Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

    ik begrijp het THC-Dude, niet erg moeilijk. Ik wacht af of dat het nodig is. Zo ja, dan weet ik hoe ik het moet maken.
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      #62
      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

      Hierbij kort een update.

      Ik heb een bak met water geplaatst, met een handdoek erin die omhoog steekt. Zo kan (lijkt mij) er beter vocht in de lucht opgenomen worden. Daarbij heb ik ook een bak met water met een handdoek erin voor de luchtinlaat geplaatst. Zo blaast er verse lucht langs de vochtige doek en wordt het ook opgenomen. Een beetje improviseren, maar ik hoop dat het iets werkt (zie foto).

      SAM_0367.jpgSAM_0369.jpgSAM_0374.jpgSAM_0373.jpgSAM_0370.jpgSAM_0372.jpgSAM_0371.jpg

      Groetjes
      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

      Comment


        #63
        Als je toch watervast materiaal hebt waarom kit je de randen niet af? Dan heb je toch een waterdichte bak..

        Of Heb ik nu teveel gerookt?

        Comment


          #64
          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

          Inderdaad Livingstoned heb je gelijk. Ik heb zelfs alles al afgekit, dus dat zou kunnen. Alleen wil ik dat als noodoplossing houden. Ik heb nu wat geprobeerd (zie foto's hierboven) en nu is de luchtvochtigheid rond de 55%, dus best wel enorm gestegen (wat ik niet verwacht had). Daarbij schok ik vanochtend hoe goed ze gegroeid zijn afgelopen dag, dus ik maak me eigenlijk geen zorgen. In het ergste geval duurt de groei wat langer omdat de vochtigheid laag is, meer niet lijkt mij. Of ik moet mij daarin vergissen? Maar voor de volgende keer doe ik het zeker anders......
          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

          Comment


            #65
            Update - week 2 + 3 dagen

            Hallo allemaal,

            Hier weer een update. Het gaat allemaal wel lekker. De temperatuur blijft met de lampen aan tussen de 25 en 26 graden (lang leve de fancontroler) en de LV rond de 40 tot 50%. Met de lampen uit is de temperatuur rond de 17-18 graden en de LV rond de 50 en 60%.

            Wat mij wel opvalt is dat ze heel erg verschillend zijn allemaal. Ik heb een hele kleine, een hele grote met gekrulde bladeren als enige, een brede maar lage en twee normale. Dus ik vraag me af of dat het allemaal gelijk gaat optrekken straks.

            Maar hieronder wat foto's:

            De kleine plant. Deze blijft wat achter maar groeit op zich wel goed en ziet er gezond uit. Hij heeft nu 4 internodes en is bezig met de 5e (bladeren staan er al).

            SAM_0388.jpg SAM_0383.jpg

            De grootste plant ziet er wat belabberder uit. Op zich niet slecht, alleen heeft deze als enige altijd gekrulde bladeren. Hij ziet er uitgedroogd uit, weet niet hoe het komt. Iemand een idee en tips???

            Hij heeft nu 5 internodes en is bezig met de 6e (bladeren staan er ook al).

            SAM_0379.jpg SAM_0384.jpg

            Deze is net zoals de andere gewoon qua breedte alleen erg laag. Hij is erg compact, maar ook al met 5 internodes en bezig met de 6e. Verder is hij gewoon gezond voor zover ik dat kan beoordelen.

            SAM_0385.jpg SAM_0380.jpg

            De overige twee planten zijn zo goed als gelijk. Ze groeien hard en gaan nu ook de hoogte in. Ik denk dat ze gewoon gezond zijn en het goed doen. Ook deze hebben allebei 5 indernodes en zijn bezig met de 6e.

            SAM_0381.jpg SAM_0387.jpg SAM_0386.jpgSAM_0382.jpg

            Hier een foto van de 5 dames samen.

            SAM_0378.jpg

            Hier een foto van mijn "bevochtigingssysteem". Ik weet niet of het werkt, maar de LV is nu rond de 40 - 50%. Voor dat ik dat geplaatst had was het rond de 30 - 40%. Daarbij moet ik veel water telkens in het bakje gooien, dus ik denk dat het werkt.

            SAM_0389.jpg

            Ik wist niet wat een leuke hobby dit is zeg. Ik zit iedere dag op zolder en denk er continu aan over wat ik kan doen en of het goed gaat. Dus erg verslavend allemaal.

            Nu maar hopen dat mijn vriendin niet jaloers wordt dat zij niet meer zoveel aandacht krijgt, haha.....
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

            Comment


              #66
              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

              pas wel op want deze hobby is zeer verslavendwel een zonnebril opzetten als je naar je plantjes kijkt,effe kijken is niet ergmaar een kwartier naar een hps staaren is niet goed voor je ogen,en je plantjes zien er mooi uit

              Comment


                #67
                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                Ik ga geen kwartier naar de dames kijken, doe ik immers ook niet naar mijn vriendin hoor!!!! En ze hebben ook rust nodig en de deuren open betekent temperatuurschommelingen en dat de LV zakt, dus probeer ik te beperken. Wel zit ik erover te denken om een webcam erin te hangen om zo te kunnen kijken zonder te storen. Maar zijn nog gedachten, gaat wellicht te ver....

                Maar ik heb wel zitten te denken om toch een apart drooghokje te maken. Ik denk namelijk dat de plantjes nooit allemaal op hetzelfde moment klaar zullen zijn. Ik zie nu al verschillen, dus dat zal altijd wel zo blijven. Ik ga het straks erg zonde vinden als ik alles moet laten drogen terwijl niet alles er echt klaar voor is. Hoe denken jullie hierover?

