Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

    #baukebooster:
    Wat betreft het geld, heb ik dit al meerdere keren uitgelegd. Ik wil hier eigenlijk niet meer op reageren als je het niet erg vind. Wat mij betreft ben ik blij met hoe het er nu staat. Ik denk dat er nog wel wat modificaties moeten plaatsvinden, zoals bijvoorbeeld de actieve inlaat zoals THC-dude voorstelde. En ik denk een groei-drooghok erbij.

    #tumble trimmert
    Zelf wilde ik ze woensdag in de bloei zetten, komt ongeveer overeen met wat jij zegt. Maar ik heb het probleem dat ik nu van 5:30 - 23:30 de lichten aan heb. Ik wil dit gaan overzetten naar 20:30 - 8:30 licht. Hoe kan ik dit het beste aanpakken:
    1. Geleiderlijk, ik dacht aan:
    Dag 1: na 9 uur donker pas de lampen aan voor 18 uur (8:30 - 2:30 uur)
    Dag 2: na 12 uur donker pas de lampen aan voor 16 uur (14:30 - 6:30 uur)
    Dag 3: na 12 uur donker de lampen aan voor 14 uur (18:30 - 8:30 uur)
    Dag 4: op normaal schema (21:30 - 8:30 uur de lampen aan)
    2. Gelijk een nacht de lampen voor 22 uur uit en dan gelijk op 12/12

    Wat vinden jullie?

    Ps. Ik waardeer het actief meedenken enorm. Ik heb er veel aan, vooral omdat alles nieuw is voor mij. Dus ik hoop dat jullie mij blijven volgen.

    Grtz.
    Last edited by justforfun; 14 March 2011, 10:12.
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      #77
      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

      ik gaa voor optie 2wel met verwarming erbij in de donkere periode.ik gooi ook de lampen 20 a 24 uur uit als ik van groei naar bloei gaat.nooit problemen door gehad

      Comment


        #78
        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

        TBC-dude????? En bedankt he!!! Het is THC gvd

        Ik zou, als je ze toch in de bloei gaat zetten, de boel uit zetten om 18:00 en dan weer aan zetten om 20:30, en dan 12/12 houden. Is het makkelijkste en je hoeft ook niet bang te zijn voor stress want ze groeien toch nog een week of 2 door dan kunnen ze in die tijd bij komen van de omschakeling.

        En het is een ACTIEVE inlaat!!!!

        Veel succes!!

        Grtz
        Last edited by THC Dude; 14 March 2011, 10:04.

        Comment


          #79
          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

          #THC-dude
          sorry sorry, ik pas het gelijk aan. Was echt een foutje. Ik heb sinds een weekje een I-pad en dat werkt niet helemaal lekker. Deze past woorden zelf aan (moet even de instellingen veranderen) en omdat er zo'n klein rotscherm opzit, zie je de fouten niet zo snel meer. Maar zal er voortaan op letten en nogmaals doorlezen naar het posten.......

          #Tumble Trimmert + THC-dude
          Bedankt voor jullie reacties. Jullie geven allebei een goede optie, alleen wat is nu de beste oplossing. Kunnen jullie mij helpen hiermee, want het wordt voor mij niet makkelijker zo......

          Grtz.
          Last edited by justforfun; 14 March 2011, 10:16.
          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

          Comment


            #80
            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

            oplossing van thc dude is het veiligstede 24 uur donker die ik ze geef,zet in theorie de aanmaak van bloeihormoon sneller aan.ik zie meestal na 12 dagen al kleine bloemknopjes bij pp.ook al werkt het niet sneller het scheelt weer een dag stroom kosten.maar ik groei ook voor onder 24 uur licht,dus ik doe het al een beetje anders.bijna iedereen gaat gewoon in een keer over van 18 uur naar 12 uur.

            Comment


              #81
              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

              Dank voor je eerlijkheid. Ik ga dan toch voor de oplossing van THC-dude. De eerste keer wil ik op safe spelen, daarna wil ik wel eens gaan experimenteren en meer risico nemen.

              Zoals het er nu uitziet over twee dagen de bloei erin. Ik hou jullie op de hoogte.

              Grtz.
              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

              Comment


                #82
                Update - week 3 + 2 dagen (bloei gestart)

                Hallo allemaal,

                Hier weer een update. Het is nu week 3 en 2 dagen. Ik heb de bloei vandaag erin gezet. Om 18:00 uur heb ik de lampen uitgedaan en om 20:30 uur weer aan. Nu gaat iedere dag de lampen aan van 20:30 tot 8:30 uur (12 uur licht per dag).

