Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent voor een groentje. [DIY LED STRIP]

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nou daar gaan we dan...!

Update!

25-11-2020 t/m 31-11-2020.
    Nou.. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet meer precies meer hoe en wat ik precies met de planten heb gedaan in deze periode
    Maar ongeveer het volgende... Om de dag krijgen ze allemaal 1/1,5 liter water.. Inmiddels allemaal met dezelfde verhouding.. Ik maak dus niet voor elke plant appart voeding aan nu.
    Dat is op 1Liter... 3,5ml plagron terra grow, 1ml pure enzym. Ph 6,3. EC 1,44.
    Soms wissel ik het ff af door er 0,2 ml calmag bij te doen.. Dan doe ik iets minder plagron.
    Verder was het vooral hier en daar wat onder het scrognet proppen, en hier en daat wat snoeien ...

01-12-2020t/m 03/12-2020
    We gaan nog net zo door als hier boven.. Ik twijfel over mijn watergift.. De planten zien er nu gezonder uit dan ooit tevoren.. Maar ik geef naar verhouding minder water..
    De tensiometers hou ik nu tussen de 250/600! Dat is volgens de standaard volgens mij veels te hoog... maar de plantjes lijken er heel goed op te gaan...
    Ik heb ook ff wat sateprikkers erbij gepropt, die komen er elke keer weer gewoon vochtig uit. De grond voelt op 1cm diep ook gewoon vochtig aan, maar niet nat.
    Als ik puur naar de planten kijk vinden ze dit dus lekker.. Wat denken jullie?

Ohja.. Ik heb ook mijn eerste ervaring met ongedierte binnen... MUGJES! Het begon met 1... nu zie ik er een stuk of 10...
    Haal binnekort even van die plakstrips om er wat weg te vangen...
    Nouja, mugjes zijn gelukkig niet de vervelendste plaag die je kunt hebben in je kweek.. Maar alsnog heb ik ze natuurlijk lieven niet.
    Als ik tijd en energie heb ga ik mij ff een beetje inlezen wat handig is tegen mugjes.. Tips zijn ook altijd welkom natuurlijk.

04-12-2020
    Dat is vandaag . Akgun en snows hebben allebei weer water gehad.. (wel na de foto's/filmpje) Akgun 1,5l snows 1l.
    Pink kush sla ik vandaag ff over.. Ik wil namelijk vanavond, als de lampjes voor de platen weer aan gaan. (voor de plantjes dus ochtend). Aleen de kush ff goed wat water geven totdat het er aan de onderkant uitsijpelt.. Zoals Hork dat zeg. De vorige keren dat ik dat deed leken de plantjes het niet fijn te vinden.. Maar logische wijs drinken ze nu meer.. Op weg naar de bloei....
    Vandaar dat ik het dus eerst ff test op de pink kush. Die kan naar mijn idee het meeste hebben, en is naar mijn idee wat minder ver in de voorbloei dan de andere dames.
    Ohja, Hork. Als je deze foto's zo ziet snap je misschien waarom ik dacht dat jou strips 5000k waren. Mijn 5000k lijkt bijna dezelfde kleur als jouw 3500k.

Ohja, over voorbloei gesproken! Dat is zeker te zien! De rechter snow, pink kush en akgun hebben allemaal al stampers in de oksels! Linker snow nog niet.
    Akgun en rechter snow beginnen zelfs al een klein beetje knopjes te maken!

Ohja. De lamp staat nu op 185W. Op slechts 7cm van de uitschieters van pink ksuh Dat maakt de center PPF 960!
    Door de goeie lichtverdeling krijgt bijna het hele bladerdek dik 900 PPF!

Foto's en filmpje!

Overzicht boven.jpg
    overzicht onder.jpg
    Oksels planten.. in de volgende volgorden: Akgun - Pink kush - Snow links - Snow rechts.
    geslacht akgun.jpg Geslacht pink kush.jpg ​​ geslacht snow links.jpggeslacht snow rechts.jpg

Dat was het weer voor nu!
    Peace, Neder!
    Attached Files
    Last edited by Nederhigh; 4 December 2020, 11:04. Reden: Alleed de kush water. niet de snow.. Foutje
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe drupje biologische vloeibare groene zeep bij je water doen, word het beter opgenomen.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      A.r.t.s. Bio granules, zeer effectief , preventief wel tegen mugjes e.d. , tip van qnq !

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja die schijnt goed te zijn, ik vergeet telkens de naam.

QnQ deze jongen doe zo hard zijn best lieve Q wil jij hem is beetje helpen met goede tipje hier en daar
    God was never on your side..

