , denk ik.

Even voor de oogst van het Buttercream Gelato-plantje heb ik reeds de rest van Cookies Gelato 2 Na nog twee weken extra fleuren en geuren was de rek qua opzwellen er nu echt wel uit. De trichomen waren voor zeker 80.procent melkachtig. Vooral de overgebleven hoofdcola zag er kort voor de oogst wel 'vet' uit:

IMG_20210324_094955.jpg Ik was nog even van plan om Blackberry Cake 1 nog een paar dagen in haar eentje verder te laten bloeien in tent 2...
                IMG_20210324_112510.jpg
                Attached Files
                Last edited by Pafdaddy; 24 March 2021, 16:30.

Comment

Denk dat je toch nog iets te vroeg bent geweest met knippen, alle planten hebben een bloeitijd van 8 tot 10 weken en je zegt dat ze 76 dagen op 12/12 staan, echte bloei begint pas na een dag of 14 dus blijven er maar 62 dagen over, dat is ongeveer 9 weken bloei, en bij wat de breeders aangeven mag je nog wel een week of twee optellen, maar ze liggen om dus ik hoop dat ze lekker smaken na het curen, nog even op de handen zitten suc6.
                  Hydro-met afjes-2022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corleone1933 View Post
                    Denk dat je toch nog iets te vroeg bent geweest met knippen, alle planten hebben een bloeitijd van 8 tot 10 weken en je zegt dat ze 76 dagen op 12/12 staan, echte bloei begint pas na een dag of 14 dus blijven er maar 62 dagen over, dat is ongeveer 9 weken bloei, en bij wat de breeders aangeven mag je nog wel een week of twee optellen, maar ze liggen om dus ik hoop dat ze lekker smaken na het curen, nog even op de handen zitten suc6.
                    Ja, had misschien nog wel wat langer gekund inderdaad, een weekje nog wel, dat ben ik met je eens, maar de geringe hoogte van de tent/lamp begon deze oogst steeds meer tegen te staan. De bovenste toppen begonnen echt een beetje te verdorren. Dat beginnende 'reveggen' leidde ook tot hoofdbrekens bij mij. En ik ben op het moment van schrijven een top van CG2 aan 't smoken, je weet wel, die ik ruim twee geleden eigenlijk veel te vroeg chopte, en die is al prima te smoken. Dit was sowieso de tent met de drie zwakste dames van mijn eerste ronde of beter gezegd die ik het meeste heb getroffen met mijn stommiteiten.

Ik wil tent 2 vanaf nu ook vrij maken voor mijn tweede ronde met de drie Godfather OG's, van wie ik hoge(re) verwachtingen heb. Ze staan nu al met zijn drietjes in tent 2. Check:
                    IMG_20210324_121945.jpg ​​​​​​Ik ga ze morgen overpotten naar hun eindpot. Dan volgt vast ook een update

Peace!

Pafdaddy

Comment

Bezig...
                    X