Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Ik baal wel dat ik niet eerder wist dat het toprot was. Ik heb gisteren zeer uitgebreid alles zitten te bekijken met mijn microscoop. Daarbij ben ik van de ene plant naar de ander gegaan. Ik heb dus goed kans dat is de besmetting heb verplaatst. Echt k*t allemaal, maar het is weer een goede les geweest. Ik moet ze nu goed in de gaten gaan houden en gelijk optreden als ik nog meer uitbreidingen zie.

Maar kan ik na het verwijderen mijn plant terugzetten in de kast om het verder te laten afbloeien?
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Comment

gewoon die aangetaste hoofdtop eruitknippen,en de rest van de plant laten staan.me zwaarstetop ooit was 266 en er zat helaas ook rot in.in deze fase van de kweek moet je er heel goed op letten,dat je planten niet te nat staan,dat staan ze nu al gauw omdat ze minder gaan drinken.succes met de laatste loodjes

Comment

Hey Tumble,

Gelukkig bevestig je dat ik het goed gedaan heb. Ik heb inderdaad ruimschoots het rotte deel verwijderd en daarna de plant terug gezet. Ik merkte als dat ze minder dronken, dus ik geef ze ook aanzienlijk minder te drinken. En in ieder geval 2 uur nadat de lampen aan zijn gegaan, daarna niet meer.

Maar komt goed, alle planten zien er goed uit. Alhoewel ze nu 9 weken in de bloei staan, zijn vrijwel alle trichomes nog clear. Dus het schiet niet echt op. Maar geduld is een schone zaak zeggen ze!!! Ik kan niet wachten totdat ik ze kan proeven.

Comment

Comment

eigenkweek is goud waarden je weet zeker dat er niet mee gerommeld is

Comment

SAM_0672.jpg SAM_0679.jpg

Maar het grote voordeel van toprot is ook dat je al wat eerder kan genieten van je kweekje. Ik heb een klein bodempje er aan overgehouden.

SAM_0677.jpg

Deze laat ik goed curen en ik merk dat hij echt lekkerder wordt hoe ouder hij is. Toen hij nog erg vers was, was hij scherp en knalde hij er gelijk in. Nu hij wat ouder is, rookt hij heel erg lekker zacht, beetje zoetig zelfs. En komt hij rustiger in (wordt langzamer stoned). Maar stoned wordt je er echt van. De kwaliteit is zelfs voor deze kweek veel beter dan uit de shop (tenminste die ik gewend ben dan).

Ik hou jullie op de hoogte van het eindresultaat.

Comment

dat ziet er lekker uit daar

Comment

Je had ze niet allemaal om hoeven halen, maar idd goeie les voor de volgende ronde.

Laat het je smaken, en geniet van je eigen rokertje!!!

Grtz

Comment

Waar blijft het rookverslag??????

Grtz

Comment

Comment

Hallo allemaal,

Zoals beloofd zou ik nog een rookverslagje uitbrengen om het gehele verslag compleet te maken. Na vele malen een rokertje geproefd te hebben kan ik melden dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit. Ik heb de planten 10 dagen te drogen gehad en daarna heb ik ze in glazen potten gedaan en doe ik nu elke dag 5 minuten de potten open om te curen. Ik merk duidelijk dat door het curen de smaak steeds zachter wordt. Ook merk ik duidelijk verschil tussen de planten onderling en ik denk dat dit komt doordat de ene nog flink cloudy was en de andere al 50% amber. Merkwaardig kan ik de volgende conclusies trekken:

De planten die erg cloudy waren hebben een lekkere frisse en zoete smaak. Deze rookt erg lekker weg en vind ik het lekkerst. Het effect is dat je erg stoned wordt, alleen dan rustig opbouwend. Er zit helemaal geen scherpe smaak aan en als niet roker (van normale sigaretten dan) is dat erg plezierig. De planten die wat meer amber waren hebben wat minder smaak, maar knallen er echt in. Als ik deze neem dan kom ik echt niet meer van de bank af. Het effect is erg heftig en soms te heftig als je nog plannen hebt voor die avond, want productief ben je echt niet meer. Deze sterkere wiet is de favoriet van mijn vriendin. Zo hebben we allebei een favorietje overgehouden.
                          De toppen zijn soms heel erg compact en mooi van structuur, maar ook regelmatig een beetje fluffy. Maar je kunt niet alles hebben. Ik schat de opbrengst rond de 300gr (op een grote weegschaal gewogen, dus zal niet erg nauwkeurig zijn). Maar in ieder geval genoeg voor de komende tijd.

Kortom een erg groot succes. Ik heb veel geleerd en ook wat fouten gemaakt. De volgende kweken hoop ik dan ook beter te kunnen doorlopen en ik ga nu mijzelf verdiepen in de verschillende soorten, dit om te ontdekken wat ik echt het lekkerst vind. Maar hier kan ik de komende tijd aan werken. Voor nu wil ik iedereen ontzettend bedanken voor de goede reacties, want zonder jullie was het echt niet zo goed gelukt. In het bijzonder wil ik THC-Dude en Tumble Trimmert bedanken. Jullie hebben wij heel erg nauwlettend gevolgd, snelle en goede tips gegeven. Jullie leveren echt een positieve bijdrage aan dit forum.

Groetjes en wellicht tot een volgende ronde,

JFF

Comment

Graag gedaan

En geniet van je rokertje!!!

Maar je had toch al nieuwe plantjes in je groei hokje staan???

Grtz

Comment

Comment

De PH- waarde van aarde ligt tussen de 6.3 en 6.8 in, dus ik zou je ph omhoog gooien naar 6.3

pH-Nutrient-Availability.gif

En voor die 217,- pleurie, heb je een nieuwe camera.

Het is verstandig om naar grote potten te gaan, want je heb een betere PH buffer daarmee en je hoeft niet zo bang te zijn dat je planten je aarde zo snel leeg trekken + ze hebben meer ruimte om wortels aan te maken dus zal ze ook weelderiger bloeien.

En je omdat je werkt met zaden heb je bijna nooit de zelfde pheno's, maar verschillende (pheno's zijn, of meer de kant van moeders, of meer dan de kant van vaders, of je heb echt een kruizing van de 2)

Dus daar moet je wel rekening mee houden, dat, van de zelfde soort zaden, de ene plant eerder klaar kan zijn, dan de ander.

En dat toppen ga je zeker merken, je krijgt meer hoofdtoppen ervan. En een fim is altijd leuk om te zien met 3 hoofdtoppen.

Veel succes met je 2 ronde!!!

Grtz

Comment

Bezig...
                                X