Comment

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Zo te zien lukt het prima.

• belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Nou niet helemaal QnQ

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Haha Bella is veels te lief Ik vond het zelf ook al steeds beter gaan.. De hele ronde is inderdaad zeker niet probleemloos te noemen. Maar daar leer ik weer van he

Kutzooi... Volgena mij is akgun een hermie geworden.. .
    Iemand die het kan bevestigen?
    ​​​​​​​Ik tag Rickysticky even. Die heeft er ervaring mee geloof ik...
    Wat zouden jullie doen, kliko materiaal?

IMG_20201209_083338.jpg IMG_20201209_083454.jpg​​​​​​​

Comment

• Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Hmm ik twijfel... zitten de "ballen" op steeltjes? Zou je nog wat foto's kunnen proberen te schieten?
      Kijken of ik je dam verder kan helpen!
      Groet

• Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Eerste foto rechts op de oksel lijkt wel een balletje ja?

Kijk hier even post #39

Hi guyz daar ben ik weer! nieuwe ronde dit keer met indica soortjes. het zaad 3x zkittlez huismerk (groen) 3x purple punch Barneys farm (rood) 4x blue cheese Barneys farm (geel) Click image for larger version Name: 20200926_134032.jpg Views: 0 Size: 128,6 KB ID: 1549352 hier wat info... verlichting: 5x COB3590 250watt

succes,
    groet

Comment

Op de eerste foto is volgens mij een bal te zien, ben bang dat je inderdaad een herma te pakken hebt.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik ben er ook bang voor.. Kijk het nog wel ff aan.. Maja, daar gaat dan waarschijnlijk alvast 1/3e van de oogst Zucht..

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Wegplukken en als het er teveel worden dan de plant weggooien.

thx voor je reactie Rickysticky .

Ik tijwel zelf ook nog en beetje.. vind het lastig in te schatten. Het zouden ook halfgebakken calyxen zonder trichomes kunnen zijn..
      Ik zie het eigenlijk vooral verder onderin de plant, waar er nog een klein beetje popcorn bladgroei uit de stengels komt waar ik heb gesnoeid.
      Bovenin de plant bij de topjes zelf zie ik volgens mij geen hermatekens.

Foto's maken met een telefoon tussen het bladerdek van zoiets kleins is echt een ramp Ik heb in een half uur tijd 1 foto kunnen maken die net iets beter is...
      Het zit inderdaad aan kleine stengeltjes, maar dat kan dus ook komen omdat het in de bladgroei bij de oksels zit.

IMG_20201209_100243.jpg

Nouja, ik kijk het nog ff aan denk ik..

Comment

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Had dat ook de vorige ronde. Waar ik had gesnoeid meende ik een opengesprongen pollenzak te zien. Naderhand dacht ik dat het een blaadje was maar al snel kwam ik erachter dat er toch flink wat zaden gevormd waren.

Zou het door het snoeien komen ?

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik zou ze ook laten staan , hier ook ene, onderaan man , weggesneden , bovenaan topvorming en vrouw

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        @FlipHasjkip is het niet zo bij gelijk welk HST handeling dat er min 2 weken tussen moet zijn om stress met herma te voorkomen?

Hier een foto van een herma goed zichtbaar, als je dit ziet vingers vochtig maken, de knop vastpakken en afsnijden met een scherp mesje.
      Herma kan genetisch bepaald zijn maar kan ook veroorzaakt worden door stress b.v. lichtlek, schommeling in de ph waarde, teveel of te weinig water geven, teveel of te weinig voeding, blad verwijderen, te grote temperatuurs schommelingen enz. teveel om op te noemen.
      Dus als je denkt dat je een herma hebt de ballen verwijderen of de plant in een andere tent zetten wat anders heb je dadelijk alleen maar zaad, als je de ballen verwijderd kan hij alsnog uitgroeien tot een goede vrouwelijke plant maar hou tegen het einde wel in de gaten dat er geen banaantjes gaan groeien want dat zal de laatste manier van een herma zijn om de plant alsnog te bevruchten

herma-720x540.jpg
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

Comment

Even zitten zoeken voor je...
        Dat was helaas 1tje bij mij tijdje terug
        Screenshot_20201211-150047_Gallery.jpg alstu
        groet,
        Ricky

****let er wel op ze kunnen veel kleiner en moeilijker te herkennen zijn****
        Last edited by Rickysticky; 11 December 2020, 15:24.

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Killll Billll

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Dat is een hele duidelijke foto, dankjewel! Lijkt er indd op dat het bij mij ook ballen zijn..