                De lamp heb ik ook wat lager gehangen en deze ga ik langzaam steeds lager hangen tot op 50 cm van de bovenkant van de planten af. Dit wil ik niet in een keer doen omdat ik bang ben dat het teveel wordt voor de planten, of maakt dat niet uit?

                De temperatuur is 18 - 26 graden. LV is 45 - 55 %.

                Ook hier wat pics:

                Hier staan ze allemaal weer op.

                SAM_0401.jpg

                Hier de grootste plant met nog steeds de naar boven gekrulde bladeren. Ik ga deze wat uit laten drogen om te bezien of het wellicht daaraan ligt. Of heeft iemand een andere suggestie?

                SAM_0406.jpg SAM_0407.jpg SAM_0414.jpg

                Hier de kleinste plant. Hij groeit zeer goed en trekt wat bij ten opzichte van de rest. Ziet er goed uit denk ik.

                SAM_0409.jpg SAM_0408.jpg

                Hier de lage maar brede plant. Deze gaat net zoals de grootste ook naar boven gekrulde bladeren krijgen. Maar verder groeit hij goed.

                SAM_0402.jpg SAM_0403.jpg

                Hier twee die precies qua groei in de middelmoot vallen. Zien er goed uit naar mijn inziens.

                1e:
                SAM_0405.jpg SAM_0404.jpg SAM_0413.jpg

                2e:
                SAM_0411.jpg SAM_0410.jpg SAM_0412.jpg


                Vanaf morgen of overmorgen wil ik bloeivoeding met enzymen gaan geven. Ik hanteer de voedingslijn van plagron en hou me precies aan hun schema. Wellicht iemand hiervoor wat tips of is dit gewoon de juiste (en veilige) weg?

                Alvast bedankt weer voor jullie reacties en goede hulp. Ik blijf het enorm waarderen.

                Grtz.
                Attached Files
                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                Comment


                  #83
                  Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                  Mooie kast! Ik voind je passieve inlaat jouw mooi en indien die 4 maal je uitblaas is, is dat zeker genoeg.
                  Ik heb maar 2 maal zo grote passieve inlaat van 125mm, maar omdat mijn afzuiger altijd op 40% draait is dit meer dan zat. Heb je wel iets van een pantykous over je inlaat gemaakt om beetjes weg/buiten te houden?

                  Succes met je kweek, ik ga je volgen.

                  Comment


                    #84
                    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                    Ik heb al een bod gedaan op de tent van Kadaffie.
                    Zelf bouwen is natuurlijk het leukst.
                    Veel plezier!
                    Gorbi

                    Comment


                      #85
                      Update - week 3 + 5 dagen (3 dagen bloei)

                      #Thinker##Gorbi#
                      Inderdaad is zelf bouwen echt heel leuk. Alleen helaas ook verslavend, dus mijn droogkast moet er nu ook komen. Morgen ga ik de eerste spullen halen. Dus weet waar je aan begint als je zelf gaat bouwen.....

                      #Update week 3 + 5 dagen (3e dag in de bloeifase)#
                      De plantjes groeien nog steeds hard. Ze worden langzaam wat hoger, maar blijven zeer vol. Er komen nu ook een heleboel nieuwe uitschieters. Ik heb wel wat aan de onderzijde weg geknipt (gedieft), zoals op dit forum is beschreven. Hierdoor hoop ik onderin wat meer ruimte te krijgen boven de pot.

                      Met de lampen aan is de temperatuur max. 27 graden en de LV 45%. Met de lampen uit is de temperatuur min. 18 graden en de LV 55-60%. Ik geef ze nu redelijk veel water (gemiddeld 0,5 - 0,8 liter per dag per plant). Samen met enzymen en bloeivoeding van plagron (exact volgens het schema van plagron).

                      Ik begin nu langzaam tegen wat vragen op te lopen, namelijk:
                      - Is de hoeveelheid water niet erg veel?
                      - Ik krijg op enkele bladeren dunnen donkere strepen. Ik lees op dit forum dat dit te maken heeft met stress (paarse stelen), is dat een erg probleem (op de foto's is het wel te zien wat ik bedoel)?
                      - Mag de zwenkventilator rechtstreeks op de bovenkant van de planten waaien, of is het beter aan de onderzijde de lucht te laten circuleren?
                      - Ziet het er goed uit? Ik denk van wel, alleen is dat een gevoel en dus niet op ervaring gebaseerd.