                En zo'n drooghok aan wat voor een specificaties zal dat moeten voldoen? Ik heb de volgende vragen:
                - afmetingen (heb ruimte zat, dus wat ideaal is).
                - welke ventilatie
                - welke temperatuur
                - kan ik eronder een groeikamer maken voor het opkweken van mijn zaadjes onder tl-licht
                - kan ik de kast tegen mijn grote kast aanmaken en dan in de nieuwe kast een passieve inlaat maken, de kast aansluiten op de grote kast en dan ventileert de ventilator van de grote kast (met filter) beide kasten, of werkt dat niet

                Alle antwoorden zijn welkom.

                Grtz.
                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                Comment


                  #68
                  Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                  hokje naast je bloei hok en dan passief laten afzuigen werkt perfecd tegen geur overlast.maar je voorgroei kastje zal een hoge lv hebben,net in de tyd dat je dat niet in je bloeihok kan gebruiken.dus voorgroei hokje beter met t;stuk aansluiten op de afzuiging van je bloei hok.verslavende hobby he? je blijft maar bouwen

                  Comment


                    #69
                    Last edited by justforfun; 10 March 2011, 18:52.
                    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                    Comment


                      #70
                      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                      ik knip al een tydje met een tumble trimmer.gewoon de toppen en topjes goed in de kont knippen zodat het schutblad eraf valt,dan in de tumble trimmer gooien en 20 keer draaien nu heb je brandschoone natte wiet.deze kan je droogen op rekjes of in een netje.de oogst van 1 lamp kan makkelijk in een m3 gedroogt worden.ps komt die pijp 20 nog op je dak te staan?

                      Comment


                        #71
                        Ieder zijn mening maar vind dat die tumbletrimmer wel erg goed trimt..heb je een veldje staan kan die goed van pas komen maar in dit geval zou ik mijn schaartje pakken en ze zo scheren

                        Zag ook op een van de fotos een 1-vingerig blad?! Dit heb je meestal als die aan het reveggen is (van bloei weer terug in groei) maar goed, die zit wel onderaan dus zal wel goed komen!

                        Ook zag ik een blad met de randen omhoog, wellicht te warm daar. Verder ziet het er wel goed uit hier

                        Oja, webcam waarom niet?
                        Lachen toch! Dan een .gif maken en plaatsen

                        Al met al blijf ik kijken tot het moment van knippen!
                        Keep it up..

                        Comment


                          #72
                          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                          Over die tumbletrimmer, voor die paar plantjes denk ik dat het een beetje te overdreven is. Ik ga voorlopig eerst gewoon met de hand knippen. Maar wellicht iets voor de toekomst.....

                          Over het een-vingerige blad, bedoel je de onderste bladeren? Dat hebben alle vijf de planten, is dat niet gewoon iets wat bij dit soort hoort? Ze zijn nog lekker klein en hebben alleen maar 18/6 gestaan met groeivoeding, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat ze in de bloei hebben gestaan. Alleen ben ik geen expert, dus wat moet ik nu hiermee doen?

                          Over die plant met gekrulde bladeren weet ik ook niet wat ik ermee moet doen. Het is maximaal 26 graden geweest. Door de fancontroler is dit goed onder controle. Maar slechts een plant heeft die gekrulde bladeren, de rest niet. Hij is wel de grootste. Hebben jullie tips wat ik hiermee aan moet?

                          Alle hulp is welkom. In ieder geval bedankt voor jullie meedenken.

                          Grtz
                          Last edited by justforfun; 11 March 2011, 22:36.
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                          Comment


                            #73
                            Update - week 2 + 5 dagen

                            Hallo allemaal,

                            Hier weer een update van mijn 5 WW dames. Ze groeien als kool, vind het echt niet normaal meer. Hier heb ik een foto van 2 dagen geleden en nu. Hier is te zien hoe veel ze gegroeid zijn in slechts 2 dagen.

                            SAM_0378.jpg SAM_0390.jpg

                            Hier onder wat meer foto's van de planten wat meer dichterbij genomen. Wat mij opvalt is dat ze compact zijn (niet hoog maar wel zeer vol). Ook de stelen vind ik goed dik, als ik deze met andere foto's op de kweekverslagen vergelijk. Ben benieuwd of dat ik me dat verbeeld of dat het echt zo is.

                            De eerste is de korte maar brede plant.

                            SAM_0391.jpg SAM_0392.jpg

                            De tweede zijn de twee meest gemiddelde planten. Deze zien er het gezondst uit en zijn lekker groot en compact (er vol naar mijn mening).

                            SAM_0396.jpg SAM_0394.jpg SAM_0395.jpg SAM_0393.jpg

                            Hier de kleinste. Deze groeit goed, maar loopt gewoon wat achter.

                            SAM_0398.jpg SAM_0397.jpg

                            Hier de grootste. Deze blijft gekrulde bladeren houden, alleen wordt het wel minder.

                            SAM_0400.jpg SAM_0399.jpg

                            Hoe lang denken jullie nog voordat ze in de bloei moeten??
                            Ben benieuwd naar jullie reacties en hopelijk goede adviezen.

                            Groetjes
                            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                            Comment


                              #74
                              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                              dag of 5 en dan op 12 gooien

                              Comment


                                #75

                                Comment

                                Bezig...
                                X