Ik ben er inmiddels vrij zeker van dat het indd ballen zijn. Thx voor jullie hulp.
        Voor zover ik ze kan zien heb ik ze er allemaal af geplukt. Mooi op tijd denk ik zo, zaten allemaal nog dicht, en sommigen waren nog erg klein.
        Hoop dat ik alles heb gehad.. Het is erg lastig te zien tussen alle bladeren etc.. Zeker achteraan de tent.
        Ik hou akgun in ieder geval goed in de gaten! Zodra ik ook hermatekens in de toppen ga zien, gaat ze de kliko in. Helaas..
        Heb er ook een paar uit elkaar gehaald. Daar zit dan vervolgens niets in dat op stuifmeel lijkt, maar wel een soort bananen.

bal cropped.png

Pink kush bloeit ook niet helemaal lekker.. Bloeiharen worden/werden? bruin.. Denk echter niet dat ze bevrucht is, want de ballen van akgun waren nog niet rijp ofzo.
        Zal denk ik met iets van overvoeding te maken hebben ...
        Nouja, morgen weekend! Dan heb ik hopelijk weer tijd om het verslag bij te werken!.

Comment

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          mooi kut wel. heb jij de ballen wel eens uit elkaar gepulkt Ricky?

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Wat een vraag, of kennen jullie elkaar persoonlijk ?

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Flip Hasjkip Lol . Ik lees het nu terug zo van.. wtf.. Wauw.. Lekker bezig weer..

Hier nog wat Screenshot_20201211-162912_Gallery.jpg zo klein kunnen ze zijn!
        Screenshot_20201211-162922_Gallery.jpg Screenshot_20201211-163023_Gallery.jpg Screenshot_20201211-163036_Gallery.jpg
        groet

Comment

Update!

Daar zijn we weer.. Nou.. Het zit allemaal niet zo mee..
        Zoals hierboven te lezen is.. Akgun is Herma..

05-12-2020 t/m 08-12-2020.
        Dames krijgen om de 2 dagen elk 2 liter water.. Voeding nog hetzelfde als voorheen..
        09-12-2020 t/m 10-12-2020
        Vanaf 10 December tel ik officieel bloei. Voor alle dames tegelijk.. Akgun zou je al 1 week bloei kunnen geven wellicht.. Ach.
        Ik vind dat bijhouden van bloei in weken niet zo boeiend. We zien het vanzelf wel aan de toppen.. Als het zo ver komt..
        Het valt mij ook op dat sommige bloeiharen direct vrij bruin worden. Dat is niet goed. Ik gok er op dat het komt omdat de voeding te hoog zit.
        ec1,4/1,5 Die ga ik dus omlaag gooien.
        Ohja.. Linker snow.. Hehe.. Klassiekertje.. Ik kan niemand aanraden om ongetopte planten te scroggen. Dat is verrekte moeilijk..
        Linker snow heeft dat geweten.. ik wou de hoofdtop onder het gaas duwen en.. KNAK!. Volledig geamputeerd. Zucht.

11-12-2020
        Zoals hierboven ook al te lezen.. Akgun heeft herma verschijnselen.. Dat is wel ff mooi k*t.. Ik heb alle ballen die ik kan zien eraf geplukt..
        Opvallend is dat alle ballen in de nodes zitten direct boven de nodes die ik gesnoeid heb! Ik denk dus dat het snoeien van de onderste nodes hier wat mee te maken heeft..
        Zelfs bij akgun heb ik 1 bal gevonden! Dat was toevallig op een tak waarvan ik 2 weken terug nog een node gesnoeid heb.
        Verder kan ik geen ballen vinden... Maar ben er haast zeker van dat ik er een paar mis.. het is niet te doen om alles te vinden.
        Ik hoop dat verdere herma praktijken mij bespaard blijven... Maar ik zie de bui al hangen
        Qua voeding stap ik langzaam over op plagron terra bloom. De vorige watergift kregen ze per L water al 0,7ml bloom mee.
        Deze watergift was het 2ml grow en 1,2ml bloom. De volgende watergift zal voornamelijk bloom zijn.
        12-12-2020
        Volgens mij is de meeste groei eruit.. Ik kijk het nog ff goed aan.. maar zeker bij akgun lijkt het nu echt op bloei.!
        Verder niet zoveel te zeggen.. Dus..

Foto's!
        Ohja, ik heb de lamp voor de close up foto's dit keer zwaar gedimd, daardoor komt de kleur er wat beter uit..

overzicht.jpg IMG_20201213_000418.jpg

kush kant.jpg

Snow kant.jpg

top snow.jpg top pink kush.jpg toppen akgun.jpgVolgorde.. Snow, kush, akgun.

