Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

    Bedankt voor je compliment!!

    Haha Tumble, nee ik zet er bewust een 125mm afvoer op. Ik wil echt niet gaan uitbreiden, kan ik met mijn werk niet veroorloven om gepakt te worden. En als ik er een 200mm pijp opzet wordt de verleiding wellicht te groot om het wel te doen.

    Maar wat betreft het voorgroei hokje is dat hetzelfde verhaal als met die ventilatie. Als ze net binnenkomen als ik beide kasten vol heb, dan ben ik zwaar het sjaakje. Dus dat risico wil ik niet nemen. En wat moet ik met zoveel wiet? Zoveel roken wij nu ook weer niet en om te gaan verkopen heb ik geen trek in.

    Lekker rustig aan voor de lol, houdt me van de straat en mijn jointjes worden lekkerder (als het goed is). Wat wil een mens nog meer
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      #32
      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

      Mooie kast man.
      Zou alleen je VSA andersom hangen. Met dat grote blok aan de bovenkant.
      Met de spoel naar beneden wordt de electronica die er nu boven zit onnodig heet.

      Tevens misschien een gipsplaatje, of stukje betonplex onder je VSA monteren i.v.m. brandpreventie.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #33
        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

        Beste QnQ, ook bedankt voor je compliment en je goede tip.

        Ik wilde eigenlijk al een plaatje promatect (brandwerende plaat) monteren, alleen kreeg ik deze niet zo snel te pakken ergens (kopen vond ik te duur). Maar ik zal dit snel gaan aanpassen en dan gelijk die VSA omdraaien. Maar ik dacht dat die VSA alleen was voor het opstarten van de lampen. Als de lampen aan zijn doet deze toch niets meer? Of vergis ik me? En wordt dit erg heet?
        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

        Comment


          #34
          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

          je vergist jevoel er maar aan als ie een uurtje of 4 aanstaat.

          Comment


            #35
            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

            Ok dank jullie wel. Ik ga zodadelijk gelijk een fermacell plaatje eronder schroeven en het geval omdraaien met de spoel naar boven (ik zag aan de tekst die erop stond dat hij inderdaad op de kop hangt). Is wel klote, want dat houdt in dat alle bedrading opnieuw moet. Maar beter dat dan brand.
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

            Comment


              #36
              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

              Hoi Justforfun

              Je moet ff vragen aan monty of hij je topic nu onder kweekverslagen wilt zetten omdat je begonnen bent met kweken, je staat namelijk nog steeds bij de "kweekruimte" topics.

              Grtz

              Comment


                #37
                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                Heb je al een testdrive gemaakt?

                mvg

                Comment


                  #38
                  Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                  Hierbij weer wat reacties op de berichten!!! Ik heb het heel erg druk gehad, vandaar dat ik even niet gereageerd heb.

                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Ik heb gelijk een brandwerende plaat achter de VSA en de sperfilter geplaatst. Daarbij heb ik ook mijn brandblusser erboven gehangen, dus denk ik dat ik niet meer kan doen qua veiligheid (zie foto). Ook de VSA is omgedraaid en helemaal bovenaan geplaatst, zodat hij de andere apparatuur niet opwarmt.

                  SAM_0300.jpg SAM_0299.jpgSAM_0303.jpg


                  De 5 stekjes zijn geplant in de grote potten, de aarde tot vrijwel onder de lobblaadjes. Als aarde heb ik plagron light mix. De eerste keer heb ik plagron roots gegeven met enzymen. Nu doe ik de eerste week alleen water geven met enzymen. Na de eerste week ga ik plagron grow geven voor een goede groei, dit in combinatie met de enzymen. Is toch de juiste weg?

                  SAM_0309.jpg

                  De stekjes groeien als kool. Echt niet normaal hoe snel dat gaat. Maar ben heel blij hoe het nu gaat.

                  SAM_0311.jpgSAM_0312.jpgSAM_0313.jpgSAM_0310.jpgSAM_0314.jpgSAM_0316.jpg
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                  Comment


                    #39
                    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                    Mooi hok heb je gemaakt met oog voor detail en veiligheid, tre bon.

                    veel succes met de kweek.

                    Grtz

                    edit: Daar de kweek van start gaat topic weer verplaatst naar binnen wiet kweken / kweekverslagen.
                    Last edited by monty; 25 February 2011, 10:19.

                    Comment


                      #40
                      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                      geen ervaring met de plagron voeding.maar wel met de aardede zwaardere mix van hun vind ik tot nu toe de beste aarde,kan ze helaas hier in de buurt niet meer krijgen.gaa je ze wel in minimaal 25 liter potten zetten?ze verdienen het wel

                      Comment


                        #41
                        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                        allereerst heb je een hele mooie kast gemaakt ... top ...
                        en succes met je kweek , ga je zeker volgen
                        succes

                        Comment


                          #42
                          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                          Kast ziet er zeker nice uit, als ik de ruimte zou hebben had ik het ook gedaan
                          Gezien je de ruimte hebt is het wel verstandig in grotere potten te zetten zo krijg je een mooi vol hok

                          Succes met de start van de kweek.

                          Eens een paffer, altijd een paffer........

                          Comment


                            #43
                            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                            mooie kast, veel tijd aan besteed, alleen als het je ook om het uiterlijk van de kast gaat had ik de binnenkant gewoon in de witte grondverf gezet. reflecteerd ook prima.

                            ik ga je volgen,


                            groet

                            Comment


                              #44
                              Update - week 2

                              Hallo allemaal,

                              Hier weer een update over mijn kweekje. Allereerst wil ik wat reageren op de geplaatste reacties:

                              Grotere potten:
                              Ik begrijp dat hoe groter de potten hoe beter het resultaat zal zijn. Op dit moment heb ik deze 18 liter potten, dit omdat ik wil kunnen schuiven met de potten om zo de planten optimaal mogelijk neer te kunnen zetten. Maar als blijkt dat ik ruimte zat heb, zal ik de volgende keer grotere potten nemen. Is iets wat ik in gedachten hou.

                              Geen folie, alleen schilderen:
                              Ik heb gekozen om eerst te schilderen en daarna folie te plakken. Dit omdat het toch net iets beter reflecteert en beter schoon te houden is. Ik merk met sproeien dat soms wat op de vloer of muren komt, en dat kan ik nu gelijk makkelijk droog maken. Dus ook al is het wat minder mooi, ik ben toch blij dat het erop zit.

                              Kweek week 2:SAM_0349.jpg SAM_0350.jpg
                              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                              Comment


                                #45
                                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                                Ziet goed uit, succes met het verdere verloop.

                                Grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X