Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super Silver Haze en meer; 2e poging

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Super Silver Haze en meer; 2e poging

Ik zei het toch dit gaat helemaal goedkomen..
    Ik zag het al in een oogwenk
    Ook als beginnend kweker, met een btje groenne vingers
    kun je die plant wel temmen (de haze) gr buttcrack

Comment

he man heel vet wat je laat groeien. alleen als je net begind kan je beter met wat andere zoorten beginnen, want de soorten die
      je nu hebt zijn schilmel gevoelig dus let er op.en ik zou die 600 vervangen voor 400 wand 600 word een stuk warmer
      nog een iedee begin met led lampen word nooit te warm, en alleen aanschaf is erg duur

Comment

hoi schiva shanty, idd het zijn niet de makkelijkste plantjes om mee te beginnen, maar die super silver is toch o-zo heerlijk .
        Er hangt momenteel een 400W in hoor ; de led lampen zou mss een latere aankoop zijn, maar voorlopig heb ik genoeg geinvesteerd in de setup.
        de leds kosten in aanschaf wel rond de 400 euro als ik niet mis ben?
        grts
        enjoint...

Comment

Heey,
          Weet je toevallig de temperatuur in je tent zonder cooltube? en de temperatuur met cooltube? Ik ben even benieuwd naar het verschil

Ciao TJ
          "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Volgens mij is cooltube meer gemaakt om aan de zijkant en onderkant licht uit te stralen, de lampen hangen horizontaal tussen de planten die in rijen meestal opgesteld staan., op hoogte of misschien zelfs iets lager dan de hoogste toppen, je krijgt dan meer een zee met golven van marihuana. Dat is volgens mij meer het idee achter cooltube. Zo heb ik een opstelling met cooltubes gezien, en de opbrengst zag er zeer goed uit.
            Net zoals het loods vol planten met de lampen verticaal zonder CT ertussen in gehangen, koelt ook beter vanwege ontbreken kap en warmte energie straalt meer naar boven toe. Met beide methoden in eerste instantie verliezen we rendement, maar we krijgen gelijkmatigere vruchtontwikkeling over de gehele plant, we krijgen in het midden ook dikkere tomaten. Wat het rendement weer omhoog haalt, je maakt minder gebruik van de bouw van de plant, om van boven licht door te laten naar onder gelegen delen, maar plaatst de lampen dus er naast voor onder gelegen belichting. Voor vooral lagere kleinere ruimtes handig, zolang de lampen maar naast de planten kunnen hangen. Je kunt meer uit lagere planten halen, terwijl als je genoeg hoogte hebt zeg maar 3-4 meter, dan kun goed met diepte straling en brede hoge planten werken.
            Misschien is het ook een alternatief voor iets tussen 250 en 400 watt.

Als ze toch blijven hangen, toch 1 of 2 dagen even geen water meer geven, als ze recht gaan staan kunnen ze ook grotere bladeren maken.
            Last edited by heaven; 19 February 2011, 03:14.

Comment

hoi tomjonko, nope, heb het verschil nog niet getest, mss dat ik het eens uittest een dezer dagen...

morgen nieuwe fotootjes
              enjoint...

Comment

dit zijn de plantjes vandaag, na 6 dagen 12/12.
                SDC12616.jpgSDC12622.jpgSDC12621.jpgSDC12618.jpgSDC12617.jpg
                enjoint...

Comment

dat worden bomen man die mag je normaal direct op 12/12 zetten , je kan nog altijd buigen

(edit) heb niet goed gelezen sorry

grtz

Comment

vanwaar "heb niet goed gelezen"?
                    enjoint...

Comment

High,
                      kan iemand me soms zeggen wat er mis is met 2 van m'n plantjes?
                      Bij het ene plantje hangen de bladen nogal af, ik geef om de dag zo'n 100 ml water, of is dit te weinig.
                      Het andere plantje is gestopt met groeien en beiden hebben lichtere groene vlekken over de hele baden (enkel goed te zien op het grote blad rechts van de hangende plant).
                      Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
                      SDC12626.jpgSDC12624.jpgSDC12623.jpgSDC12625.jpg
                      enjoint...

Comment

Eyy Supersilver, Is je potgrond bemest? zo ja zal het geen ondervoeding zijn! Kweek je op een light grond dan kunnen de groene vlekken duiden op een N-gebrek en dien je te gaan bijvoeden. Weeg nog ff de potten na, kijk hoe zwaar ze zijn in vergelijking tot elkaar, mssn dat ze meer nodig hebben als 100ml. Voelen ze zwaar aan, dan hoef je niet te geven.
                        Greetzz

Comment

Ik denk dat ze serieus dorst hebben SS...

Grtz $iR
                          sigpic

Comment

hoi $ir smoke allot,
                            hoeveel water zou ik dan best geven? ik vind het nogal moeilijk om dit zowat in te schatten..
                            stel nu om de dag, is zo'n 100 ml dan voldoende of beter verdubbelen of zelfs nog meer?
                            alvast bedankt voor de hulp

grts
                            enjoint...

Comment

Is niet echt een meetstaaf voor, je planten geven meestal zelf aan of ze dorst hebben of niet
                              In jou geval kan je nu bijv 150ml water geven en kijken hoe ze er op reageert kan ook direct verdubbelen en kijken.

Het is echt een kwestie van gevoel, het beste blijft je potten optillen en voelen of ze zwaar zijn.
                              Voelen ze licht dan kan je water geven.

Succes verder !

Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Jep dat is zo.
                                Planten net onder de lamp drinken meer dan die aan de kant (ook qua voeding trouwens)
                                Op een warmere dag drinkt een plant ook meer
                                Planten die voor je ventilator staan drinken ook meer
                                Ikzelf drink veel meer dan mn broer
                                Tkomt dus eigenlijk allemaal een beetje neer op feeling, feeling met je vinger in de aarde.

Nu zou ik ze toch goed bevochtigen moest ik in jouw schoenen staan gevolgd door een periode van minder watergift, om dan terug ongeveer een dagelijkse hoeveelheid te voorzien.

Grtz $iR
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X