Dat was 'm weer.! Eigenlijk niet veel te melden.. Ik weet wel dat ik mijn verwachtingen al flink wat heb bijgesteld..
        Ik ben momenteel al heel blij als ik zometeen 10 grammetjes rookbaar oogst..

Peace, Neder!

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Bloeiharen die direct bruin worden duidt op bevruchting maar ik heb te weinig ervaring met zaad om er zeker van te zijn of dat nu al kan.

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Jahoor, elke witte pistil kan bevrucht worden. Ze worden dan binnen een paar dagen bruin en na nog een paar dagen zie je aan de basis van de pistil al een verdikking van een zaadje ontstaan.
          Daarom, niet te lang twijfelen als je een herma hebt en er nog meer goeie planten bij staan.

10 gram..grapjas...leg die lat ff wa hoger he...we gaan voor 50gr/plant minimaal.
          Last edited by QnQ; 13 December 2020, 11:39.

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Alle ballen die ik heb gezien waren nog lang niet volgroeid genoeg om te kunnen bestuiven. Dus ik denk niet dat de bruine pistels door bevruchting komt..
          Maar ik hou het goed in de gaten.

Vervelend dat er een herma tussenzit maar je hebt hem gelukkig tijdig gespot en er uitgetrokken. Van de overige planten zal je heus wel meer dan tien gram overhouden want ze staan er prima bij!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik kweek niet vaak met zaad en heb dientengevolge nog nooit herma's gehad, maar is dit niet wat vroeg? Is het niet 'gewoon' een man?

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Hork nope, is sws niet gewoon een man. Is fem zaad, en er zitten hoger in de plant eigenlijk alleen maar gewone calyxen. De ballen lijken echt alleen lager in de plant te zitten, vlak boven de nodes die ik gesnoeid heb.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Bovenaan de plant maakt ze gewoon vrouwlijke toppen aan , en best wel nog grote! Nu iedere plant is ook anders en veel ervaring heb ik er niet mee, maar de mijne maakt niks mannelijks meer aan , toch bezig met vrouwelijke topvorming ipv zaad aanmaken of banaantjes...

Zucht... Gister voor de grap eens een okselcalyx van pink kush open gemaakt. Nouja, ik zei dus dat de ballen niet volgroeid genoeg waren om te bestuiven...
        Blijkbaar wel.
        Ik zit dus al zaden te kweken.ik heb meerdere olselcalyxen met kleine onderontwikkelde zaden gevonden, zowel bij pink kush als akgun.
        Dat zal dan dus toch ook de oorzaak van bruine pistels zijn..
        Ik zie bij akgun nu ook aardig wat banaantjes in de popcorn topjes onder het net.
        Akgun gaat vandaag de kliko in..

Ik kweek niks meer wat huismerk wietzaadjes..

Comment

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          balen zeg zo'n mooi veldje

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Dat is inderdaad jammer, beste is eigenlijk meteen verwijderen want je ziet er vaak een of twee over het hoofd en dan heb je zaad in al je planten en zeker als er een ventilator aanstaat, ik had het in mijn buitenkweek afgelopen zomer en meteen verwijderd, gelukkig nergens geen zaad.

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Niet teveel aan je plantje prutsen!

Wat een shit zooi
        je ziet het wel meer en de ene heeft er meer last van dan de ander vraag me wel af Hoe het komt Ik kijk elke dag als het licht uit is 5 min voor en 5 min na die tijd Ik heb nog geen ballen in me plant
        Last edited by Bas Haze; 14 December 2020, 11:06.

Comment

Nou.. Ik zie de hele kweek al in het water flikkeren. Omdat akgun nu weg is kan ik pink kush ook wat beter bekijken.. En daar aan de achterkant nog 2 ballen gevonden..
          Ik zit serieus te overwegen om gewoon opnieuw te beginnen. Ziet er in ieder geval erg kaal uit aan de rechterkant van mijn tentje nu.

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Hoop het beste voor je en dat je er toch nog wat af kan halen, goed blijven kijken en als er teveel zaad aangemaakt wordt dan kun je beter opnieuw starten suc6 Nederhigh

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Heb er nog niet genoeg ervaring mee om te zeggen zo of zo, maar de herma dat ik liet staan nu maakte onderaan ballen , bovenaan toppen , en als ik het goed bekijk haal ik er 50 gram van zonder zaad in , geen probleem, produceert echt wel vrouwelijke toppen !

• TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Het zit je bepaald niet mee kerel. Flink waardeloos.
        Bezig...
        X