                      Hieronder weer wat foto's. Ik heb ze ditmaal met de lampen uit gemaakt, zodat de echte kleur te zien is.

                      Hier alles samen. Goed is te zien dat ze flink groeien en het aardig vol begint te raken.
                      SAM_0435.jpg


                      Hier wat foto's van de planten. Goed zijn de nieuwe scheuten te zien. Ook kun je de lichte verkleuring op de stelen zien hier en daar.
                      SAM_0418.jpgSAM_0419.jpgSAM_0434.jpgSAM_0421.jpgSAM_0436.jpg


                      Hier wat foto's van dichtbij. Kan iemand zien of dat het vrouwelijke planten zijn (is gefeminiseerd zaad, dus is niet zeker dat ze vrouwelijk zijn heb ik begrepen)?
                      SAM_0438.jpgSAM_0437.jpg
                      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                      Comment


                        #86
                        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                        Het ligt eraan hoeveel liter je potten zijn met de hoeveelheid water geven.

                        Je kan makkelijk om de dag of om de 2 dagen water geven dan krijgen de wortels meer zuurstof. Weet niet wat je pot inhoud is??? maar als het 11l is, dan zou ik 250 ml om de 2 dagen geven, en je moet er een beetje mee spelen. Een kleine plant gebruikt veel minder water dan een grotere plant.

                        En aan de laatste 2 foto's te zien, zijn die planten (op de foto's) in ieder geval vrouwelijk!!! Dat paarse komt vaak door te koud staan. En als je een zwaai ventilator erin wilt zetten moet je dat tussen je toppen en en je lamp doen.

                        Grtz

                        Comment


                          #87
                          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                          Hallo THC-dude,

                          bedankt voor je snelle en ophelderende reactie. Ik vind dat de zwenkventilator teveel koude lucht over de planten heen blaast als de lampen uit zijn. is het dan wellicht verstandig om deze uit te zetten als de lampen uit zijn? Of moet deze echt altijd aan zijn?

                          Ik had trouwens de zwenkventilator altijd tussen de toppen en de lamp door blazen, maar heb hem straks tussen de potten gezet. Ik ga deze gelijk weer terugzetten zoals jij nu aangeeft.

                          Dat de foto's aangeven dat ze vrouwelijk zijn is goed nieuws. Ze zien er allemaal hetzelfde uit, dus ik ga ervan uit dat ze dus allemaal vrouwelijk zijn.

                          Ik heb nu 19 liter potten. Als ik je dus goed begrijp mag ik dus iets meer geven dan die 250ml om de dag? Ik merk wel dat de potten echt droog zijn en dat de planten het wel nodig hebben het vele water. Ook voelen de potten niet zwaar aan. Alleen geef ik wel veel meer dan dat jij aangeeft, dus dat ga ik wel wat afbouwen.

                          Maar heb jij wel het gevoel dat ze er goed uitzien, of is dat moeilijk te beoordelen vanaf de foto's?

                          Je hebt me in ieder geval alweer wat wijzer gemaakt, dank daarvoor.

                          Groetjes
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                          Comment


                            #88
                            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                            als je niet zeker ben van je watergift gewoon digitaale weegschaal kopen,en je potten wegen doen groote kweekers ook

                            Comment


                              #89
                              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                              #Tumble trimmert#

                              Weer dank voor je meedenken. Ik heb dit vaak gelezen op het forum, alleen weet ik niet of dat ik het helemaal goed begrijp. Namelijk weet ik niet hoe zwaar mijn potten droog zijn met alleen de plant. Namelijk groeit de plant en zal het gewicht dus steeds toenemen. Voor mij als leek blijft het dan steeds een gok hoe zwaar de potten moeten zijn. Of zie ik dat verkeerd?

                              Ik heb een goede weegschaal thuis (Krijg je met dat overgewicht),dus ik kan het wel eens gaan proberen. Maar ik heb het gevoel dat dit makkelijk met alleen kijken naar de planten en de grond goed te doen zal moeten zijn, of niet? Ze zeggen wel eens dat de grond bovenop goed droog moet zijn en dan is er nog onderin genoeg. Klopt dat? Ik voel namelijk aan de bovenkant en als die droog is geef ik water erbij, dat zou dus fout kunnen zijn.

                              Ben benieuwd.

                              Groetjes
                              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                              Comment


                                #90
                                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                                ik heb je verhaal ff doorgelezen is voor mij ook weer een wijze les leuk verslag dit

                                Comment

                                Bezig...
                                X