Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

goed ingestelde blumat is toppe

Comment

Je kan nu wel overschakelen naar bloeivoeding want ze is helemaal overgeschakeld naar de bloei. En vind je het niet een beetje vroeg om greensensation te gaan geven?? Dat moet je doen in de laatste 5 weken ofzo als ze het nodig hebben. Het is een booster he!! die gebruik je vanaf week 6 de bloei.

Hierbij het voedings schema van plagron: http://www.degroene.net/media/Plagro...20schedule.pdf

Ik zelf doe bloeivoeding als ik zie dat ze echt pistels gaat aanmaken wat jij dus nu heb.

En ik heb zelf geen ervaring met blumats dus ik zou het niet weten.

Veel succes!!

Grtz

Comment

#tumble#
        Mooi, ik dacht al dat het ging werken die Blumat. Ik ga hem van de week gelijk bestellen.

#THC dude#
        Ik had per ongeluk groeivoeding opgeschreven. Maar ik geef al sinds de bloeifase de bloeivoeding van Plagron (Bloom). Dus dat zit wel goed.

Daarbij hou ik heel strikt het schema van Plagron aan. Dit is precies hetzelfde schema als in jouw link. En als ik dit schema bekijk, geef je na de derde week in de bloei de Green Sensation. Ik heb dit op de dag nauwkeurig gedaan. Maar is dat verkeerd dan? Ik moet wel zeggen dat veel boosters inderdaad pas later gegeven worden (heb ik hier en daar gelezen), alleen weet ik niet of dat ook voor de Plagron geldt. Ik dacht ik hou het schema aan, dan is het altijd goed.

Maar wat zijn jullie adviezen hierin. Gewoon doorgaan of echt ermee stoppen en wachten tot week 6?

Groetjes
        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Je heb helemaal gelijk!! Hij wordt meegeven (in totaal) op week 6. Dus in week 4 bloei.

Dan zou ik lekker zo doorgaan, dat ene weekje maak ook niet meer uit nu.

Veel succes met de blumats afstellen

Grtz

Comment

#THC Dude#

Je begint ermee in de 4e week bloei. Dat was bij mij vorige week. Ik ben nu bezig met de 5e week. Dus volgens mij heb ik het dan toch precies gedaan zoals in het schema staat.

Maar maakt nu toch niet meer uit, is immers toch al gebeurd. De planten doen het goed en dat is het belangrijkst.

Comment

Extra vraag over voorgroeien

Hallo, hier even een vraagje tussendoor.

Zoals jullie weten ben ik bezig met het maken van een nieuw voorgroei + drooghokje. Deze komt naast mijn grote kast te staan, daar waar mijn schuine dak van de zolder is. Ik heb hier wat loze ruimte en die vul ik zo goed op. Het hokje is helemaal af op het bekleden met folie na. En ja, ik heb goed geleerd van jullie en maak een waterdichte bak op de bodem.

Ik wil in dit hokje gaan voorgroeien met verlichting die weinig energie verbruikt. Omdat ik de energierekening netjes betaal, hoop ik zo wat geld te besparen. Daarbij is het grote voordeel dat de rondes wat korter zijn en ik dus minder naar de shop hoef en meer uit eigen zak kan halen.

Maar over die verlichting heb ik nu een vraagje. Ik kan kiezen uit T-Neon of T5. Weten jullie of hier veel verschil inzit? En omdat de lumen van HPS hoger zijn dan van TL, betekent dat het voorgroeien langer duurt? Of maakt dat geen verschil.

Ik wil gewoon 3 weken voorgroeien (zoals ik dat met deze ronde ook deed) met TL of T-neon, kan dat of moet ik rekening houden met een langere periode?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes

Comment

Ik heb geen ervaring met T-neon, maar groeide altijd voor met TL de oude T-8 buizen. Er zijn nu die T-5 TL buizen die 20 tot 30% meer licht geven dan een T-8 TL buis en energie zuiniger zijn.

De prijs valt wel mee, en je kan er prima onder voorgroeien. Je heb ze in de zelfde lengtes als de T-8. Als ik me niet vergis is de 24W (600 mm) gelijk aan licht opbrengst als de 36W (1200 mm) T-8. Ik weet niet wat de afmetingen zijn van je hokje maar je kan er zeker onder voorgroeien. Wel kleur 33 pakken, of (als je het geld ervoor heb) de Fullspectrum daylight T-5 buizen, die kosten 29 eurie per lamp maar dan heb je ook wat.

http://www.neosave.nl/html/full-spec...lichtlamp.html (moet je maar ff hier kijken)

Ik persoonlijk zou de voorkeur geven aan de T-5 buizen, omdat ik zelf ervaring heb met T-8 tl buizen en dat is mij prima bevallen.

Monty heeft meer verstand van die T-neon buizen, dus misschien kan je hem eens vragen hoe of wat met die T-neon.

Misschien ff een foto van je groei/droog hokje zal wel leuk zijn.

Veel succes.

Grtz
                Last edited by THC Dude; 17 April 2011, 21:51. Reden: wat toegevoegd

Comment

#THC Dude#

Bedankt voor je reactie. Ik neig ook om naar de T-5 TL te gaan. Die worden veel gebruikt en hebben bewezen te werken. Ik denk om zo'n superplant lichtbak te kopen (zie link: http://www.growdiscounter.nl/epages/...uctDetailImage). Deze lijken mij goed en passen perfect in mijn hokje. Er gaan 4 lampen in, dus ik vind het niet erg om die wat duurdere lampen te pakken die jij zegt.

Mijn hokje is inpandig 53x102x100cm (bxlxh). De filter is in een aparte box erboven geplaatst, waar ook de elektra zit. Als hij helemaal af is, plaats is gegarandeerd foto's. Alleen heb ik het heel erg druk mijn mijn werk en kom ik er nu nog niet aan toe. Maar het is belooft.

Ik zal Monty eens aanspreken over die Neon, dank je voor de tip.

Groetjes

Comment

SAM_0515.jpg SAM_0508.jpg SAM_0516.jpg

SAM_0509.jpg SAM_0510.jpg SAM_0519.jpg SAM_0512.jpg SAM_0514.jpg SAM_0511.jpg SAM_0513.jpg SAM_0517.jpg SAM_0518.jpg
                    Last edited by justforfun; 21 April 2011, 22:06.

Comment

Hallo allemaal,

Even snel een vraagje tussendoor. Ik kwam er gisteren avond achter dat de schakelaar van de lampen uit stond. Mij planten hebben nu eergisteren van 20:30 uur tot 22:00 uur licht gehad. Daarna heb ik per ongeluk de schakelaar uitgezet. Dus ze hebben toen maar 1,5 uur licht gehad, van de 12. Vanochtend om 2:30 uur kwam ik erachter dat de lampen uitstonden en heb gelijk de lampen aangezet. Ze hadden dus eigenlijk al 6 uur aan moeten staan. Dus ook de tweede dag maar 6 uur licht.

Ik vraag me nu af of dat dit een groot probleem is. Ik vond namelijk de bladeren onderin erg dor en droog. Moet ik nog iets doen hieraan, of is het gewoon verder gaan alsof er niets gebeurd is. Alle adviezen zijn welkom.

Groetjes
                      Last edited by justforfun; 24 April 2011, 15:39.

Comment

Aan de stress die ze gehad heeft kan je niets meer aan doen alleen dan hopen dat ze geen grote achterstand zal krijgen.

Maar verder zou ik een nieuwe tijdschakelaar kopen die wel goed is, en niet zomaar uitgaat uit zichzelf. En dan gewoon verder op 12/12 zoals ze gewend zijn.

Ik gebruik al jaren een digitale schakelklok van de bouwmarkt, al 9 jaar oud en nog nooit problemen mee gehad. Zit ook piekspanning beveiliging tot 3600W op, dus perfect voor 1x 600W of 2x 400w.

Maar heb je een reden kunnen vinden waarom je schakelaar het niet meer deed?

Veel succes!

Grtz

Comment

Dan heb jij mazzel Thc dude , de bouwmarkt schakelklok is totaal niet geschikt voor het schakelen van VSA en EVSA , zonder een degelijk relay te gebruiken.

Het gebruik van deze tijdschakelaars is vragen om problemen als je het niet in combinatie met een relay gebruik, is ook het probleem van blijven branden of niet in en uit schakelen of erger BRAND.

Groetjes amnees.

Comment

Op de schakelaar vd bouwmarkt staat of je het mag gebruiken voor bijvoorbeeld een motor (zware belasting) en daar zitten ook spoelen in (stofzuigers bijvoorbeeld ook, zie je vonk als je de stekker er uit trekt.

Gewoon goed lezen en niet de euro bak tijdschakelaars gebruiken (3600 watters!!)

Comment

Nee cruzie zeker niet waar een de opstart geeft een veel te hoge piek stroom bij een vsa , maar goed dit kan je alleen maar zelf ondervinden. Lees het op dit forum veelst te vaak dat ze gewone klokken gebruiken zonder een degelijk relay. Sorry maar dat is gewoon de goden verzoeken voor een probleem.

Groetjes amnees.

Comment

Ik kan het wel gewoon afschuiven op mijn tijdschakelaar, alleen lag de fout toch echt bij mezelf. Ik had de lampen zelf uitgezet omdat ik er even in moest en anders de halve straat verlicht is met rood licht. Dus ik had ze uitgezet om water te geven en daarna vergeten aan te zetten. Dus gewoon een stomme fout van mezelf.

Maar ik heb een schakelkast met relais van Davin. Dus dat zit wel goed denk ik.

Alleen die stress is wel een probleem. Ze hebben spontaan wat bladeren los gelaten aan de onderzijde. Vannacht was dat alweer wat gestopt, dus de schade is beperkt. Maar ik zag dat ze het niet leuk vonden.

Groeten

Comment

Bezig...
                                X